Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht


Reputatie 1

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

[18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

[16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

[16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

[15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

[15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

[15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

[15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

[14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

[14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

[13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

[13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

[13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

[13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

[12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

[12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

[12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

[12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

[12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

[Update 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Jason van Odido 2 jaar geleden

Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon, @Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

472 reacties

Healthline.com is ook onbereikbaar ik krijg de volgende error: 

403 ERROR

The request could not be satisfied.

Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner. 
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation. 

Generated by cloudfront (CloudFront)Request ID: N0miGuaMSXEMIgpXySvzgnPJoaN-EnRtJZBH1MtFxYcdiNgiv5iu-A==
Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jullie meldingen: we hebben het doorgegeven en zijn in afwachting van een update.

Healthline.com is ook onbereikbaar ik krijg de volgende error: 

403 ERROR

The request could not be satisfied.

Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner. 
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation. 

Generated by cloudfront (CloudFront)Request ID: N0miGuaMSXEMIgpXySvzgnPJoaN-EnRtJZBH1MtFxYcdiNgiv5iu-A==

De melding die jij doet heeft niets te maken met een T-Mobile storing. Een HTTP 403 error houdt in dat er een configuratiefout is op de server, of de bezoeker niet geautoriseerd is de site te bezoeken. Lees 403 Forbidden.

Het lijkt erop dat er op de betreffende site een GeoBlock zit, vanaf diverse VPS'en (Virtual Private Servers) in Nederland (diverse locaties) als ook via Uptrends lijkt de website vanuit Nederland onbereikbaar.

Reputatie 1

Ook wij hebben in Dordrecht (3312) al bijna 2 weken problemen met het internet. Bepaalde websites constant onbereikbaar. Melding die wij krijgen is de volgende:

Het gaat voor ons om de volgende websites (zijn er vast meer, maar die zijn wij nog niet tegen gekomen):

Wij maken geen gebruik van een VPN op onze computer. DNS instellingen hebben we al geprobeerd te wijzigen, maar dit hielp niet.

 

Ik hoop dat de problemen snel opgelost kunnen worden! Sommige websites zijn noodzakelijk voor werk voor mij.

 

 

Na een paar dagen herstel van de internet verbinding lijkt het nu definitief uitgevallen te zijn. Helemaal geen verbinding meer. Dus maar weer tethered werken op 4G. 

Hier (Dordrecht) ook al bijna 2 weken dezelfde storing. Thuiswerken alleen mogelijk dmv hotspot via mobiele telefoon.

Krijg in Firefox de volgende foutmelding:

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met (website)

    De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
    Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

Dit probleem speelt zich op een niveau af dat groter is dan Dordrecht.

 

Het wordt tijd dat hier eens serieus naar wordt gekeken en dat men opschaalt (niet in AANTAL MENSEN), maar in DESKUNDIGHEID. Wat jullie doen is het probleem minimaliseren door het te doen voorstellen als er alleen een probleem in een bepaalde regio is, als dat zo zou zijn dan is de hardware fail en of de config een fail (lees door iets wat jullie actief hebben gewijzigd). Het is geen opeens ontstane storing die toevallig opduikt. Jullie hebben iets gedaan in het netwerk en opeens hebben mensen veel last van het een en het ander. Wat hebben jullie in de nacht van 10 op 11 april uitgevoerd.

Begin eens met openheid te geven over wat jullie gedaan hebben en waar jullie nu aan het zoeken zijn.
Dan kunnen we trachten ook er succesvol omheen te werken.
 

Reputatie 3

Vreemd dit, iemand op dit forum meld dat hij deze site niet kon benaderen : www.waarneming.nl

Dus ik test het en inderdaad dat is bij mij dus ook, maar ik heb een collega 3 straten verder op wonen zit ook bij T-Mobile op glasvezel en kan deze site gewoon benaderen.

Reputatie 1

Even een update van mij kant. Probeer lijkt bij mij na 2 weken te zijn opgelost. Ik houd het in de gaten of het ook zo blijft.

Reputatie 1

Vreemd dit, iemand op dit forum meld dat hij deze site niet kon benaderen : www.waarneming.nl

Dus ik test het en inderdaad dat is bij mij dus ook, maar ik heb een collega 3 straten verder op wonen zit ook bij T-Mobile op glasvezel en kan deze site gewoon benaderen.

Gisteren kon ik niet bij jumbo.com en buienradar.nl komen. Dat werkt nu wel, maar ik kom nu weer niet bij https://www.waarneming.nl of https://jquery.com/

Reputatie 2

Dit probleem speelt zich op een niveau af dat groter is dan Dordrecht.

 

Het wordt tijd dat hier eens serieus naar wordt gekeken en dat men opschaalt (niet in AANTAL MENSEN), maar in DESKUNDIGHEID. Wat jullie doen is het probleem minimaliseren door het te doen voorstellen als er alleen een probleem in een bepaalde regio is, als dat zo zou zijn dan is de hardware fail en of de config een fail (lees door iets wat jullie actief hebben gewijzigd). Het is geen opeens ontstane storing die toevallig opduikt. Jullie hebben iets gedaan in het netwerk en opeens hebben mensen veel last van het een en het ander. Wat hebben jullie in de nacht van 10 op 11 april uitgevoerd.

Begin eens met openheid te geven over wat jullie gedaan hebben en waar jullie nu aan het zoeken zijn.
Dan kunnen we trachten ook er succesvol omheen te werken.
 

Met het verkeerde been uit bed gestapt?

overigens spelen deze problemen al sinds pasen. 
 

alhoewel ik het eens ben met de essentie van je bericht, duidelijkheid, helderheid is nodig,

is het grosse van jouw bericht onzin

ken jij alle mensen bij t-mobile? Weet jij éxact wat de deskundigheid is van de mensen die er nu aan werken?

weet jij of er een monteur niet kan slapen omdat hij er dag en nacht over maalt dat hij het niet opgelost krijgt? 

kijk eerst even naar jezelf voordat je zo vijandig doet, ik kan ook al sinds 4 april niet meer werken.

Ik heb voor een ISP gewekt als engineer en weet hoe het er intern aan toe gaat.

Als een engineer met kennis en kunde er naar kijkt (en die wordt heus wel uit  de kast getrokken als er een zakelijk contract aan zit met een uptime garantie dan gaat het opeens een stuk sneller).

Dit wordt gezien als een performance probleem omdat  in principe de internet verbinding het doet, alleen niet zoals het hoort en als consument moet je dan gewoon je mond houden en wachten (tot je aan de beurt bent).

Als de hele verbinding het niet deed, dan was het ook meer prio. Nu is het maar ‘kleinschalig’ en niet ‘ernstig’ daarom ook dit soort communicatie van ‘ we hebben er een team bij gehaald’.

En dit soort engineers liggen hier niet wakker van want het is beleid. Dus, …

kom maar op met de interne uitleg.
 

Reputatie 2

Hier doet bijv. http://www.waarneming.nl/ het ook niet. Dacht ook maar even testen. Het is toch opmerkelijk dat bepaalde websites gewoon niet bereikbaar zijn. Hebben we soms IP's toegewezen gekregen die op een blacklist zijn gezet ofzo in het verleden. Het is allemaal zeer opmerkelijk. Het probleem moet bijna wel bekend zijn, maar waarschijnlijk zij we allemaal proefkonijn voor een nieuwe netwerkconfiguratie en proberen ze de situatie nu met wat Tweaks weer naar “als vanouds” te krijgen en kunnen ze vervolgens landelijk de nieuwe configuratie uitrollen. Ik zal er ongetwijfeld ver vandaan zitten, maar toch ook weer niet heb ik zo 't idee :sweat_smile:

Reputatie 1

Hier doet bijv. http://www.waarneming.nl/ het ook niet. Dacht ook maar even testen. Het is toch opmerkelijk dat bepaalde websites gewoon niet bereikbaar zijn. Hebben we soms IP's toegewezen gekregen die op een blacklist zijn gezet ofzo in het verleden. Het is allemaal zeer opmerkelijk. Het probleem moet bijna wel bekend zijn, maar waarschijnlijk zij we allemaal proefkonijn voor een nieuwe netwerkconfiguratie en proberen ze de situatie nu met wat Tweaks weer naar “als vanouds” te krijgen en kunnen ze vervolgens landelijk de nieuwe configuratie uitrollen. Ik zal er ongetwijfeld ver vandaan zitten, maar toch ook weer niet heb ik zo 't idee :sweat_smile:

Het werkt op momenten weer aardig stroperig. Het geduld is nu echt wel een beetje op. Heb ook het idee dat we een experiment zijn. Testen doe je ergens waar niemand er last van heeft. Dit is een dienst die een hoge beschikbaarheid hoort te hebben ook voor particulieren. Zou wat zijn als elk bedrijf dit gaat doen. Zie mij al op een vliegtuig stappen waar de kapitein even doodleuk mededeelt dat hij even wat experimentele instellingen in de autopilot software heeft geactiveerd, om even te kijken hoe dat gaat. Kan gewoon niet.

Reputatie 4

@Jason

Ik gebruik Asus laptop bekabeld met TP Link Ue 300

Op website fast.com blijft hij schommelen, altijd is het rond 250 snelheid.

Extra informatie van vandaag.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag, een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

Reputatie 2

Ik neem aan dat er in het weekend nog back up is? In het geval de oplossing een nieuw probleem introduceert. 

Reputatie 3

Ik neem aan dat er in het weekend nog back up is? In het geval de oplossing een nieuw probleem introduceert. 

Dat hoop ik ook inderdaad. Afgelopen weekend bleef het liggen tot maandag.

Het feit dat gisteren om 17:00 gemeld werd dat het onderzoek vandaag voortgezet zou worden klinkt als 09:00 - 17:00 mentaliteit, of een te lage prioriteit die alleen tijdens kantoortijden aandacht behoeft.
 

Aan de andere kant moet ik zeggen dat de communicatie wel is verbeterd deze week. @Jason houdt ons wel op de hoogte en geeft updates.

Het zou wel handig zijn als naast de community de storing ook gemeld zou worden op https://thuismy.t-mobile.nl/storingen Tussen de vele threads is het immers maar zoeken of er een storing aanwezig is die wel / niet relevant is,

Reputatie 2

Ik neem aan dat er in het weekend nog back up is? In het geval de oplossing een nieuw probleem introduceert. 

Dat hoop ik ook inderdaad. Afgelopen weekend bleef het liggen tot maandag.

Het feit dat gisteren om 17:00 gemeld werd dat het onderzoek vandaag voortgezet zou worden klinkt als 09:00 - 17:00 mentaliteit, of een te lage prioriteit die alleen tijdens kantoortijden aandacht behoeft.
 

Aan de andere kant moet ik zeggen dat de communicatie wel is verbeterd deze week. @Jason houdt ons wel op de hoogte en geeft updates.

Het zou wel handig zijn als naast de community de storing ook gemeld zou worden op https://thuismy.t-mobile.nl/storingen Tussen de vele threads is het immers maar zoeken of er een storing aanwezig is die wel / niet relevant is,

Ik miste het ook tussen “mijn storingen” terwijl toch heel Dordt er last van had.

Ik hoop echt dat ik dit weekend de F1 kan kijken en niet dat er weer een storing is doordat de oplossing niet werkt. Maar laten we hopen op het positieve en werkt de oplossing 

Reputatie 7
Badge +16

Morgen hebben we een collega paraat staan die dit topic ook nauwgezet in de gaten blijft houden en beide onderzoeksteams werken in het weekend door. Ik ben er zelf zondag de hele dag om jullie up-to-date te houden, maar ik ga er stiekem van uit dat dit niet langer nodig zal zijn na de herstelwerkzaamheden aankomende nacht. 

Reputatie 2

Morgen hebben we een collega paraat staan die dit topic ook nauwgezet in de gaten blijft houden en beide onderzoeksteams werken in het weekend door. Ik ben er zelf zondag de hele dag om jullie up-to-date te houden, maar ik ga er stiekem van uit dat dit niet langer nodig zal zijn na de herstelwerkzaamheden aankomende nacht. 

Super, hopelijk is niet nodig maar goed te horen dat beide teams stand by staan

Reputatie 1

Helaas waren de werkende websites van korte duur. Waarneming.nl en lichess.org zij. Beide niet meer te bereiken.


Het zou wel handig zijn als naast de community de storing ook gemeld zou worden op https://thuismy.t-mobile.nl/storingen Tussen de vele threads is het immers maar zoeken of er een storing aanwezig is die wel / niet relevant is,

Er wordt intern op dit moment - voor zover ik heb gehoord - gekeken hoe dit verbeterd kan worden. Probleem is dat de pagina waarnaar je verwijst alleen storingen toont die zich afspelen in WBA gebieden. Daar Dordrecht ODF gebied betreft, worden de storingen die zich hier afspelen niet op die pagina getoond.

Zelf heb ik ook al wat ideeën geopperd, maar hoop inderdaad dat op (korte) termijn e.e.a. gaat veranderen qua communiceren omtrent storingen en werkzaamheden.

Reputatie 3

Helaas waren de werkende websites van korte duur. Waarneming.nl en lichess.org zij. Beide niet meer te bereiken.

Ik had net als wat je meld ook het probleem met beide sites, maar zowaar kan ik nu dus die sites benaderen dus moet er inderdaad iets opgelost zijn, hoop dat het zo blijft.