[Nieuws] Vervangen TV Boxen Amino A540 en A140

  • 13 November 2019
  • 33 reacties
  • 5446 Bekeken
[Nieuws] Vervangen TV Boxen Amino A540 en A140
Reputatie 7

Update 17-12-2019 - De periode voor het omwisselen van de oude TV Boxen is verlengd tot en met 29 januari.

 

We vinden het belangrijk dat je altijd zorgeloos TV kunt kijken met ons. Daarom is het tijd voor een upgrade van je Interactieve TV Box! Maak jij nog gebruik van een Amino A140 of A540 TV Box? Dan vervangen we jouw TV Box helemaal gratis met een nieuw exemplaar. Dan heb je alvast de juiste apparatuur in huis en kunnen wij sneller aan de slag met het verbeteren van jouw TV ervaring!

De nieuwe TV Box
 komt tussen 18 november en 12 december als pakketje naar je toe. Een goed moment dus om je opgenomen programma’s terug te kijken, die kunnen namelijk overgezet worden naar de nieuwe TV Box. De oude TV Box willen we graag terug. Stop hem in een doos en verstuur hem gratis naar:


BNS Data Logistics
Onder vermelding van T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 13545
4130 ZX Vianen


Postzegels zijn niet nodig, het is een gratis antwoordnummer. Als je er een briefje bij doet met jouw postcode, huisnummer en klantnummer, dan weten we dat het van jou is. De nieuwe TV Box kan je op dezelfde plek aansluiten als de oude TV Box. Gebruik je een HDMI-kabel, dan kan je die blijven gebruiken. Gebruik je een SCART-kabel? Laat dan even een bericht achter in dit topic, dan sturen wij graag een SCART-kabel voor de nieuwe TV Box naar je toe.


Kom je er niet helemaal uit? Bekijk hier de stap-voor-stap instructie voor het aansluiten van de Interactieve TV Box of ga naar https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/interactieve-tv-installeren/.


Gelukt? Dan kan je lekker op de bank gaan genieten van je nieuwe TV Box!


33 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan. Als ik je ergens anders mee kan helpen, dan hoor ik het graag! :blush:

Reputatie 1

Hoi Jason,

Geweldig bedankt voor alle hulp.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @MaariooNL,

 

Bedankt voor de terugkoppeling, ik heb het gistermiddag doorgezet naar onze technische dienst. Zij pakken het verder met je op en zullen normaal gesproken binnen 3 tot 6 werkdagen met een oplossing komen! Sorry voor het ongemak.

Reputatie 1

Hoi Piotr,

Helaas nog steeds dezelfde probleem. 

Reputatie 7

Hey @MaariooNL,

Top dat je zelf al een reset hebt uitgevoerd! Werkt je TV box na de laatste herstart wel naar behoren? 

Reputatie 1

Hoi Jason,

Weet ik niet wat is mis gegaan met vorige restart van tv box mi moet goed zijn.

 

Reputatie 1

Hoi Jason,

Ok heb wel stekker uit de stopcontact eruitgehaald en 30 s afgewacht en weer erin. Alles ging opnieuw en dat was diensdag. Oke ga ik nog een keer doen be benieuwd deze keer en ga ik ook modem tegelijk herstarten. Ik zet mijn tv box niet meer uit want gids loopt ook vast.

Reputatie 7
Badge +16

@MaariooNL We gaan het samen oplossen, geen zorgen! Ik heb direct een lijnmeting gedaan en zie dat jouw TV Box al 6 dagen en 17 uur online is, wat voor herstart heb je gedaan? Graag voer ik die namelijk nu voor je uit, want ik denk dat er iets is misgegaan. Ook staat jouw modem al 50 dagen onafgebroken aan, mag ik deze voor je resetten? Laat het me weten, dan ga ik zo snel mogelijk voor je aan de slag! :wink:

Reputatie 1

Hoi Jason,

Helaas nog steeds dezelfde probleem. Opname werkt prima maar tijdens terug kijken beeld loop 3 a 4 keer vast en nog steeds spring voor. Vandaag was ik aan kijken programma die gisteren is opgenomen en dezelfde. Even tussen heb 2 keer herstart gedaan. Weet ik niet meer wat te doen. Oude tv box was misschien traag maar dan werkt zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +16

 Hoi @MaariooNL,

 

Bedankt voor je terugkoppeling! Is het gelukt met de TV Box, heb je nu weer volledig beeld en werkende opnames? Zo niet, dan gaan we samen naar een oplossing zoeken. Die zijn er altijd! :grinning:

Reputatie 1

Hoi Piotr,

Ja zeker heb ik dat gedaan want na eerste 2 dagen tv box is helemaal vast gelopen. Toen tijdens tv kijken had ik maar een werkende tv kanaal, ik had gewoon zwart beeld op alle zenders. Stekker eruit en prima tv terug maar probleem met opnames niet weg. Ga nog een keer doen. 

Reputatie 7

Hey @MaariooNL,

Zo te lezen heeft je nieuwe TV Box nog een paar opstartproblemen. :wink:  Heb je ook al geprobeerd om je TV Box heel even van 't stopcontact af te halen? Ben benieuwd of hiermee de vastlopers niet meer gaan voorkomen.

Reputatie 1

Hoi,

Ik heb al nieuwe tv box entone 515b met opname ontvangen. Zappen is veel beter dat is prima. Waarom opgenomen dingen tijdens terug kijken lopen vast en daarna ipv verder gaan beeld springt na vore tussen 25 s en 1 min? Heeft iemand dezelfde probleem? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RLNAF75 Ik ga jouw vraag verplaatsen naar het TVX deel van de Community. :wink:

 

Hoi @L_Simar Onze Aria boxen hebben geen optie om een Scart minidin aan te sluiten. Dat is enkel bij de Entone boxen het geval. Wat ik ga doen is jouw box omruilen voor een Entone Kamai 510 (zonder opnamefunctie). Ik wil je verzoeken de Aria 610 dan te retourneren aan ons (hier krijg je een mailtje over). → Ga je hiermee akkoord? Dan maak ik de swap zo nog in orde. Houd wel rekening met een levertijd van 3 tot 5 werkdagen.

Graag ontvang ik een Scart verloop voor mijn aria 610x.

 

Reputatie 7
Badge +16

@J4ck Wat fijn dat je een oplossing hebt gevonden en superattent dat je deze gelijk plaatst! Zo kunnen meerdere users geholpen worden. Ik word soms zo blij van de Community, dankjewel. :smile:

Nu hebben we vorige maand zo’n prachtige Samsung The Frame televisie mogen aanschaffen, met een ‘One Remote’ om alle bijkomende apparatuur te kunnen aansturen. Vóór bovenstaande ‘wissel’ was er niets aan de hand, want de oude box was bekend en kon gewoon gekoppeld worden. Maar deze Entone-box komt niet voor in de betreffende database! Onder welke naam/namen zou ik deze box kunnen terugvinden? Iemand die eenzelfde probleem heeft gehad (en heeft opgelost)? Loop nu met twee verschillende afstandbedieningen te hannessen, niet fijn. 

 

Edit: Sorry, ik heb al een oplossing gevonden! Voor mensen die interesse hebben: https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/UE55NU8070-vs-Entone-afstandsbediening/m-p/563032#M12015

Reputatie 7

Hey @DirkV07,

Ik kan je verzekeren dat er op korte termijn mooie dingen zitten aan te komen betreft ons TV-platform! Mocht je huidige TV Box veel kuren vertonen dan kan ik in de tussentijd je TV Box op afstand van een fabrieksreset voorzien. Dit moet in ieder geval een aantal problemen oplossen die je aankaart. Geef mij een seintje of ik dit voor je in gang mag zetten!

Benieuwd wanneer ook de Entone-boxen (met HD) worden vervangen. Reageren zo traag, snel zappen is er niet bij. En soms loopt het Opname-menu helemaal vast, zijn de opnames niet terug te vinden en blijven verwijderde opnames gewoon zichtbaar. Stroom eraf is dan het enige wat helpt. Verouderde apparatuur in 2020.

Reputatie 7

Hey @Ameli,

De TV Boxen met opnamefunctie zijn momenteel slecht leverbaar. Ik wil graag mijn best doen voor je en kijken of er mogelijkheden zijn op de korte termijn. Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Ik zie je gegevens graag tegemoet!

Hoi Ik heb een entoin tv box maar ik zou graag een tv box willen waarmee ik ook kan opnemen. Wat zijn de mogelijkheden hierin?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rachelaarts Goed dat je dit aangeeft, ik ben direct je profiel ingedoken. Gelukkig heb je proactief gehandeld door de klantenservice te bellen! Heeft dat gesprek geholpen? Anders gaan we op de Community voor je aan de slag. :wink:

Ik heb sinds de update/upgrade van de tv alleen maar storingen,   stilstaand beeld, kan niet meer zappen,  geluid gaat standaard naar de 100%,  tv gids soms niet bereikbaar ......   en zo kam ik ff doorgaan,  ik weet dat dit een testfase is en een beta versie is, maar kan hier naar gekeken worden? Of terug zetten naar de oude versie.

En de 06 nummer van jullie om de storing door te geven is ook niet bereikbaar  06 14094010

 

 

Reputatie 7

Bedankt voor het terug sturen @jolo1946!

@DennisAmeling De periode voor het omruilen van de oude TV Boxen is verlengd tot en met 29 januari. Er zijn al veel TV Boxen omgewisseld maar we hebben nog niet iedereen gehad. Je gaat dus nog bericht ontvangen! :relaxed:

Gaat in fases, dus voor  jou komt die ook wel op tijd, probleem is dat er een tekort aan HDD boxen is, en dan zijn er ook nog een aantal die niet goed werken.

 

@BeMu , Traag zappen ligt denk ik aan de afstandbediening, gisteren hield de logitech 665 er zo’n beetje mee op, baterijen had ik woensdag vervangen en weer leeg, reageerde de box al sneller met de meegeleverde AB, gister avond een nieuwe logitech besteld, de Harmony Companion met een hub en nu reageerd die nog vlotter.

Reageer