Beantwoord

npo app en iptv werkt niet sinds nieuwe modem


Iptv werkt niet sinds nieuwe modem. Ik begree dat T-mobile een fix kan doorvoeren. Ook graag voor mij. 

icon

Beste antwoord door Clientje83 13 April 2023, 21:07

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Nasr070492, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Top dat je het zo proactief checkt, er was inderdaad een fix beschikbaar. Deze werd handmatig toegepast op elke aansluiting die dit nodig had (met de Zyxel T54). Omdat de fix nu officieel geïmplementeerd wordt, hoef je er niet meer zelf om te vragen, maar wordt dit automatisch bij de volgende firmware gedownload en toegepast.

Alle al bestaande aansluitingen hebben de fix al toegepast gekregen, de nieuwe installaties krijgen deze aankomende nacht.

Hoi, 

Ik heb sinds vandaag tmobile thuis, nu werkt bij mij de npo app ook niet. Kan het zijn dat ik de fix nog niet heb?

 

Groetjes Carolien 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Clientje83,

Welkom op de Community!

Het kan kloppen dat je de fix nog niet hebt. De routers zitten al een tijdje in de doos voordat ze aangesloten worden. Daarom is de nieuwe firmware er nog niet op geïnstalleerd. Meestal gebeurt dat in de nacht na aansluiting, dus de kans is groot dat hij morgen geüpdatet is. Mocht dat niet zo zijn, laat het even weten. Dan kan een moderator het een zetje geven.

Mod edit:

Hoi @Nasr070492, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Top dat je het zo proactief checkt, er was inderdaad een fix beschikbaar. Deze werd handmatig toegepast op elke aansluiting die dit nodig had (met de Zyxel T54). Omdat de fix nu officieel geïmplementeerd wordt, hoef je er niet meer zelf om te vragen, maar wordt dit automatisch bij de volgende firmware gedownload en toegepast.

Alle al bestaande aansluitingen hebben de fix al toegepast gekregen, de nieuwe installaties krijgen deze aankomende nacht.

Hoi @Jason ,

Werkt inderdaad, thanks!

Groetjes Carolien 

Ik heb nu ongeveer een maand T-Mobile, maar de app van NPO werkt nog altijd niet. Kan dit ook met de fix opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LHMH, welkom op onze Community!

Zou je mij iets meer uitleg kunnen geven? Heb je het specifiek over de NPO App die je op je smart tv kunt zetten? 

Ja, ik ondervind het probleem alleen met de app van NPO, sinds de overstap van KPN naar T-Mobile, internet en online televisie.mij heb een televisie van Samsung.

Reputatie 7
Badge +9

@LHMH ik kan jammer genoeg niet de app van NPO troubleshooten. Het enige wat ik je kan meegeven is om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Wellicht helpt het ook om je tv bekabeld aan te sluiten. Je kan altijd de fabrikant van je televisie of helpdesk van NPO hierover om hulp vragen.

Dat heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik vermoed dat het toch iets met T-Mobile te maken heeft, aangezien ik het probleem exact vanaf het moment van overstap heb, terwijl er met mijn televisie verder niks gewijzigd is.

Reputatie 7
Badge +9

@LHMH zou je het modem kunnen voorzien van een harde factory reset? Dit doe je zo:

 

Factory Reset Zyxel T-54

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Reputatie 7
Badge +6

@LHMH Is het inmiddels gelukt? Zo niet, kun je inloggen op de T54 via 192.168.1.1  en kijken welke firmwareversie er geïnstalleerd is? Zo kunnen we zien of de automatische update gelukt is.

@LHMH Is het inmiddels gelukt? Zo niet, kun je inloggen op de T54 via 192.168.1.1  en kijken welke firmwareversie er geïnstalleerd is? Zo kunnen we zien of de automatische update gelukt is.

Het is volgens mij wel gelukt. De app heeft het na de rest een paar keer gedaan, gisteren een keertje niet, maar na opnieuw opstarten weer wel. Ik houd het in de gaten. Dank voor de tips.

Reageer