Beantwoord

NPO 1 Extra in Basispakket

  • 2 April 2020
  • 5 reacties
  • 943 Bekeken

Reputatie 6
Badge

Ik vind het verbazingwekkend dat in deze tijden van crisis NPO 1 Extra nog steeds niet in het basispakket zit. Deze zender wordt regelmatig gebruikt om nieuwsuitzendingen en persconferenties met gebarentolk uit te zenden. 

Daarom vind ik dat deze zender in deze tijd in het basispakket moet worden doorgegeven. De zender is al wel via al la carte gratis bestelbaar. Maar dit is niet voor iedereen bekend. 

T-Mobile, zet deze zender zsm open! Zodat jullie doven en slechthorenden klanten deze zender altijd kunnen bekijken. 

icon

Beste antwoord door Sander 3 April 2020, 07:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

 @stefan.1997 Hallo Stefan, alles goed?

NPO 1 2 en 3 bieden de mogelijkheid om via Teletekst te ondertitelen.

Lees hier meer!
Groetjes en fijne avond.

Reputatie 7
Badge +3

Beste @stefan.1997

Ik heb net even de uitzending van jl. dinsdag op NPO1 om 19:00 terug gekeken maar ook op die zender was een doventolk in beeld. NPO 1 Extra is gewoon een thema zender die toevallig ook deze persconferenties uitzendt. Er zijn ook providers die deze zender helemaal niet hebben, KPN Digitenne b.v. Bovendien moeten dit soort uitzendingen die in het landsbelang zijn verplicht op NPO1,2 of 3 uitgezonden worden. Doorgave van deze 3 zenders is verplicht voor elke TV provider.

Groet, Folkert

Reputatie 6
Badge

@CrisTien,

Ik ben zelf niet doof of slechthorend maar ik heb wel verschillende cursussen Nederlands met gebaren gevolgd. Zo weet ik dat teletekst in noodsituaties geen goed alternatief biedt. Doven en slechthorenden missen dan de context en weten niet wie wat zegt. Dus gebarentolken zijn in crisissituaties essentieel. 

 

@Folkert,

ik heb een foutje gemaakt. Het acht uur journaal met gebarentolk wordt niet uitgezonden op NPO 1 Extra maar op NPO Nieuws. Ook deze zender zit niet in het basispakket. Ik hoop dan ook dat T-Mobile deze zender tijdelijk ik in het basispakket zet!

Reputatie 7

Hi @stefan.1997,

 

Bedankt dat je meedenkt! Great minds think alike, want wij hadden hetzelfde idee. Daarom hebben we op 25 maart NPO Nieuws (dit is de zender die het nieuws inclusief gebarentolk uitzendt) én NPO politiek in het basispakket gezet.

 

UPDATE 25-3 // In de loop van de dag stellen we NPO Nieuws (kanaal 260) en NPO Politiek (kanaal 261) ook gratis beschikbaar. Deze zenders waren al te activeren via A La Carte maar maken we nu tijdelijk onderdeel van het Basispakket zodat je niets hoeft te missen van het laatste nieuws! 

 

Lees hier meer over onze maatregelen: Maatregelen omtrent Coronavirus

Los van die twee zenders, hebben we nog een negental andere zenders tijdelijk in het basispakket gezet. 

Reputatie 7
Badge +1

NPO 1 extra en ook enkele andere NPO zenders zijn ook te activeren via tv al carte deze zijn gratis en volgens mij ook een aantal RTL zenders nadeel is dat men elke maand opnieuw moet activeren.

Reageer