Beantwoord

Opname speelt begin maar springt naar einde bij doorspoelen


Sinds 1 a 2 weken hebben wij een probleem met de opnames. Op het moment dat je een opname start, dan begint het beeld bij het begin. Wanneer je vervolgens door wil spoelen naar het begin van het daadwerkelijke programma, dan springt de opname naar het einde. De functie terug naar het begin werkt ook niet. Hierdoor moeten we steeds de gehele opname handmatig terug spoelen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 May 2021, 14:23

Bekijk origineel

126 reacties

Reputatie 1

Super bedankt!

Reputatie 1

Hi Lisa, Wij bedanken jullie voor de mooie bloemen, en mijn vrouw is er heel blij mee. We stellen dit erg op prijs. Ik wacht nu op de nieuwe TV Box en hoop dat de problemen dan eindelijk verdwenen zijn. Bedankt dat je ook een compensatie voor mij in orde wil maken. Nogmaals bedanken wij jullie voor de mooie bloemen. 

Groetjes Samui1950

 

Hi @reinier123, wat balen om te lezen dat jij ditzelfde probleem ervaart! Gelukkig ben je bij mij aan het juiste adres hiervoor en ik help je dan ook graag. Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen, maar hier zie ik niet de TV Box in terug. Heb jij deze rechtstreeks aangesloten op het modem?

Graag stel ik voor om een powerflip uit te voeren. Dit doe je door de stekker van de TV Box uit het stopcontact te halen. Wacht dan minimaal 10 seconden en stop dan de stekker weer terug.

Kan je aan mij laten weten of dit verschil voor jou uitmaakt? Mocht dit geen verschil uitmaken, dan wil ik ook alvast bij jou het volgende checken. Ik wil graag weten of er nog voldoende opname capaciteit is. 

Dit doe jij door naar het menu van de TV Box te gaan. Ga dan naar Account. Vervolgens ga je naar Mijn Opname en dan naar Cloud Opnemen. Onderin de pagina in het balkje zie je:

  • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
  • Geplande opnames (Blauwe kleur)
  • Beschikbaar (Witte kleur)

Dankjewel alvast voor de moeite en ik hoor het graag van je, want ik wil dit voor je oplossen! 💪

Lijkt weer te werken, ik hou het in de gaten. 😉

Reputatie 1

Hi Lisa, Bedankt voor de prima service, en ik hoop dat nu alles goed is. 

 

Reputatie 1

Hoi lisa,

 

dank weer voor je snelle reactie! Ik wacht dan weer even rustig af… 

 

gr Roza 

Reputatie 7

Goede vraag van je @Roos90! Het duurt altijd enkele dagen voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Zodra er een update beschikbaar is, dan delen wij die met je. Hopelijk kunnen we je snel verblijden met de oplossing! 😊

Reputatie 1

Hoi lisa,

 

super! Ik hoop hem vandaag al binnen te krijgen! Ik stuur een reactie zodra ik meer weet :) 

Reputatie 1

Hoi! 
 

Dat zal ik vanavond naar jullie doorsturen! 
 

Reputatie 7

Hi @Alke, heel erg bedankt voor deze terugkoppeling! Helemaal helder zo. Ik heb gelijk een verzoek voor je ingeschoten bij onze technische dienst om in deze punten te duiken. Dit houd ik goed voor je in de gaten, zodat ik alle updates hierover met je kan delen. Ik wil dat dit zo snel mogelijk wordt uitgezocht en opgelost! 

Reputatie 4

Wij ervaren dat probleem ook, maar dat lossen we op door bv op 2 of 3 te drukken, dan gaat de opname naar die minuut in kwestie.

Reputatie 7

Hi @Roos90, je bent een topper! Merci voor de aanvulling. Ik heb het onderzoek zojuist dan ook heropend met deze aanvullende informatie. Hopelijk kan ik snel een update met je delen. Ik houd je op de hoogte!

Dat gebruiken wij nu ook als "hack" inderdaad. Maar ik hoop dat ze het probleem op kunnen lossen.

Ja, af n to valt ook het geluid weg bij een opname. Maar de opnames staan nu wel veel minder stil. Alleen af en toe nog. En bij sommige opnames valt het geluid soms weg.

Bij ons is het probleem met het doorspoelen bij opnames verholpen. Wij hebben ook problemen met het geluid. Na een tijdje valt het geluid weg. Opname afsluiten en weer starten helpt in ons geval.

Reputatie 4

@Jason Ik heb inderdaad een eigen modem/router. (USG) aangesloten op de mediaconverter.

Reputatie 7

Hi @Roos90,

Thanks voor je antwoord. Als ik voor mijn beurt mag spreken en @Lisa daarmee mag aanvullen, zal een eventuele vergoeding altijd in orde kunnen worden gemaakt wanneer de problemen zijn verholpen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Roos90, er zijn inderdaad nog geen meldingen binnengekomen met betrekking tot dit exacte probleem; daarom is het lastig na te gaan waar de oorzaak ligt. Een eventuele compensatie zal worden opgemaakt zodra het probleem volledig verholpen is - dit doen we omdat we een start- en einddatum nodig hebben, zo krijg je precies waar je recht op hebt. 

 

Reputatie 7

Hi @Samui1950, dankjewel voor je snelle reactie! Ik heb dit doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, aangezien we meerdere meldingen hebben gekregen dat er af en toe sprake is van wegvallend geluid. Ik ben wel heel erg blij dat de problemen zich veel minder frequent voordoen, al wil ik dat ook die issues verdwijnen. Zou je nog kunnen aangeven bij welke programma's jij wegvallend geluid ervaart? En merk je dit op een bepaald moment (bijvoorbeeld overdag of in de avonduren)? Lukt het wellicht ook om hier een kort filmpje van te maken? Als je dit door kan geven, dan voeg ik dit toe aan het onderzoek. Vervolgens blijf ik dit weer voor je in de gaten houden, totdat de technische dienst hopelijk dé oplossing heeft gevonden! 😊

Hi @rouwe111, wat fijn om te lezen dat het probleem met doorspoelen bij je is verholpen! Top dat je hier ook aanklopt en melding maakt van wegvallend geluid. Zou jij ook het volgende aan mij kunnen doorgeven? 

  • Ervaar jij dit met Cloud Opnemen, Terugkijken en/of live tv? 
  • Bij welke zenders/programma's komt dit voor?
  • Komt dit op een bepaald moment voor of willekeurig?
  • Zou je mij kunnen voorzien van een filmpje van het probleem?

Als je dit aan mij door kan geven, dan ga ik voor je aan de slag. Ik wil namelijk dat jullie heel snel van dit probleem af zijn! 💪

Reputatie 7

Hi @Samui1950, wat ontzettend balen om dit te lezen! Ik had zo erg gehoopt dat jij sinds mijn laatste bericht weer zonder problemen kon genieten. Zou jij nog terug kunnen komen op mijn vraag die ik eerder aan je stelde? Ik hoor graag van je of jij wel TV-Anywhere of een browser hebt waarin de opnames wel werkten? Zojuist heb ik gelijk mijn collega aan de mouw getrokken die enkele weken geleden aan mij doorgaf dat het zou zijn opgelost. Zodra ik hier een reactie op krijg van hoe wij dit het beste voor jou kunnen oplossen, dan laat ik dat hier aan je weten. Ik ben het helemaal met je eens dat jij duidelijkheid verdient over de situatie, dus die hoop ik je te kunnen geven. 

Wat betreft het extra probleem dat er nu is bijgekomen, hiervoor wil ik je alvast zelf proberen te helpen. Zou jij eens op 'Menu' of 'Gids' willen drukken. Worden deze zichtbaar? Zo niet, dan wil ik je vragen om langs de ingangskanalen van de tv te wisselen met de afstandsbediening. Daarnaast hoor ik graag van je of jij wellicht gebruik maakt van een adapter of een switch. Kan jij dit aan me laten weten? Ik wil dit issue voor je verhelpen!

Reputatie 1

Hoi! 
 

Dank weer voor het snelle antwoord! 
moet ik in dagen/weken of maanden denken tot het opgelost is? Dan weet ik waar ik aan toe ben 

Reputatie 1

Super! Zag dat ii gebeld was maar was helaas te laat met opnemen. Neem aan dat jullie dat waren? 

  • Ervaar jij dit met Cloud Opnemen, Terugkijken en/of live tv? 

Cloud Opnemen

  • Bij welke zenders/programma's komt dit voor?

Zover ik weet bij alle zenders. We nemen voornamelijk de commerciële zenders op (RTL4 en SBS6)

  • Komt dit op een bepaald moment voor of willekeurig?

Volgens mij nadat we een keer door hebben gespoeld tijdens de reclame. Dit doen we door de minuten direct te veranderen via de cijfer toetsen.

  • Zou je mij kunnen voorzien van een filmpje van het probleem?

Niet echt mogelijk, omdat ik niet weet wanneer het probleem zich voor doet. Het enige wat dan te zien zal zijn is dat het geluid stopt en het beeld door loopt.

Reputatie 1

Hi Lisa, Ik heb nog weinig last van vastlopen, alleen af en toe nog. En ik hoop dat jullie wel een keer hier een oplossing voor vinden. Vreemd vind ik ook, dat als ik de wifi op mijn mobiel aanzet, dat het beeld vastzit. Ik wens jou ook hele mooie feestdagen

Reputatie 7

Hi @Samui1950, graag wil ik kort iets aan je vragen ter check zodat ik dit door kan zetten naar mijn collega's van de technische dienst! Is het enkel het beeld dat hapert of merk jij ook problemen met je geluid? Als je dit zou kunnen terugkoppelen, dan zou dat super zijn. Merci! 

Hi,

Ik ondervind de laatste tijd problemen met een deel van de opgenomen programma's in de cloud

Als ik ze wil afspelen, dan schiet de opname meteen door naar het einde, en op ‘speel af vanaf begin’ helpt ook niet. Vooral alle opnames van de serie Professor-T, die in een map samen staan

Ook nu een (andere)opname die met horte en stootte afspeelde.

Reputatie 7

Hi @Roos90, heel goed dat je aanklopt in dit topic! Ik kan je gelukkig laten weten dat onze technische dienst hier de volledige focus op heeft. Het probleem is inmiddels gevonden, dus er wordt nu nog heel druk gewerkt aan een structurele oplossing. Excuses voor het ongemak. Heb je de Smart TV App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik hoor het graag, want de App hoort (inclusief het menu) perfect bij jou te werken. 

Zodra dit issue met Cloud Opnemen is opgelost, dan mag je mij weer aan de mouw trekken. Dan ga ik aan de slag met een vergoeding! 💪

Reageer