Beantwoord

Omschakelen nieuw TV platform


Ik heb sinds enkele weken een UDM Pro en dus de drytek vervangen. Echter zit ik met het probleem dat de UDM Pro maar 1 VLAN op WAN heeft en er dus niet meerdere VLANS aangekoppeld kunnen worden en ik dus 640 niet kan instellen en zo dus geen TV heb. (ja ik heb internet VLAN 300)

Zojuist met de klantenservice gebeld met de vraag op welk TV netwerk ik zit omdat ik een vermoede had dat het dus het oude netwerk betreft en dat was dus ook zo. De support medewerker gaf aan dat het wel mogelijk is dat hij een formulier doorstuurt voor omzetten naar het nieuwe TV netwerk (alleen VLAN 300) maar hij deze dan terugkrijgt omdat de drytek nog geregistreerd staat.

Het advies was om een topic aan te maken zodat als een expert dit leest deze dan het 1 en ander in werking kan zetten;

Glasvezel

UDM Pro

2x Entone 510B

Hoor het graag

 

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 15 March 2021, 00:12

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7

Zowel de Draytek als de 510 kunnen niet op het nieuwe platvorm. Bovendien is er geen garantie dat tv via vlan 300 (blijft) werken vanwege de nadelen die het heeft. Wel kan je een managed switch plaatsen. De toekomst zal gpon/xgspon er voor zorgen dat de glasvezel niet meer rechtstreeks kan aansluiten op je eigen apparatuur. Iets om rekening mee te houden.

Zowel de Draytek als de 510 kunnen niet op het nieuwe platvorm. Bovendien is er geen garantie dat tv via vlan 300 (blijft) werken vanwege de nadelen die het heeft. Wel kan je een managed switch plaatsen. De toekomst zal gpon/xgspon er voor zorgen dat de glasvezel niet meer rechtstreeks kan aansluiten op je eigen apparatuur. Iets om rekening mee te houden.


dat vraag ik toch niet ofwel?

Lezen blijft een vak! Ik heb geen drytek meer nodig heb nu een UDM Pro. Als dat betekend dat alleen de tv kastje uit de steentijd vervangen moeten worden dan is dat toch prima? Ze hebben vast allang hun geld opgebracht.

En als het straks niet meer op 300 werkt is dat jouw probleem toch niet maar de mijne? In die tijd zal Ubiquiti vast en zeker multi VLAN op WAN hebben.

 

De toekomst zal gpon/xgspon er voor zorgen dat de glasvezel niet meer rechtstreeks kan aansluiten op je eigen apparatuur. Iets om rekening mee te houden.

Je moet echt even wat vaker van je zolderkamer afkomen en je inlezen in de BIG BAD IT wereld.

 

Voor vage onzin antwoorden waar ik niet verder mee kom, had ik wel naar KPN gegaan. En voordat je het nog niet in de gaten hebt gehad ben ITer.

Reputatie 7

Beste @dataconnect 

Ben geen medewerker van T Mobile he.

Ah een IT er nou dan zal je her vast beter weten… misschien dat even inlezen in dit forum verstandig was. 

 

Providers werken met procedures en volgens die procedures kan je geen eigen modem hebben dus als jij naar het nieuwe tv platvorm wil dan moet je Draytek en stb vervangen worden.

 

Reputatie 4

Zowel de Draytek als de 510 kunnen niet op het nieuwe platvorm. Bovendien is er geen garantie dat tv via vlan 300 (blijft) werken vanwege de nadelen die het heeft. Wel kan je een managed switch plaatsen. De toekomst zal gpon/xgspon er voor zorgen dat de glasvezel niet meer rechtstreeks kan aansluiten op je eigen apparatuur. Iets om rekening mee te houden.

 

Je moet echt even wat vaker van je zolderkamer afkomen en je inlezen in de BIG BAD IT wereld.

Voor vage onzin antwoorden waar ik niet verder mee kom, had ik wel naar KPN gegaan. En voordat je het nog niet in de gaten hebt gehad ben ITer.

 

Nou, nou, dat mag wel wat rustiger. Als je zelf wat had rondgekeken hier (lezen is inderdaad een vak, schrijven trouwens ook), dan had je het antwoord op je vraag heel gemakkelijk kunnen vinden. Ook had je dan gezien dat het juist @Hidden.nld is geweest die een handleiding heeft geschreven hoe je je eigen router kunt aansluiten.

Tip: als je @Jason even tagt in het bericht, dan wil hij wellicht de overgang naar het nieuwe TV platform wellicht in gang zetten.

BTW: het is draytek (niet drytek).

 

Zowel de Draytek als de 510 kunnen niet op het nieuwe platvorm. Bovendien is er geen garantie dat tv via vlan 300 (blijft) werken vanwege de nadelen die het heeft. Wel kan je een managed switch plaatsen. De toekomst zal gpon/xgspon er voor zorgen dat de glasvezel niet meer rechtstreeks kan aansluiten op je eigen apparatuur. Iets om rekening mee te houden.

 

Je moet echt even wat vaker van je zolderkamer afkomen en je inlezen in de BIG BAD IT wereld.

Voor vage onzin antwoorden waar ik niet verder mee kom, had ik wel naar KPN gegaan. En voordat je het nog niet in de gaten hebt gehad ben ITer.

 

Nou, nou, dat mag wel wat rustiger. Als je zelf wat had rondgekeken hier (lezen is inderdaad een vak, schrijven trouwens ook), dan had je het antwoord op je vraag heel gemakkelijk kunnen vinden. Ook had je dan gezien dat het juist @Hidden.nld is geweest die een handleiding heeft geschreven hoe je je eigen router kunt aansluiten.

Tip: als je @Jason even tagt in het bericht, dan wil hij wellicht de overgang naar het nieuwe TV platform wellicht in gang zetten.

BTW: het is draytek (niet drytek).

Nou, nou, dat mag wel wat rustiger. Als je zelf wat had rondgekeken hier (lezen is inderdaad een vak, schrijven trouwens ook), dan had je het antwoord op je vraag heel gemakkelijk kunnen vinden.

Ik ga niet een heel forum doorlezen na de klantenservice te hebben gebeld. Ik vraag het aan een expert (althans iemand van t-mobile) zodat er wat in gang gezet kan worden. Ik vraag jouw of de mening van iemand anders niet.

 

Ook had je dan gezien dat het juist @Hidden.nld is geweest die een handleiding heeft geschreven hoe je je eigen router kunt aansluiten.

Ik heb er niet naar gekeken en ga er ook niet naar kijken. Prima dat die dat heeft gedaan voor mensen die er minder verstand van hebben, dat juich ik alleen maar toe. Maar daar zit ik hier niet voor.

 

 


 

Reputatie 7
Badge +14

@dataconnect Hulp vragen maar geen hulp accepteren is weer iets anders op de vroeger morgen.

Data je mag wel iets beleefde zijn, al was je putjesschepper je komt niet voor niets hulp vragen.Kennelijk heb je er zelf dus ook geen verstand van.
Succes meneer de Iter 

Fijne dag nog 

@dataconnect Hulp vragen maar geen hulp accepteren is weer iets anders op de vroeger morgen.

Data je mag wel iets beleefde zijn, al was je putjesschepper je komt niet voor niets hulp vragen.Kennelijk heb je er zelf dus ook geen verstand van.
Succes meneer de Iter 

Fijne dag nog 


Hulp? Ik vraag dat er iets in gang gezet kan worden door een t-mobile medewerker als je me post goed leest. Dat kan ik zelf toch niet ofwel dan? Verder hoef ik geen tekst en uitleg.

Nee heb er echt helemaal geen verstand van je hebt helemaal gelijk!

Reputatie 7
Badge +14

En dan nog @dataconnect  Mag je wel iets vriendelijker zijn. Je hebt mensen die hun best doen niet af te bekken. Klaar uit. Misschien ben je dat thuis gewend maar hier respecteren wij elkaar.
 

Misschien helpt het als je de Huisregels een keer doorleest. Het zou je zeker geen kwaad doen. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

“Zowel de Draytek als de 510 kunnen niet op het nieuwe platvorm.“ Dus zelfs als de router omgezet wordt, dan kan de 510 het nog niet aan. Daarom kan het nog niet omgezet worden. Hier is het antwoord. Netjes door Hidden gegeven. 

Reputatie 4

Het zal vast wel dat ‘dataconnect’’ IT’er is, maar dan heeft dat een andere betekenis in dit geval : Inzichzelf Teleurgesteld.…

 

Het zal vast wel dat ‘dataconnect’’ IT’er is, maar dan heeft dat een andere betekenis in dit geval : Inzichzelf Teleurgesteld.…

 


Lees mijn start post. Staat daar ergens in dat ik de mening vraag van iemand? Of ik wel of niet met mijn hardware over kan naar het nieuwe TV platform? Dat vraag ik toch allemaal niet ofwel?

Ik vraag het niet aan Dennis 1, 2, 3, 4, 5, 6 7, 8, 9 die met een antwoord komt. ik vraag het een EXPERT (t-mobile medewerker) die iets in gang kan zetten!

Reputatie 4

Zo is het maar net. Ik ben zeker geen expert, maar ik heb wel m’n Unifi shit werkend  hier thuis. Nou jij nog....

Zo is het maar net. Ik ben zeker geen expert, maar ik heb wel m’n Unifi shit werkend  hier thuis. Nou jij nog....


Dat jij extra hardware nodig hebt om het te laten werken betekend nog niet dat ik dat wil als de oplossing er is...

Reputatie 4

Haha, extra hardware, yeah right.. Iets met klok en klepel maar je hebt geen idee. Wacht jij maar lekker op antwoord van je EXPERT. Ga ik verder met internetten terwijl ik TV kijk ;-)

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dataconnect, als T-Mobile schieten wij je graag te hulp. Tegelijkertijd wil ik vooropstellen dat wij bepaalde fatsoensnormen op onze Community hanteren.

Op dit klant-helpt-klant kanaal zijn wij enorm blij om te zien dat er zo veel andere gebruikers zijn die de tijd vrijmaken om een ander te helpen. Wij hebben ook enorm veel respect voor de tijd en moeite die belangeloos in antwoorden wordt gestopt en het zou niet anders dan fatsoenlijk zijn om helpers met respect te bejegenen. Daarom wil ik je ook wijzen op de huisregels van de community en op algemene sociale omgangsvormen.

Desalniettemin los ik dit graag voor je op. Ik weet dat wij druk bezig zijn met het testen en gereedmaken van het Draytek modem voor T-Mobile TV, alleen is het lastig om uitsluitsel te geven over hoe lang dit nog gaat duren.

Een trouwe klant zoals jou willen wij graag in het zonnetje zetten en daarom heb ik een verzoek ingediend om het modem om te wisselen naar een Zyxel modem. Omdat hier een aantal zaken bij komt kijken, zoals een installatiemonteur, gaan wij ons hierop voorbereiden en nemen wij binnenkort contact met je op voor een installatieafspraak.

Hierna zal ik ervoor zorgen dat de TV Boxen ook omgeruild worden zodat je hopelijk snel van het nieuwe platform kan genieten. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

@Dennis25 het is logisch dat je graag voor anderen op wil komen, dank daarvoor, maar ook jou wil ik graag vragen om je aan de huisregels van de Community te houden en je zo veel mogelijk op de inhoud te focussen.

 Hi @dataconnect, als T-Mobile schieten wij je graag te hulp. Tegelijkertijd wil ik vooropstellen dat wij bepaalde fatsoensnormen op onze Community hanteren.

Op dit klant-helpt-klant kanaal zijn wij enorm blij om te zien dat er zo veel andere gebruikers zijn die de tijd vrijmaken om een ander te helpen. Wij hebben ook enorm veel respect voor de tijd en moeite die belangeloos in antwoorden wordt gestopt en het zou niet anders dan fatsoenlijk zijn om helpers met respect te bejegenen. Daarom wil ik je ook wijzen op de huisregels van de community en op algemene sociale omgangsvormen.

Desalniettemin los ik dit graag voor je op. Ik weet dat wij druk bezig zijn met het testen en gereedmaken van het Draytek modem voor T-Mobile TV, alleen is het lastig om uitsluitsel te geven over hoe lang dit nog gaat duren.

Een trouwe klant zoals jou willen wij graag in het zonnetje zetten en daarom heb ik een verzoek ingediend om het modem om te wisselen naar een Zyxel modem. Omdat hier een aantal zaken bij komt kijken, zoals een installatiemonteur, gaan wij ons hierop voorbereiden en nemen wij binnenkort contact met je op voor een installatieafspraak.

Hierna zal ik ervoor zorgen dat de TV Boxen ook omgeruild worden zodat je hopelijk snel van het nieuwe platform kan genieten. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

@Dennis25 het is logisch dat je graag voor anderen op wil komen, dank daarvoor, maar ook jou wil ik graag vragen om je aan de huisregels van de Community te houden en je zo veel mogelijk op de inhoud te focussen.


dankjewel!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dataconnect,

Zojuist hebben wij je een SMS en een email van onze monteursdienst verstuurd, nu nog ongeduldig wachten op het installatiepakket. :wink:

Reputatie 4

Alvast een vrolijk pasen iedereen :kissing_heart: :sunglasses:

Hoi @dataconnect,

Zojuist hebben wij je een SMS en een email van onze monteursdienst verstuurd, nu nog ongeduldig wachten op het installatiepakket. :wink:

Beste Cal.

 

Vanmorgen is de monteur geweest en heeft de modem vervangen. De tv kastjes staan inmiddels ook op hun plek. Nu alleen nog over op het nieuwe tv netwerk. Gaat dat automatisch?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dataconnect,

Fijn om te horen dat alle apparatuur inmiddels is aangesloten! Ik was vergeten om het te vermelden, maar je wordt overgezet bij de volgende batch van klanten die wij naar het nieuwe platform migreren.

Hier heb ik jou, achter de schermen, al apart voor aangemeld en ik vermoed dat je snel meer van ons zal horen. Let er graag op dat dit tot 2 weken kan duren, maar ik acht de kans groot dat het een stuk sneller plaats zal vinden. Alvast veel kijkplezier gewenst! :smile:

Reageer