Beantwoord

onterechte factuur


Reputatie 1

Beste T-mobile,

 

Wij waren overgestapt van kpn naar T-mobile. Dit abonnement is op vrijdag 20 januari ingegaan en aangesloten. Dit bleek alleen internet te zijn en geen tv. Waarschijnlijk een miscommunicatie met jullie. Uiteindelijk de dag erna toch een tv kastje gekregen en aangesloten. Al meteen bleef het beeld hangen en haperen. Maandag contact gehad met jullie, er zou iemand van de technische dienst ons bellen. Dit is nooit gebeurd. We hebben een week zonder tv gezeten en uiteindelijk maar besloten om terug te gaan naar Kpn. Nu sturen jullie een factuur van 288 euro. Ik heb al telefonisch contact gehad en die mevrouw aan de lijn vond dit ook niet netjes. Volgens mij heb ik gewoon recht om vrij binnen 2 weken op te zeggen. En al helemaal als de tv nooit gewerkt heeft. Natuurlijk ga ik deze factuur niet betalen voor een dienst die nooit heeft gewerkt. Ik neem aan dat het in jullie systeem staat dat er die maandag meteen een melding is gedaan dat er technische problemen waren. Ik ben ook mobiel klant bij jullie maar als dit niet word opgelost stap ik helemaal over met T-mobile. Ik verwacht een oplossing

 

Groetjes Amy 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 17 March 2023, 13:44

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Amylovesfjorden, ik vind het jammer om te horen dat je bij ons weg bent! Je hebt de overstap netjes binnen de 14 dagen geregeld. Omdat het op de laatste dag is gebeurt heeft ons systeem dit niet herkent. Ik heb het zojuist goed in het systeem gezet. Je kan de factuur als niet verstuurd beschouwen. Veel succes met je nieuwe provider!

Reputatie 1

Hi Tommie,

 

Ik word nog steeds gebeld door T-mobile thuis dat de factuur nog open staat. Ze kunnen nergens in het systeem vinden dat de factuur is geseponeerd. Ik heb wel emails gehad dat ik zelfs nog tegoed had en dit bedrag van het thuis abonnement niet meer open stond. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Amylovesfjorden, het te verrekenen bedrag dat Tommie vergoed heeft, zal later worden verrekend met het openstaande bedrag. Het bedrag dat daarna nog open blijft staan (€ 15,35) dient wel betaald te worden omdat je gedurende een relatief korte periode (12 dagen) online bent geweest. 

Het bedrag dat vergoed wordt, zal op een eindfactuur dus verrekend worden, je kunt het openstaande bedrag voor nu negeren. Ik vind het spijtig dat je hierover gebeld wordt en zal verzoeken dit niet langer te laten gebeuren - excuses voor het ongemak.

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Amylovesfjorden, zoals @Jason aangeeft zijn wij nog druk bezig met de creditfactuur en deze zal rond het eind van deze maand verwerkt worden met het openstaande bedrag. Hierom kan je de herinneringen voor nu volledig als niet-verzonden aanschouwen. Zodra de bedragen zijn verwerkt zal er een bedrag open blijven staan van € 15,35. Het beste kan je deze via een overboeking overmaken naar:

Naam: T-Mobile Thuis
Rekeningnummer: NL95 COBA 0637 0559 34
Opmerkingenveld: vermeld hierin graag je klantnummer. Deze kan ik niet openbaar delen en is te vinden in je My T-Mobile Thuis account: Mijn Gegevens.

Alvast bedankt en wij gaan ervoor zorgen dat dit helemaal wordt rechtgezet! 😃

Reputatie 1

Hoi!

 

Dankjewel voor je antwoord. Ik snap dan alleen niet de email dat ik geld tegoed heb? En nu wel moet betalen? 

Reputatie 7
Badge +8

@Amylovesfjorden De e-mail die je hebt ontvangen gaat over de vergoeding die voor jou is aangemaakt voor de onterechte afkoopsom. Deze vergoeding wordt verrekend met het openstaande bedrag. Zoals mijn collega's hierboven ook aangeven. Dit bedrag dient wel nog betaald te worden. Je kunt dit het makkelijkste via iDeal betalen in My T-Mobile: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Dan is dit het snelste verwerkt! 😊

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Hallo, 

Ik heb de €15,35 betaald. Nu krijg ik weer dit? Kan het een keertje geregeld worden na al die maanden. Ik blijf maar emails en berichten krijgen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Amylovesfjorden, sorry voor de extra moeite die het kost! Ons systeem snapt blijkbaar niet helemaal hoe het gecrediteerd moest worden. Ik heb een nieuwe compensatie aangemaakt die ook het restant moet doen verdwijnen. Hiermee hoor je geen e-mails meer te krijgen. Het proces kan in totaal nog maximaal 32 dagen duren, maar dat zal voor jou geen gevolgen hebben. Mocht je toch nog e-mails met waarschuwingen krijgen, dan kunnen deze direct de prullenbank in.

EN WEER EEN ONTERECHTE AANMANING ONTVANGEN:

Zie onderstaand.  Graag ongedaan maken en mij daarvan berichten.

Ik doe het via deze weg want enige andere manier is godsonmogelijk.  De ellende gaat gewoon verder…..

 

 

 

We hebben nog geen betaling van je ontvangen


 

Hallo Theon,

 

We hebben je betaling helaas nog niet ontvangen. Kan gebeuren, maak je het bedrag alsnog zo snel mogelijk over? Doe dit in ieder geval binnen 14 dagen, anders brengen we € 15 buitengerechtelijke incassokosten in rekening en dat is natuurlijk zonde.


Al betaald?
Heb je al betaald? Fijn! Dan mag je dit mailtje meteen weggooien.

Je openstaande facturen
Hieronder zie je een overzicht van je openstaande facturen.

Openstaande facturen

 

XXXXX [Mod edit: inhoud e-mail over de factuur verwijderd vanwege persoonsgegevens] 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @theon66, ik heb jouw factuur erbij gepakt en ik geef je hier graag meer duidelijkheid over. Ik zie dat deze factuur hoger uitvalt dan normaal, omdat hier een boete van €70 is gerekend voor het niet terugsturen van onze apparatuur. Nu is hier contact over geweest met onze klantenservice, omdat de apparatuur netjes retour gestuurd is en is deze €70 weer voor je vergoed. Hier heb je ook een e-mail van ontvangen ter bevestiging. Deze vergoeding moet alleen nog verwerkt worden, waardoor het niet gelijk met deze factuur verrekend kan worden.

Ik zal een uitstel van betaling voor je regelen, zodat er geen incassokosten berekend zullen worden. Wel wil ik je aanraden om het factuurbedrag min de €70 zo snel mogelijk te betalen volgens de manier die in de e-mail beschreven staat. Zo staat gelijk alles goed op het moment dat de vergoeding helemaal verwerkt is! 

Reageer