Beantwoord

Ondertiteling Vlaamse zenders

  • 23 November 2017
  • 7 reacties
  • 1244 Bekeken

Ik ben sinds gisteren klant bij T-Mobile thuis voordien Ziggo. Via de afstandsbediening heb ik via het menu ondertiteling aan staan keuze Nederlands. Nu krijg ik op enkele zenders wel ondertiteling maar niet op de zenders VRT en Canvas. Bij Ziggo kun je de ondertiteling aan zetten met de functie subtitle en dan krijg je op alle zenders automatisch ondertiteling. Wat moet ik doen om ook op VRT en Canvas ondertiteling te krijgen?
Ik ben slechthorend dus erg afhankelijk van ondertiteling.
icon

Beste antwoord door apis4 1 December 2017, 22:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hi Frank, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Je kan de ondertiteling aanzetten via de onderstaande stappen. Als de ondertiteling niet werkt dan wil het vaak helpen om even van taal te wisselen en dan weer terug te gaan naar de taal die je wil. Bijvoorbeeld van Nederlands naar Engels en weer terug. We zijn met de ondertiteling afhankelijk van de zenders zelf, het kan dus voorkomen dat bepaalde zenders geen ondertiteling bieden.

Ga naar:
1. Menu
2. Instellingen
3. Video en Audio
4. Ondertiteling
5. Scrol naar een andere taal (geen/nederlands/engels)

Je kan de ondertiteling ook aanzetten via pagina 888 op teletekst. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Dag Brian, ik heb het geprobeerd zoals jij hebt aangegeven. Echter geen ondertiteling bij de Vlaamse zenders. Teletekst is op deze zenders niet meer beschikbaar.
Je opmerking over beschikbaar stellen door de zenders is niet relevant. Via Ziggo heb ik nog geen dag hiermee problemen gehad.
Reputatie 7
Hi Frank, ik vermoed dat Ziggo de zenders op een andere manier doorkreeg maar we zijn ons hier van bewust en we zijn bezig met een oplossing (bij de BBC speelt dit bijvoorbeeld ook)!
Reputatie 6
Badge
Bij de Belgische zenders hier ook géén ondertiteling hoor (zal denk ik idd liggen aan het feit dat er helemaal geen teletekst meer is. Bij de BBC is het er enkel nog voor ondertiteling had ik begrepen en bij ARD/ZDF nog steeds volledige teletekst. Hier werkt het dan ook via beide methoden, dus via 888 of 777 en via het T=Mobile instellingen menu)
Reputatie 6
Badge
'Edit': in België zelf blijkbaar nog wel teletekst aangehouden voor de ondertiteling https://www.vrt.be/nl/aanbod/toegankelijkheid/veelgestelde-vragen/hoe-krijgt-u-ondertitels-op-uw-tv-scherm-/#
Maar hier krijg je een 'No teletext available' pop-up
Sinds mei 2019 tmobilethuis, ondertiteling Vlaamse zenders lopen +/- 4 seconden voor op beeld. Behalve bij nieuws uitzenden, dan loopt beeld en ondertiteling synchroom. Gaat dit nog aangepast worden. Groet Lewu.
Reputatie 7
Hey @gkr.krouwel,

Dit hoor ik voor het eerst! Heb je ook al je TV Box heel even van het stopcontact afgehaald? Mocht dit het probleem niet hebben opgelost dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag!

Reageer