Beantwoord

Ondertiteling bij T-Mobile TV app icm apple tv 4k

  • 13 March 2023
  • 2 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 1

Ik overweeg over te stappen naar TV van T-Mobile in combinatie met een Apple TV en dus zonder een aparte box (nu: Ziggo met card in tv). Maar… de ondertiteling. Er is eerder naar gevraagd in dit forum maar het is mij niet 100% duidelijk of en hoe het gaat werken. Configuratie:

  • LG TV van voor 2016 (geen T-Mobile tv app)
  • Apple TV 4k (laatste, wel T-Mobile tv app)
  • TV app van T-Mobile op deze Apple TV
  • bediening dus via de remote van Apple en/of iphone/ipad

Het gaat mij om ondertiteling van NL123, de belgen én BBC 1 en BBC 2. Opnemen, terugkijken en dergelijk is van minder groot belang.

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Gilbert 14 March 2023, 10:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge

Voor zover ik het begrijp kun je tijdens het kijken van een zender op het touchpad van de afstandsbediening klikken, en daar zou een knopje moeten staan om de instellingen van de ondertiteling te wijzigen. Ik neem aan dat T-Mobile afhankelijk is van de ondertiteling die door de zender meegestuurd wordt. Ik kan het zelf helaas niet voor je uitproberen omdat ik geen T-Mobile Thuis klant ben, alleen mobiel, maar wellicht dat andere users mijn antwoord kunnen bevestigen/verbeteren/aanvullen.

 

-Gilbert

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @okkehel,

Ik heb het even voor je gecheckt: op NPO 1, 2 en 3 én BBC 1 en 2 heb ik ondertiteling, op de Belgische zenders niet. Dat is vreemd, want deze omroepen bieden het wel aan. Misschien kan een moderator uit laten zoeken of het voor deze zenders ook aangezet kan worden.

Verder klopt het wat @Gilbert zegt: als je op de touchpad klikt, krijg je rechts een menu in beeld. Kies daar voor Audio en Ondertiteling en zet ‘Dovenondertiteling’ aan. Deze instelling blijft behouden.

Reageer