Beantwoord

NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting

  • 28 October 2022
  • 11 reacties
  • 192 Bekeken

De glasvezel is geïnstalleerd. De TVapp van T-Mobile werkt. De NPOstart app is zichtbaar maar start niet op. Geeft aan dat een firewall of een niet goed werkende DNS server de oorzaak is. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Sander 31 October 2022, 14:02

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi @EvertTM 

Kan je eens proberen om de netwerk instellingen van de Tv te resetten en opnieuw te verbinden met de wifi.

Dank voor de snelle reactie. De smart TV is via een utp kabel verbonden met het modem. Op de Smart tv is het netwerk gereset en ook de Smart hub opnieuw geïnstalleerd. Ook het modem is opnieuw opgestart. Al de apps werken naar behoren behalve NPOstart en Tidal.

De vragen bij de Community zijn mijn laatste optie.

Meer informatie over de niet werkende NPOstart app op T-Mobile glasvezel.

Het modem is een Zyxel T54
Heb de firewall laag gezet en dat had geen effect. Staat nu weer op 'middel'.
Heb Npostart gepingd en een dns regel gemaakt voor het ip adres en dat had geen effect. Regel is verwijderd.

De Tv is een Samsung QE65Q90TALXXN
Heb het DNS server van de TV veranderd van 8.8.8.8 naar ‘automatisch ophalen’ en is nu 192.168.1.1
Het netwerk op de TV is gereset.
De Smart Hub op de TV is opnieuw geïnstalleerd en dus ook alle Aps.

Wanneer de T-Mobile modem cat5e kabel is aangesloten komt er na start van de NPOstart app een grijs beeld en is er geen reactie mogelijk. Kan dan alleen overschakelen naar een andere app.
Wanneer ik de T-Mobile utp cat 5e kabel verwijder uit de TV en de KPN modem met de UTP cat7 kabel aansluit werkt NPOstart goed.

Mijn conclusie is dat het niet werken van deze NPOstart app veroorzaakt wordt door een euvel in de aansluiting of het modem van T-Mobile.

Helaas is er gisteren ook een totale uitval van de WIFI geweest en konden alle aangesloten apparaten en dus ook de zyxel wifi versterker geen IP adres meer ophalen en moesten eerst opnieuw worden opgestart.

Tot nu toe heb ik in plaats van een 'sprong voorwaarts’ veel werk aan deze nieuwe aansluiting en zal ik in mijn buurt een dergelijke stap nu sterk afraden. Gelukkig kan ik nog even terugvallen op het goed functionerende KPN.

 

Reputatie 7
Badge +3

@EvertTM Welke locatie geeft deze website aan? Het gebeurt wel eens dat T-Mobile een partij buitenlandse ip-adressen opkoopt. Vervolgens duurt het even voordat deze als Nederlands herkend worden. Omdat de NPO-app niet buiten de EU werkt, kan het zijn dat een verkeerde locatie ervoor zorgt dat de app niet werkt. Werkt de app wel op je telefoon/tablet?

Dank Jason voor je reactie.
De locatie is Nederland, Friesland, Leeuwarden, en staat op naam van T-Mobile Thuis. Wat een boeiend inzicht geeft jouw advies. De app werkt goed op mobile en tablet. Heb ook de Smart TV via 'draadloos’ verbinden geprobeerd toen verscheen NOSstart heel kort om dan weer in een  grijs scherm over te gaan.
Werkt de app wel bij andere gebruikers met een Zyxel T54 modem en alleen UTP aansluiting naar de TV?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @EvertTM, allereerst wil ik je welkom heten! Al loopt de NPO app nog niet vlekkeloos, het T-Mobile deel werkt gelukkig als een zonnetje en daar ben ik blij om. 

 

Ik zie dat je ook al verder hebt gekeken en de Smart hun opnieuw hebt geïnstalleerd, die tip kwam ik tegen op de Samsung community. Aan onze kant is er helemaal niets mis wat het grijze beeld kan verklaren. Balen dat NPO geen forum heeft, want daar ligt mijns inziens het issue en dus ook de oplossing. Kun je aan NPO Start vragen of zij een oplossing weten?

Dank voor al de reacties en tips. Ook bij het item over de Tidal app. Ik laat dit NPO item vooralsnog even rusten. Het kost te veel aandacht. Het beeld van tv en apps is aanzienlijk verbeterd en de wifi is snel en stabiel. Die ‘zegeningen’ laat ik nu even vooropstaan.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @EvertTM, heel fijn om te lezen dat je afgezien van de NPO Start App erg tevreden bent - merci voor het melden! 😊 Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, weet dan dat je te allen tijde hier aan de bel kunt trekken. 

Ook hier glasvezel gekregen vorige week

Alles werkt behalve de NPO APP 

Heel erg jammer . 
 

gr Jose 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jose1508, hebben bovenstaande tips geholpen? Ik vermoed dat dit probleem bij NPO zelf ligt en niet zozeer bij je provider, maar voordat ik te voorbarige conclusies trek, wil ik daar nog achteraan gaan. Ik kom hier eind van de week op terug!

Reputatie 7
Badge +14

Het lijkt erop dat de NPO Start app de bron van het issue is en niet T-Mobile voor thuis. Op dit moment kan ik je daarom niet verder helpen sorry. Ik verwijs je natuurlijk wel dolgraag naar de support-afdeling van NPO, heel veel succes! Mocht je ons op de hoogte willen houden, dan heel graag! 

Reageer