Beantwoord

nog steeds haperend geluid


Nu ik nog geen antwoord van jullie heb gehad, nogmaals. Geluid van tv valt om de paar seconden een paar tellen weg. Niet bij streamen, Netflix, YouTube of dvd, alleen tv via jullie. Router opnieuw opstarten heeft geen resultaat. Graag een andere maar effectieve oplossing, anders gaan we wat anders verzinnen!

icon

Beste antwoord door Lisa 31 May 2022, 14:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7

Hi @hijenzij, hartstikke goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Ik ben gelijk gaan kijken of wij op een eerder topic van jou niet terug zijn gekomen, maar dit zie ik niet terug. Excuses als je wellicht via social hebt aangeklopt en daar nog niet tot een structurele oplossing was gekomen. Gelukkig ben ik hier om jou te helpen, want jouw geluid hoort niet weg te vallen. 

Allereerst hoor ik graag of je gebruikmaakt van externe audioapparatuur? Daarnaast wil ik je vragen waar dit zich allemaal voordoet, afgezien van het streamen. Is dit bij het kijken van live-tv of bijvoorbeeld bij Terug Kijken? Als je hierop terug kan komen, dan ga ik op zoek naar een oplossing. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk probleemvrij bent! 😁

Hallo. Nee, geen externe geluidsapparatuur. Nieuwe tv, alles volgens protocol af-en aangesloten. Het is voornamelijk bij live tv. Terugkijken weet ik niet, doe ik niet zo vaak. Ik stel niet veel eisen, het moet gewoon goed zijn. Aan de tv kan het niet liggen, aangezien ik het niet ondervind bij streamen of randapparatuur, zoals dvd 

Reputatie 7

Hi @hijenzij, merci voor de snelle aanvulling! Ik ben het volledig met je eens, dus we gaan dit fixen. Zou je de volgende stap kunnen uitvoeren, alsjeblieft? Je kunt het geluid veranderen van Dolby Digital naar Stereo. Stereo staat standaard aan, dus het zou kunnen dat je dit wellicht zelf al hebt aangepast. Zo niet, dan vind je dit vind bij: Account > Instellingen > Audio > Codec. Merk je hierna een verschil? 

Mocht je geen verschil opmerken, dan kunnen we nog iets proberen. Veel klanten hebben de afstandsbediening zo ingesteld dat ze alleen het volume van de tv bedienen met onze afstandsbediening.
Na een firmware update staat het volume van de TV Box vaak op 0%. Ik wil je dan ook vragen om de afstandsbediening te ontkoppelen om het volume op beide apparaten weer te kunnen regelen. Dit doe je als volgt:

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet gelukt. 

Kun je hiermee uit de voeten? Ik duim dat dit resulteert in de oplossing! Laat je het aan mij weten? 💪

Goedemiddag. Net de setting verandert van stereo naar Dolby , geen verschil. Nu weer terug. Moment

Geen verschil. Nu de afstandbediening. Moment

Het magenta lampje knippert inderdaad na elk cijfer (996), maar dan niks. Niet één, niet twee en zelfs geen vijf keer

Ik heb sterk het idee dat het zelfs erger wordt. We hebben nog een tv kastje, boven. Ik ga deze wisselen met die van beneden. Kijken wat er dan verandert.

Reputatie 7

Hi @hijenzij, super fijn dat je hier alle updates deelt! Heeft het wisselen van de TV Box nog verschil uitgemaakt? Graag wil ik je daarnaast ook nog vragen om het volgende uit te voeren:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Heb je daarnaast ook een extra UTP-kabel in huis die je kunt vervangen met de huidige UTP-kabel? Zodra het bovenstaande het probleem ook niet heeft verholpen, dan ga ik een verzoek indienen voor onze technische dienst. Merci voor de fijne medewerking! 😊

Goedemorgen. Na wisseling van de tv box met die van beneden is het probleem beneden opgelost. Echter is het probleem nu wel naar boven verhuisd. Dus, zelf gededuceerd hebbende, het ligt aan die tv box. Dus graag een nieuwe opgestuurd met retourbox voor die van ons. 

Graag wil ik ook even zeggen dat deze methode zoveel fijner werkt dan bellen, e-mailen of chatten met jullie. Zeker dat chatten met de "chatbot" is een drama. Ondanks dat hier wat meer tijd overheen gaat,hoef ik niet te blijven hangen en kan ik gewoon reageren wanneer het mij uitkomt. Ook jullie response is makkelijker, duidelijker en dat pleziert me.

Met vriendelijke groet, Leo van Mook

Reputatie 7

Hi @hijenzij, perfect dat je de boosdoener hebt opgespoord! 🎈

Ik word helemaal vrolijk van dit compliment, leuk om te lezen en merci voor het aangeven. Zojuist heb ik direct een nieuwe TV Box aangevraagd, zodat je de defecte kunt retourneren. De bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Bestellingen. Geef je hier een seintje, zodra de nieuwe TV Box up and running is en jij weer helemaal probleemvrij bent? Je mag hier altijd aankloppen!