Beantwoord

Nog steeds haperend beeld op NPO 1,2 en 3

  • 19 August 2019
  • 43 reacties
  • 2408 Bekeken

Vanaf Januari 2019 ben ik al bezig om mijn irritatie m.b.t. haperend beeld op NPO 1 2 3 opgelost te krijgen.
Op de andere zenders en begin gemist, ook die van NPO123 totaal geen problemen.
Het gaat dus alleen om de live uitzendingen van NPO

Guidion tweemaal geweest, router gewisseld, settopbox gewisseld. Bekabeling door gemeten, alles prima.

Ook rechtstreeks een nieuwe losse kabel tussen router en settopbox gebruikt maar het haperen blijft zich voordoen.

Ik heb nu de handdoek in de ring gegooid en druk aan het kijken naar een andere provider. Maar dan komt het abonnementtarief om de hoek kijken die in het voordeel is van Tmobile en dan denk ik, ik ga nog maar eens proberen om het op te lossen.

Verder zie ik op dit forum dat ik niet de enige ben.
Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven om het voor elkaar te krijgen.

BobBeets
icon

Beste antwoord door Brian 10 March 2021, 16:07

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7

Hi @Hans-blabla, dankjewel dat jij ons gelijk hebt voorzien van een update na het testen! Ik zie in jouw profiel dat jij nu beschikt over de nieuwste sofware versie, dus het updaten van de software is in ieder geval gelukt. Heb jij naderhand nog andere haperingen gehad of durf je te zeggen dat het probleem helemaal verholpen is? Ik hoor het graag, zodat ik je indien het nog niet goed werkt weer verder kan helpen! 💪

Beste @Lisa ,

 

Hartelijk dank.

Helaas heeft het niet geholpen. Gister tijdens het nieuws (8 uur) zat er een hapering (beeld en geluid, geen blokjes maar stilstaand beeld) van ongeveer 3-4 seconden en een paar korte haperingen.

Ik heb ook de box herstart. 

Klopt het dat de box 'aan' blijft als deze op standby staat?

 

Groet,

 

Hans

Reputatie 7

Hoi @Hans-blabla ,

Klopt helemaal! Ik kijk graag met je mee naar de situatie met het haperende beeld en geluid. Als ik de stream kwaliteit van de TV Box bekijk, ziet deze er namelijk mooi en stabiel uit. De afgelopen dagen zit deze tegen de 100 procent aan, wat vrijwel perfect is.

Om de situatie goed in kaart te brengen, zit ik met een vraag. Wanneer de problemen met het beeld en geluid de kop opsteken, ervaar je dan ook problemen met de algehele verbinding? Ook ben ik erg benieuwd naar een tijdstip en datum waarop dit is gebeurd. Met deze extra informatie, ga ik graag voor je aan de slag. Ik hoor het van je! 

Beste @Boris ,

 

Klopt, de verbinding is al eerder doorgemeten en er is een monteur geweest om de modem uit te wisselen. Toen hadden wij ook last van een wegvallende internet verbinding (Wifi en bekabelt).

Het haperen is enkel op NPO1,2 en 3. Kijk ik naar een andere zender dan is er geen enkele hapering of stottering. De haperingen zijn er iedere dag, in ieder geval 's-avonds, overdag weet ik niet want dan ben ik er niet. Ik heb wel het gevoel alsof het bij de ‘beter’ bekeken programma's is zoals bij voorbeeld 8 uur journaal of Zondag met Lubach, maar dat kan ook komen doordat ik beter bekeken programma's meer kijk dan de minder bekeken :). Bij het gebruik van ‘begin gemist’ zijn er geen haperingen.

 

Ik heb wel eens gehoord dat dit een bekend probleem is in de regio Almere. Klopt dat?

 

Groet,

Hans  

Reputatie 7

Hi @Hans-blabla Bedankt voor de toelichting, ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst om dit verder te onderzoeken. Zodra ik meer hoor van collega’s neem ik weer contact met je op. We hebben op bepaalde momenten wel problemen gehad in regio Almere maar op dit moment zijn er daar geen specifieke issues bekend. Neemt niet weg dat we dit uiteraard gaan onderzoeken, ik houd je op de hoogte! :slight_smile:

Wij hebben er ook nog steeds last van. Geluid loopt door, maar beeld blijft hangen een paar seconden. 

Beste @Brian ,

 

Hartelijk dank.

 

Ik hoor het graag :)

@PatrickenCorneline woont u ook in de regio Almere?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PatrickenCorneline, top dat je het meldt op de Community, zo kunnen we het straks doorzetten indien het nu niet meteen lukt!

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan en zie dat het modem 33 dagen online is en de TV Boxen 49 dagen en 16 dagen. Om er zeker van te zijn dat die twee uitgesloten kunnen worden, wil ik graag onderzoeken of een herstart het gewenste effect teweeg brengt. Zou je alle drie op onderstaande wijze willen herstarten, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Beste Jason, wij hebben exact uitgevoerd wat je hebt gevraagd en het heeft geen verbetering opgeleverd jammer genoeg.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @PatrickenCorneline,

Bedankt voor het proberen! Je ervaart de hapering op allebei TV Boxen toch? Met deze informatie heb ik onze technische dienst ingelicht en wij zullen eens goed uit gaan pluizen wat hier aan de hand is.

Zou ik je ook nog kunnen vragen om een fabrieks reset van het modem uit te proberen? Ik vermoed niet per se dat dit de oplossing is, maar ik denk wel dat het een goede optie en het proberen waard is. :wink:

Ondertussen gaan wij ook verder voor je aan de slag!

Beste @Brian ,

 

Eergister heb ik (onverwacht) een nieuwe Amino TV box ontvangen en aangesloten.

 

Tot nu toe heb ik  geen enkele hapering gehad en lijkt het probleem nu opgelost :)

Wat ook fijn is dat het zappen en de menu's een stuk sneller gaan.

 

Bedankt voor de hulp,

 

Hans

Beste @Brian ,

 

Hartelijk dank.

 

Ik hoor het graag :)

@PatrickenCorneline woont u ook in de regio Almere?

Nee wij wonen niet in die regio ☺️

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hans-blabla, dat is fantastisch nieuws, dank voor het delen! 😄 

Mocht je ooit nog ergens tegenaan lopen, schroom dan niet om weer een seintje te geven op de Community. Voor nu: mag ik je nog verzoeken om de defecte box aan ons te retourneren, alsjeblieft? Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die we je gestuurd hebben. Ook kun je voor alle info en uitleg een kijkje nemen in dit speciale topic: Hoe stuur ik de apparatuur terug?

Alvast bedankt voor het terugsturen en een geweldige week toegewenst!

Hoi @PatrickenCorneline, heb je nog wat kunnen doen met de tips and tricks van @Cal

@Jason dat heeft helaas ook niet geholpen. 

Reputatie 7
Badge +4

Handig dat jullie deze informatie met ons delen @PatrickenCorneline! Wij hebben het totaalplaatje volledig onderzocht en het lijkt ons verstandig om het modem om te wisselen. Ik ben blij om te zien dat jullie inmiddels ook al benaderd zijn door onze monteurs voor een installatieafspraak van de nieuwe apparatuur. Hopelijk is de apparatuur snel binnen en geïnstalleerd zodat jullie weer ongeremd kunnen genieten!

Ja kregen inderdaad een mail dat er een pakket is opgestuurd. @Cal bedankt voor de service. We wachten het af.

Sinds de nieuwe update (eind feb 2024) van de odido tv app (mijn Samsung TV is rechtstreeks bekabeld aangesloten op het Zyxel modem) blijven bij zappen NPO 1, 2 en 3 seconden lang haperen en/of hangen. Het bufferen lijkt erg lang te duren. Andere zenders hebben hier duidelijk minder moeite mee. Is dit bekend?

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Reageer