Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht


Reputatie 1

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

[18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

[16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

[16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

[15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

[15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

[15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

[15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

[14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

[14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

[13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

[13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

[13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

[13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

[12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

[12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

[12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

[12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

[12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

[Update 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Jason van Odido 2 jaar geleden

Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon, @Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 7
Badge +16

 @Gerrit078 Alle tot nu toe ondernomen werkzaamheden en onderzoeken hebben nog geen volledig herstel teweeg gebracht jammer genoeg. 

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Wederom uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 

Reputatie 1

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

 

UPDATE: Er is inmiddels een monteur geweest die het buitenshuis heeft weten op te lossen, echter is de verbindingssnelheid nu 192/278 Mbps via utp kabel. Zou dat vanzelf nog sneller worden of moet ik daar melding van maken?

 

UPDATE: Er is inmiddels een monteur geweest die het buitenshuis heeft weten op te lossen, echter is de verbindingssnelheid nu 192/278 Mbps via utp kabel. Zou dat vanzelf nog sneller worden of moet ik daar melding van maken?

Wellicht kan @Jason daar meer over zeggen … ik weet niet in hoeverre het tegenwoordig zit met nieuwe opleveringen. Het kan misschien ook nog te maken hebben met de storing (?).

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @vanderend, bedankt voor het delen van je update! In jouw geval betreft het zeer waarschijnlijk ook nog een incident op individueel niveau. ReggeFiber/KPN NetwerkNL (de netbeheerder) heeft als oplostijd 19:00 vanavond doorgegeven en zal waarschijnlijk nog een aanpassing doen op afstand. Hierdoor zou de maximale snelheid wel haalbaar moeten zijn. Ik probeer aan onze kant een zetje te geven aan de verbinding middels een reprovisie, daarmee wordt de verbinding opnieuw naar het modem verstuurd. Kun jij straks bevestigen/ontkrachten of dit geholpen heeft? 

Omdat er momenteel dataverkeerproblemen spelen in Dordrecht is het soms lastig te duiden wat wel en niet kan helpen, maar des te belangrijker om alle mogelijkheden langs te gaan. Indien bovenstaande niet bijgedragen heeft aan een betere snelheid, kun je vanavond een herstel verwachten. 

Ervaar jij overigens ook problemen met VPN en/of gaming servers en het bereiken van websites of is dat op jouw situatie niet van toepassing?

Reputatie 1

Goedemiddag @vanderend, bedankt voor het delen van je update! In jouw geval betreft het zeer waarschijnlijk ook nog een incident op individueel niveau. ReggeFiber/KPN NetwerkNL (de netbeheerder) heeft als oplostijd 19:00 vanavond doorgegeven en zal waarschijnlijk nog een aanpassing doen op afstand. Hierdoor zou de maximale snelheid wel haalbaar moeten zijn. Ik probeer aan onze kant een zetje te geven aan de verbinding middels een reprovisie, daarmee wordt de verbinding opnieuw naar het modem verstuurd. Kun jij straks bevestigen/ontkrachten of dit geholpen heeft? 

Omdat er momenteel dataverkeerproblemen spelen in Dordrecht is het soms lastig te duiden wat wel en niet kan helpen, maar des te belangrijker om alle mogelijkheden langs te gaan. Indien bovenstaande niet bijgedragen heeft aan een betere snelheid, kun je vanavond een herstel verwachten. 

Ervaar jij overigens ook problemen met VPN en/of gaming servers en het bereiken van websites of is dat op jouw situatie niet van toepassing?

 

Bedankt @Jason, de laatste speedtest kwam op 194/285.

Qua VPN ervaar ik geen problemen, ik log in met de ingebouwde VPN functie van Windows 10 naar mijn werk. Hopelijk gaat de snelheid dan na 19:00 uur omhoog :)
Ik zal het resultaat delen tegen die tijd.

 

Reputatie 1

 @Gerrit078 Alle tot nu toe ondernomen werkzaamheden en onderzoeken hebben nog geen volledig herstel teweeg gebracht jammer genoeg. 

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Wederom uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 

@Jason Wij konden tijdens Pasen niet bij de krant komen (krant.trouw.nl). Dus in ieder geval voor dinsdag 6 april speelde het issue dat er bepaalde sites niet bereikbaar zijn. Volgens mij had ik de week daarvoor (week 13) ook al problemen met het bereiken van mega.nz maar ik ben daar niet helemaal zeker van.

 

Ik kan trouwens nog steeds niet bij bovengenoemde sites komen via T-Mobile Thuis (wel via bijv. 4g). Mijn IP is 143.178.33.x.

Reputatie 2

 @Gerrit078 Alle tot nu toe ondernomen werkzaamheden en onderzoeken hebben nog geen volledig herstel teweeg gebracht jammer genoeg. 

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Wederom uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 


Op 4 april 12:15 ontdekte ik dat het ip voor mijn werk onbereikbaar was voor mij.

op vrijdag 1 april was het nog wel werkzaam

Zelf ervaar ik ook problemen nu sinds vanochtend dat ik geen goeie connectie kan maken naar mijn werk. Dit is een VMware Horizon connectie. Moet het een aantal keer proberen, maar krijg vaak een timeout melding. 

 

Via een T-mobile hotspot gaat het wel gewoon goed. 

Sinds vanochtend weer een slechte internetverbinding in Dordrecht. Volgens speedtest.net een download snelheid van 15 Mbps en upload van 22 Mbps.

Reputatie 2

Hier ook bepaalde websites nog steeds niet bereikbaar. Wanneer is hier een fix voor?

Ook hier weer de bekende problemen sommige sites niet bereikbaar een paar keer per dag convertor opnieuw opstarten

Reputatie 1

Is er al iets bekend?

Bij mij werkt het sinds een paar uur weer goed.

Reputatie 1

Werkwebsite nog steeds niet bereikbaar..

Reputatie 3

Beste, woon in Dordrecht en heb last gehad van die grote storing van afgelopen zaterdag wat begon met blokjes in beeld en daarna download internet heel traag.

Internet leek opgelost maandag middag al zie ik nu dat de download weer gehalveerd is t.o.v. gisteren en op alle zenders  zijn weer blokjes te zien.

Nog meer mensen met name in Dordrecht die hier nog last van hebben? is T-Mobile nog bezig met hun netwerk te optimaliseren? 

Reputatie 2

@Jason Is er inmiddels al meer bekend? Het is weer angstvallig stil.

  • Wat was de oorzaak van de storing afgelopen weekend? Enige achtergrond info?
  • Wat doet TM eraan om hetzelfde te voorkomen in de toekomst?
  • Wordt het verlof wat ik afgelopen maandag heb op moeten nemen gecompenseerd?
Reputatie 2

@Jason Is er inmiddels al meer bekend? Het is weer angstvallig stil.

  • Wat was de oorzaak van de storing afgelopen weekend? Enige achtergrond info?
  • Wat doet TM eraan om hetzelfde te voorkomen in de toekomst?
  • Wordt het verlof wat ik afgelopen maandag heb op moeten nemen gecompenseerd?


ik heb al verlof moeten opnemen sinds 4 april, ben inderdaad benieuwd of TM hier in gaat compenseren.

Reputatie 7
Badge +14

Indirecte schade wordt nooit vergoed op consumentenlijnen. Bij zakelijke dienstverlening wordt dit wel eens onderhandeld. Maar die lijnen zijn dan ook een stuk duurder?

Je kunt wel je abonnement kosten voor de dagen dat de dienst niet heeft gewerkt terug krijgen. 

De netwerkwijzing lijkt iets gedaan te hebben, internet is nu ook in Nijmegen gesloopt.

Reputatie 1

Gaat er nog iets opgelost worden qua VPN? Of moet ik gaan overstappen naar een andere provider?

Dag 4 inmiddels en kan nog steeds niet inloggen via forticlient… Prima tijdelijke oplossing met 7 dagen internet pas zodat ik via hotspot kan werken, maar continue deze opstarten is ook niet ideaal.

Dit is echt essentieel in tijden als vandaag met thuiswerken. Come on guys..

 

 

Reputatie 1

@Jason Is er inmiddels al meer bekend? Het is weer angstvallig stil.

  • Wat was de oorzaak van de storing afgelopen weekend? Enige achtergrond info?
  • Wat doet TM eraan om hetzelfde te voorkomen in de toekomst?
  • Wordt het verlof wat ik afgelopen maandag heb op moeten nemen gecompenseerd?


ik heb al verlof moeten opnemen sinds 4 april, ben inderdaad benieuwd of TM hier in gaat compenseren.

Je kan misschien werken via de hotspot van je mobiele telefoon. Eventuele kosten hiervan kan je wel  vergoed krijgen (deels of helemaal) en als je bij Tmobile mobiele telefonie zit kan je  7 dagen onbeperkt internet vragen en dan via hotspot werken. Werkt tijdelijk echt prima.

Reputatie 1

Gaat er nog iets opgelost worden qua VPN? Of moet ik gaan overstappen naar een andere provider?

Dag 4 inmiddels en kan nog steeds niet inloggen via forticlient… Prima tijdelijke oplossing met 7 dagen internet pas zodat ik via hotspot kan werken, maar continue deze opstarten is ook niet ideaal.

Dit is echt essentieel in tijden als vandaag met thuiswerken. Come on guys..

 

 

Als dit nog een week duurt ga ik overstappen, dan maar iets meer betalen… Zal vandaag is bellen om te kijken wat er mogelijk is internet pas...

Overall lijkt het internet hier qua snelheid redelijk te werken. MAAR, betalingen uitvoeren bij o.a. Hornbach en inloggen op overheidssites is werkelijk onmogelijk. Ik dacht eerst dat het een firewall-issue was van mijn laptop, tot ik probeerde een betaling te doen via de wifi van de buren en bij gebruik an mijn mobiele telefoon als hotspot. Toen lukte het wel.
Kortom, er lijkt snelheid aanwezig te zijn, maar er is nog een hoop mis om naar behoren gebruik te kunnen maken van internet. Neem aan dat T-Mobile met een fatsoenlijke compensatie gaat komen voor de gebruikers in Dordrecht. Dit duurt al meer dan een week.

Overall lijkt het internet hier qua snelheid redelijk te werken. MAAR, betalingen uitvoeren bij o.a. Hornbach en inloggen op overheidssites is werkelijk onmogelijk. Ik dacht eerst dat het een firewall-issue was van mijn laptop, tot ik probeerde een betaling te doen via de wifi van de buren en bij gebruik an mijn mobiele telefoon als hotspot. Toen lukte het wel.
Kortom, er lijkt snelheid aanwezig te zijn, maar er is nog een hoop mis om naar behoren gebruik te kunnen maken van internet. Neem aan dat T-Mobile met een fatsoenlijke compensatie gaat komen voor de gebruikers in Dordrecht. Dit duurt al meer dan een week.

Hier is dat probleem al sinds mijn aansluiting in december dat het soms niet lukt om op bepaalde sites in te loggen heb al een nieuwe convertor gekregen maar het probleem is er nog steeds

@Jason Is er inmiddels al meer bekend? Het is weer angstvallig stil.

  • Wat was de oorzaak van de storing afgelopen weekend? Enige achtergrond info?
  • Wat doet TM eraan om hetzelfde te voorkomen in de toekomst?
  • Wordt het verlof wat ik afgelopen maandag heb op moeten nemen gecompenseerd?


ik heb al verlof moeten opnemen sinds 4 april, ben inderdaad benieuwd of TM hier in gaat compenseren.

@NLDB Daar had ik ook al contact over gehad. Maar helaas vergoeden ze alleenmaar de internet kosten dus als je bijv 30 euro betaald en je hebt 10 dagen last gehad zouden ze 10 euro korting geven... alle privé gemaakte kosten zijn voor eigen rekening. Dit is wel anders als je een zakelijk abonnement hebt.. maar ga er van uit dat niemand dat hier heeft.. want dan zullen de problemen al veel sneller opgelost zijn ;)