Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht


Reputatie 1

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

[18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

[16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

[16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

[15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

[15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

[15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

[15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

[14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

[14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

[13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

[13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

[13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

[13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

[12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

[12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

[12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

[12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

[12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

[Update 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Jason van Odido 2 jaar geleden

Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon, @Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 1

Waardeloos!!!

 

Mag aannemen dat dit dubbel en dwars gecompenseerd gaat worden!

Reputatie 4

Kan iemand mij uitleggen waarom via mijn VPN verbinding de download snelheid op 400Mbps ligt en zonder (via IPS) op 15Mbps?? Wat zijn jullie allemaal op de lijn aan het uitspoken?

Nou….dat vraagt iedereen de laatste twee zich wel zo’n beetje af geloof ik 😤 Deze hele situatie is te triest voor woorden eigenlijk. Amper reactie en als er dan wat komt is het van het niveau grijs-archief 

Dit is al de 2 grote storing sinds november 2020 combinatie nooit van gehoord maar als je moet betalen ja dan zijn ze er als de kippen bij.

Oktober loopt mijn contract af ik denk er over om weer terug tegaan naar vroeger ik heb al glasvezel vanaf het begin van lijbrand overgestapt naar Vodafone dat werd t-mobilethuis toen begon de ellende ik naar KPN in het begin goed maar later had ik helemaal niets meer 5 monteurs langsgeweest  ik zat toen nog in een eensgezindshuis de monteurs van kan vertelde dat het niet mogelijk was in mijn huis WiFi te ontvangen nou in 2019 contract per direct beëindigd weer naar t-mobilethuis alles ging heel goed maar na mijn verhuizing alleen maar ellende.

Nee glasvezel moet de toekomst zijn nou moeten er wel monteurs komen die echt verstand hebben van glasvezel en die zijn er kennelijk niet.

Nu al vanaf gisteravond geen tv elke keer stopt het beeld waardeloos de klantenservice gebeld maar die geven der bek maar een duwtje makkelijk zo daar zijn we ook weer van af.

Kloten.

Reputatie 7

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

Reputatie 2

Kan iemand mij uitleggen waarom via mijn VPN verbinding de download snelheid op 400Mbps ligt en zonder (via IPS) op 15Mbps?? Wat zijn jullie allemaal op de lijn aan het uitspoken?

Hier precies hetzelfde met VPN verbinding gewoon hele nette snelheden. Ik weet niet wat T-Mobile aan het doen is maar volgens mij snappen ze hetzelf ook niet meer. nu twee avonden geen tv en vandaag slecht internet. Ik vrees voor morgen als we gewoon weer moeten teamen en zoomen

Reputatie 4

Bij deze verzoek aan T-mobile….trek ff een blik goede monteurs open en los deze bak ellende op! 

Reputatie 4

Dit begint ondertussen wel echt belachelijk te worden... 

Reputatie 3

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

Laat zo snel mogelijk er maar af dat is verledentijd doe het maar zo goed mogelijk en dan voor een goede oplossing 

Reputatie 4

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

Geloof je jezelf zelf nog, als je in de spiegel kijkt? Volgens mij zijn jullie helemaal niet "hard aan het werk". Een zinsnede over "ondanks dat het zondag is" van ene Giny zegt mij dat deze hele facking klerebende vrolijk over het weekend getild is. Wij worden hier zoet gehouden met zalvende woorden.

 

Dat is de smaak die ik hieraan over houd. Een beetje bedrijf lost een ernstige storing binnen 24 uur op. Want die neemt zijn klanten serieus en die mentaliteit is bij T-Mobile dit weekend ver te zoeken. Zelfs deugdelijke informatievoorziening is teveel gevraagd. Alsof we achterlijk zijn... 

Reputatie 3

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

Geloof je jezelf zelf nog, als je in de spiegel kijkt? Volgens mij zijn jullie helemaal niet "hard aan het werk". Een zinsnede over "ondanks dat het zondag is" van ene Giny zegt mij dat deze hele facking klerebende vrolijk over het weekend getild is. Wij worden hier zoet gehouden met zalvende woorden.

 

Dat is de smaak die ik hieraan over houd. Een beetje bedrijf lost een ernstige storing binnen 24 uur op. Want die neemt zijn klanten serieus en die mentaliteit is bij T-Mobile dit weekend ver te zoeken. Zelfs deugdelijke informatievoorziening is teveel gevraagd. Alsof we achterlijk zijn... 

Wuhe👉👍🏻

Reputatie 1

3328MV  ook al 2 dagen geen tv. Nadat kort geleden het internet pas na een week werd opgelost, vanwege een los stekkertje in de wijkkast, dat kon pas worden opgelost nadat monteurs van Guidion gezien hadden dat het niet werkte, heeft KPN het verholpen. T-mobile kan zelf niks. Nu weer geen tv! De mensen achter de Telefooncentrale ( klantenservice kun je het niet noemen ) weten niks en kunnen niks. Guidion monteurs zijn ZZP’ers die dit erbij doen als extra.  Hoeveel mag je daarvan verwachten? T komt neer op KPN maar pas nadat Guidion heeft geconstateerd dat iets niet werkt. Hoezo service?   Misschien kan t-mobile de definitie van Service eens opzoeken.…

en compensatie is al helemaal een woord dat ze niet kennen.  

Reputatie 4

3328MV  ook al 2 dagen geen tv. Nadat kort geleden het internet pas na een week werd opgelost, vanwege een los stekkertje in de wijkkast, dat kon pas worden opgelost nadat monteurs van Guidion gezien hadden dat het niet werkte, heeft KPN het verholpen. T-mobile kan zelf niks. Nu weer geen tv! De mensen achter de Telefooncentrale ( klantenservice kun je het niet noemen ) weten niks en kunnen niks. Guidion monteurs zijn ZZP’ers die dit erbij doen als extra.  Hoeveel mag je daarvan verwachten? T komt neer op KPN maar pas nadat Guidion heeft geconstateerd dat iets niet werkt. Hoezo service?   Misschien kan t-mobile de definitie van Service eens opzoeken.…

en compensatie is al helemaal een woord dat ze niet kennen.  

Amen

De tweede dag van vreselijk werkend internet en geen tv. Worden we gecompenseerd voor dit verlies?

 

Reputatie 7
Badge +14

Na een storing kun je (maandbedrag/30)*(aantal keer volledig 24 uur storing) terugkrijgen.

Reputatie 4

Ze doen er niks aan dat tuig bij T-mobile.

Blijft een puinhoop. Wat een adociale club is het toch. Zitten volgens mij thuis via KPN tv te kijken. Ga echt geld inhoudrn.

Reputatie 4

Administratie die storingen meld op de site zal dit morgen wel bijwerken, die zitten nu waarschijnlijk lekker te netflixen 😖 oh nee, dat hoeft dan niet meer, weekend is dan voorbij dus werken alle monteurs weer en is het opgelost (waarschijnlijk, misschien, hopelijk enz enz) 

Nog steeds bar en boos. TV werkt niet en download snelheid is 1.92 mbps volgens ookla.

 

Reputatie 4

Incompente club dat hele T-mobile.

Derde rangs clubje. Zo snel ik lan meyt al mijn abonnementen naar een echte provider.

Dit slaat nergens op. Stelletje amateurs de storingen laten verhelpen. Zijn het kleuters daar, of beledig ik nu de kleuters door ze te vergelijken met de storingsdienst van T-mobile.

Reputatie 4

Zelfs casten geeft problemen. Wat een ballen club dat T-mobile....

Reputatie 4

Incompente club dat hele T-mobile.

Derde rangs clubje. Zo snel ik lan meyt al mijn abonnementen naar een echte provider.

Dit slaat nergens op. Stelletje amateurs de storingen laten verhelpen. Zijn het kleuters daar, of beledig ik nu de kleuters door ze te vergelijken met de storingsdienst van T-mobile.

Schoften zijn het. Je wordt een heel weekend aan het lijntje gehouden en ze voeren geen flikker uit om hun klanten tevreden te stellen en een storing netjes op te lossen. Wij zijn voor dat stelletje onbenullen helemaal geen klanten. Wij vormen het betaalvee dat zo stom is om hun volgevreten  zakken te vullen. 

Reputatie 3

Administratie die storingen meld op de site zal dit morgen wel bijwerken, die zitten nu waarschijnlijk lekker te netflixen 😖 oh nee, dat hoeft dan niet meer, weekend is dan voorbij dus werken alle monteurs weer en is het opgelost (waarschijnlijk, misschien, hopelijk enz enz) 

Gloof me ik denk mensen die buj tmobile werken allemaal bij ziggo zitten 

Reputatie 4

Je hebt toch hoop dat het na een nacht weer werkt, maar nee.  1,8 Mbp/s nu. Gvd nog lager dan gisteren. Dat wordt een feest met calls via Ms Team 😂 Neemt Tmobile de kosten van een vrije dag op zich? Echt compleet belachelijk in deze tijd. Houden de monteurs soms 1,5m afstand van de apparatuur?

 

Update 6:20

 

Nu 1,01 Mbp/s. Het kon dus nog langzamer... 

Bij deze verzoek aan T-mobile….trek ff een blik goede monteurs open en los deze bak ellende op! 

Geloof je het zelf, alles waar het woord “goed” voor staat is of wordt langzaamaan afgebroken bij deze tent. Ze begonnen met DTAG want… goedkoper, vervolgens goede monteurs eruit getrapt en stagiaires er voor in de plaats aangenomen.

In plaats van goed investeren in de infrastructuur waardoor ze aanvallen enigszins kunnen voorkomen, verbergen ze gewoon de helft van de hops tijdens traceroutes.

Nee hoor, goede monteurs moet je voor bij de concurrent zijn.

 

Geloof je jezelf zelf nog, als je in de spiegel kijkt? Volgens mij zijn jullie helemaal niet "hard aan het werk". Een zinsnede over "ondanks dat het zondag is" van ene Giny zegt mij dat deze hele facking klerebende vrolijk over het weekend getild is. Wij worden hier zoet gehouden met zalvende woorden.

Ginny ook al zo gefrustreerd tegen jou geweest? Ook tegen mij werd gezegd dat er met man en macht aan gewerkt wordt “ja ook in het weekend" werd zelfs gevraagd hoe ik tot de conclusie kwam dat dit niet het geval was waarop ik al aangaf, zeiden je collega's zelf massaal ten tijden van de DTAG debacle. Vrijdag (lekker ondoordacht) veranderingen doorvoeren en diezelfde vrijdag alles nog bij menig consument naar de go#@$#%$me en klantenservice die massaal aangaf dat pas na het weekend de meldingen zouden worden opgepakt. 

Na een storing kun je (maandbedrag/30)*(aantal keer volledig 24 uur storing) terugkrijgen.

Klinkt leuk, maar ik denk dat die inmiddels € 1,66 niet opweegt tegen het filmpje dat iemand graag had willen kijken met zijn/haar partner ter ontspanning na een week flink werken. Die tijd is in principe gewoonweg verloren en is heel wat meer waard dan die paar euro die je terugkrijgt. Even als voorbeeld hé, maar goed.

Schoften zijn het. Je wordt een heel weekend aan het lijntje gehouden en ze voeren geen flikker uit om hun klanten tevreden te stellen en een storing netjes op te lossen. Wij zijn voor dat stelletje onbenullen helemaal geen klanten. Wij vormen het betaalvee dat zo stom is om hun volgevreten  zakken te vullen. 

Het lijkt mij nou ook niet echt dat ze überhaupt weten waarmee ze bezig zijn bij T-Mobile. Ik krijg sterk de indruk dat alles wat ze doen, gebaseerd is op “Trial and Error”, er worden totaal geen risicoanalyses gedaan, alles wordt er gewoon lekker doorheen gedrukt en als het achteraf fout gaat is het de consument die gedupeerd is. 

En Søren Abildgaard vind het allemaal maar best, zolang hij zijn royale salaris maar kan vangen en kan opscheppen lijkt hij het wel best te vinden.

Reputatie 3

Snelheid is hier ook helemaal weggezakt van 1000 naar 1.8mbit. 

Gisteren avond was het niet veel soeps maar kon je nog wel wat. 

Dat wordt inbellen op meets met twee thuiswerkers.

 

3315 Dordrecht Stadspolders (internet only)

 

Update 06:28 snelheid down nu 0,8mbit. Up lijkt wel goed te gaan ( of in ieder geval beter)

Reputatie 3

Dordrecht, locatie Reeland.

Heb 3 in 1, 1000/1000 mbit internet via de glasvezel.

Begon zaterdag met verstoring tv die alleen maar erger werd en daarna ging de download snelheid ook drastisch naar beneden, zondag haalde ik nog 3,5 mbit, upload is wel goed.

Vanmorgen had ik gehoopt dat problemen opgelost waren maar het is alleen nog maar erger geworden.

Weet niet wat er aan de hand is maar dit ziet er niet best uit en daarbij dat we nu de 3de dag ingaan en het er niet beter op wordt. 

Zit zelf in de ICT en werk voornamelijk thuis maar dit gaat het niet worden, uitwijken naar een hotspot dus.