Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht


Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

 

Belangrijk: Woon je in een andere stad/regio en ervaar je dezelfde problemen? Meld het dan alsjeblieft hier: 

 

Moderator Edit

[18-4-2021 Update 09:05] Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

[16-4-2021 Update 14:00] Een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!

[16-4-2021 Update 08:45] Goedemorgen all, vandaag starten we met een extra onderzoeksteam in de gelederen. Zodra we meer weten en een concretere update kunnen bieden, horen jullie het meteen!

[15-4-2021 Update 17:00] Morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

[15-4-2021 Update 16:03] Het is nog niet mogelijk een oplossing op korte termijn aan te bieden, maar het onderzoek is nog steeds in volle gang. Alle voorbeelden en meldingen worden meegenomen in het onderzoek.

[15-4-2021 Update 13:45] Het probleem wordt verder onderzocht. Bedankt voor alle doorgestuurde voorbeelden, we hebben hier veel aan!

[15-4-2021 Update 10:17] We hebben een aantal herstelmeldingen ontvangen en controleren nu bij wie de netwerkwijziging het gewenste effect heeft gebracht. Werkt het bij jou nog niet? Laat het dan alsjeblieft in het topic weten, dan gaan we kijken hoe het ook bij de overgebleven getroffenen te herstellen is. 

[14-4-2021 Update 18:45 ] Vanavond voeren we een netwerkwijziging uit die de problemen hopelijk verhelpt. We horen morgenvroeg graag of de wijziging inderdaad effect heeft gehad en of jullie nog mogelijke problemen ervaren.

[14-4-2021 Update] Er wordt nog steeds met de hoogste prioriteit gewerkt om de problemen te verhelpen. Op dit moment is er nog geen concrete tijd of datum bekend, zodra dit wel het geval is delen we dit direct!

[13-4-2021 Update 16:00] Graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Mogen wij van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

[13-4-2021 Update 13:42] Op dit moment werken we aan een plan om het dataverkeer te optimaliseren. We zijn nu aan het kijken hoe en wanneer dit plaats kan vinden. Een toelichting volgt nog!

[13-4-2021 Update 12:33] Bedankt voor alle feedback, tracerts en extra info tot zover! We geven alles door aan onze onderzoekers. Het kan soms ietwat stiller zijn, maar dat betekent niet dat jullie niet gehoord worden. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we nemen elk voorbeeld mee.

[13-4-2021 Update 10:07] Goedemorgen all, de werkzaamheden zijn vannacht uitgevoerd. We wachten nu op een update vanuit het onderzoeksteam zodat jullie meer duidelijkheid krijgen. Sorry aan alle getroffenen die nog steeds problemen ervaren met VPN, gaming servers en verschillende websites!

[12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

[12-4-2021 Update 14:25] De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

[12-4-2021 Update 11:51] De aanpassing die zojuist uitgevoerd is, heeft alleen effect op het internetverkeer/de snelheid: we zijn nu bezig met het TV-verkeer.

[12-4-2021 Update 11:28] Er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

[12-4-2021Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

[Update 17:00] Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Jason 1 jaar geleden

Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon, @Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

472 reacties

Nou naar de AD Dordtenaar is niet moeilijk, net een twitterbericht er uitgedaan.

Het wordt tijd dat T-Mobile eindelijk is informeert wat er precies aan de hand is en wat ze gaan doen. Storing is al zolang dat ze toch wel weten wat er mis is. Als dat niet zo is kan iedereen maar beter naar een andere provider gaan.

Dus T-Mobile laat eens wat van je horen!!!!!

 

Postcode 3319 op Dubbeldam

Reputatie 2

Update 17:00: Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Wat bedoel je met, ook al is het zondag. ?? Rare opmerking

Ook op zondag hoort alles naar behoren te werken en als je zelf liever niet op zondag werkt moet je iets anders zoeken.

 

 

Is er al zicht op verbetering. Download snelheid internet is net 2 mps. We werken thuis en dit gaat zo niet lukken. waar kan mijn baas de rekening naar toesturen?Upload is wel goed. TV is bagger. Wordt tijd voor compensatie. Is nu al vanaf zaterdagavond. Info vanuit T-mobile is echt slecht

Reputatie 1

Kan T-mobile zelf ook met een reactie komen????

Dat schijnt te moeilijk te zijn, waarschijnlijk hebben ze geen actieve herinnering aan deze storing

de laatste reactie is van gisteravond 21:32 echt schandelijk dat ze vanochtend niet met een update gekomen zijn. ik denk dat we met z'n allen even contact moeten opnemen met AD Dortenaar 

Reputatie 3

Dit gezeik is al de hele dag.

En T-Mobile komt niet verder dan slechts 1 lullig berichtje op hun storingspagina, zonder dat er verdere updates geplaatst worden.

Wat mij betreft is na een complete dag verpest tv-plezier wel een compensatie op zijn plaats. Communicatie is in ieder geval een complete faal. 

Reputatie 4

Is erg storend, om in toepasselijke termen te zeggen, dat het na de eerste melding van 5 uur geleden nog steeds niet opgelost is en er ook nergens een update over komt 

T-Mobile’s technische dienst zit waarschijnlijk gewoon aan de Netflix😝🤣 

Reputatie 2

Hoi @Marijn89, voetbal kun je blijven kijken via onze TV Anywhere app. Veel kijkplezier toegewenst!

Moet die ook wel naar behoren werjen want ik zit te kijken maar die val steeds uit

Reputatie 3

Klantenservice na 30 pruttelen aan de lijn gehad, nou daar kom je ook niet verder mee. “Onze excuses, sorry, zijn ermee bezig enz enz” Nadat storing verholpen is kan je bellen, dan wordt de tijd dat je geen gebruik van de dienst hebt kunnen maken verrekend op je factuur 

Dan moet je dus zelf nog gaan bellen! Ze weten toch wie er allemaal daar een abonnement heeft.
Aso gewoon, wat een ballenclub zeg!

Dit ja. Ze weten dondersgoed dat heel Dordrecht er last van heeft. Compenseer vanuit jezelf elke abbonee die Thuis heeft en in Dordrecht woont. Dit is technisch gezien 2 tellen werk

Reputatie 1

Waardeloos!!!

 

Mag aannemen dat dit dubbel en dwars gecompenseerd gaat worden!

Reputatie 3

[Update 21:23] Vanmiddag is er een wijziging doorgevoerd die tijdelijk voor hogere snelheden heeft gezorgd. Dit bleek slechts van korte duur. We blijven onverminderd hard aan het werk om het probleem alsnog zo snel mogelijk op te lossen voor zowel Internetsnelheid als TV. 

Geloof je jezelf zelf nog, als je in de spiegel kijkt? Volgens mij zijn jullie helemaal niet "hard aan het werk". Een zinsnede over "ondanks dat het zondag is" van ene Giny zegt mij dat deze hele facking klerebende vrolijk over het weekend getild is. Wij worden hier zoet gehouden met zalvende woorden.

 

Dat is de smaak die ik hieraan over houd. Een beetje bedrijf lost een ernstige storing binnen 24 uur op. Want die neemt zijn klanten serieus en die mentaliteit is bij T-Mobile dit weekend ver te zoeken. Zelfs deugdelijke informatievoorziening is teveel gevraagd. Alsof we achterlijk zijn... 

3328MV  ook al 2 dagen geen tv. Nadat kort geleden het internet pas na een week werd opgelost, vanwege een los stekkertje in de wijkkast, dat kon pas worden opgelost nadat monteurs van Guidion gezien hadden dat het niet werkte, heeft KPN het verholpen. T-mobile kan zelf niks. Nu weer geen tv! De mensen achter de Telefooncentrale ( klantenservice kun je het niet noemen ) weten niks en kunnen niks. Guidion monteurs zijn ZZP’ers die dit erbij doen als extra.  Hoeveel mag je daarvan verwachten? T komt neer op KPN maar pas nadat Guidion heeft geconstateerd dat iets niet werkt. Hoezo service?   Misschien kan t-mobile de definitie van Service eens opzoeken.…

en compensatie is al helemaal een woord dat ze niet kennen.  

Reputatie 3

Ik heb het geluk dat internet hier redelijk werkt. 3317 Dordrecht. 

Tv nog steeds ruk en zelfs TV Anywhere heeft de pijp aan Maarten gegeven.

Het is echt van de zotte wat T-Mobile hier presteert. Functie elders? 

 

Reputatie 3

Kan T-mobile zelf ook met een reactie komen????

Dat schijnt te moeilijk te zijn, waarschijnlijk hebben ze geen actieve herinnering aan deze storing

Mensen, ik zal uitleggen hoe het werkt bij T-Mobile, ik heb namelijk al vaker problemen gehad afgelopen tijd en ik woon ook in Dordrecht.
T-Mobile is niet de beheerder van het netwerk in Dordrecht, dat is KPN.
Zodra er dus een storing gemeldt wordt dan wordt deze via de helpdesk doorgestuurd naar de backoffice. De backoffice moet een ticket aanmaken en deze naar KPN sturen zodat de monteurs van KPN Netwerk aangestuurd kunnen worden om naar het probleem te kijken. Oftewel T-Mobile kan zelf helemaal niks doen, alleen maar vragen of KPN ze er naar willen kijken.
Vervolgens doet de backoffice er gemiddeld 4-5 werkdagen over om dit ticket aan te maken en werken zij niet in het weekend.
Oftewel, het gaat gewoon meer dan een week duren voordat er ook maar iemand naar het probleem kijkt.

Ik heb binnen een maand tijd al 2 keer totaal geen verbinding gehad, omdat er een stekkertje uit de wijkcentrale was getrokken. Duurde meer dan een week om stekker terug in te pluggen.

Ik heb mijn abbo opgezegd, en ben overgestapt naar KPN. 15 april komt de KPN monteur alles aansluiten en ben ik hopelijk af van dit gezeik bij T-Mobile.

Tevens, als ik KPN bel, heb ik altijd binnen een minuut iemand aan de telefoon, bij TMobile sta ik vaak meer als een half uur in de wacht, ook zo fijn.

 

hier ook weer TV en kabel, fijn dat het weer werkt. Goed moment voor lessons learned TMobile:

hoe kan het dat een bepaald gebied het niet doet

waarom kunnen we dit niet sneller oplossen (afhankelijkheid derden)

hoe kunnen we beter communiceren

hoe gaan we proactief de gedupeerden compenseren

Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik stoor me vooral aan de slechte communicatie. Ik had vanochtend gehoopt dat het weer zou werken, maar helaas. Bij het uitblijven van informatie uiteindelijk, ondanks de Corona protocollen, maar besloten naar mijn werk te gaan. Buiten de uren die die thuis al verloren waren ook nog 2 extra reisuren en reiskosten voor mijn kiezen.

Als er geen nieuwe informatie voor handen is, is dat ook een update. Maar geen updates is beetje tasten in het duister en is het moelijk om beslissingen te nemen. Als er gisterenavond was gecommuniceerd dat er nog idee was van wat er aan de hand was had ik kunnen besluiten om s’ochtends vroeg naar mijn werk te gaan. Onze ServiceDesk van het werk geeft altijd het volgende coomunicatiemoment aan. Bijvoorbeeld het bericht wordt i.i.g. over 2 uur bijgewerkt tenzij er eerder informatie is. En als ze het dan nog niet weten geven ze dat ook gewoon aan. Dat heet transparant zijn in wat je doet. Zeggen dat je hard aan het werk bent en vervolgens niet communiceert geeft een gevoel alsof je met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

Reputatie 1

Hier in dordrecht via speedtest ook een download van 3mbit terwijl mijn upload wel tegen de 900 mbit aanloopt

Reputatie 3

Hier in dordrecht via speedtest ook een download van 3mbit terwijl mijn upload wel tegen de 900 mbit aanloopt

Same here en 0,0 reactie

Reputatie 1

Dan moet alleen wel je internet snelheid toereikend zijn, en dat is in Dordrecht nog steeds niet het geval via Glasvezel

Reputatie 3

Er wordt hard gewerkt om de problemen in Dordrecht op te lossen. Zodra er een update beschikbaar is, zal deze direct worden geplaatst in het topic. Excuses voor het ongemak!

Wordt tijd dat ze dan wat harder gaan werken. Probleem is eigenlijk al heel de week. Steeds even blokjes. Nu in het weekend kan je gewoon geen enkel programma meer zien van de blokjes. 
Internet traagheid is nu ook maximaal. Kan e-mails bijna beter zelf gaan brengen met de auto!

Reputatie 3

Wow @fouk, dat zijn er mooie snelheden, bedankt voor de update. Nu het TV gedeelte nog. Als alternatief kun je nu in ieder geval zeker gebruikmaken van TV Anywhere (een eventueel casten naar je TV). 

 

Wij werken verder aan herstel van TV. 

 

PS. Het snelheidsprobleem geldt niet voor al onze klanten in Dordrecht, het gaat om enkele klanten op een specifiek netwerk. Dit ter info. 

Leuk verhaal maar voorlopig heeft half Dordrecht er problemen mee. En dan ook nog geen tv. Het maakt mij niet uit met hoeveel man jullie dat op moeten lossen, als het maar snel gebeurd. Wij betalen voor goed internet en goede tv ontvangst. Dus hup aan de slag en snel!!

Reputatie 1

Blijft een drama hier in Dordrecht! Nog lagere download snelheid en meer blokken op m'n TV beeld om moedeloos van te worden. En waarom wordt de storingspagina niet bijgewerkt, hoezo op mijn postcode is geen storing bekend??


Is dat om het routeren via Duitsland onzichtbaar te maken ofzo?

 

Dat is speculeren maar wel iets wat in het eerder aangehaalde topic maar ook op Gathering of Tweakers al meermaals voorbij is gekomen. Een verklaring van T-Mobile laat nog altijd op zich wachten maar de reden (of smoes) is om de veiligheid van de T-Mobile infrastructuur te waarborgen.

Niet dat het heel veel op schiet, een groot deel van alle relevante informatie is allang op internet te vinden, zie mijn eerdere traceroute die een gateway toont (en zo zijn er nog veel meer). Alleen dat al is voldoende voor een kwaadwillende om iets uit te vreten en anders is er natuurlijk altijd nog een mooie grote lijst met ontzettend mooie potentiële targets. Als de veiligheid hiermee dus echt zoveel beter zou zijn geweest, waarom zie je dit dan niet ook bij overige providers (vooral KPN en Ziggo) die veel meer risico's lopen :joy:

Feit blijft alleen dat juist en vooral door het verbergen zaken zoals deze nu spelen gewoonweg onmogelijk is om echt te bekijken en vergelijken. had T-Mobile twee traceroutes kunnen vergelijken, had het probleem mogelijk al lang en breed opgepakt en opgelost kunnen zijn en de klanten die nu hinder ondervinden niet zo enorm gedupeerd geweest.

 

/ Moet je nagaan, wil je de uitslag bekijken van je coronatest kun je de site niet bereiken omdat T-Mobile haar zaken niet op orde heeft! Zie je op een nieuwssite dat Mitsubishi specifieke auto's terugroept vanwege niet goed werkende remmen, kun je niet zien of jou veiligheid in het geding is omdat de site onbereikbaar is.

Reputatie 2

Bij deze verzoek aan T-mobile….trek ff een blik goede monteurs open en los deze bak ellende op! 

Reputatie 7
Badge +17

Na een storing kun je (maandbedrag/30)*(aantal keer volledig 24 uur storing) terugkrijgen.

Reputatie 3

Ze doen er niks aan dat tuig bij T-mobile.

Blijft een puinhoop. Wat een adociale club is het toch. Zitten volgens mij thuis via KPN tv te kijken. Ga echt geld inhoudrn.