Beantwoord

Op welke bitrates levert Red Bee?

  • 29 October 2021
  • 6 reacties
  • 285 Bekeken

Reputatie 4

Op WELKE bitrates levert RED BEE MEDIA  de belangrijkste TV-zenders aan ISP'ers aan?

Misschien is er iemand op het forum die inzage hierin heeft?

Dat is goed voor mijn beeldvorming. Dan kan ik ongeveer inschatten in welke mate het beeldmateriaal van de TV-zenders beter zou kunnen zijn dan het nu is.

Ben benieuwd!

 

icon

Beste antwoord door apis4 31 October 2021, 23:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk dat dit misschien wel onderhandeld wordt tussen RED BEE en ISP's. Wie doet de coding voor de content? Maar voor het Red Bee portfolio hebben ze hebben wel een datasheet online staan.

Reputatie 4

@eric Ik kan er niets mee.

Reputatie 7
Badge +14

Meer openheid is er niet. Het is uiteindelijk voornde consument van belang wat hij krijgt aangeboden door de ISP op het transport middel wat de ISP gebruikt. Dus kabel/4g en of de coding in een app software matig of juist in een hardware apparaat bij de consument plaatsvind.

Reputatie 6
Badge

Op WELKE bitrates levert RED BEE MEDIA  de belangrijkste TV-zenders aan ISP'ers aan?

Misschien is er iemand op het forum die inzage hierin heeft?

Dat is goed voor mijn beeldvorming. Dan kan ik ongeveer inschatten in welke mate het beeldmateriaal van de TV-zenders beter zou kunnen zijn dan het nu is.

Ben benieuwd!

 

12-13Mb/s is wat er altijd gezegd werd voor de NPO, SBS/Talpa zenders … (wat overeenkwam met wat ik had gemeten bij het oude platform. Vlgns mijn oude lijstje wat ik pas geleden weer gevonden heb was NPO ~14Mb/s (met drie audiosporen; ~12Mb/s videobitrate), de RTL zenders 12Mb/s en de SBS/Talpa 13Mb/s. Misschien kan ik het wel weer eens opnieuw gaan meten aangezien ik toch nog op het oude platform zit maar ik verwacht niet dat het heel anders zal zijn ...

Reputatie 4

@apis4 Het zou geweldig zijn om dat overzicht van toen van jou nog eens te herhalen en te bekijken of de bitrates ongewijzigd zijn.

Vroeg of laat wordt je echter gedwongen om op het Nieuwe Platform over te gaan. Zodra dat het geval is, zou het voor menigeen interessant kunnen zijn als jij dan de bereidheid hebt om dit overzicht Oude Platform, aan te vullen met nieuwe metingen Nieuwe Platform? 

Een dergelijk vergelijkingsoverzicht geeft dan een heel goed beeld omtrent de verschillen Oude Platform met Nieuwe Platform.

Reputatie 6
Badge

@apis4Het zou geweldig zijn om dat overzicht van toen van jou nog eens te herhalen en te bekijken of de bitrates ongewijzigd zijn.

Vroeg of laat wordt je echter gedwongen om op het Nieuwe Platform over te gaan. Zodra dat het geval is, zou het voor menigeen interessant kunnen zijn als jij dan de bereidheid hebt om dit overzicht Oude Platform, aan te vullen met nieuwe metingen Nieuwe Platform? 

Een dergelijk vergelijkingsoverzicht geeft dan een heel goed beeld omtrent de verschillen Oude Platform met Nieuwe Platform.

Vandaag even bezig geweest en bij een paar zenders kreeg ik wel aardig vreemde resultaten met Wireshark, maar net even gecheckt met deze methode https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/glasvezel-kpn-bitrate-hd-inc-fox-ziggo-sport-kanalen-437940?postid=531016#post531016

en soortgelijke resultaten, dat wil zeggen 25Mbps voor Eurosport en ESPN1 :thinking: (net als Kabel Veendam bijv https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/68816378#68816378 / https://www.skv.nl/espn-wijzigt-aanbod-gratis-bij-skv/)

Voor het overige is er eigenlijk weinig veranderd (misschien post ik het morgen wel even in een tabel). NPO 1-3 is nog steeds 14Mbps (17 kan ook wat je in de tabel van D-vine tegenkwam maar het is 14 + 1,5, + 1,5 zag ik in Wireshark). RTL zenders nog steeds 12Mbps en de SBS groep 13Mbps … FOX wel van 10 naar 14 en een aantal zender de HD variant ipv de SD gekomen (Investigation Discovery [id],Cartoon Network, CNN, Xite, TV5, NPO 2 Extra en de regiozenders)

TLC, Discovery Channel en ID nog drie zenders waar ik nu 24Mbps meet. De Wireshark metingen voor de andere zenders komen ook overeen met methode 2 dus aan de meting kan het niet liggen. Die had ik ook even geprobeerd vóór met Wireshark aan de slag te gaan en toen had ik 16,8 voor NPO1 wat dus overeenkomt met die ‘17’. 11 voor Spike in de oude meting en 11 met de nieuwe wireshark meting en ook 11 met methode 2.