Beantwoord

Onterechte boete en fouten in de administratie T-Mobile

  • 10 November 2021
  • 11 reacties
  • 355 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste T-Mobile,

Ik wordt nu (weer) onaangenaam verrast. Nu blijkt weer dat een TV Box die ik teruggestuurd heb niet is ontvangen en dat er een boete van 90 euro in rekening gebracht gaat worden.  

Alles op een rijtje:

  • Een maand geleden kon ik opeens geen programma’s meer opnemen of gebruikmaken van Begin Gemist. Of het er mee te maken had weet ik niet maar twee dagen daarvoor was er een grote storing waardoor ik de hele dag geen TV had. Vervolgens is door jullie aangegeven dat de TV Box vervangen moet worden. Maar in plaats van een T Box met Hard Disk werd mij een Amino Aria 610 gestuurd.
  • Volgens jullie administratie blijkt nu dat ik 2 TV Boxen had. Een 610 en een Entone Amulet 515. Ik heb echter al een aantal keer zowel schriftelijk en telefonisch aangegeven dat ik maar 1 TV Box heb gehad en dat is een Entone 515.
  • Nu blijkt dus dat al twee jaar ten onrechte een 610 in rekening wordt gebracht, terwijl mij door jullie is gegarandeerd dat ik niet voor 2 boxen zou moeten betalen.
  • Ik heb na meer dan een maand(!) nog steeds niet de juiste vervangende TV Box (met opnamefunctie) ontvangen en betaal nu voor een dienst die niet door jullie geleverd wordt.
  • Ik had de 515 teruggestuurd en nu ontvang ik een bericht dat die niet door jullie is ontvangen en dat een boete van 90 euro in rekening wordt gebracht.

Deze situatie begint nu echt hele nare vormen aan te nemen en zou graag willen dat dit allemaal eindelijk opgelost wordt!

Het bewijs van verzending:

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 11 November 2021, 13:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Joko72  Wat vervelend allemaal.

Gelukkig heb je het verzendbewijs nog. (Voorbeeld voor iedereen bewaar dat altijd)

Als dit onderwerp aan de beurt is zal een moderator je verder helpen.

Tot die tijd even afwachten. Uiteraard moeten de moderators dit wel even uitzoeken

Geen zorgen het zal vast wel goedkomen.

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Joko72, van harte welkom op de Community, klasse dat je jouw kant van het verhaal ten gehore brengt!

Ik heb jouw contact erbij gepakt en heb alles uitgeplozen, waar het bij mij echter stokt: je hebt op de dag van jouw aanvraag een Aria 610x besteld in het abonnement. In december heb je vervolgens een Amulet 515 bijbesteld (2 december om precies te zijn), vanaf dat moment heb je altijd voor twee TV Boxen betaald. Ik vertrouw er 100 procent in dat je het wellicht destijds niet zo bedoeld hebt en eigenlijk een omruiling wilde, dat gezegd hebbende is het voor mij nu niet te controleren of dit zo was. Je hebt hier verder nooit een melding over gemaakt of aangegeven dat de originele (Aria 610x zonder harddisk) weer geretourneerd kon worden. 

Voor het gemak heb ik een e-mail én brief die wij op 2 december 2019 aan je gestuurd hebben hieronder geplakt zodat je kunt nagaan dat de extra box besteld is:

Dit betreft de e-mail met kenmerk VF-FL-027D. 

Waar, wanneer en hoe heb je schriftelijk aangegeven dat je slechts één box zou hebben? Dit zou ik dolgraag willen checken zodat ik hiermee kan aankloppen bij de verantwoordelijke afdeling!

De Amulet heb ik nu voor je omgeruild voor eenzelfde model. De vervanging krijg je binnen een week opgestuurd. Het oude model mag bij een milieustraat ingeleverd worden of bij het grofvuil geplaatst worden, alvast bedankt.

Hi Jason,

Excuses voor de wat late reactie. Ik zit momenteel namelijk aan de andere kant van de wereld met een 5 uur tijdsverschil.

Ik stuur je hierbij de chat die ik via Twitter had met T-Mobile.

https://twitter.com/messages/86293774-1402206876

Het bewijs van het terugsturen van de 610 heb ik helaas nog niet kunnen vinden, maar het is teruggestuurd in december 2019. We hebben maar 1 TV in huis, dus een tweede box zou voor ons sowieso overbodig zijn.

Ik heb dus de 515 teruggestuurd op 1 november.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Joko72, bedankt voor het sturen van de chatgeschiedenis en jouw verzendbewijs! Ik kan me helemaal voorstellen dat het nu super lastig is om tijdig te reageren wanneer je aan de andere kant van de wereld zit - ben je met vakantie? 

Ik heb de Aria 610x TV Box retour gemeld en uit het systeem gehaald zodat onze retouradministratie weer helemaal klopt, sorry dat dit misgegaan is. Indien het ook nog lukt om jouw verzendbewijs van de eerdere 610 te kunnen opsporen, kan ik die gebruiken om het bedrag dat jij te veel hebt betaald aan je te vergoeden, dat lijkt me dan wel op z’n plek. Bedankt voor je medewerking en nog een mooie week toegewenst! 😄

Hoi @Jason, heel erg bedankt voor  hulp en inzet. Wordt zeer gewaardeerd. Ik zal verder zoeken naar het verzendbewijs en opsturen als ik het heb gevonden.

Jij ook nog een fijne week toegewenst.

 

Reputatie 6
Badge

Zo jammer om te lezen. Ik snap niet dat dit niet wordt op gelost. Ik ben uit eindelijk maar over gestapt om van alles af te zijn. Uiteindelijk uitstel van betaling gekregen, terwijl ik T-Mobile eigenlijk niets verschuldigd was, maar toch aanmaning na aanmaning kreeg. Soms leek het opgelost, maar twee facturen later moest ik weer betalen.

Ik hoop echt dat dit nu eens echt wordt opgelost!

Reputatie 7
Badge +16

@stefan.1997 Het is inderdaad onfortuinlijk dat dit niet eerder is opgelost, ben ik helemaal met je eens! Jammer genoeg kunnen we zonder een verzendbewijs vrij weinig in werking stellen. Eventjes heel kort door de bocht: dan zou iedereen kunnen zeggen: “Mijn box is al twee jaar niet meer in gebruik en ik heb ‘em al teruggestuurd, vergoed maar die twee jaar.” Ook al gaan we altijd van het goede van de mens uit, is dat natuurlijk niet te controleren, hoop dat je dat begrijpt Stefan!

Reputatie 7
Badge +16

@Joko72 Is het gelukt om jouw verzendbewijs van de eerdere 610 te kunnen opsporen? Graag maak ik ook die vergoeding voor je in orde! Als het kwijtgeraakt is, laat het me weten, dan probeer ik via een andere manier uit te zoeken wanneer het verstuurd is en of we dit ooit aangemeld hebben als zijnde retour - ik vertrouw jou hier namelijk volledig in!

Reputatie 1

Dit maak ik nu ook mee, kan het niet geloven.

apparatuur verstuur dop 30-11-2021 en wordt gezegd dat ik te laat ben, ik ben keurig op tijd.

en meteen boete 255 euro.

 

graag dit zsm herstellen!

 

Reputatie 7

Hi @zlatan.112, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik zie dat jij ook in een ander topic hebt aangeklopt met dezelfde vraag, inclusief verzendbewijs. Ik ga je daar gelijk verder helpen. Excuses voor het ongemak! 💪

Reputatie 1

Hi @zlatan.112, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik zie dat jij ook in een ander topic hebt aangeklopt met dezelfde vraag, inclusief verzendbewijs. Ik ga je daar gelijk verder helpen. Excuses voor het ongemak! 💪

ja graag, ik was er niet blij mee, heeft u de verzendbewijs gezien?