News

Nieuwe tv software update beschikbaar (7614)

  • 28 January 2022
  • 16 reacties
  • 1476 Bekeken
Nieuwe tv software update beschikbaar (7614)
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 5731 reacties

Zoals jullie weten zijn wij altijd bezig om onze diensten te blijven verbeteren. Er komt dan ook een nieuwe software update aan voor op jouw tv, waar enkele mooi verbeteringen in zitten. Dit geldt enkel voor T-Mobile TV. 

 

Wanneer?

De update is vanaf volgende week donderdag (03-02-2022) voor iedereen beschikbaar. Mocht jij nu al van deze nieuwe update willen genieten, voer dan een powerflip uit en ontdek alvast de nieuwe features.

Voor welke TV Boxen geldt dit?

Voor de Amino Aria 610 en Amino Aria 7x.

Hoe heet de nieuwe software update?

7614

Hoe check ik de software versie?

Ga naar ‘Account’, ‘Instellingen’, ‘Versienummer’. De nieuwste software versie is dan 7614. 

Welke verbeteringen merk ik?

  • Je kunt nu nóg sneller doorspoelen met de snelheden 32x en 64x.
  • De bug van Dolby/Stereo is opgelost. Stereo is nu weer Stereo en Dolby is nu weer Dolby.
  • Betere aanduiding in TV-gids met het gebruik van functies.
  • Wat kleine verbeteringen met menu-weergave.

Heb je hier nog vragen over? Stel ze dan gerust. Veel plezier met de nieuwe update! 🎈


16 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Gemakshalve kan ik er van uitgaan dat deze update alleen bedoeld is voor het nieuwe platform?

Het volledige versienummer van mijn Amino Aria 7X is nu:

Video MSA V600R019C10LNLD01-EPG-20211207-7614

 

Mag ik concluderen dat deze versie is gemaakt op 20211207, of te wel op 2021-12-07 (dinsdag 7 december 2021)?

Reputatie 7
Badge +14

Dit soort software moet uitgebreid getest worden voordat deze naar honderdduizenden decoders wordt gepushed. 

Reputatie 7

Hi @BeMu, dit klopt inderdaad! Dit zal ik er nog even duidelijk in vermelden, terechte opmerking van je. Merci!

Hi @ko3st, tof dat je je dit afvraagt! De serienummers krijgen wij door vanuit de leverancier. Hoe zij de opbouw bepalen, is voor ons eigenlijk ook een vraag.

Hoi @Lisa,

 

Het is heel gebruikelijk dat een datum (en vaak ook de tijd) wordt gebruikt als versienummer.

 

Stel dat dat inderdaad het geval is, en ik heb geen reden om daaraan te twijfelen, dan is deze versie van dinsdag 7 december 2021 een al wat oudere versie. Ik noem dat specifiek omdat er, in ieder geval bij mij, de indruk is gewekt, dat er sprake zou zijn van een update. Als er sprake zou zijn van een update in de software, dan verwacht ik een datum die recenter is dan de huidige softwareversie van (op dit moment) twee maanden geleden.

 

Mijn verbazing verwoordde ik in een vraag over de "nieuwheid" van de gepresenteerde software update van de Amino Aria 7X.

 

Ik vind het vreemd dat de aangekondigde update mogelijk minstens twee maanden oud is , en dat terwijl het audio probleem al veel langer bekend is...

 

Reputatie 7

Hi @ko3st,

Thanks voor je terugkoppeling! Het antwoord moet ik je, al had ik dat graag anders gezien, schuldig blijven. De update heeft, zoals hierboven omschreven, daarentegen wel gezorgd voor verbeteringen. Ik hoop dat dit ook voor jou de gewenste resultaten geven en zorgen voor een verbetering bij het kijken naar het TV aanbod. 

Reputatie 7
Badge +14

@Lisa Moet de box aanstaan of loopt de update vanzelf binnen zodra ik ze weer aanzet? En doen jullie dit in de nacht of op de dag?

Reputatie 7
Badge +6

@CrisTien De box hoeft niet aan te staan. Hij wordt 's nachts op afstand opnieuw opgestart en dan wordt de update automatisch gedownload. Houd er wel rekening mee dat de tv-box dan aan gaat, dus vergeet niet de tv uit te zetten 😉. Je kunt de update ook forceren door nu al de stroom er even af te halen en hem opnieuw te laten opstarten.

Reputatie 7
Badge +16

@CrisTien Zodra jij de box van een herstart voorziet, zal de nieuwe update van kracht zijn! 

Reputatie 7
Badge +14

@Jason en @TMTV De update is binnen dank! Echt blij mee! 

Reputatie 7
Badge +16

@CrisTien Superfijn, thanks voor het laten weten en geniet van jouw verbeterde tv-verbinding! 😊💐

Ik heb nu ook de nieuwe versie maar kan het kloppen dat het aanpassen van het geluid nu een horizontale balk is? Hij gaat niet meer zo hard als voorheen.

hiervoor kon ik op alle externe bronnen het geluid aanpassen maar nu alleen nog op het kanaal van de tv box. dat is niet prettig want nu moet ik weer de tv afstandsbediening erbij pakken. Is dit aan te passen?

 

ik hoor het graag. 
groetjes Sabrina 

 

Reputatie 7

Hoi @djbabe1979,

Thanks voor je bericht! Dat lijkt mij inderdaad niet de bedoeling, maar geen zorgen; dat kunnen we fixen! Ik vermoed dat we dit helemaal recht kunnen zetten middels een fabrieksreset. We zetten daarbij de TV Box terug naar de fabrieksinstellingen. Hoe je deze precies doet, vind je op onze Wiki: 

Om daarna de afstandsbediening opnieuw te koppelen aan de TV Box en tv. Ook dit vind je op onze Wiki: 

Hiermee moeten we het helemaal gefixt hebben! Ik hoor het graag als je vragen hebt.

Bedankt @Boris   

het werkt weer!!

Hoi,

Kan het zijn dat met deze update de zender/programma-informatie na het wisselen van zender niet meer getoond wordt? 

Kan dat worden nagekeken cq. terug aangepast? Kan ik dat ergens instellen? Zo op het eerste gezicht niks te vinden. 

 

Thanks.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Haak1979, dat is een goede vraag waar ik niet direct het juiste antwoord op heb. Ik vraag het meteen na en hoop je snel van een terugkoppeling te kunnen voorzien. Tot die tijd: bedankt voor je melding en je geduld!

P.s. heb je de TV Box én het modem van een herstart voorzien? Ik zal voor de zekerheid ook de boel eens reprovisionen zodat het signaal opnieuw aangemaakt kan worden, dit helpt in veel gevallen ook al.

Reageer