Beantwoord

Ontbreken Cloud en Terugkijken op Belgische zenders

  • 27 May 2022
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Zeer recent overgestapt van Ziggo naar T Mobile. Tot mijn verbijstering en irritatie merkte ik bij orientatie en gebruikspogingen dat het voor een overgroot deel niet mogelijk is om van bovengenoemde 2 functies gebruik te maken.  De TV gids op het scherm meldt: " deze zender staat geen opnemen toe". Je reinste flauwekul! Bij Ziggo werkte dat probleemloos; alleen terugkijken bij sommige met auteursrechten beschermde uitzendingen kon dat niet; opnemen  daarvan wel degelijk! Dit is puur een organisatie- of geldprobleem. Ik stapte over in de veronderstelling, dat met een glasvezelaansluiting en het nieuwste Zyxel T54 modem  dit soort zaken probeemloos geregeld zou zijn. Hetzelfde probleem doet zich overigens ook voor bij Duitse zenders en  bij BBC 1 en 2.

 

Ook vreemd: het is niet mogelijk om zonder kunstgrepen Netflix te koppelen indien je TV niet standaard met internet uitgerust is, terwijl er wel een UTP kabel van het modem naar de TV loopt. Zeer ontevreden over deze gang van zaken. T Mobile: oplossing?

icon

Beste antwoord door TMTV 27 May 2022, 16:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Elfin Welkom bij de community.

Er is een duidelijk zender overzicht wat je kan verwachten van T-Mobile TV. De afspraken die Ziggo heeft zijn dus anders dan T-Mobile die heeft kunnen maken.

Netflix is een app die niet op de decoder van T-Mobile draait. Als je TV niet native de Netflix app kan draaien, dan is een Google Chromecast vaak een makkelijk en voordelige oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Elfin,

Welkom op de Community en bij T-Mobile voor Thuis!

Opnemen is helaas niet op alle (buitenlandse) zenders mogelijk. In het zenderoverzicht staat welke zenders dit toestaan, aangegeven met het cloud-icoontje, en welke zenders niet. Daaronder vallen inderdaad Belgische en Duitse zenders, maar BBC 1 en 2 opnemen zou wel moeten kunnen. Welke foutmelding krijg je daar? Terugkijken kan sinds kort op de Belgische zenders wel, maar vanwege auteursrechten geldt dat maar voor enkele programma's.

Wat betreft Netflix: dat staat niet op de tv-box, maar voor de meeste smart-tv's is er wel een app. Anders is een Chromecast misschien een uitkomst, zodat je films en series vanaf je smartphone kunt streamen.

Ik hoop dat ik je zo wat duidelijkheid heb kunnen geven. Als je nog vragen hebt, laat het vooral weten!