Onderhoud in de nacht van 22 op 23 november (TV)

  • 16 November 2021
  • 20 reacties
  • 3818 Bekeken
Onderhoud in de nacht van 22 op 23 november (TV)
Reputatie 7
Badge +16

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt tv-kijken. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van maandag 22 op dinsdag 23 november.

 

Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur. Je kunt dan ongeveer anderhalf uur lang geen gebruik maken van de TV Box én van TV Anywhere. 

 

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. 

 

Wanneer?

Het onderhoud vindt plaats in de nacht van maandag 22 op dinsdag 23 november tussen 01:00 en 06:00 uur 's nachts. Het onderhoud zelf duurt ongeveer anderhalf uur.

Voor wie?

Het onderhoud wordt alleen uitgevoerd bij jou als je in de week vóór het onderhoud een e-mail ontvangen hebt. Heb je geen e-mail ontvangen? Dan is het voor jou niet van toepassing.

Wat moet jij doen? 

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Na het onderhoud moet je soms zelf het modem (en eventueel de zwarte Media Converter of witte Optical Network Terminal) nog resetten. Haal deze minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!


20 reacties

Er is geen change log beschikbaar?

Het is op zich wel fijn om te horen wat er veranderd is.

 

Zelf hoop ik met name op functionerende 16x doorspoelen bij opnames van sommige zender 😉

Reputatie 7
Badge +6

Een changelog heb ik niet, maar ik weet wel dat je na de update op 32x en 64x kunt doorspoelen.

Een changelog heb ik niet, maar ik weet wel dat je na de update op 32x en 64x kunt doorspoelen.

Dat zou een fijne toevoeging zijn!

Ik ben overgestapt van KPN naar TMobile. Bij KPN kon ik de duitse zenders opnemen. Helaas kan ik dit niet via T mobile. Ook kan ik de duitse zenders  niet via TV anywhere zien. Komt dit in de toekomst wel? 

Reputatie 7

Jammer, Had gehoopt dat de beeldkwaliteit verbeterd zou worden. Maar als ik zie dat er zichtbaar niets veranderd zal het wel tegen vallen.

Reputatie 1

Wordt er nu ook wat aan het geluid gedaan? 
nog steeds geen 5.1 op mijn tv box. (En al helemaal niet in de app)

Reputatie 7
Badge +6

@fsiebrand77 Er was een bug waardoor de Dolby Digital (AC3)-instelling stereogeluid gaf en Stereo-instelling juist 5.1. Dat lijkt met deze update te worden opgelost.

Reputatie 3

In de app is het niet opgelost, springt gelijk weer van 5.1 terug naar stereo. 

Reputatie 7

Hi guys, ik heb uitgevraagd of er tijdens dit onderhoud speciale updates hebben plaatsgevonden! Zodra ik hier een reactie op heb, dan laat ik het aan jullie weten. 

Hi @Corrine62, zou jij deze suggestie willen aangeven in het onderstaande topic? 

Merci! 🎈

Reputatie 1

@fsiebrand77 Er was een bug waardoor de Dolby Digital (AC3)-instelling stereogeluid gaf en Stereo-instelling juist 5.1. Dat lijkt met deze update te worden opgelost.

Nu een paar dagen na de update kan ik nog steeds geen dolby digital instellen op mijn tv/Sonos combo,

wel kan ik nu dts 5.1 instellen (omdat sinds een update van Sonos dit nu ook door Sonos wordt ondersteund).

 

Reputatie 4

Laatste update, hebben jullie niet goed getest…

Bij 1ste start heb ik altijd een zwarte scherm, wordt dit nog opgelost ?

Firmware 14.8.86.0.4

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals beloofd zou ik hier nog bij jullie op terugkomen! Zoals in het bericht staat, heeft dit onderhoud er echt alleen voor gezorgd dat alles weer up-to-date is en is er dus weinig voor jullie veranderd. Wat betreft het stukje van Dolby/Stereo, de fix voor deze bug zit in een nieuwe firmware update. Wanneer deze plaats gaat vinden, dat durf ik nog niet te zeggen. Tegen die tijd worden jullie hier uiteraard van op de hoogte gebracht! 

Hi @Meedenkertje26, super goed dat je dit aangeeft! Wat balen dat dit probleem zich steeds blijft voordoen bij je. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en alles ziet er aan deze kant goed uit. Zou jij de TV Box eens willen voorzien van een factory reset? Dit doe je als volgt:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Ik hoor graag van je of dit het probleem structureel heeft opgelost! 😊

 

@Lisa Ik lees dit topic als kersverse nieuwe klant van T-Mobile thuis en mobiel unlimited. Volgens @TMTV hierboven zou 32x en 64x spoelen worden toegevoegd. Klopt dit inderdaad?

 

Op mijn TV box kan ik 2x - 4x - 8x - 16x spoelen. Nu ben ik pas eind december klant geworden en de bovengenoemde updates zijn dus in november doorgevoerd. Kan het zijn dat er op mijn TV ontvanger nog een oudere versie staat?

 

Gegevens van onze TV box “Amino Aria 7X” (op de buitenkant)

In het menu onder “Over” staat:

  • ENTONE-85
  • Firmware 20.2.86.0.4_build2-etv-vas-tvxagv

32x en 64x spoelen zou een zeer welkome aanvulling zijn, want dat spoelen is nou net het enige echte minpunt aan deze ontvanger (gaat heel langzaam, zeker vergeleken met ons oude Ziggo).

 

N.B. Ik heb weliswaar ervaren dat de TV Anywhere app (die we via de AppleTV 4K gebruiken) razendsnel kan spoelen, maar onze AppleTV staat in de WK en de TV box staat op de slaapkamer en daar zouden we ook graag snel willen kunnen spoelen.

 

Dank alvast!!

 

Groet Pieter

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Pieter376,

Wat betreft het doorspoelen was ik iets te enthousiast. Dit werd op dat moment nog getest en is dus niet meegenomen in deze update. Ik heb begrepen dat de functie er binnenkort alsnog aan komt. Tot die tijd kun je sneller doorspoelen met de cijfertoetsen. Als je 25 intoetst, ga je naar de 25e minuut van het programma (toets 110 voor 1 uur en 10 minuten).

Reputatie 7

Hi @Pieter376, heel tof dat je dit checkt! En super dat @TMTV hier al gelijk duidelijkheid over geeft. Ik heb nog geen datum voor jullie wanneer deze functie er precies aan gaat komen, maar dit is inmiddels getest. Dus deze functie gaat er binnenkort aan komen en dan laten we zeker aan jullie weten. Zodra de datum hiervan bekend is, dan delen we dat met jullie. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust. Dan helpt de Community je heel graag weer verder! 😁

@Lisa en @TMTV : hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik heb spoelen met de cijfertoetsen getest en dit werkt wonderbaarlijk mooi, hiermee is 95% van het ongemak al weggenomen!

 

Nog een checkvraag: Ik heb ergens op dit forum gelezen dat bij gebruik eigen router de TV boxen / STB’s geen updates krijgen, klopt dat?

  • ik gebruik sinds dag 1 (30 dec 2021) een eigen Netgate router (pfSense) ipv de Zyxel van T-Mobile. Dit werkt helemaal prima, met TV en internet.
  • Ik heb uiteraard wel eerst de zyxel even aangesloten voor de activatie.

Als dit idd klopt, moet ik dan zodra de update beschikbaar komt tijdelijk weer even de Zyxel van T-Mobile  aansluiten? En gaat de update dan verder vanzelf, bv start deze vanzelf ‘s nachts o.i.d.?

Dank nogmaals!

Groet Pieter

Reputatie 7
Badge +6

@Pieter376 Geen zorgen, ook als je een eigen router gebruikt, ontvang je gewoon updates voor de tv-boxen. Als ik het me goed herinner, stond er in dat specifieke geval iets verkeerd door de omschakeling naar het nieuwe tv-platform. Zodra de update eraan komt, krijg je een mailtje met de datum en verschijnt hier op de Community een soortgelijk topic als dit. 's Nachts zal de tv-box de update vanzelf installeren. De Zyxel kan gewoon in de doos blijven zitten.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft en natuurlijk dat de update er snel aan komt!

@Pieter376 Geen zorgen,[...] De Zyxel kan gewoon in de doos blijven zitten.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft en natuurlijk dat de update er snel aan komt!

Dit laat niets aan duidelijkheid te wensen over :smiley::clap: . Ik moet zeggen dat dit een fijn forum is, waar een positieve sfeer hangt en mensen elkaar graag helpen. Misschien kan ik zelf ook eens iets bijdragen wanneer ik een tijdje klant ben. Ik heb bijvoorbeeld een paar dagen terug een VoIP account van CheapConnect via een HandyTone HT801 aangesloten op mijn pfSense firewall/router omdat ik zonder Zyxel geen vaste telefonie van T-Mobile kan gebruiken. Werkt goed.

Reputatie 7
Badge +6

Goed om te horen dat je je hier Thuis voelt, @Pieter376! Daar is de Community ook voor bedoeld. Vragen staat vrij en er is altijd wel iemand die kan helpen. En als je zelf iets kunt bijdragen, is dat helemaal mooi. Als je pfSense gebruikt, heb je er duidelijk verstand van. Dat zal je naamgenoot en mede-pfSense-fan @Pieter_B zeker kunnen beamen :wink:!

Reputatie 7

Super leuk om jouw enthousiasme terug te lezen @Pieter376, daar word ik zelf ook vrolijk van en dat is het gevoel wat we willen uitstralen op de Community! Zoals @TMTV ook al aangeeft: klop gerust hier - of in een ander topic - aan als je ergens hulp bij kan gebruiken. Heel tof dat je ook zelf graag na verloop van tijd je eigen bijdrage wilt leveren, dat heb je nu al met je positviteit gedaan. Maak er een top dag van! 🎈

Reageer