Beantwoord

NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting


De glasvezel is geïnstalleerd. De TVapp van T-Mobile werkt. De NPOstart app is zichtbaar maar start niet op. Geeft aan dat een firewall of een niet goed werkende DNS server de oorzaak is. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Martin41 4 January 2023, 09:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

151 reacties

@Lisa JAAAAAA, de NPO app doet 't!!! Nergens meer aankomen!! 😜

Super, dank je wel!!

Ter info: het was enkel de NPO app die het niet deed. De andere streamingdiensten (Netflix, Videoland, Disney+,...) deden het wel al gewoon. 
Nu doet de NPO app het dus ook weer! Helemaal fijn, zo voor het weekend! 

 

Ik ben stiekem nog wel benieuwd naar de fix. Je gaf eerder aan dat dit het gevolg is van beveiligingsverbeteringen. Daar kan ik me wat bij voorstellen. De firmware upgrade hielp dus niet. Maar ik ben nog wel nieuwsgierig naar wat de oplossing dan precies inhoudt. Gewoon, uit interesse. 😃

 

Nogmaals  dank in ieder geval voor jullie snelle acties en reacties. 

Heel fijn om te merken dat dit zo goed werkt. 

grt,

Frank 

@Lisa Ohja: is de fix nu permanent? Of moet de fix na een ‘powerflip’ opnieuw worden geplaatst? 

 

grt,

Frank 

Reputatie 7

Hi @Frank Hulsen, yay - heel fijn om jouw enthousiaste reactie te lezen! 😁 Heel graag gedaan en bedankt voor de heldere aanvulling. Deze informatie heb ik meteen doorgespeeld naar mijn collega. De fix is helemaal permanent, dus je hoeft niet bang te zijn dat de aanpassing verloren gaat als je het modem gaat herstarten. Ik heb aan mijn collega gevraagd of we inhoudelijk nog iets meer over de fix kunnen vertellen, want ik kan me jouw nieuwsgierigheid voorstellen. Zodra ik daar een reactie op heb gekregen, dan deel ik die hier meteen. Veel kijk-plezier! 

Hi @Issy92, de fix is ook voor jou doorgevoerd! Kun je aangeven of alles weer werkt zoals het hoort? 😊

Hi @Frank Hulsen en @Boonhouse, top dat jullie ook in dit topic aankloppen! Ik heb jullie beide klantnummers doorgezet naar mijn collega en laat het weten als hij de fix voor jullie heeft doorgevoerd. Ik zal ook iets meer informatie geven over de fix. Dit maakt deel uit van onze beveiligingsverbeteringen waarbij we in bepaalde situaties deze oplossing moeten toepassen. Het wordt nu nog handmatig voor klanten die hier aan de bel trekken doorgevoerd, maar we zijn ermee bezig dat deze fix automatisch overal wordt uitgerold. 

Top Lisa, 

 

goed geregeld alles doet het weer op tv 

kan van alle apps weer gebruik maken 

Reputatie 7

Helemaal top om te lezen @Issy92, heel graag gedaan! ✨

Hoi Lisa,

Heb je toevallig al wat gehoord van je collega? Ook bij ons moet de fix uitgevoerd worden.

J

Goedenavond Lisa,

Ik lees heel veel positieve berichten naar aanleiding van de aangekaarte problemen met de npo app. Ook ik ondervind hetzelfde probleem. Beeld blijft grijs bij het opstarten. Opnieuw installeren en geforceerd afsluiten werkt niet. Ik heb een Samsung QLED 55Q74T.

 

Hopelijk kun je ook iets voor mij betekenen. Bedankt alvast!

Reputatie 7

Hi @Rodam, goed nieuws: de fix is deze ochtend bij jou doorgevoerd! Kun je aangeven of je meteen een verbetering ervaart en je hiermee probleemvrij bent? Ik hoor het graag.

Hi @Rob Vz, hier help ik je graag bij! Zojuist heb ik ook jouw klantnummer doorgezet naar mijn collega en ik laat het je gelijk weten als de fix is doorgevoerd. 

Reputatie 3

Dit probleem had ik eerder ook, na het veranderen van de dns op de router was het probleem opgelost. 

@Lisa het ging bij ons om de NPO start app en hij doet het weer!! Heel blij mee, dankjewel!

Goedenavond Lisa,

Ik lees heel veel positieve berichten naar aanleiding van de aangekaarte problemen met de npo app. Ook ik ondervind hetzelfde probleem. Beeld blijft grijs bij het opstarten. Opnieuw installeren en geforceerd afsluiten werkt niet. Ik heb een Samsung QLED 55Q74T.

 

Hopelijk kun je ook iets voor mij betekenen. Bedankt alvast!

Bij mij hetzelfde probleem. NPO app en RTL XL app werken niet sinds ik ben overgestapt naar T-Mobile. Graag ook voor mij fixen

Bij mij hetzelfde probleem. NPO app en RTL XL app werken niet sinds ik ben overgestapt naar T-Mobile. Graag ook voor mij fixen

Ik heb ook een Samsung. Ik hoor het graag als het gefixt is!

Hoi Lisa,

Wij hebben sinds begin januari ook glasvezel van T-Mobile en ondervinden hetzelfde probleem met de NPOstart app. Wij zouden ook graag de firmware-update ontvangen.

Het gaat om een Samsung The Frame 2021 in combinatie met de Zyxel T-54.

Ik hoor graag of jullie mij ook kunnen helpen.

Reputatie 7

Daar word ik heel blij van @Boonhouse, super om te lezen! 😊 Heel graag gedaan. 

Hi @Adriasn, super dat je dit topic hebt gevonden! Ik heb goed nieuws: mijn collega heeft zojuist de fix voor jou doorgevoerd. Kun je laten weten of het nu weer helemaal werkt zoals het hoort? Ik hoor het graag! 🍀

Hi @Klaas Eijkelkamp, hier help ik jullie graag bij! 😁 Zojuist heb ik ook jouw klantnummer doorgezet naar mijn collega en hij heeft direct de fix doorgevoerd, dus als het goed is ben je weer helemaal probleemvrij. Laat je dit hier voor de zekerheid nog even weten? Thanks!

Hi allemaal, ook graag een algemene update rondom de fix! Binnen nu en een maand is dit probleem definitief voor iedereen die hier last van heeft opgelost. Gisteravond zijn we begonnen met het uitrollen van de firmware naar de eerste klanten. Het was vannacht een batch van 500, volgende week 1000, de week erna 5000 en dan de rest van de base. Dus binnenkort hoeft dit niet meer handmatig doorgevoerd te worden. 

Hallo Lisa

 

Ik heb ook sinds enkele maanden t-mobile glasvezel.

Krijg NPO start ook niet op tv.

Heb samsung QLEDtv QE49Q70R en Zyxel t-54 modem

 

Zou je voor mij ook de aanpassingen willen toepassen?

Reputatie 7

Hi @Cor57, yes - dit hebben we gelijk voor je gefixt! Zojuist is de fix doorgevoerd door mijn collega. Je kunt dus weer zorgeloos van de NPO Start App genieten! 💪

Hi @Cor57, yes - dit hebben we gelijk voor je gefixt! Zojuist is de fix doorgevoerd door mijn collega. Je kunt dus weer zorgeloos van de NPO Start App genieten! 💪

Bedankt. Snel geregeld

Het werkte gisteren zonder problemen! Dank. Fingers crossed voor vandaag.

dank voor jullie snelle (re)actie.

 

Daar word ik heel blij van @Boonhouse, super om te lezen! 😊 Heel graag gedaan. 

Hi @Adriasn, super dat je dit topic hebt gevonden! Ik heb goed nieuws: mijn collega heeft zojuist de fix voor jou doorgevoerd. Kun je laten weten of het nu weer helemaal werkt zoals het hoort? Ik hoor het graag! 🍀

Hi @Klaas Eijkelkamp, hier help ik jullie graag bij! 😁 Zojuist heb ik ook jouw klantnummer doorgezet naar mijn collega en hij heeft direct de fix doorgevoerd, dus als het goed is ben je weer helemaal probleemvrij. Laat je dit hier voor de zekerheid nog even weten? Thanks!

Hi allemaal, ook graag een algemene update rondom de fix! Binnen nu en een maand is dit probleem definitief voor iedereen die hier last van heeft opgelost. Gisteravond zijn we begonnen met het uitrollen van de firmware naar de eerste klanten. Het was vannacht een batch van 500, volgende week 1000, de week erna 5000 en dan de rest van de base. Dus binnenkort hoeft dit niet meer handmatig doorgevoerd te worden. 

@Lisa Hallo Lisa,

De app werkt bij ons weer helemaal naar behoren, Super bedankt voor het helpen en fijn dat het zo snel is opgelost :)

Ook goed om te lezen dat de fix binnenkort voor iedereen wordt uitgerold.

@Lisa Lisa of andere collega,

Ik heb ook een samsung TV en onlangs overgestapt naar Tmobile. NPO app geeft grijs/zwart beeld en functioneert niet meer. Kunnen jullie het probleem oplossen??

Mijn dank is groot!

Met vriendelijke groet,

Marcel

@Lisa Goedemiddag, bij ons werkt de NPO start app ook niet meer op onze Samsung tv (model UE40MU6470S) sinds de aansluiting op glasvezel. Zou je ons ook kunnen helpen? Thanks!

Hi @Lisa bedankt voor de snelle actie! De app werkt weer!

Hallo T-mobile, gisteren ‘live’ gegaan met glasvezel en ik loop met mijn Samsung the Frame 2021 tegen hetzelfde probleem aan. Ik lees hierboven dat dit over een maand voor iedereen is opgelost - heel fijn - en ik zou het top vinden als het voor ons eerder opgelost zou kunnen worden….Alvast dank als dat kan..

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Wouter67 , @Gteske & @marcello1986 ,

Ik heb de fix bij jullie doorgevoerd.