Beantwoord

NPO1 extra ineens verdwenen sinds de jaarwisseling

  • 1 January 2022
  • 31 reacties
  • 664 Bekeken

Waar ik t/m gister nog de Top 2000 kon kijken op NPO1 Extra met onze TV-box (Entone Amulet 515), is vandaag de zender ineens totaal verdwenen. Ook lijkt ons zenderoverzicht niet helemaal te kloppen (zie foto’s).

Ik zie NPO1 Extra wel in de T-Mobile TV app op mijn iPhone, precies tussen Nat Geo Wild en NPO2 Extra. 
 

Wat ik al geprobeerd heb:

  • Herstart gebruikersinterface: helpt niet
  • Herstart set top box: helpt niet
  • Powerflip: helpt niet
  • Modem (Zyxel) reset met powerflip set top box: helpt niet
  • Modem reset & mediaconverter reset & powerflip: helpt niet

Wat zijn jullie daar toch aan het doen?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2022, 11:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

31 reacties

Reputatie 7

Hi allemaal,

Een update van onze technische specialisten; de problemen met het niet zichtbaar zijn van NPO1 Extra zijn opgelost. Mocht de zender onverhoopt nog niet zichtbaar zijn, voer dan een reset van de TV Box uit. Hoe je deze precies doet, vind je op onze Wiki: 

 

Reputatie 1

Ook ik heb npo1extra weer terug. Helaas blijkt dat je veel van de detective series NIET terug te kijken zijn, waar ik me steeds meer aan stoor. Een vd weinige die ik wel terug kon kijken was de 1e aflevering van het 2e seizoen van Those who kill, uitgezonden j.l. zaterdag. Ging er dus lekker voor zitten, tot bijna voor t einde midden in spannend moment ineens dat witte cirkeltje verschijnt in een grijs beeld en het programma Rail away begint? Laatste minuten van spannende aflevering niet gezien, daar word ik echt gefrustreerd van! Ook raar is dat volgens tvgids na Those who kill er een aflevering van detective Beck zou moeten komen en niet Rail away. Word echt moe en gefrustreerd van al die missers die ik t laatste halfjaar ondervind met alles rondom televisie. Ok, na alle belletjes naar klantenservice en alle berichten die ik overal over op t forum zette is veel opgelost of gecompenseerd. Maar nu npo1extra weer terug, is er weer probleem dat terug kijken te vroeg stopt voordat programma afgelopen is en rare twist met tvgids. Het zou echt fijn zijn als diensten waarvoor betaald word het gewoon doen en niet telkens weer een probleem erbij

je zou bijna denken ,dat er met de update,.. een soort (computer) virus is meegestuurd 

 

ik heb bepaalde zenders ook niet, en al langer niet (rechtstreeks via app smart tv Samsung)

zo heb ik tv5 (al apart aangekaart op dit forum) al sinds half december niet meer, later kwam daar xite muziekzender bij, en npo extra 1 volgens mij ook niet meer (en ook niet meer in zenderlijst

wat ik heb langs heb zien komen, is dat en monteur dacht ‘aan een onvoltooide update….gedaan door KPN …..het zou zo maar kunnen,... het blijft een vreemd verschijnsel

ook mis ik op PC tv5 (rest niet gecontroleerd

MAAR

ALLES WEL NORMAAL FUNCTIONEREND OP CHROOMCAST TV!!

(ik hoop dat sommige mensen hier voorlopig mee geholpen zijn

Vandaag is NPO 1 extra weer verschenen. Thanks.

Reputatie 1

Ja ik zou de zender missen en zie m graag terug. Want vind t best fijn kennis te hebben gemaakt met npo1extra, ik zag dat er ook wat detective series op uitgezonden worden. Wellicht ook reeds uitgezonden series van andere zenders. Waar ik  regelmatig niet ‘vooraf’ maar ‘achteraf’ pas melding krijg dat terug kijken niet word ondersteund. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, we zijn aan het beraadslagen met onze specialisten en het TV team hoe we dit het beste kunnen oplossen zodat NPO 1 Extra weer normaal werkt bij iedereen. Excuses voor het ongemak!

Zodra er meer bekend is, horen jullie dat meteen. Bedankt voor alle meldingen, alle voorbeelden worden meegenomen in het onderzoek.

Reputatie 6
Badge

Op het oude platform staat het nog wel in A la Carte, op het nieuwe idd niet. Aangezien NPO1 Extra nog in VHS kwaliteit is en de helft van het bestaan niet eens afwist zonder de Top 2000 … missen julie er nou echt wat mee? Al zie ik nu toevallig nog wel wat interessants voor de verandering (Beck) ...

Reputatie 1

Van de regen in de drup…

Maandag 3 januari: Iemand wees mij op een aantal uitzendingen van toppop op npo1extra tussen kerst en oudjaarsavond. Wist niet eens dat deze zender bestond. Afijn, opgezocht en met 'terug kijken' de toppop uitzendingen bekeken. Eenmaal terug naar gewone tv besloot ik npo1extra meteen in m'n favorieten te zetten. Kon m alleen nergens meer vinden. Niet in a la carte en niet bij alle zenders, echt gewoon nergens. Ben op forum gaan kijken, vond dit topic en heb het standaard advies van een powerflip ook geprobeerd. Helaas geen npo1extra, maar zowel boven als beneden ineens geen tv meer, zwart beeld. Terwijl ik alleen beneden powerflip had gedaan. 2e maal gedaan, geen succes. Modem ook maar herstart, nog een tvbox powerflip, niets hielp. Om 20.30 maar klantenservice gebeld, ook van alles weer geprobeerd incl lijnmeting op afstand zonder succes. Zou mail krijgen om online afspraak gratis monteur te maken. Volgende dag 9.30 nog geen mail gehad, dus weer klantenservice gebeld. Aardige Astrid kon niets van contact klantenservice vorige avond vinden, stond niets in systeem vermeld. Vind ik echt niet ok! Maar met Astrid nog e.e.a. gechecked zonder succes. Dus nu wel mail en terugbelletje Astrid gehad dat afspraak monteur gemaakt moest worden. Online pas na 8 dagen plek, ga niet zolang zonder tv's zitten dus gebeld met guideon. Kon zelfde avond monteur komen. Die dus ook niet ver kwam, lukte om  beeld te krijgen maar geen zenderinfo, tvgids, menu enz. Hij dacht aan onvoltooide update, serverfout kpn? Zou binnen 24 uur daarover gebeld worden...wat dus niet gebeurde. Dus donderdag 6 januari zelf guideon maar weer gebeld en wéér alles uitgelegd, werd toen doorverbonden naar backoffice tmobile. Wat niet bedoeling was begreep ik van de man aan de lijn. Backoffice is voor monteurs zegt hij. Ok, maar ben door guideon telefoniste doorverbonden, daar kan ik ook niks aan kan doen. Ik probeer alleen m'n probleem opgelost te krijgen. Hij heeft toch even gekeken in systeem, opperde iets over kapotte tvbox en dat ik nieuwe thuisgestuurd zou krijgen. Ik zei dat raar te vinden, want door powerflip tvbox beneden ging boven tv ook op zwart terwijl met tvbox boven niets was gedaan. Bovendien zit ik pas paar mnd op nieuwe platform met nieuwe tvboxen. Hij zou er nog verder naar kijken, en aan monteur vragen. Kreeg toch mail over toezenden nieuwe tvbox
Boven nog steeds zwart beeld, en ook best raar dat tv boven (eerder al) mijn favorietenlijst van beneden had, mijn programma herinneringen van beneden kreeg enz, vreemd want boven staat ook tvbox. Heb boven ook powerflip gedaan, boven en beneden favorieten leeg gemaakt en uitgezet. Wonderbovenwonder doen tv's t weer, maar npo1extra is nog steeds zoek op beide tv's. Dus ligt t niet aan de geopperde kapotte tv box beneden denk ik dan...Zie dat steeds meer mensen berichten over npo1extra mysterie. En ik nu ook. Ga niet bellen met klantenservice, want heb echt t idee dat de een niet begrijpt wat de ander doorgeeft, ben 2 tmobile klantenservice medewerkers, een guideon monteur, een tmobile backoffice medewerker en wat spookproblemen verder. Lang bericht, maar duidelijker dan verbaal half verkeerd begrepen, genoteerde, doorgegeven klachten. Ik heb een basisabbo met espn, zit op het nieuwe tv platform, heb 2 standaard Entone 68 tv boxen en een huawei HG659 modem en wil graag NPO1extra terug.

Hier exact hetzelfde verhaal,

NPO1 EXTRA is sinds een dag of 2-3 geheel uit het zenderpakket verdwenen i.p.v. in het basis pakket opgedoken.

Alle geopperde acties hebben geen succes gehad.

Wat nu?

 

 

 

Reputatie 7

Hi @egbertine, merci dat je zo snel met de stappen aan de slag bent gegaan! Ik had gehoopt dat dit de zender weer terug zou brengen. Zojuist heb ik dan ook een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst. Ik hoop dat ik hier na een weekend een update van terugzie en houd het goed voor je in de gaten! 

Dag Lisa,

Ik heb de stappen genomen die je aanraadde, maar er is nog steeds geen NPO1 extra te zien.

 

Reputatie 7

Hi @egbertine, heel goed dat je dit aangeeft! Ik ben gelijk een kijkje in jouw verbinding gaan nemen en ik zie dat het modem al meer dan 100 dagen onafgebroken aan staat. Zou jij ook de powerflip willen uitvoeren:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zou je daarnaast ook dezelfde stappen kunnen uitvoeren als die ik hierboven in een eerder bericht aangaf? Het checken van het tv-klantnummer en nagaan of de favorieten functie wellicht aan staat. Als jij hierop terug zou kunnen komen, dan zou dat top zijn. Dan weet ik vervolgens voldoende en zet ik ook graag het verzoek voor jou uit bij de technische dienst! 😊

Ik ben NPO 1 extra ook kwijt. Zowel op tablet als tv. A la carte ook niet langer te vinden. Wanneer wordt dit opgelost?

Reputatie 7

Hi @RW_Cat, yeah ik heb net gelijk weer op je gereageerd! Super dat je mij zo snel van een privébericht kon voorzien. Aangezien het tv-klantnummer volledig overeenkomt en de favorieten functie bij je uit staat, heb ik een verzoek ingediend bij de technische dienst om hier verder in te duiken. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit in ieder geval goed voor je in de gaten houden en hoop dat ik snel de oplossing hier kan delen! 😊

@Lisa de gevraagde gegevens zitten in je pb :)

Reputatie 7

Heel erg bedankt voor de tip @apis4! 😁 En merci voor jouw snelle terugkoppeling @BeMu, helemaal goed om het zo te houden. Toch help ik @RW_Cat en @annemiek260 graag nog verder, aangezien de zender wel in het basispakket hoort te zitten. 

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Bij mij werkt NPO 1 Extra weer op de manier zoals door @RW_Cat geadviseerd, dus een dankwoord voor hem of haar, voor mij maakt het ook niet zo veel uit aangezien ik bijna nooit naar betreffende zender kijk.

Reputatie 7

Hi @RW_Cat, @BeMu en @annemiek260, heel goed dat jullie je hier melden! Allereerst: een heel gelukkig nieuwjaar. Wat gek dat de zender opeens is verdwenen, want dit zou inderdaad niet moeten. Ik ga jullie hier dan ook graag mee helpen, zodat de zender hopelijk weer zo snel mogelijk te bekijken is.

Allereerst ben ik jullie verbinding onder de loep gaan nemen en ik zie dat het modem al bijna een maand onafgebroken aan staat @annemiek260. Ook bij jou zie ik dat het modem zo'n 50 dagen onafgebroken aan staat. Zouden jullie een zogenoemde powerflip willen uitvoeren? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Aan de hand van jouw e-mailadres @RW_Cat kan ik jammer genoeg geen abonnement vinden. Zou je mij een privébericht willen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kan ik ook jouw verbinding checken. Heel fijn om te lezen dat jij al meerdere stappen hebt uitgevoerd, merci. Graag wil ik dubbelchecken of het juiste tv-klantnummer wordt gehanteerd. Zou je in hetzelfde privébericht ook jouw tv-klantnummer kunnen sturen? Dan kan ik checken of dit de juiste is. 

Als blijkt dat de powerflip bij jullie ook niet heeft geholpen @annemiek260 en @BeMu, zouden jullie mij dan ook middels een privébericht kunnen voorzien van jullie tv-klantnummer? Hieronder staat hoe je dit kunt vinden:

  1. Menu > Instellingen 
  2. Systeeminformatie > Klantnummer

Tot slot wil ik nog kijken of de zender wellicht als 'favoriet’ is gemarkeerd bij jullie. Dit kan de boosdoener zijn als een zender niet te zien is. Je controleert dit als volgt;

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten 

Als je de knop ‘activeer alle zenders’ ziet, dan staat de favorieten functie aan. Deze kan dan worden uitgeschakeld en ik hoop dat de zender dan weer te zien is. Als de knop ‘activeer favorieten’ in beeld staat, dan staat de functie al uit. Kunnen jullie hiermee uit de voeten? Bedankt voor de moeite alvast. Ik wil dit zo snel mogelijk voor jullie fixen, dus ik hoor het graag van jullie! 💪

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb hem ook via a la carter weer opnieuw er op gezet, zat inderdaad eerder in een van de thema pakketten die je bij Vodafone thuis kreeg.

Volgens dit à la carte menu zou ik ook geen NPO2 Extra meer moeten hebben gehad, aangezien ik die ook moet aanvinken, maar die had ik dus wel nog. T-Mobile loopt gewoon te klooien.

Ik heb overigens ook die extra zenderpakketten (infotainment en entertainment), nog uit het vroegere Klantvoordeel. 

Reputatie 6
Badge

Zit gewoon in een van de 3 thema pakketten die ik heb, NPO 1 extra werkt gewoon niet punt
...

Toch maar eens proberen via het On Demand - A la Carte menu dan. Ik heb hem net tien minuten geleden zo gewoon weer toegevoegd zonder welk extra pakket dan ook …

Er staat overigens ook dat NPO1 uit het Entertainment pakket verdwijnt en naar het basispakket verhuist: NPO 1 Extra gaat van het Entertainment pakket naar het basispakket. Dat verklaart waarom het iig niet meer in het Entertainment pakket zit (was overigens al heel lang gratis via het A la Carte menu toe te voegen net als NPO 2 Extra).

Reputatie 7
Badge +1

Zit gewoon in een van de 3 thema pakketten die ik heb, NPO 1 extra werkt gewoon niet punt
...

Reputatie 6
Badge

@RW_Cat@BeMu@annemiek260Op het oude platform zit NPO1 Extra momenteel idd niet in het basispakket (al zou dat zo te lezen nu wel zo moeten zijn volgens de link), deze is echter wel als vanouds weer gratis toevoegen via het A la Carte menu van de box :wink:. Blijkbaar gewoon tijdelijk voor de Top 2000 in de standaardlijst opgenomen de afgelopen twee weken ...

@BeMu @annemiek260 dank voor jullie reacties. Niet leuk uiteraard dat jullie hetzelfde probleem hebben, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Ik hoop dat er gauw een reactie & oplossing komt van een T-Mobile medewerker.