Beantwoord

NW-2-5 foutmelding (netflix) op smart tv

• 6 August 2019
  • 30 reacties
  • 20660 Bekeken

Beste mensen,

Sinds een paar weken is Netflix amper bereikbaar via mijn smart tv. Zowel via WiFi (stabiel) en ethernet heb ik deze probleem. Het gaat vaak om de foutcode nw-2-5.

Ik weet niet of er settings zijn in de Draytek die aan te passen zijn (zoals portforwarding) om dit te verhelpen. Enorm irritant in ieder geval... Verder functioneert alles perfect.

Ik hoop gauw van jullie te horen.

Darcey
icon

Beste antwoord door Jason 16 January 2020, 17:00

Hallo allemaal! Goed dat jullie aan de bel trekken, graag redirect ik jullie naar het topic dat hierin speciaal is toegewijd: Netflix-fout-NW-2-5. Hierin staan potentiële oplossingen en tijdelijke hulpmiddelen! :wink:

Het blijkt niet goed te gaan in de combinatie van de Draytek modem met bepaalde typen TV’s. We kunnen het modem omwisselen naar een Zyxel modem met media convertor om het probleem te verhelpen. We sturen dan, uiteraard kosteloos, een monteur langs om het nieuwe modem te installeren.

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 3
Badge
Kun je wel Netflix opnemen vanaf andere apparaten? Dit kan ook een fout van je TV zijn. Probeer de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @Darcey, ik heb even met je meegekeken en deze foutmelding heeft indrdaad betrekking op je verbinding. @Rena_chan heeft het juiste idee, probeer als eerste te achterhalen of er mogelijk een issue is met je Smart TV of dat het de verbinding zelf is. Ervaar je ook verbindingsproblemen met andere apparaten? En werkt Netflix hierop wel? Omdat het zowel bekabeld als via Wifi gebeurt lijkt het geen issue met de Wifi verbinding maar of et de modem (dit zou je dan ook op andere apparaten moeten merken) of met de Smart TV zelf. Het klinkt misschien stom maar heb je de modem en de internetinstellingen van de TV al eens een reset gegeven? En heetf je TV de laatste firmware geïnstalleerd?

@Darcey Heb je dit probleem nog steeds? Ik heb het namelijk ook en ik vermoed dat het komt dat Netflix een wijziging heeft gedaan recent in een aantal builds van ze waardoor bepaalde WAN netwerk instellingen een verbinding met hun server in de weg zit (bijvoorbeeld hoe MTU staat ingesteld)

Hi all, ik vermoed dat het komt door de Draytek.

Ik heb zowel via UTP kabels als ook via WIFI geprobeerd met zowel Nvidia Shield als een media kastje van Xiaomi….. Netflix NW-2-5 wordt bij beide weergegeven….. niet altijd… maar regelmatig blijven ze daarin hangen.. heel frustrerend.

Omdat ik dit heb via zowel UTP boven als via WIFI beneden met beide kastjes, ligt het aan:

(i) Draytek router (ii) glasvezel lijn naar mijn huis

….. Wie het weet mag het zeggen!

Ah ja… niet overbodig om te vermelden: gisteren een nieuwe Draytek modem geplaatst ivm een defecte poort… maar ook daar ontstaan foutmeldingen… 

Wij hebben deze week onze langverwachte smartTV ontvangen en ook wij hebben dit probleem. Hier is eveneens een Draytek modem aanwezig. Erg jammer, ik heb net mijn abonnement bij jullie verlengd maar hier ben ik nu niet zo blij meer mee. Ik hoop dat er een oplossing kan worden geboden. 

Mvg 

Wij hebben hetzelfde probleem met de Drytek.Op telefoon/PC/tablet hebben wij geen probleem met Netfilx. Via de TV dus wel. De philips monteur heeft bevestigd dat de TV goed is door zijn telefoon te gebruiken als hotspot. Dus Nu moeten we ‘iets’ doen met onze internet provider. Wie heeft suggesties voor het juist instellen van de modem??

Bij mij precies hetzlfde hoop dat er snel wat aan gedaan wordt

Reputatie 7
Badge +7

Hallo allemaal! Goed dat jullie aan de bel trekken, graag redirect ik jullie naar het topic dat hierin speciaal is toegewijd: Netflix-fout-NW-2-5. Hierin staan potentiële oplossingen en tijdelijke hulpmiddelen! :wink:

Het blijkt niet goed te gaan in de combinatie van de Draytek modem met bepaalde typen TV’s. We kunnen het modem omwisselen naar een Zyxel modem met media convertor om het probleem te verhelpen. We sturen dan, uiteraard kosteloos, een monteur langs om het nieuwe modem te installeren.

Jason, bedankt hiervoor. Daar staat inderdaad hetzelfde probleem dat kennelijk vaker voor komt dat ik je  wil vragen of uw technische dienst dit probleem wil bestuderen. Als bij zowel de technische dienst van Sony als mijn monteur van Philips wijzen naar het modem en zijn instellingen is het voor een digibeet onacceptabel om de potentiele oplossingen van MTU ?? en DNS ?? settings door de klant zelf op te laten lossen. Ben bereid om dit in een pm toe te lichten. (We kijken nu weer ouderwets met onze chromecast dongle maar dat is natuurlijk niet de oplossing.)

Wat bij mij heeft geholpen; de instellingen van het apparaat waar Netflix applicatie (app) op is geinstalleerd te wijzigen. Dus bij instellingen kan je ergens van een dynamische naar een statisch IP adres gaan waarbij je in het proces dat je daarbij moet volgen ergens een DNS moet invullen; daar vul je dan de DNS server in van Google: 8.8.8.8. Als dat niet al staat ingevuld… meestal alles automatisch. 

Daarmee is voor mij het probleem verholpen. 

Reputatie 7
Badge +10

@rolo65 

Als het wel werkt met de chromecast en niet met smarttv kan het niet aan het modem liggen. aanpassing van mtu is ook niet nodig en vormt met default settings geen probleem.

dns kan wel een probleem zijn. bijvoorbeeld omdat deze is aangepast of omdat er andere routers accesspoints en wifi oplossingen zijn. daarvoor ben je dan zelf verantwoordelijk.

licht het aan de dns server van t mobile dan is het  aan T-mobile om dit op te lossen.

Idd… Tmobile mag zijn dns server een keer goed aanpakken ;-)

Philips TV naar Statisch IP adres gezet en DNS op 8.8.8.8 en Netflix werkt! (voor nu)

@masterted  Super bedankt voor je suggestie

Reputatie 7
Badge +7

Wat fijn dat het werkt met de tip van @masterted:grin: Bedankt voor al jullie adviezen en inzichten!

Edit: We hebben de bevindingen doorgezet naar ons netwerkteam om dit verder te onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +8

@Darcey @EduardA @sim1991 @rolo65 @ro112 @masterted  Ons netwerkteam heeft een aantal concrete vragen, zouden jullie deze kunnen beantwoorden? (ik heb de informatie al deels maar nog niet van iedereen volledig) Dan gaan wij hier mee aan de slag!

• Wat is het merk en type TV?
  • Welke versie van Android draait hier op?
  • Welke foutmelding verschijnt er?
  • Wanneer is het probleem (exact) begonnen?
  • Wat is je klantnummer?
  • Welk type modem gebruik je?
  • Wat is de eventuele eigen oplossing?

@Brian 

-Nvidia Shield TV

-Android 9

-NW-2-5

-Circa eind november/begin december

-Geen idee, kan me inmiddels niet meer inloggen op T-mobile thuis (wachtwoord reset werkt niet) en ben te beroerd om te bellen en in de wacht te staan

-Vigor

-Inmiddels een TP-Link C2600 aangeschaft + Media Converter, nu zijn de problemen ook opgelost (ik heb er persoonlijk ook bedenkingen bij dat ik noodgedwongen zelf aankopen moet doen om bugs in T-Mobile software op te lossen)

edit: ik vermoed dat de Google DNS ervoor zorgt dat de verbinding met de Netflix servers een ander pad bewandelt waarbij ergens MTU lager (zie MTU path discovery) wordt vastgesteld (wellicht dat de DNS records achterlopen of voorlopen). Het lijkt me wel een vrij slechte oplossing gezien Google het browse gedrag opslaat.

Goeiemorgen ,

Philips QM163E

ANDROID NINJA 7.1

NOVEMBER / DECEMBER

Code NW -2 -5

2400023271 

Modem van tmobile zelf draytek

Inmiddels kabel verbinding gemaakt maar helpt niet 

Hoop dat jullie snel met een oplossing komen

• Wat is het merk en type TV?   Nvidia Shield tv en daarnaast Xiaomi box s. 
  • Welke versie van Android draait hier op? Even zelf googlen ;-).Android 8.1 Oreo voor Xiaomi. 
  • Welke foutmelding verschijnt er? allemaal dezelfde foutmelding NW-2-5. 
  • Wanneer is het probleem (exact) begonnen? poeh… enige tijd terug; oktober?
  • Wat is je klantnummer?
  • Welk type modem gebruik je? draytek Vigor.
  • Wat is de eventuele eigen oplossing? Statisch IP adres met DNS server Google. 8.8.8.8.

note: zowel via wifi als kabel… zelfde probleem, zelfde oplossing.

Reputatie 7
Badge +8

@EduardA @ro112 @masterted Bedankt voor de informatie, we gaan er mee aan de slag en ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +8

Hi allen, we hebben inmiddels contact met Netflix en we zijn samen met hen een aantal zaken aan het aanlopen. Netflix heeft ons gevraagd om een aantal accountnamen zodat ze met ons mee kunnen kijken. Zouden jullie mij het e-mailadres (wachtwoord hoeft uiteraard niet) voor jullie Netflix account door kunnen sturen via een privébericht @EduardA @ro112 @masterted

[verwijderd door moderator ivm privacy]

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ro112, dank voor het e-mailadres! Ik heb deze verwijderd omdat je hem openbaar had geplaatst en ik heb hem doorgezet.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allen, we zijn nog steeds in contact met een engineer van Netflix maar omdat het om een klein aantal meldingen gaat met wat lijkt een specifieke oorzaak adviseert Netflix ons om jullie ook rechtstreeks met Netflix support zelf contact op te laten nemen. Het is niet de bedoeling om jullie van het kastje naar de muur te sturen en we zijn nog steeds met Netflix in contact maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of we via deze weg een oplossing gaan vinden. Meld dit issue dus zeker ook rechtstreeks bij Netflix support zoals Netflix adviseert. Zodra wij wat aan onze kant horen deel ik dit uiteraard direct hier!

Per ongeluk een bericht toegevoegd

Ik ervaar dit probleem ook op dagelijkse basis, alles al geprobeerd….is er al een oplossing?

Reageer