Beantwoord

nieuwe tv dienst

  • 4 May 2023
  • 7 reacties
  • 179 Bekeken

Dus als ik het goed begrijp kan ik met mijn tv box niets meer op nemen? En ben ik alle op names die ik bewaard heb kwijt. Behalve als ik nu 5 dagen ga binge watchen. Ook moet ik straks als ik programma' s die verder terug zijn dan 7 dagen terug kijken via een extra betaaldienst (cloud)van €5.  En kan ik dan ook series en uitzendingen van bv Duitsland, België,Bbc terug kijken? En krijg ik straks een gratis gebruiksaanwijzing, omdat ik nog van voor het digitale tijdperk stam.

Er is weer alleen aan jeugdige kijkers gedacht.

Ik vind het heel erg balen.

icon

Beste antwoord door eric 4 May 2023, 17:20

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @beerria , welkom bij de community.

De nieuwe TV boxen hebben geen harddisk meer, daarvoor in de plaats is cloud opnemen gemaakt. De prijs van een harddisk optie was €5,-. In de cloud opnemen kost ook €5,- maar dan kun je vanaf meerdere boxen/apps dit gebruiken. Het is dus een bedrag per account i.p.v. per box.

Als je gebruik maakt van T-mobile TV, dan zie je hier het zenderoverzicht met per zender wat er kan worden opgenomen, of kan worden teruggekeken. Een zender kan altijd nog programma;s uitsluiten van opname omdat zij daar dan de rechten niet voor hebben. Bijvoorbeeld bij bepaalde speelfilms.

 

Reputatie 1

Ik ben het helemaal met @beerria eens. En was het nou echt zo moeilijk om dit wat eerder aan te kondigen? 

Zeker om te voorkomen dat mensen overstappen.

Ik kijk heel vaak naar BBC Four. De programma's zijn vaak laat, dus die neem ik op. Oh, dat kan niet bij T-mobile TV. Hoe ga ik dat oplossen?

En ONS. Daar kan ik dus ook niets bij opnemen. 

Dat betekent dus dat ik ca 90% van de programma's die ik kijk, niet kan opnemen.

En het grote voordeel, het staat straks in de cloud. Ik heb een TV, denk je nou echt dat ik op een tablet naar een film ga zitten kijken???

Nou de update was vrij snel klaar.

Kon s' middags om 14 uur weer tv beeld krijgen. Maar tot nu is dat nog het enige positieve. Als ik s' avond voor het naar bed gaan mijn tv  uit zet(standby) moet ik hem de volgende dag weer helemaal opstarten. Dus internetkabel er uit tv box er uit alles er na 10 sec weer in en dan wachten. Daarnaast moet ik geregeld als ik naar andere zender wissel pincode ingeven . Ook maar 1 programma tegelijk opnemen naast andere kijken.

Dit moet niet te lang duren zo.

Ik ben het helemaal met @beerria eens. En was het nou echt zo moeilijk om dit wat eerder aan te kondigen? 

Zeker om te voorkomen dat mensen overstappen.

Ik kijk heel vaak naar BBC Four. De programma's zijn vaak laat, dus die neem ik op. Oh, dat kan niet bij T-mobile TV. Hoe ga ik dat oplossen?

En ONS. Daar kan ik dus ook niets bij opnemen. 

Dat betekent dus dat ik ca 90% van de programma's die ik kijk, niet kan opnemen.

En het grote voordeel, het staat straks in de cloud. Ik heb een TV, denk je nou echt dat ik op een tablet naar een film ga zitten kijken???

Ik sluit mij hier bij aan. De enige reden waarom ik bij T-mobile zit is BBC Four en nu kan ik dat straks niet meer opnemen. Minder service voor hetzelfde geld en helaas geen andere aanbieders waarnaar ik kan overstappen.

Reputatie 7
Badge +6

Daarnaast moet ik geregeld als ik naar andere zender wissel pincode ingeven.

Als je in het menu naar Account > Profielen gaat, kun je de leeftijd aanpassen. Die staat standaard op AL (alle leeftijden). Als je daar 18 van maakt, hoef je zelden je pincode in te voeren. Op je andere vragen moet ik je het antwoord schuldig blijven. Hopelijk kan een moderator daarbij helpen.

Reputatie 2

Moderator edit: bericht verwijderd → je hebt al een eigen topic aangemaakt met dezelfde strekking/hetzelfde bericht: Begrijp ik het nou goed: HD opnames niet mogelijk en oude opnames kwijt, want nieuw platform? | T-Mobile Community.

Reputatie 7
Badge +6

Het zal niemand ontgaan zijn dat T-Mobile nu Odido heet. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Reageer