Beantwoord

Nieuwe tv box werkt niet, registratiefout

  • 21 December 2022
  • 12 reacties
  • 109 Bekeken

Gisteren een nieuwe Modem en tv Box ontvangen en geinstalleered. Natuurlijk gaat zoiets nooit in 1x goed;  het registreren van de tvBox lukt niet..na het invullen van mijn tv klantnummer en pin krijg ik geen toestemming. Stekkers eruit, kables eruit en er weer in, niks. Dus maar weer naar de meest klantonvriendelijke klantenservice die je maar bedenken kan (robot chatbox!? wilt u een medewerker spreken? Dat kan niet iedereen, is druk..dan maar bellen, al je gegevens in spreken om sneller geholpen te kunnen worden, en zodra er iemand opneemt vraagt die naar dezelfde gegevens...die heb ik net gegeven!)) en eindelijk iemand aan de lijn. Die verteld mij dat het klantennummer niet klopt..weer 2x ingevuld, niks, hij krijgt een melding binnen dat het klantennummer niet klopt. Weer stekkers eruit en erin, kabels eruit en erin..voor de 5de keer, resetten vanaf zijn kant, niks. Hij kan mij dus niet verder helpen en maakt er melding van van, maar geen zorgen; vandaag nog word het opgelost! Geen probleem, vanavond kijkt u gewoon tv! Er belt zeker vandaag iemand, en anders bel ik vandaag nog terug! Maar vanavond zult u gegaradeerd tv kijken!

2 dagen verder….nog niks van onze vrienden van T-Mobile gehoord. Waarom ben ik niet verrast..

Heb de oude tv box weer aangesloten en nu werkt hij weer. Waarom dan een nieuwe tv box opsturen als de oude niet kapot is? Dus kan ik de nieuwe weggooien? Het moet allemaal geld kosten, en ondertussen alles maar duurder maken, misschien eens zuiniger worden?

icon

Beste antwoord door Sander 23 December 2022, 09:02

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Hoi @Arjanruiter1, hier help ik je graag bij! Gelukkig kon je de oude TV Box weer gebruiken. Ik begreep dat deze eerst geen TV beeld meer gaf, maar nu hoor ik dat deze weer werkt. Dat is altijd een fijn alternatief. Nog liever zorg ik ervoor dat de nieuwe TV Box ook gaat werken. 

 

Eerst een paar kleine checks:

-Werkt het internet met de nieuwe modem naar behoren?

-Is de nieuwe TV Box direct verbonden met een kabel aan het modem op LAN-poort 1, 2, 3 of 4?

-Gebruik je de inloggegevens zoals ik je die via een privébericht heb gestuurd?

 

Hiermee moet de TV Box goed kunnen opstarten. Als dit niet lukt, kun je mij dan aangeven wat je op het beeld te zien krijgt vanaf het moment dat de TV Box opstart? Wellicht kun je een video maken van de opstart. Zorg wel dat de inloggegevens niet zichtbaar zijn hier op de community. 

 

Ik hoor graag of het hiermee lukt! 😀

Zolas je in mijn originele bericht had kunnen lezen word mijn tv klantnummer bij jullie niet herkend van mijn nieuwe tv box: “Die verteld mij dat het klantennummer niet klopt..weer 2x ingevuld, niks, hij krijgt een melding binnen dat het klantennummer niet klopt”

Met de hulp van T-Mobile door de telefoon ben ik al door de hele opstart gegaan en heeft hij vanaf zijn kant meegekeken. Bij registreren kreeg hij een melding dat het klantnummer niet klopt, en geloof me, die hebben we samen ook nog eens 3x ingevuld. 

Ja mijn nieuwe modem werkt naar behoren, ja de LAN zit in de juiste poort en ja, ik heb de juiste inloggegevens gebruikt. Hij heeft alles doorgegeven om het die zelfde dag nog op te lossen, er heeft nog niemand zich gemeld om dit probleem op te lossen en krijg ik nu weer de geijkte oplossingen opgedragen omdat ik hier gepost heb…

 

Dus nee, hiermee lukt het niet!

Reputatie 7

Hoi @Arjanruiter1, bedankt voor de uitleg! Ik wil je vragen om de TV Box aangesloten en op de stroom te laten staan. Op deze manier kunnen we vanaf onze kant controleren wat er gebeurt met de TV Box. 

 

Laatste check, de TV Box is rechtstreeks aangesloten op het modem met een UTP kabel toch? Of zit hier nog iets tussen qua apparatuur (een switch of adapter)?

Dan gaan jullie weer meekijken, dan krijg ik weer bericht dat het doorgegeven word en dat ik dezelfde dag geholpen word en krijg ik weer niks te horen? We zijn een week verder en van de 1ste keer dat ik geholpen werd, en beloofd was dat er dezelfde dag contact opgenomen zou worden en dat ik dezelfde dag weer tv zou kunnen kijken is ook nog steeds niets mee gedaan, gaan we nu weer die hele ellende meemaken dan?

Waarom is er met de eerste melding nog steeds niks gedaan?

ALs ik de nieuwe tv box terug stop kan ik dan gewoon weg gaan en jullie meekijken?

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Arjanruiter1, ik zie dat het onderzoek welke gestart is op 23-12-2022 nog loopt. Ik heb jouw ervaring wel gedeeld in het onderzoek, dit kan alleen maar helpen. Ik wil je inderdaad vragen de nieuwe TV Box aangesloten te laten, zo is deze bereikbaar voor mijn collega's. Dank voor je geduld, je hoort zo snel mogelijk van ons!

Jullie zijn wat aan het doen en de nieuwe box is nog niet aangesloen...die heb ik nog niet aangesloten omdat ik anders al een week geen tv kijken kan

 

En dat onderzoek is niet 23-12 gestart, dat onderzoek was 21-12 zogenaamd al gestart

Nu, 15.30, heb ik de nieuwe box aangesloten

 

En nu, 15,35, doet hij het

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Arjanruiter1, tof om te horen dat je inmiddels van de nieuwe TV Box kan genieten! Op afstand hadden we eerder vanmiddag al wat wijzigingen gemaakt aan de registratie van je TV account, alleen wisten we toen nog niet of dit was gelukt omdat de nieuwe TV Box niet was aangesloten. Ik ben blij om te horen dat het zijn vruchten heeft afgeworpen en ik wens je nog veel kijkplezier toe! 

👍 bedankt

Reageer