Onverwachte voordelen na overstap naar eigen netwerk T-Mobile

  • 8 May 2022
  • 1 reactie
  • 139 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben onlangs overgestapt naar het eigen netwerk van T-Mobile. Dat was puur vanwege de hogere internet snelheid en de belofte van een stabieler netwerk. Maar ik heb nog een paar andere dingen gemerkt, die ik toch even wilde melden.

 

Ik kijk vaak naar de BBC. Ik kan engels goed volgen, maar het gaat toch beter als de tekst er ook onder staat. BBC is gestopt met de normale teletext, maar ondertiteling krijg je nog wel als je teletext aanzet. Dat werkt over het algemeen goed bij BBC One en Two, maar 99% van de tijd werkt het niet bij BBC Four (en CBBC). En zelfs als het werkt, dan is het nog tamelijk knullig in het gebruik, want als je een programma stop wil zetten, dan moet iedere keer eerst de ondertiteling uit. 

Nu op het nieuwe netwerk, werkt de ondertiteling goed, maar nog beter, ik kan in de instellingen van de decoder aangeven dat ik altijd ondertiteling wil. En bij die instelling, kan ik de programma's gewoon pauzeren en verder laten spelen, zonder met teletext rekening te hoeven houden.

Die instelling in de decoder was er natuurlijk altijd al. Maar bij het oude netwerk werkte het gewoon niet.

BBC Four zendt vaak oude films en muziekprogramma's uit, elke vrijdag een herhaling (vorige eeuw) van Top of the Pops. Alles wordt ondertiteld, ook de liedjes.

 

Ander klein voordeeltje. Ginx TV (video games). Voorheen liep de EPG niet synchroon, zat altijd een uur of meer verschil in. Ik heb dat gemeld bij Ginx zelf en bij de provider (voor T-Mobile de boel overnam). Niemand kon er iets aan doen. Nu is het probleem ineens weg.

 


This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TheBeast, beetje laat deze reactie: ik vond je topic ergens in een archieflijst, maar heb ‘em naar boven getoverd! 😊

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Hoe gaat het momenteel? Kan ik je nog ergens bij helpen?