Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht


Reputatie 1

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

[18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

[16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

[16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

[15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

[15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

[15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

[15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

[14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

[14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

[13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

[13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

[13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

[13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

[12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

[12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

[12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

[12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

[12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

[Update 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Jason van Odido 2 jaar geleden

Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon, @Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 1

@Pimaho Bedankt voor het uitproberen.

 

Ik heb nog wat geëxperimenteerd met verschillende traceroute settings (DNS resolutie uitzetten voor tussentijdse sprongen/ UDP vs ICMP backend gebruiken) maar het lijkt geen verschil uit te maken. Firewalls ook allemaal uitgezet.

 

Dit gaat een beetje mijn pet te boven maar misschien is er een issue met hun ip routing policy waarbij packets met een bepaald source ip naar de verkeerde plek worden gerouteerd. Wat zou verklaren waarom het wel bij @Pimaho werkt maar niet bij mij.

 

Ik denk dat ik dit nog even afwacht. Als het nog niet is opgelost voor het einde van de week dan zal ik contact opnemen met de klantendienst.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @all, we hebben om updates gevraagd aan de netwerk engineers en het onderzoek zelf is nog in volle gang. Ik ontvang steeds meer privéberichten met meldingen, waarvoor grote dank! 

Reputatie 4

@Arnoldokus Top! Succes met de afspraak en houd ons alsjeblieft op de hoogte vanavond met betrekking tot de procedure! 

Doe ik 👍

Reputatie 1

@Pimaho Bedankt voor het uitproberen.

 

Ik heb nog wat geëxperimenteerd met verschillende traceroute settings (DNS resolutie uitzetten voor tussentijdse sprongen/ UDP vs ICMP backend gebruiken) maar het lijkt geen verschil uit te maken. Firewalls ook allemaal uitgezet.

 

Dit gaat een beetje mijn pet te boven maar misschien is er een issue met hun ip routing policy waarbij packets met een bepaald source ip naar de verkeerde plek worden gerouteerd. Wat zou verklaren waarom het wel bij @Pimaho werkt maar niet bij mij.

 

Ik denk dat ik dit nog even afwacht. Als het nog niet is opgelost voor het einde van de week dan zal ik contact opnemen met de klantendienst.

@ cregenbo  Ik zie bij jou een afwijkende instelling , de eerste hop is bij mij 192.168.1.1 en bij jou is dat de tweede hop. Hoe is de 192.168.68.1 bij jou onstaan?

Reputatie 2

Hi @all, we hebben om updates gevraagd aan de netwerk engineers en het onderzoek zelf is nog in volle gang. Ik ontvang steeds meer privéberichten met meldingen, waarvoor grote dank! 

Hoop dat mijn regio ( meppel Drenthe) ook wordt meegenomen in het onderzoek, heb sinds begin maart 2021 een tegenvallende verbinding zowel up-download snelheid is bedroevend wisselend qua waardes / snelheid.

Reputatie 1

@Pimaho Bedankt voor het uitproberen.

 

Ik heb nog wat geëxperimenteerd met verschillende traceroute settings (DNS resolutie uitzetten voor tussentijdse sprongen/ UDP vs ICMP backend gebruiken) maar het lijkt geen verschil uit te maken. Firewalls ook allemaal uitgezet.

 

Dit gaat een beetje mijn pet te boven maar misschien is er een issue met hun ip routing policy waarbij packets met een bepaald source ip naar de verkeerde plek worden gerouteerd. Wat zou verklaren waarom het wel bij @Pimaho werkt maar niet bij mij.

 

Ik denk dat ik dit nog even afwacht. Als het nog niet is opgelost voor het einde van de week dan zal ik contact opnemen met de klantendienst.

@ cregenbo  Ik zie bij jou een afwijkende instelling , de eerste hop is bij mij 192.168.1.1 en bij jou is dat de tweede hop. Hoe is de 192.168.68.1 bij jou onstaan?

@Pimaho Dat komt omdat er bij mij nog een extra router tussen mijn pc en modem staat.

 

Ik heb inmiddels deze thread wat verder bestudeerd en ik zie dat er meer mensen last hebben van onbereikbare websites waaronder https://login.ggdghor.nl/ (ik kan deze site ook niet bereiken). Dus het is onwaarschijnlijk dat het probleem aan mijn kant ligt. Ik denk nog steeds dat het een ip routing policy probleem is.

Reputatie 7
Badge +16

@staub3232 Heb je bekabeld getest? 476 Mbit/s op Wifi qua download is echt niet slecht en zeker niet ondermaats. 

@Pimaho en @cregenbo: ik zal de vermoedens omtrent IP-routing policy zeker melden aan mijn collega's. 

@Jason,

De resets heb ik uitgevoerd.

Ik had toevallig de tv op kanaal 132 (eurosport 2) staan. Deze doet het niet.
Ook doen kanaal 90/101/103/170/173/174 (hier ben ik maar gestopt) het niet.

Privebericht is verzonden

Reputatie 3

De tv doet het gied maar ik mis nu nog enkele zender hoop dat dat in de komende dagen ook weer goed komt 

Het beeld is sinds namiddag terug, maar wordt langzaam maar zeker paars. We moeten dan de TV even uit zetten en bij inschakelen zijn de kleuren weer goed. Wordt dit nog verholpen?₩

Reputatie 2

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

 

Reputatie 1

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

 


mag je je nog in je handen wrijven… Dit is wat ik in Crabbehof haal:

 

Reputatie 4

@John van der Gracht ,

 

Welke zenders zijn dat ?

Zie volledige lijst zenders in link

 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht

 

Reputatie 1

Bepaalde websites lijken niet bereikbaar te zijn. Als ik een traceroute uitvoer op mega.nz en krant.trouw.nl dan zie je dat de DNS resolutie wel werkt, maar dat alles na de 1-32-178.143.ftth.glasoperator.nl machine (ip 143.178.32.1) stopt.

 

 

Dit is overigens een probleem dat al langer lijkt te lopen want ik kon vorige week ook al niet bij mijn cloud drive en krant komen.

Hier exact het zelfde probleem.   Meerdere ip ranges zijn niet bereikbaar. Kom niet verder dan de  1-32-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.32.1]    Speelt al sinds vorige week vrijdag.  

@Meedenkertje26 

90/101/103/132/170/173/174

 

Dit zijn de kanalen die het niet doen hier.  Verder ben ik niet gaan zappen. Het was etenstijd :grinning:

De laatste 3 zijn kinderzenders.

Dordrecht Stadspolders

 

Reputatie 2

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

Sorry, maar van dit soort reacties word ik altijd zo moe. Zeggen dat het veel te weinig is terwijl je een van de hoogste snelheden van heel NL en ver daarbuiten haalt. Natuurlijk betaal je voor 1000 en hoor je dat gewoon te halen maar zeggen dat het slecht is of,niet in jou geval, maar wat ik voorbij zie komen soms dat 450 via WiFi slecht is, terwijl je de snelheid dan grofweg door de helft moet delen vanwege het feit dat WiFi zo werkt…. 

Reputatie 2

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

Sorry, maar van dit soort reacties word ik altijd zo moe. Zeggen dat het veel te weinig is terwijl je een van de hoogste snelheden van heel NL en ver daarbuiten haalt. Natuurlijk betaal je voor 1000 en hoor je dat gewoon te halen maar zeggen dat het slecht is of,niet in jou geval, maar wat ik voorbij zie komen soms dat 450 via WiFi slecht is, terwijl je de snelheid dan grofweg door de helft moet delen vanwege het feit dat WiFi zo werkt…. 

Lekker naar bed gaan dan en ons niet lastig vallen. 

Die bijdehandjes als jou die zijn we zat.

Reputatie 7

[12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

Reputatie 2

[12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

Dank je wel Sander

Reputatie 2

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

Sorry, maar van dit soort reacties word ik altijd zo moe. Zeggen dat het veel te weinig is terwijl je een van de hoogste snelheden van heel NL en ver daarbuiten haalt. Natuurlijk betaal je voor 1000 en hoor je dat gewoon te halen maar zeggen dat het slecht is of,niet in jou geval, maar wat ik voorbij zie komen soms dat 450 via WiFi slecht is, terwijl je de snelheid dan grofweg door de helft moet delen vanwege het feit dat WiFi zo werkt…. 

Lekker naar bed gaan dan en ons niet lastig vallen. 

Die bijdehandjes als jou die zijn we zat.

Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat tegenwoordig alles maar betrokken wordt op een Speedtest en daar de kwaliteit van de verbinding naar gemeten wordt. Als de Speedtest niet volgetrokken wordt dan deugd de verbinding niet. Vooropgesteld moet gewoon alles prima werken de maximale snelheid worden gehaald maar speedtesten verschillen zelfs onderling van elkaar. Als ik de Speedtest website pak krijg ik zo’n 600 eruit geperst maar pak ik de Windows cliënt dan perst hij er 940 uit. Probeer het meer even in perspectief te zetten dat 500mbit natuurlijk niet perse traag is ;) 

 

Ben in ieder geval blij dat hier ook alles weer up en stabiel is sinds vanmiddag. Download fluctueert hier ook nog wat tussen de 400 en 940, maar blijft in ieder geval een stuk hoger dan de 0,08 van vanmorgen. Hopelijk vannacht de definitieve oplossing en transparant vanuit jullie wat er nu mis was in Jip en Janneke taal voor ons en met wat jargon voor de die hards :)

 

Reputatie 2

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

Sorry, maar van dit soort reacties word ik altijd zo moe. Zeggen dat het veel te weinig is terwijl je een van de hoogste snelheden van heel NL en ver daarbuiten haalt. Natuurlijk betaal je voor 1000 en hoor je dat gewoon te halen maar zeggen dat het slecht is of,niet in jou geval, maar wat ik voorbij zie komen soms dat 450 via WiFi slecht is, terwijl je de snelheid dan grofweg door de helft moet delen vanwege het feit dat WiFi zo werkt…. 

Lekker naar bed gaan dan en ons niet lastig vallen. 

Die bijdehandjes als jou die zijn we zat.

Spreek even voor jezelf. Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat tegenwoordig alles maar betrokken wordt op een Speedtest en daar de kwaliteit van de verbinding naar gemeten wordt. Als de Speedtest niet volgetrokken wordt dan deugd de verbinding niet. Vooropgesteld moet gewoon alles prima werken de maximale snelheid worden gehaald maar speedtesten verschillen zelfs onderling van elkaar. Als ik de Speedtest website pak krijg ik zo’n 600 eruit geperst maar pak ik de Windows cliënt dan perst hij er 940 uit. Probeer het meer even in perspectief te zetten dat 500mbit natuurlijk niet perse traag is ;) 

 

Ben in ieder geval blij dat hier ook alles weer up en stabiel is sinds vanmiddag. Download fluctueert hier ook nog wat tussen de 400 en 940, maar blijft in ieder geval een stuk hoger dan de 0,08 van vanmorgen. Hopelijk vannacht de definitieve oplossing en transparant vanuit jullie wat er nu mis was in Jip en Janneke taal voor ons en met wat jargon voor de die hards :)

 

Bericht van Sander lezen.

Kan je zien dat het nog niet goed is.

Reputatie 1

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

Neen, geen licht op de fiber is totaal iets anders dan de issues die hier besproken zijn.

Als men licht op de fiber wilt zetten dan is dit door een monteur van KPN, een monteur van KPN NetwerkNL (Reggefiber) of een monteur van Guidion (mits geautoriseerd). 

Ook wanneer je opzegt bij KPN, betaal je nog gewoon voor een hele maand, achteraf wordt het teveel betaalde bedrag verrekend/gecrediteerd.

Reputatie 2

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

Ik had ook geen licht tot tmobile werd aangesloten. Het was mijn eerste provider via glasvezel. Daarvoor altijd via de kabel. In mijn geval was er ergens een breukje in de kabel. Dat moest herstelt worden. Het was ergens op de openbare weg en waarschijnlijk door graafwerkzaamheden ontstaan. Was binnen een dag opgelost.

Reputatie 4

@Sander, dat is mooi om te horen.

Hopelijk geven jullie morgen uitgebreide uitleg, wat de oorzaak hiervan was!

 

Hopelijk gaat het gamen ook beter worden.

Nu is het echt, niet te doen.