Beantwoord

NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting


De glasvezel is geïnstalleerd. De TVapp van T-Mobile werkt. De NPOstart app is zichtbaar maar start niet op. Geeft aan dat een firewall of een niet goed werkende DNS server de oorzaak is. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Martin41 4 January 2023, 09:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

151 reacties

Hi @Wouter67 , @Gteske & @marcello1986 ,

Ik heb de fix bij jullie doorgevoerd. 

Top npo werkt weer een bedankt voor de snelle service!!

Reputatie 7
Badge +9

@marcello1986, fijn om te horen dat alles weer werkt!

@Sven-TMT of @Tommie :  ik heb weer een nieuwe uitdaging: ik heb ook wifi plus. Nadat de fix is doorgevoerd heb ik mijn wifi plus apparaat opnieuw gesynced met mijn modem omdat T-Mobile SSID's had gewijzigd bij het trouble shooten van bovengenoemd probleem. Het wifi plus punt syncte wel, maar maakte geen verbinding meer nadat ik 'm op zijn definitieve plek heb gezet. Contact gehad met T-Mobile, van alles geprobeerd, maar we kregen 'm niet aan de praat. Vervolgens heb ik een nieuw Wifi plus punt gekregen en die doet exact hetzelfde. Ik begin dus te denken dat het aan het modem ligt. Dat dacht T-Mobile support, die ik vandaag aan de telefoon had, ook. Zou dit een gevolg kunnen zijn van de fix?  (waar ik heel blij mee ben, maar waarvan ik nog steeds niet precies weet wat die inhoudt).
Ik verwacht dat ik nu een nieuw modem ga krijgen, waar jullie dan weer de fix op zullen moeten doorvoeren, maar dan belanden we wellicht in exact dezelfde situatie…
Grt,

Frank 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Frank Hulsen

Ik zie dat je EasyMesh hebt uit staan in het modem. Deze moet aanstaan wil het Wifi punt draadloos verbinding maken met het modem. 

Als je wilt kan ik het weer voor je aanzetten. 2.4Ghz en 5Ghz worden dan ook weer samengevoegd tot 1 naam. 

Hi Sven-TMT,

zou je voor mij ook de fix kunnen uitvoeren?

Alvast bedankt!

Nut

@Sven-TMT: Dank voor je snelle reactie! Dat klinkt een soort van logisch.
Is het onvermijdelijk dat het 2.4 Ghz SSID en 5 Ghz SSID worden samengevoegd? Wat betekent dit voor de passwords?  Ik moet dan weer even alle geconnecte apparaten af…

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Frank Hulsen, nee, deze netwerken moeten dezelfde naam hebben. Dit is nodig om de slimme software optimaal te laten functioneren. De naam van het wifi-netwerk (SSID) en wachtwoord (WPA2key) van het modem worden overgenomen door het wifipunt. Ook als je deze zelf hebt aangepast. In dit topic lees je alles over bandsteering: 

 

@Tommie en @Sven-TMT : laten we het dan maar proberen. Wanneer zou je dit kunnen doen? Wel fijn als ik weet wanneer het ong wordt uitgevoerd. Dan kan ik daarna met het wifipunt aan de slag en alle apparaten af. 

Dank alvast! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Frank Hulsen, ik heb zojuist je bandsteering weer aangezet. Succes alvast en als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust! 

@Tommie : ok, maar heb je ook de EasyMesh aangezet? Als ik Sven goed begreep was dat juist de bottleneck voor het wifi punt. 

 

@Tommie : ik zie nu maar één SSID: mijn oude SSID met 2.4g erachter. Klopt dat dan? Deze ‘bestrijkt’ dan zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz? 

Wel een beetje verwarrende naam dan..

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Frank Hulsen

Ik heb het even nagekeken voor je. Easymesh staat weer aan. 

Dat je 2.4G erachter zit staan is omdat de naam van de 2.4 wordt afgenomen voor de 5ghz als Easymesh aanstaat. Het is alleen de naam 😉 Deze kan je natuurlijk zelf aanpassen in My T-Mobile Thuis. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi Sven-TMT,

zou je voor mij ook de fix kunnen uitvoeren?

Alvast bedankt!

Nut

Hi @Nut

Ik heb de fix voor je uitgevoerd! 

Fijn weekend! 

@Sven-TMT Dank je voor je terugkoppeling. Ik heb het Wifi punt weer getest. Weer opnieuw gesynct met het modem (bekabeld) en weer op zijn plek gezet. Het wifi punt doet het helaas nog steeds niet….

Het ligt dus blijkbaar ergens anders aan. Enig idee? 

Beste Sven, zelfde probleem als velen hiervoor: npo plus app werkt niet sinds ik glasvezelverbinding heb. Kun je de fix bij mij ook doorvoeren?

 

Reputatie 7
Badge +4

Beste Sven, zelfde probleem als velen hiervoor: npo plus app werkt niet sinds ik glasvezelverbinding heb. Kun je de fix bij mij ook doorvoeren?

 

Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kan ik de fix bij je doorvoeren.

Beste Sven, zelfde probleem als velen hiervoor: npo plus app werkt niet sinds ik glasvezelverbinding heb. Kun je de fix bij mij ook doorvoeren?

 

Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kan ik de fix bij je doorvoeren.

Done!

 

Reputatie 7
Badge +4

 

Done!

 

Fix is toegepast.

Hey T-mobile,

Bij ons werkt het dus ook niet, kan de fix toegepast worden svp?

Alvast bedankt,

 

Jesse

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Jesse_M, goed dat je dit doorgeeft. Hier kan @Sven-TMT je mee helpen. Alvast bedankt voor je geduld. Jij ook bedankt Sven!

Reputatie 7
Badge +4

Hey T-mobile,

Bij ons werkt het dus ook niet, kan de fix toegepast worden svp?

Alvast bedankt,

 

Jesse

Done, fix staat erop 

hoi ik heb ook internet van jullie en bij werkt  de npo app ook niet zou je deze ook bij mij kunnen aanpassen.

bvd

hoi ik heb ook internet van jullie en bij werkt  de npo app ook niet zou je deze ook bij mij kunnen aanpassen.

bvd

ook iptv werkt niet meer

Reputatie 7
Badge +4

hoi ik heb ook internet van jullie en bij werkt  de npo app ook niet zou je deze ook bij mij kunnen aanpassen.

bvd

Als Je je klantnummer in je profiel zet (degene die er nu in staat klopt helaas niet) kan ik de fix bij je doorvoeren.

Hallo,

Ik heb thuis precies hetzelfde probleem met een Samsung TV, de NPO app en T-Mobile thuis.
Kunnen jullie dit voor mij oplossen?

Is of komt er eventueel een handleiding beschikbaar zo dat we dit zelf kunnen oplossen?