Beantwoord

NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting


De glasvezel is geïnstalleerd. De TVapp van T-Mobile werkt. De NPOstart app is zichtbaar maar start niet op. Geeft aan dat een firewall of een niet goed werkende DNS server de oorzaak is. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Martin41 4 January 2023, 09:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

151 reacties

Ook bij mij werkt het niet. Ik krijg een grijs scherm. Als ik op een suggestie voor een aflevering druk die de TV soms geeft krijg ik de melding die al eerder in dit topic langs is gekomen, Wanneer ik verbind met een mobiele hotspot werkt het wel. Contact opgenomen met de T-mobile klantenservice die hebben met mij de beveiliging naar WPA2 gezet wat niet hielp. Vervolgens suggereerde ze dat het dan aan de TV moest liggen. Pas na het gesprek kwam ik er achter dat het via een mobiele hotspot wel werkt.

Ik heb een Samsung 55QN90B. graag hoor ik ook of hier een oplossing voor is. Aangezien het met een mobiele hotspot wel werkt lijkt het mij aan de router te liggen. Op mijn ipad en computer werkt npo gewoon wel…

Hoi @Lisa  is dit iets dat per modem moet worden opgelost? Zouden jullie dit ook bij mijn modem willen doen?

Met vriendelijke groet,

Bas

Hi @Martin41, heel erg bedankt voor deze snelle aanvulling!

Ik heb nóg beter nieuws voor jullie. Eén van mijn collega's is razendsnel en heeft zojuist een aanpassing verricht achter de schermen om te checken of het issue hiermee verdwenen is. Zouden jullie kunnen kijken of jullie nu van de eerder genoemde problemen af zijn? Wat goed is om te weten, is dat de aanpassing verloren gaat wanneer het modem wordt herstart. Ik raad dus aan om het modem niet van de stroom te halen. Laten jullie dit aan mij weten? Thanks! 🤞

hoi Lisa, zouden jullie het ook voor mij kunnen regelen? 
 

ik heb een Samsung

model: QE55Q6FAM 

serie: 0DQ43HNJC00277F

 

hoor het graag van je 

 

 

 

Hoi@Lisa

De app werkte maar helaas internet niet dus de modem van stroom moeten halen

TV werkt weer maar de npo app niet krijg weer het bekende scherm.!!
 

Is hier een oplossing voor dat de npo app blijvend het doet ?

mijn tv is QE50LS03AAUXXN

Serie nummer 0H6S3HCRB00276

SAMSUNG FRAME

MODEM ZYXEL T-54 

gr José P

Reputatie 7
Badge +14

De aanpassing werd op jouw modem geplaatst, maar na een powerflip is die weer weg. De fix moet nog permanent worden geïmplementeerd bij een volgende firmware update.

Eric

Weet jij ook wanneer dit plaats vindt ?

gr José 

Reputatie 7

Hi @Essiw en @BasvanDijk, top dat jullie ook in dit topic aan de bel hebben getrokken! Ik heb jullie klantnummers doorgegeven aan mijn collega en hij heeft de fix direct doorgevoerd. Laten jullie weten of jullie nu weer zonder problemen van de streamingsdienst(en) kunnen genieten? 

Ook heb ik nog meer goed nieuws: mijn collega heeft aangegeven dat de permanente fix nu is doorgevoerd. Voor iedereen bij wie de fix al werkte, heeft mijn collega dit aangepast naar de blijvende fix. Hierdoor hadden jullie heel eventjes geen internet. Het modem kan vanaf nu dus weer zonder problemen worden herstart, want de fix blijft dan gewoon behouden. 

Hi @Issy92, ik wilde ook gelijk jouw klantnummer doorzetten - maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Kun je een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan zorg ik dat dit ook voor jou wordt geregeld. 

Hoi @Lisa

 

Ik heb jou een Prive mail gestuurd hoor graag van je terug 

 

ge Ismail 

Reputatie 7

Hi @Issy92, helemaal top dat je hier zo snel op terug kon komen! Dankjewel voor het doorzetten. Ik heb jouw klantnummer deze ochtend gelijk doorgezet naar mijn collega en ik krijg een seintje als de aanpassing is verricht. Ik laat het je meteen weten als dit geregeld is! 😊

Hi @Essiw en @BasvanDijk, top dat jullie ook in dit topic aan de bel hebben getrokken! Ik heb jullie klantnummers doorgegeven aan mijn collega en hij heeft de fix direct doorgevoerd. Laten jullie weten of jullie nu weer zonder problemen van de streamingsdienst(en) kunnen genieten? 

Ook heb ik nog meer goed nieuws: mijn collega heeft aangegeven dat de permanente fix nu is doorgevoerd. Voor iedereen bij wie de fix al werkte, heeft mijn collega dit aangepast naar de blijvende fix. Hierdoor hadden jullie heel eventjes geen internet. Het modem kan vanaf nu dus weer zonder problemen worden herstart, want de fix blijft dan gewoon behouden. 

Hi @Issy92, ik wilde ook gelijk jouw klantnummer doorzetten - maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Kun je een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan zorg ik dat dit ook voor jou wordt geregeld. 

Super bedankt! De NPO app werkt :)

Reputatie 7

Super fijn om te lezen @Essiw en heel graag gedaan! 🎈

@Lisa Ik het hetzelfde probleem: sinds de overstap naar glasvezel van T-Mobile met het Zyxel modem werkt de NPO app op mijn Samsung tv niet meer. Kun je dit voor mij ook (laten) oplossen? Ik zal je mijn klantnummer via een privebericht toesturen. 

Bij voorbaat dank! 

grt,

Frank 

@Lisa wij hebben ook sinds dat we over zijn op glasvezel van T-mobile dat de NPO app niet werkt. Ik zie dat er voor de modem een fix kan plaatsvinden. Heel fijn als dat ook voor ons geregeld kan worden!

mvg,

Anneke

@Lisa Ik ben overigens wel benieuwd wat ‘de fix’ inhoudt. Een aanpassing van de firewall in het modem? 

Ik las iets terug in het forum in een bericht van Eric dat de fix permanent wordt na een firmware-update. En daarna weer in een bericht van jou dat dit uitgevoerd zou zijn. 

Is dat dan automatisch bij alle klanten? Of blijft dit een fix op individueel niveau per klant? 

 

grt,

Frank

Reputatie 7

Hi @Issy92, de fix is ook voor jou doorgevoerd! Kun je aangeven of alles weer werkt zoals het hoort? 😊

Hi @Frank Hulsen en @Boonhouse, top dat jullie ook in dit topic aankloppen! Ik heb jullie beide klantnummers doorgezet naar mijn collega en laat het weten als hij de fix voor jullie heeft doorgevoerd. Ik zal ook iets meer informatie geven over de fix. Dit maakt deel uit van onze beveiligingsverbeteringen waarbij we in bepaalde situaties deze oplossing moeten toepassen. Het wordt nu nog handmatig voor klanten die hier aan de bel trekken doorgevoerd, maar we zijn ermee bezig dat deze fix automatisch overal wordt uitgerold. 

Reputatie 7

Hi @Frank Hulsen, ik wil je graag laten weten dat mijn collega de firmware heeft geüpgraded en wilt weten of dit het probleem heeft aangepakt! Zo niet, dan zorgt hij dat hij de aanpassing verricht die tot nu toe bij iedereen heeft gewerkt. Kun je dit laten weten? 😊 Als dit werkt, dan volg jij hierna @Boonhouse

 

Reputatie 7

Hi @Boonhouse, ook bij jou heeft mijn collega de firmware geüpgraded! Kun je aangeven of je nu probleemvrij bent of ervaar je nog hetzelfde als voorheen? Ik speel deze informatie graag door naar mijn collega. Alvast bedankt! 

@Lisa Dank je voor je snelle reactie! Super om te ervaren hoe snel support via dit forum loopt! Telefonisch ben ik hierover al 2 maanden in contact met T-Mobile….😭

Maar helaas: de firmware upgrade heeft niet geholpen. De NPO app geeft nog steeds niet thuis. Dus ik hoop dat je collega zo vriendelijk is om de andere aanpassing door te voeren. 

Hartelijke groet,

Frank Hulsen

Reputatie 7

Hi @Frank Hulsen, heel fijn om te lezen dat je zo te spreken bent over de Community - merci! Al vind ik het erg rot om te lezen dat je al twee maanden zoet bent met dit issue, sorry daarvor. Helemaal top dat je hierop terug kon komen, want nu weten we dat deze upgrade niet werkt. Mijn collega gaat dan ook zo snel mogelijk de fix die wel werkt bij jou en @Boonhouse doorvoeren, zodat jullie weer zonder zorgen alle streamingsdiensten kunnen bekijken. 

Hallo ik heb hetzelfde probleem met de npo. Kunnen jullie dit ook oplossen voor mij? Is het niet beter alle routers te updaten? Dit is heel vervelend zo, heeft ons hoop frustratie gegeven.  BVD René 

 

Reputatie 7

Hi @Frank Hulsen en @Boonhouse, goed nieuws: de fix is definitief bij jullie doorgevoerd! Kunnen jullie aangeven of jullie nu van de eerdere problemen af zijn? Ik hoor heel graag het verschil dat jullie ervaren van voor en na de fix, zodat ik kan terugkoppelen aan mijn collega wat de fix precies voor jullie heeft betekend. Was het eerst bijvoorbeeld enkel de NPO Start App die problemen gaf of ervaarden jullie nog andere ongemakken? Kunnen jullie dat aan mij laten weten? Merci! 😊

Hi @Rodam, hier help ik je heel graag bij! Dankjewel voor het delen. Jouw klantnummer heb ik doorgezet en ik laat het je weten als de fix bij jou is doorgevoerd. Kun je alvast aangeven wat er momenteel niet (goed) bij jou werkt? Mijn collega's van de technische dienst willen graag een zo goed mogelijk beeld van de situatie schetsen van wat de fix precies verhelpt. 

Hi @Frank Hulsen en @Boonhouse, goed nieuws: de fix is definitief bij jullie doorgevoerd! Kunnen jullie aangeven of jullie nu van de eerdere problemen af zijn? Ik hoor heel graag het verschil dat jullie ervaren van voor en na de fix, zodat ik kan terugkoppelen aan mijn collega wat de fix precies voor jullie heeft betekend. Was het eerst bijvoorbeeld enkel de NPO Start App die problemen gaf of ervaarden jullie nog andere ongemakken? Kunnen jullie dat aan mij laten weten? Merci! 😊

Hi @Rodam, hier help ik je heel graag bij! Dankjewel voor het delen. Jouw klantnummer heb ik doorgezet en ik laat het je weten als de fix bij jou is doorgevoerd. Kun je alvast aangeven wat er momenteel niet (goed) bij jou werkt? Mijn collega's van de technische dienst willen graag een zo goed mogelijk beeld van de situatie schetsen van wat de fix precies verhelpt. 

De NPOstart app werkt niet op mijn Samsung TV. Ik hoor graag als je collega's de fix hebben doorgevoerd.

Reputatie 7

Hi @Rodam, thanks voor deze snelle aanvulling! Goed om te weten dat het enkel de NPO Start App bij jou betreft. Kun je nog laten weten of je nu een bepaalde error te zien krijgt bij het gebruik van de App? Kun je hier een foto van delen misschien? Mocht je na de fix ook nog andere verbeteringen opmerken, dan hoor ik die graag. Ik geef je zo een seintje als mijn collega heeft laten weten dat de fix is doorgevoerd bij jou. 

Hi @Rodam, thanks voor deze snelle aanvulling! Goed om te weten dat het enkel de NPO Start App bij jou betreft. Kun je nog laten weten of je nu een bepaalde error te zien krijgt bij het gebruik van de App? Kun je hier een foto van delen misschien? Mocht je na de fix ook nog andere verbeteringen opmerken, dan hoor ik die graag. Ik geef je zo een seintje als mijn collega heeft laten weten dat de fix is doorgevoerd bij jou. 

Dezelfde melding als Martin41:
NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting | T-Mobile Community

Reputatie 7

Helemaal helder, hartstikke bedankt voor de fijne medewerking @Rodam! 💪