Beantwoord

NPO: Sportzomer misschien in 4K


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Op https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-mogelijk-toch-nog-4k-sportzomer/ staat dat NPO de sportzomer misschien toch in 4K door wil geven aan distributeurs. T-Mobile heeft op dit moment zelf geen settopboxen die 4K ondersteunen, maar via de app op de Apple TV 4K zou dit makkelijk kunnen.

Ik hoor in de Hilversumse wandelgangen dat NL Ziet vergevorderde plannen heeft om 4K kanalen via de Apple TV door te geven.

Zijn er plannen om een extra 4K themapakket aan te bieden waarin, naast NPO 4K, ook andere 4K zenders worden aangeboden ? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 10 June 2021, 08:48

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Veugje, welkom op de Community!

Dat is een mooie melding vanuit de NPO, zo kunnen we ook achter de buis optimaal genieten van een prachtige sportzomer. 

Onze TV Boxen, de nieuwste Aria’s in ieder geval, ondersteunen wel 4K, of beter gezegd: ze kunnen het aan, maar er wordt geen stream op die kwaliteit aangeleverd. Er zijn nog geen plannen om een 4K-themapakket aan te bieden, maar ik zet jouw mooie suggestie wel in ons Wensen & Suggesties topic omdat dit een supermooi initiatief is.

Thanks voor je ideeën! 👍

Hier klopt geen zak van. NPO heeft deze week aan alle providers de 4K stream beschikbaar gesteld van NPO1 4Kom te testen tijdens het songfestival.

 

Wanneer T Mobile dit niet voor 11 juni regelt dan is dit een hele dikke middelvinger naar de T Mobile klant die via de belastingcenten aan dit kanaal mee betalen.

 

De gehele sportzomer is in 4K te zien, EK, Tour en Olympische Spelen. Dit kunnen jullie niet maken!

Een heleboel werk aan de winkel om dit alsnog te regelen voor 11 juni voor jullie klanten!

Reputatie 7
Badge +1

Naar mijn stellige overtuiging speelt er een heel ander kwestie een rol, en wat T-Mobile niet zal erkennen namelijk dat men technisch gezien niet in staat is om 4K door te geven op een vrij kanaal nummer, waar er nog meer dan genoeg van zijn.

Zit zelf nog op het oude platform met de Entone 510 decoder als ik dan lees dat men op het nieuwe platform de grootste moeite heeft om gewoon FHD fatsoenlijk te streamen kun je 4K wel vergeten.

Reputatie 7
Badge +14

Bij Ziggo beperkt zich dit alleen tot abonnees met het allerduurste abonnement. Bij Kpn is de voorwaarde ook dat je bepaalde hardware nodig is. Die 4k kastjes zijn al langere tijd moeilijk leverbaar.

Reputatie 2

Eigenlijk hadden ze als t-mobile de primeur moeten hebben en zelf het initiatief hadden moeten nemen door npo1 voor iedereen die op het nieuwe tv platform zit de 4k stream gratis beschikbaar te stellen deze zomer en niet achter een thema pakket te verschuilen van kpn of ziggo en zelf is voor te lopen op de concurrentie. 

 

Ook de goede ideeën zijn al lang beschikbaar bij de concurrent. Dit soort dingen hadden allang toegevoegd kunnen zijn aan het huidige tv platform en wellicht met een t-mobile sausje er over om het te fine tunen of aan te passen naar wensen/ideeën van klant input via het forum.

 

Eigenlijk hadden ze als t-mobile de primeur moeten hebben en zelf het initiatief hadden moeten nemen door npo1 voor iedereen die op het nieuwe tv platform zit de 4k stream gratis beschikbaar te stellen deze zomer en niet achter een thema pakket te verschuilen van kpn of ziggo en zelf is voor te lopen op de concurrentie. 

 

Ook de goede ideeën zijn al lang beschikbaar bij de concurrent. Dit soort dingen hadden allang toegevoegd kunnen zijn aan het huidige tv platform en wellicht met een t-mobile sausje er over om het te fine tunen of aan te passen naar wensen/ideeën van klant input via het forum.

 

Klopt helemaal. Bij Delta en Caiway schijnt hetzelfde aan de hand te zijn. Iets doen voor de klant is er niet bij. Je zou verwachten dat wanneer KPN en ZIggo vol communiceren dat T Mobile, Delta en Caiway toch echt niet achter kunnen blijven!

Schijnbaar kunnen ze het wel.

Ik zit bij KPN en ik heb de 4k STB’s  maar geen 4k TV, en voor 1 maar 1 sport zou ik een nieuwe TV kopen, De formule 1, maar zoals het er nu gaat uitzien ben ik volgend seizoen zelfs verstoken van de Formule 1 nu Ziggo de rechten kwijt raakt.

En toh heeft alleen KPN tegen meerprijs en Ziggo in het duurste pakket een paar 4k zendertjes zitten, het aanbod loopt ver achter op de vraag, moet je je afvragen of de budget providers die investeringen moeten doen om het aan te gaan bieden, kosten zijn best hoog, baten laag.

Reputatie 4

En weer een grote provider die het WEL doet.

https://tweakers.net/nieuws/182792/ook-canal-digitaal-gaat-het-ek-voetbal-in-4k-doorgeven.html

 

Zelfs kleine providers doen er aan mee. 

https://tweakers.net/nieuws/182396/diverse-kleine-nederlandse-providers-zenden-ek-voetbal-ook-uit-in-4k-met-hdr.html

 

Verder is het niet heel vreemd, want T-Mobile loopt al jaren achter op de concurrentie met tv.

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat T-Mobile er gewoonweg nog niet klaar voor is en dat eerst de uitrol van het nieuwe TV platform af moet zijn. Wel bijzonder jammer. Ondanks dat ik niet zoveel op heb met sport en dat lang niet alles ook in native 4K wordt uitgezonden door de NPO.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, T-Mobile zal het EK niet in 4K uitzenden. Dat is een summier antwoord, maar ik wil wel eerlijk met jullie zijn.

Ondanks dat we niet in 4K uitzenden, hoop ik dat jullie van een fantastische sportzomer zullen genieten met veel oranjekleurige goals, veel etappewinsten en een hoop medailles! 

Reputatie 4

Goedemorgen all, T-Mobile zal het EK niet in 4K uitzenden. Dat is een summier antwoord, maar ik wil wel eerlijk met jullie zijn.

Ondanks dat we niet in 4K uitzenden, hoop ik dat jullie van een fantastische sportzomer zullen genieten met veel oranjekleurige goals, veel etappewinsten en een hoop medailles! 

Ja dat was helaas wel duidelijk. Wel een gemiste kans, die Aria’s kunnen wel 4K en het gaat maar om één 4K zender.

Reputatie 4

Was een leuk experiment geweest.

Reputatie 7
Badge +1

@WhySoSerious Was inderdaad een leuk experiment geweest, ben wel bang dat het weigeren van T-Mobile om ook in 4K uit te zenden er zal toe leiden dat zeker menig voetbal liefhebber zal overwegen over te stappen of reeds is.

Maar ook de aanhoudende problemen met de vertraging en slechte beeldkwaliteit zal een rol spelen dat men opzegt, het blijft gewoon onbegrijpelijk dat men bij T-Mobile categorisch weigert hier iets aan te doen.

Terwijl het zo simpel is.

Reageer