Beantwoord

NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting


De glasvezel is geïnstalleerd. De TVapp van T-Mobile werkt. De NPOstart app is zichtbaar maar start niet op. Geeft aan dat een firewall of een niet goed werkende DNS server de oorzaak is. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Martin41 4 January 2023, 09:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

151 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo,

Ik heb thuis precies hetzelfde probleem met een Samsung TV, de NPO app en T-Mobile thuis.
Kunnen jullie dit voor mij oplossen?

Is of komt er eventueel een handleiding beschikbaar zo dat we dit zelf kunnen oplossen?

Ik heb de fix toegepast :) 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Frank Hulsen

Ik zie dat je EasyMesh hebt uit staan in het modem. Deze moet aanstaan wil het Wifi punt draadloos verbinding maken met het modem. 

Als je wilt kan ik het weer voor je aanzetten. 2.4Ghz en 5Ghz worden dan ook weer samengevoegd tot 1 naam. 

Hi @Wendy8719, Helaas staat er geen klantnummer in je profiel. Als je deze toevoegd kunnen we de fix toepassen. 

 

Hi @WterpsZW @Len82 @Jan Enzlin frm @Eyebite @MG1990 @Irmamolthuis @SB Kooistra De fix staat erop! 

Hai @Sven-TMT,

Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Zou je de fix toe kunnen passen? Dank alvast.

Fix staat erop!

Hij doet het, thanks!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Wouter67 , @Gteske & @marcello1986 ,

Ik heb de fix bij jullie doorgevoerd. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi Sven-TMT,

zou je voor mij ook de fix kunnen uitvoeren?

Alvast bedankt!

Nut

Hi @Nut

Ik heb de fix voor je uitgevoerd! 

Fijn weekend! 

Reputatie 7
Badge +4

@PietWitz & @Pelk  Fix staat erop! 

Reputatie 7
Badge +4

@Jonkerr De fix is bij jouw toegepast. 

Reputatie 7
Badge +4

 

Done!

 

Fix is toegepast.

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT klantnummer bij m'n profiel geplaatst. Hopelijk kun je mij verder helpen! :)

Fix staat erop

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Wendy8719, Helaas staat er geen klantnummer in je profiel. Als je deze toevoegd kunnen we de fix toepassen. 

 

Hi @WterpsZW @Len82 @Jan Enzlin frm @Eyebite @MG1990 @Irmamolthuis @SB Kooistra De fix staat erop! 

Reputatie 7
Badge +4
  • Als modem zonder stroom komt dient de fix dan opnieuw geïnstalleerd te worden? 
    •  

Nee deze fix definitief en blijft werken bij een reboot/factory reset.

  • Als er een update/upgrade komt van de Firmware op de modem dient dan de fix op modem ook opnieuw te gebeuren? 

Nee deze fix definitief en blijft werken bij een firmware upgrade 

  • Is dit ook van toepassing op de Zyxel T50 modellen? 

Nee, Alleen voor de T54, T50 hebben dit specifieke probleem niet. 

En het werkt weer 😀

 

Bedankt voor de snelle actie, topservice!

Hi @Wendy8719, Helaas staat er geen klantnummer in je profiel. Als je deze toevoegd kunnen we de fix toepassen. 

 

Hi @WterpsZW @Len82 @Jan Enzlin frm @Eyebite @MG1990 @Irmamolthuis @SB Kooistra De fix staat erop! 

Hai @Sven-TMT,

Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Zou je de fix toe kunnen passen? Dank alvast.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Wendy8719, Helaas staat er geen klantnummer in je profiel. Als je deze toevoegd kunnen we de fix toepassen. 

 

Hi @WterpsZW @Len82 @Jan Enzlin frm @Eyebite @MG1990 @Irmamolthuis @SB Kooistra De fix staat erop! 

Hai @Sven-TMT,

Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Zou je de fix toe kunnen passen? Dank alvast.

Fix staat erop!

Dank voor al de reacties en tips. Ook bij het item over de Tidal app. Ik laat dit NPO item vooralsnog even rusten. Het kost te veel aandacht. Het beeld van tv en apps is aanzienlijk verbeterd en de wifi is snel en stabiel. Die ‘zegeningen’ laat ik nu even vooropstaan.

Het werkte gisteren zonder problemen! Dank. Fingers crossed voor vandaag.

dank voor jullie snelle (re)actie.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hey T-mobile,

Bij ons werkt het dus ook niet, kan de fix toegepast worden svp?

Alvast bedankt,

 

Jesse

Done, fix staat erop 

Reputatie 3

Dit probleem had ik eerder ook, na het veranderen van de dns op de router was het probleem opgelost. 

Daar word ik heel blij van @Boonhouse, super om te lezen! 😊 Heel graag gedaan. 

Hi @Adriasn, super dat je dit topic hebt gevonden! Ik heb goed nieuws: mijn collega heeft zojuist de fix voor jou doorgevoerd. Kun je laten weten of het nu weer helemaal werkt zoals het hoort? Ik hoor het graag! 🍀

Hi @Klaas Eijkelkamp, hier help ik jullie graag bij! 😁 Zojuist heb ik ook jouw klantnummer doorgezet naar mijn collega en hij heeft direct de fix doorgevoerd, dus als het goed is ben je weer helemaal probleemvrij. Laat je dit hier voor de zekerheid nog even weten? Thanks!

Hi allemaal, ook graag een algemene update rondom de fix! Binnen nu en een maand is dit probleem definitief voor iedereen die hier last van heeft opgelost. Gisteravond zijn we begonnen met het uitrollen van de firmware naar de eerste klanten. Het was vannacht een batch van 500, volgende week 1000, de week erna 5000 en dan de rest van de base. Dus binnenkort hoeft dit niet meer handmatig doorgevoerd te worden. 

@Lisa Hallo Lisa,

De app werkt bij ons weer helemaal naar behoren, Super bedankt voor het helpen en fijn dat het zo snel is opgelost :)

Ook goed om te lezen dat de fix binnenkort voor iedereen wordt uitgerold.

Hi @Frank Hulsen en @Boonhouse, goed nieuws: de fix is definitief bij jullie doorgevoerd! Kunnen jullie aangeven of jullie nu van de eerdere problemen af zijn? Ik hoor heel graag het verschil dat jullie ervaren van voor en na de fix, zodat ik kan terugkoppelen aan mijn collega wat de fix precies voor jullie heeft betekend. Was het eerst bijvoorbeeld enkel de NPO Start App die problemen gaf of ervaarden jullie nog andere ongemakken? Kunnen jullie dat aan mij laten weten? Merci! 😊

Hi @Rodam, hier help ik je heel graag bij! Dankjewel voor het delen. Jouw klantnummer heb ik doorgezet en ik laat het je weten als de fix bij jou is doorgevoerd. Kun je alvast aangeven wat er momenteel niet (goed) bij jou werkt? Mijn collega's van de technische dienst willen graag een zo goed mogelijk beeld van de situatie schetsen van wat de fix precies verhelpt. 

De NPOstart app werkt niet op mijn Samsung TV. Ik hoor graag als je collega's de fix hebben doorgevoerd.

Reputatie 7
Badge +4

Hi All, 

De fix is bij alle bestaande T54 klanten uitgerold. Alle nieuwe klanten krijgen de fix automatisch geinstalleerd in de op volgende nacht(en) nadat het modem is geinstalleed. Het is dus niet meer nodig om te vragen voor de fix. 

Top gedaan Sven, ontzettend bedankt! 

Hi @Rodam, thanks voor deze snelle aanvulling! Goed om te weten dat het enkel de NPO Start App bij jou betreft. Kun je nog laten weten of je nu een bepaalde error te zien krijgt bij het gebruik van de App? Kun je hier een foto van delen misschien? Mocht je na de fix ook nog andere verbeteringen opmerken, dan hoor ik die graag. Ik geef je zo een seintje als mijn collega heeft laten weten dat de fix is doorgevoerd bij jou. 

Dezelfde melding als Martin41:
NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting | T-Mobile Community

@Lisa het ging bij ons om de NPO start app en hij doet het weer!! Heel blij mee, dankjewel!

Hi @Essiw en @BasvanDijk, top dat jullie ook in dit topic aan de bel hebben getrokken! Ik heb jullie klantnummers doorgegeven aan mijn collega en hij heeft de fix direct doorgevoerd. Laten jullie weten of jullie nu weer zonder problemen van de streamingsdienst(en) kunnen genieten? 

Ook heb ik nog meer goed nieuws: mijn collega heeft aangegeven dat de permanente fix nu is doorgevoerd. Voor iedereen bij wie de fix al werkte, heeft mijn collega dit aangepast naar de blijvende fix. Hierdoor hadden jullie heel eventjes geen internet. Het modem kan vanaf nu dus weer zonder problemen worden herstart, want de fix blijft dan gewoon behouden. 

Hi @Issy92, ik wilde ook gelijk jouw klantnummer doorzetten - maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Kun je een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan zorg ik dat dit ook voor jou wordt geregeld. 

Super bedankt! De NPO app werkt :)