Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht


Reputatie 1

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

[18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

[16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

[16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

[15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

[15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

[15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

[15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

[14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

[14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

[13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

[13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

[13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

[13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

[12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

[12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

[12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

[12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

[12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

[Update 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Jason van Odido 2 jaar geleden

Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon, @Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 1

in 3317 nu down en up van rond de 5 a 10 mbit/s. Te doen voor thuiswerken maar houdt niet over.

Hier geen televisieabbo trouwens.

 

Hier zit inmiddels ook weer tempo in. Maar nog niet te vroeg juichen, dit was vaker afgelopen dagen. @T-Mobile kunnen jullie ons beter informeren? Op de algemene storings-website staat niets, in mijn T-Mobile staat dat er geen storing is, telefonisch wisten ze niets. De bot kan alleen maar informeren over WiFi storingen en of ik mijn modem kan herstarten.

Zou fijn zijn als jullie iets concreter kunnen informeren, nu zitten je klanten maar een beetje te gissen op dit forum en op allestoringen.nl. 

 

Reputatie 2

Hier nog steeds ± 90 up en down, hoort boven de 900 te komen. Graag snel oplossen! Dordrecht Stadspolders

Wellicht even je modem van het stroom af halen en opnieuw erin gooien?

Zelf hier al 35min weer gewoon televisie en internet zoals het hoort. Let wel, hoek Aletta Jacobs, Henriette Roland Holst, Johanna Naber erven. Alle drie de straten die voor zover ik weet onder de POP vallen t.h.v. Voetbalveldje aan de Aletta Jacobs-erf 

Oude ITV platform? Maak hier gebruik van Amino box…

Oude en nieuwe platformen herken je aan de indeling van je ontvanger;

 

Dit is het oude platform (Interactieve TV)
Dit is het nieuwe T-Mobile TV Platform


Beide werken op de Amino Aria 610x / Amino Aria 7x, dus de ontvanger doet er in dezen niet toe :)

Hier de Amino 610x zonder toeters en bellen maar nog geen beeld. Box al van het stroom gehaald etc.

Reputatie 2

in 3317 nu down en up van rond de 5 a 10 mbit/s. Te doen voor thuiswerken maar houdt niet over.

Hier geen televisieabbo trouwens.

3317 op de 5Ghz wifi en nee nog geen volle snelheid maar snel zat in elk geval

@Jason 

 

Reputatie 2

Hier in dubbeldam was het eventjes goed, maar nu is het internet weer slecht.

 

Reputatie 4

@Sander internet is weer beter zeg je ?

Zie resultaat speedtest bekabeld internet met laptop.

 

Download is erg langzaam en upload perfect.

https://www.speedtest.net/my-result/d/cc3f4aa9-63ac-47b9-9774-087aa11077a3

 

https://www.speedtest.net/my-result/d/f2eac8c5-0bb6-42fb-a0af-497bca60240a

Reputatie 2

in 3317 nu down en up van rond de 5 a 10 mbit/s. Te doen voor thuiswerken maar houdt niet over.

Hier geen televisieabbo trouwens.

3317 op de 5Ghz wifi en nee nog geen volle snelheid maar snel zat in elk geval

@Jason

 

Oud tv kastje van toen het nog Vodafone was en nog steeds als ik hem zet gaat ie vanzelf gelijk weer uit. Heel vreemd deze….

Same here, half uurtje heeft het gewerkt, nu download weer rond de 0 :(
Come on guys!

Reputatie 2

Helaas te vroeg gejuichd,

Internet ligt er weer uit 3315WD

 

Internet is weer terug. Echter problemen met het laden van sommige websites (zoals boardgamearena.com) blijven bestaan.

Hier hetzelfde, was een minuut of 20 rond de 1GB en nu weer geen internet of onder de 1MB. Komop T-Mobile kom over de brug met een officiële reactie en laat ons radeloos gissen, modems herstarten en speculeren. 

Reputatie 2

Nu weer goed. Het blijft wispelturig dus

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb het doorgegeven en we hebben het weer hersteld. Er ging iets mis met de wijziging, nu zouden de gewenste snelheden weer gehaald moeten kunnen worden. Excuses voor de fout!

Helaas te vroeg gejuichd,

Internet ligt er weer uit 3315WD

Internet is zo instabiel als de pest inderdaad… Zojuist godzijdank nog even een aantal back-ups weggewerkt van en naar enkele servers maar het is overduidelijk dat ze de boel nog altijd niet stabiel gekregen hebben.

Reputatie 4

Bij mij gaat het goede kant op,download kan nog een tandje bij.

 

Zie resultaten

https://www.speedtest.net/my-result/d/75452caa-d9b4-4d17-8f05-6b6df979fcac

https://www.speedtest.net/my-result/d/e69d7534-6cd9-46c4-86eb-f1433e137ef8

 

Reputatie 4

3317 Crabbehof Dordrecht: Internet weer normaal. Tv nog steeds een drama. Hopelijk wordt dat ook snel opgepikt. 

Reputatie 4

Ik heb het doorgegeven en we hebben het weer hersteld. Er ging iets mis met de wijziging, nu zouden de gewenste snelheden weer gehaald moeten kunnen worden. Excuses voor de fout!

Ja, het was even niets. Maar nu weer goed in 3315

Reputatie 2

3315DT , internet en tv weer up!

Alleen werken je links niet (Resultaat niet gevonden) dus valt er weinig te zien ;-)

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, met de wijziging die het internetverkeer herstelde, zouden gebruikers van het nieuwe TV-platform T-Mobile TV ook weer TV moeten kunnen kijken zonder obstructies. Gebruikers die nog TV kijken met Interactieve TV, kunnen nog problemen ervaren. Dit wordt ook zo snel mogelijk hersteld!

Reputatie 7
Badge +16

Het TV-verkeer wordt nu ook omgezet en de resultaten zien er vooralsnog goed uit. Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 4

3317: Tv doet het ook weer. Fingers crossed dat het zo blijft. 

Kennelijk hebben gedurende het weekend de weekendhulpjes mogen hobbyen en zijn vandaag de echte professionals uit hun weekendholen gekropen. Wel heel toevallig dat op maandag alles binnen een halve dag is opgelost.🤔🙄

Maar goed: alsnog blij dat het (voor nu) weer werkt. 

Reputatie 4

3317: Tv doet het ook weer. Fingers crossed dat het zo blijft. 

Kennelijk hebben gedurende het weekend de weekendhulpjes mogen hobbyen en zijn vandaag de echte professionals uit hun weekendholen gekropen. Wel heel toevallig dat op maandag alles binnen een halve dag is opgelost.🤔🙄

Maar goed: alsnog blij dat het (voor nu) weer werkt. 

Edit: ik heb het Interactieve platform met het Entone modem. Dus dat werkt nu bij mij. 

Reputatie 4

Het TV-verkeer wordt nu ook omgezet en de resultaten zien er vooralsnog goed uit. Ik houd jullie op de hoogte!

Interactief platform met Entone tv-kastje werkt hier nu. 

Hier doe alles het weer 3328vg sterrenburg 3

Hou dit vast ... mijn zoon test zo de kabelsnelheid

Even kijken of hij de gig haal 😉