Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Healthline.com is ook onbereikbaar ik krijg de volgende error: 

403 ERROR

The request could not be satisfied.

Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner. 
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation. 

Generated by cloudfront (CloudFront)Request ID: N0miGuaMSXEMIgpXySvzgnPJoaN-EnRtJZBH1MtFxYcdiNgiv5iu-A==
Reputatie 7
Badge +15

Bedankt voor jullie meldingen: we hebben het doorgegeven en zijn in afwachting van een update.

Healthline.com is ook onbereikbaar ik krijg de volgende error: 

403 ERROR

The request could not be satisfied.

Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner. 
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation. 

Generated by cloudfront (CloudFront)Request ID: N0miGuaMSXEMIgpXySvzgnPJoaN-EnRtJZBH1MtFxYcdiNgiv5iu-A==

De melding die jij doet heeft niets te maken met een T-Mobile storing. Een HTTP 403 error houdt in dat er een configuratiefout is op de server, of de bezoeker niet geautoriseerd is de site te bezoeken. Lees 403 Forbidden.

Het lijkt erop dat er op de betreffende site een GeoBlock zit, vanaf diverse VPS'en (Virtual Private Servers) in Nederland (diverse locaties) als ook via Uptrends lijkt de website vanuit Nederland onbereikbaar.

Ook wij hebben in Dordrecht (3312) al bijna 2 weken problemen met het internet. Bepaalde websites constant onbereikbaar. Melding die wij krijgen is de volgende:

Het gaat voor ons om de volgende websites (zijn er vast meer, maar die zijn wij nog niet tegen gekomen):

Wij maken geen gebruik van een VPN op onze computer. DNS instellingen hebben we al geprobeerd te wijzigen, maar dit hielp niet.

 

Ik hoop dat de problemen snel opgelost kunnen worden! Sommige websites zijn noodzakelijk voor werk voor mij.

 

 

Na een paar dagen herstel van de internet verbinding lijkt het nu definitief uitgevallen te zijn. Helemaal geen verbinding meer. Dus maar weer tethered werken op 4G. 

Hier (Dordrecht) ook al bijna 2 weken dezelfde storing. Thuiswerken alleen mogelijk dmv hotspot via mobiele telefoon.

Krijg in Firefox de volgende foutmelding:

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met (website)

    De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
    Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Reputatie 7
Badge +15

Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

Dit probleem speelt zich op een niveau af dat groter is dan Dordrecht.

 

Het wordt tijd dat hier eens serieus naar wordt gekeken en dat men opschaalt (niet in AANTAL MENSEN), maar in DESKUNDIGHEID. Wat jullie doen is het probleem minimaliseren door het te doen voorstellen als er alleen een probleem in een bepaalde regio is, als dat zo zou zijn dan is de hardware fail en of de config een fail (lees door iets wat jullie actief hebben gewijzigd). Het is geen opeens ontstane storing die toevallig opduikt. Jullie hebben iets gedaan in het netwerk en opeens hebben mensen veel last van het een en het ander. Wat hebben jullie in de nacht van 10 op 11 april uitgevoerd.

Begin eens met openheid te geven over wat jullie gedaan hebben en waar jullie nu aan het zoeken zijn.
Dan kunnen we trachten ook er succesvol omheen te werken.
 

Reputatie 2

Vreemd dit, iemand op dit forum meld dat hij deze site niet kon benaderen : www.waarneming.nl

Dus ik test het en inderdaad dat is bij mij dus ook, maar ik heb een collega 3 straten verder op wonen zit ook bij T-Mobile op glasvezel en kan deze site gewoon benaderen.

Even een update van mij kant. Probeer lijkt bij mij na 2 weken te zijn opgelost. Ik houd het in de gaten of het ook zo blijft.

Vreemd dit, iemand op dit forum meld dat hij deze site niet kon benaderen : www.waarneming.nl

Dus ik test het en inderdaad dat is bij mij dus ook, maar ik heb een collega 3 straten verder op wonen zit ook bij T-Mobile op glasvezel en kan deze site gewoon benaderen.

Gisteren kon ik niet bij jumbo.com en buienradar.nl komen. Dat werkt nu wel, maar ik kom nu weer niet bij https://www.waarneming.nl of https://jquery.com/

Reputatie 1

Dit probleem speelt zich op een niveau af dat groter is dan Dordrecht.

 

Het wordt tijd dat hier eens serieus naar wordt gekeken en dat men opschaalt (niet in AANTAL MENSEN), maar in DESKUNDIGHEID. Wat jullie doen is het probleem minimaliseren door het te doen voorstellen als er alleen een probleem in een bepaalde regio is, als dat zo zou zijn dan is de hardware fail en of de config een fail (lees door iets wat jullie actief hebben gewijzigd). Het is geen opeens ontstane storing die toevallig opduikt. Jullie hebben iets gedaan in het netwerk en opeens hebben mensen veel last van het een en het ander. Wat hebben jullie in de nacht van 10 op 11 april uitgevoerd.

Begin eens met openheid te geven over wat jullie gedaan hebben en waar jullie nu aan het zoeken zijn.
Dan kunnen we trachten ook er succesvol omheen te werken.
 

Met het verkeerde been uit bed gestapt?

overigens spelen deze problemen al sinds pasen. 
 

alhoewel ik het eens ben met de essentie van je bericht, duidelijkheid, helderheid is nodig,

is het grosse van jouw bericht onzin

ken jij alle mensen bij t-mobile? Weet jij éxact wat de deskundigheid is van de mensen die er nu aan werken?

weet jij of er een monteur niet kan slapen omdat hij er dag en nacht over maalt dat hij het niet opgelost krijgt? 

kijk eerst even naar jezelf voordat je zo vijandig doet, ik kan ook al sinds 4 april niet meer werken.

Ik heb voor een ISP gewekt als engineer en weet hoe het er intern aan toe gaat.

Als een engineer met kennis en kunde er naar kijkt (en die wordt heus wel uit  de kast getrokken als er een zakelijk contract aan zit met een uptime garantie dan gaat het opeens een stuk sneller).

Dit wordt gezien als een performance probleem omdat  in principe de internet verbinding het doet, alleen niet zoals het hoort en als consument moet je dan gewoon je mond houden en wachten (tot je aan de beurt bent).

Als de hele verbinding het niet deed, dan was het ook meer prio. Nu is het maar ‘kleinschalig’ en niet ‘ernstig’ daarom ook dit soort communicatie van ‘ we hebben er een team bij gehaald’.

En dit soort engineers liggen hier niet wakker van want het is beleid. Dus, …

kom maar op met de interne uitleg.
 

Hier doet bijv. http://www.waarneming.nl/ het ook niet. Dacht ook maar even testen. Het is toch opmerkelijk dat bepaalde websites gewoon niet bereikbaar zijn. Hebben we soms IP's toegewezen gekregen die op een blacklist zijn gezet ofzo in het verleden. Het is allemaal zeer opmerkelijk. Het probleem moet bijna wel bekend zijn, maar waarschijnlijk zij we allemaal proefkonijn voor een nieuwe netwerkconfiguratie en proberen ze de situatie nu met wat Tweaks weer naar “als vanouds” te krijgen en kunnen ze vervolgens landelijk de nieuwe configuratie uitrollen. Ik zal er ongetwijfeld ver vandaan zitten, maar toch ook weer niet heb ik zo 't idee :sweat_smile:

Hier doet bijv. http://www.waarneming.nl/ het ook niet. Dacht ook maar even testen. Het is toch opmerkelijk dat bepaalde websites gewoon niet bereikbaar zijn. Hebben we soms IP's toegewezen gekregen die op een blacklist zijn gezet ofzo in het verleden. Het is allemaal zeer opmerkelijk. Het probleem moet bijna wel bekend zijn, maar waarschijnlijk zij we allemaal proefkonijn voor een nieuwe netwerkconfiguratie en proberen ze de situatie nu met wat Tweaks weer naar “als vanouds” te krijgen en kunnen ze vervolgens landelijk de nieuwe configuratie uitrollen. Ik zal er ongetwijfeld ver vandaan zitten, maar toch ook weer niet heb ik zo 't idee :sweat_smile:

Het werkt op momenten weer aardig stroperig. Het geduld is nu echt wel een beetje op. Heb ook het idee dat we een experiment zijn. Testen doe je ergens waar niemand er last van heeft. Dit is een dienst die een hoge beschikbaarheid hoort te hebben ook voor particulieren. Zou wat zijn als elk bedrijf dit gaat doen. Zie mij al op een vliegtuig stappen waar de kapitein even doodleuk mededeelt dat hij even wat experimentele instellingen in de autopilot software heeft geactiveerd, om even te kijken hoe dat gaat. Kan gewoon niet.

Reputatie 2

@Jason

Ik gebruik Asus laptop bekabeld met TP Link Ue 300

Op website fast.com blijft hij schommelen, altijd is het rond 250 snelheid.

Extra informatie van vandaag.

Reputatie 7
Badge +15

Goedemiddag, een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

Ik neem aan dat er in het weekend nog back up is? In het geval de oplossing een nieuw probleem introduceert. 

Reputatie 3

Ik neem aan dat er in het weekend nog back up is? In het geval de oplossing een nieuw probleem introduceert. 

Dat hoop ik ook inderdaad. Afgelopen weekend bleef het liggen tot maandag.

Het feit dat gisteren om 17:00 gemeld werd dat het onderzoek vandaag voortgezet zou worden klinkt als 09:00 - 17:00 mentaliteit, of een te lage prioriteit die alleen tijdens kantoortijden aandacht behoeft.
 

Aan de andere kant moet ik zeggen dat de communicatie wel is verbeterd deze week. @Jason houdt ons wel op de hoogte en geeft updates.

Het zou wel handig zijn als naast de community de storing ook gemeld zou worden op https://thuismy.t-mobile.nl/storingen Tussen de vele threads is het immers maar zoeken of er een storing aanwezig is die wel / niet relevant is,

Ik neem aan dat er in het weekend nog back up is? In het geval de oplossing een nieuw probleem introduceert. 

Dat hoop ik ook inderdaad. Afgelopen weekend bleef het liggen tot maandag.

Het feit dat gisteren om 17:00 gemeld werd dat het onderzoek vandaag voortgezet zou worden klinkt als 09:00 - 17:00 mentaliteit, of een te lage prioriteit die alleen tijdens kantoortijden aandacht behoeft.
 

Aan de andere kant moet ik zeggen dat de communicatie wel is verbeterd deze week. @Jason houdt ons wel op de hoogte en geeft updates.

Het zou wel handig zijn als naast de community de storing ook gemeld zou worden op https://thuismy.t-mobile.nl/storingen Tussen de vele threads is het immers maar zoeken of er een storing aanwezig is die wel / niet relevant is,

Ik miste het ook tussen “mijn storingen” terwijl toch heel Dordt er last van had.

Ik hoop echt dat ik dit weekend de F1 kan kijken en niet dat er weer een storing is doordat de oplossing niet werkt. Maar laten we hopen op het positieve en werkt de oplossing 

Reputatie 7
Badge +15

Morgen hebben we een collega paraat staan die dit topic ook nauwgezet in de gaten blijft houden en beide onderzoeksteams werken in het weekend door. Ik ben er zelf zondag de hele dag om jullie up-to-date te houden, maar ik ga er stiekem van uit dat dit niet langer nodig zal zijn na de herstelwerkzaamheden aankomende nacht. 

Morgen hebben we een collega paraat staan die dit topic ook nauwgezet in de gaten blijft houden en beide onderzoeksteams werken in het weekend door. Ik ben er zelf zondag de hele dag om jullie up-to-date te houden, maar ik ga er stiekem van uit dat dit niet langer nodig zal zijn na de herstelwerkzaamheden aankomende nacht. 

Super, hopelijk is niet nodig maar goed te horen dat beide teams stand by staan

Helaas waren de werkende websites van korte duur. Waarneming.nl en lichess.org zij. Beide niet meer te bereiken.


Het zou wel handig zijn als naast de community de storing ook gemeld zou worden op https://thuismy.t-mobile.nl/storingen Tussen de vele threads is het immers maar zoeken of er een storing aanwezig is die wel / niet relevant is,

Er wordt intern op dit moment - voor zover ik heb gehoord - gekeken hoe dit verbeterd kan worden. Probleem is dat de pagina waarnaar je verwijst alleen storingen toont die zich afspelen in WBA gebieden. Daar Dordrecht ODF gebied betreft, worden de storingen die zich hier afspelen niet op die pagina getoond.

Zelf heb ik ook al wat ideeën geopperd, maar hoop inderdaad dat op (korte) termijn e.e.a. gaat veranderen qua communiceren omtrent storingen en werkzaamheden.

Reputatie 2

Helaas waren de werkende websites van korte duur. Waarneming.nl en lichess.org zij. Beide niet meer te bereiken.

Ik had net als wat je meld ook het probleem met beide sites, maar zowaar kan ik nu dus die sites benaderen dus moet er inderdaad iets opgelost zijn, hoop dat het zo blijft.