Beantwoord

Opname speelt begin maar springt naar einde bij doorspoelen


Sinds 1 a 2 weken hebben wij een probleem met de opnames. Op het moment dat je een opname start, dan begint het beeld bij het begin. Wanneer je vervolgens door wil spoelen naar het begin van het daadwerkelijke programma, dan springt de opname naar het einde. De functie terug naar het begin werkt ook niet. Hierdoor moeten we steeds de gehele opname handmatig terug spoelen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 May 2021, 14:23

Bekijk origineel

126 reacties

Reputatie 7

Hi @Samui1950, heel erg bedankt voor de aanvullingen! Super dat jij direct een foto hebt meegestuurd van het modem. Het Internet lampje hoort op het modem te branden, dus er gaat hier inderdaad iets niet helemaal goed. Soms kan het probleem eenvoudiger zijn dan je denkt en daarom wil ik je graag het volgende vragen. Zou jij de internetkabel goed willen aandrukken? Zo kunnen we uitsluiten of het hier niet om een losse kabel blijkt te gaan. Als jij dit hebt nagelopen en geen verschil merkt, zou jij dan de internetkabel in de andere poort voor Internet willen stoppen? Bij het modem dat jij in huis hebt, kun jij kiezen tussen poort 1 en 2. Zou jij een seintje willen geven als jij deze hebt omgewisseld en aan kunnen geven of dit dé oplossing was? Ik hoor het graag, want ik wil dat jullie zo snel mogelijk weer van een goede verbinding kunnen genieten! 

Zojuist heb ik weer gekeken of er al een update is van het onderzoek over de opnames en ik zie dat het onderzoek succesvol is afgerond vandaag! Jij geeft zelf aan dat het probleem nog steeds speelt, dus ik heb direct weer een nieuw verzoek ingediend bij de technische dienst. De technische dienst probeert zo snel mogelijk het probleem te verhelpen, maar dit kan soms enkele dagen duren. Ik wil heel graag eerst nagaan welk probleem er zich precies bij jou afspeelt voordat er mogelijk een nieuw modem wordt verstuurd. Wellicht weten wij samen het probleem gelijk op te lossen en kan jij hierdoor des te sneller weer van de opnames en het Internet genieten!

Reputatie 1

Hi Lisa, De internetkabel zit goed, heb deze ookin de andere poort voor internet gedaan. Geen verandering, want de opnames lopen nog vast.

Reputatie 1

Hi Lisa, wanneer is het mogelijk om weer naar opnames te kijken zonder dat deze vastloopt. En ook de internet en wifi zijn slecht.

Reputatie 7

Hi @Samui1950, dankjewel voor de terugkoppeling! Top dat jij ook direct een ander poort op het modem hebt getest. Ik had heel erg gehoopt dat dit verschil ging uitmaken. Zou jij het volgende willen proberen? Ik wil je vragen om de Wifi op het modem uit te schakelen. Dit kun jij doen via het knopje op de achter-/zijkant van het modem. Als jij vervolgens één computer/laptop aan wilt sluiten met een internetkabel en dan kunt controleren of jij op Internet komt via de brower, dan hoor ik graag of dit lukt. 

Als dit niet het geval is, dan mag jij een factory reset uitvoeren van het modem. In dit topic lees jij hoe je dat kunt doen. De instellingen van het modem zullen hierna wel teruggaan naar de instellingen zoals ze op de sticker van het modem staan. Ik hoor heel erg graag van je of deze stappen ervoor zorgen dat jouw verbinding weer als een tierelier gaat werken. 

Wat betreft het onderzoek over de opnames, die houd ik nog steeds nauwlettend voor jou in de gaten. Ik zie dat dit issue is doorgezet naar een andere afdeling waar er met een extra paar ogen naar wordt gekeken. Dit probleem lijkt dus een stuk complexer te liggen. Ik hoop dat ik jou hier snel een update over kan geven. Weet dat ik het in ieder geval voor je blijf checken tot ik een uitkomst van het onderzoek terugzie! 

Reputatie 7

Hi @Samui1950, ik wil jou graag een update geven over het issue van de opnames! Zoals ik al eerder aangaf, check ik dit onderzoek nog steeds voor jou. Ik heb een korte update van het onderzoek doorgekregen. Dit probleem wordt met hoge prioriteit opgepakt, echter is het niet mogelijk om aan te geven wanneer er exact een fix is. Het onderzoek loopt namelijk nog en het probleem is nog niet in kaart gebracht. Zodra er een workaround is, dan word jij hiervan op de hoogte gesteld. Ik hoop dat jij zo iets meer duidelijkheid hebt!

Reputatie 1

Hi Lisa, De opnames blijven vaak vast lopen, en dat is erg irriterend omdat je iedere keer weer opnieuw moet proberen een opname weer te starten en afwachten wanneer deze weer stopt.  En iedere keer als de opname stopt is de WiFi en Internet slecht en onstabiel. En volgens mij heeft het wel degelijk met de internet te maken, enof de router is zwak. Ik hoop wel dat het gauw wordt opgeknapt, want je moet wel betalen voor opname mogelijkheid.

 

Hoi Lisa ook wij hebben al weken last van opnames die niet te vinden zijn, vast lopen of niet af te spelen zijn. Ik hoor graag iets over de oplossing

Reputatie 7

Hi @Samui1950, dat kan ik mij helemaal voorstellen! Ik hoop ook heel erg dat ik je snel kan verblijden met goed nieuws, maar er wordt momenteel nog volop aan dit issue gewerkt. Weet dat ik in ieder geval, zodra de opnames weer werken zoals het hoort en het onderzoek succesvol is afgerond, graag wil kijken naar een tegemoetkoming voor deze periode. Jij betaalt namelijk voor een dienst die optimaal hoort te werken. 

Hi @Diran, heel goed dat jij via deze weg aanklopt! Ik ga je hier gelijk mee verder helpen. Zou jij het volgende kunnen doen? Haal de stekker van de TV Box uit het stopcontact en wacht dan minstens 10 seconden. Na deze 10 seconden mag jij de stekker weer terug in het stopcontact steken. Mocht dit niet helpen, dan wil ik checken of er nog opname capaciteit is. Dit check jij als volgt:

  1. TV Box Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)
    • Beschikbaar (Witte kleur)

Als het blijkt dat er nog voldoende geheugen is, dan wil ik je vragen om de TV Box een factory reset te geven. Dit doe je door met een paperclip het resetknopje aan de achterkant van de TV Box voor 10 seconden in te drukken.

Laat jij het aan mij weten of één van deze stappen ervoor heeft gezorgd dat jouw opnames weer vlekkeloos werken? Mocht dit niet werken, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen. Ik hoor het graag van je! 💪

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Samui1950, ik neem het stokje over van mijn collega omdat ze aan het genieten is van een welverdiende vakantie. Het issue is nog niet verholpen, er wordt nog steeds gezocht naar een permanente oplossing, sorry voor het ongemak. We houden je op de hoogte: er lijkt nu wel schot in de zaak te komen en men doet er alles aan om dit in goede banen te geleiden.

Reputatie 1

Goedemorgen Jason, Ik hoop dat gauw deze probleem opgelost is, want deze duurt wel lang, en ik hoop dat ik hiervoor wel een tegemoetkoming zal krijgen? 

Reputatie 6

Hoi @Samui1950, dat hopen wij uiteraard ook! Zodra er een update is, zal dit direct gedeeld worden. Zoals Lisa aangaf, zullen we naar de compensatie kijken zodra de problemen zijn opgelost. Zo hebben we een start- en einddatum en kunnen wij ervoor zorgen dat jij de juiste compensatie krijgt!

Hi,

Ik ondervind de laatste tijd problemen met een deel van de opgenomen programma's in de cloud

Als ik ze wil afspelen, dan schiet de opname meteen door naar het einde, en op ‘speel af vanaf begin’ helpt ook niet. Vooral alle opnames van de serie Professor-T, die in een map samen staan

Ook nu een (andere)opname die met horte en stootte afspeelde.

Reputatie 7

Hi @Samui1950, ik wil je nog eens heel erg bedanken voor jouw geduld! Het heeft even geduurd voordat ik de volgende update met je kon delen. Ik ben er vandaag weer voor je achteraan gegaan om hier een klap op te geven. Ik wil heel graag aan je vragen of jij kan checken of de problemen bij jou zijn verdwenen? Aan onze kant hebben wij namelijk continu wijzigingen doorgevoerd en wij hopen dan ook enorm dat jouw problemen daardoor zijn opgelost. 

Daarnaast hoor ik graag van je of jij wel TV-Anywhere of een browser hebt/had waarin de opnames wel werkten? Ik hoor het heel graag van je! 🤞

Hi @Cfn-3001, wat goed dat jij dit topic hebt gevonden en ook jouw probleem hier deelt! Ik ga je hier gelijk mee helpen, want dit kijkt zeker niet prettig. Speelt dit probleem zich af op alle TV Boxen of specifiek op één van de Boxen? Zou jij een zogenoemde powerflip willen uitvoeren op de Box(en) waar zich dit probleem voordoet? Dit doe je als volgt. 

Haal de stekker van de TV Box uit het stopcontact. Wacht vervolgens minimaal 10 seconden. Stop hierna de stekker weer terug. Ik hoop dat dit het probleem verhelpt! Zo niet, kan jij dan aan mij laten weten of er nog voldoende opname capaciteit is? 

Dit doe jij door naar het menu van de TV Box te gaan. Ga dan naar Account. Vervolgens ga je naar Mijn Opname en dan naar Cloud Opnemen. Onderin de pagina in het balkje zie je:

  • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
  • Geplande opnames (Blauwe kleur)
  • Beschikbaar (Witte kleur)

Kan jij de kleur hiervan aan mij doorgeven? Ik zie graag je reactie tegemoet, zodat ik je weer verder kan helpen! 😊

Hi Lisa

 

Ik heb de stekker van de tv-box 2x eruit gehad… kort..10 sec, en lang 3 min

maar beide keren geen succes

Valt me op dat het allemaal wat oudere opnames betreft die dit doen, door springen naar einde opnamen, de recente gaan wel goed

de kleuren:

Rood 105,5
Blauw 61,8
Wit 32,7
dus zou er nog ruimte genoeg zijn.

 

Reputatie 7

Hi @Cfn-3001, top dat jij gelijk alle stappen bij langs bent gegaan! Merci voor de moeite en voor het doorgeven. Aangezien de opname capaciteit niet de boosdoener is, wil ik voorstellen om een factory reset van de TV Box(en) uit te voeren waarop jij dit probleem ervaart. Dit doe je op de volgende manier.

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, etc.) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. Fingers crossed dat jij hierna een verbetering merkt!

Mocht jij na deze stap nog steeds hetzelfde probleem aanhouden, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen. Dan zal ik een verzoek indienen bij onze technische dienst om hier verder in te duiken, zodat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik hoor het dan ook graag van je! 

 

Lisa,

 

Fingers gecrossed..zaten toen wel in de knoop...hihi

reset uitgevoerd… haalt alle gegevens opnieuw op.. mooi

maar.. toen nog ..steeds… hetzelfde probleem

de oudere opgenomen programma’s(vooral series)  lopen nog steeds niet.

Bij het afspelen, meteen naar einde  van opnamen, ook als ik de pauze, en start begin druk

Films gaan wel goed…

maar bedenkt ook...film is vaak/altijd, 1 wolkje in de opname

series.. krijg je meer wolkjes te zien, omdat je die niet wilt missen

de wat meer recente opnamen, serie,  gaan wel goed

een slecht stukje cloud… waar die zijn opgeslagen ??

 

 

Reputatie 7

Hi @Cfn-3001, helemaal top dat jij direct alle stappen hebt uitgevoerd! Ik hoop dat je vingers niet meer in de knoop zitten haha. Merci dat je dit doorgeeft, want hier ga ik graag wat aan doen. Ook de oudere opnames hoor jij namelijk zonder problemen te bekijken. Ik wil dan ook graag een verzoek indienen voor de technische dienst, maar hier heb ik alleen het volgende nog voor nodig. Ik zie namelijk dat jij twee TV Boxen hebt thuis, alleen zo te lezen speelt dit probleem zich op één TV Box af. Klopt dat? Zojuist heb ik het MAC-adres van de TV Box waarvan ik denk dat deze de problemen geeft, naar jou doorgezet in een privébericht. Zou jij aan mij willen bevestigen of dit de juiste is? Dan weet ik zeker dat ik de correcte gegevens doorzet naar de technische dienst en wordt dit zo snel mogelijk opgelost! 💪

Sinds de update van de tv box afgelopen nacht, werken mijn cloud opnames helaas ook niet meer. Ook terugkijken vanuit de gids werken helaas niet meer. Je ziet de eerste 4 of 5 seconden van de opname, maar de tijd balk toont op dat moment dat je de laatste seconden aan het kijken bent. Tv box is al gereset, maar dat heeft geen verschil gemaakt. 

 

Vooralsnog maakt T-Mobile nog geen heel geweldige indruk, goedkoop lijkt duurkoop te worden.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Paul_U,

Fijn dat je ons op de hoogte brengt, ik los dit graag voor je op! Zojuist heb ik een reactie gegeven op jouw identieke reactie in het volgende topic: [Info] Onderhoud TV in de nacht van 6 op 7 september. Graag stel ik voor om, in lijn met onze huisregels, het gesprek daar voort te zetten.

Hierbij sinds update zelfde problemen zoals beschreven qua opnames die naar het einde verspringen.

Reputatie 7

Hi @reinier123, wat balen om te lezen dat jij ditzelfde probleem ervaart! Gelukkig ben je bij mij aan het juiste adres hiervoor en ik help je dan ook graag. Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen, maar hier zie ik niet de TV Box in terug. Heb jij deze rechtstreeks aangesloten op het modem?

Graag stel ik voor om een powerflip uit te voeren. Dit doe je door de stekker van de TV Box uit het stopcontact te halen. Wacht dan minimaal 10 seconden en stop dan de stekker weer terug.

Kan je aan mij laten weten of dit verschil voor jou uitmaakt? Mocht dit geen verschil uitmaken, dan wil ik ook alvast bij jou het volgende checken. Ik wil graag weten of er nog voldoende opname capaciteit is. 

Dit doe jij door naar het menu van de TV Box te gaan. Ga dan naar Account. Vervolgens ga je naar Mijn Opname en dan naar Cloud Opnemen. Onderin de pagina in het balkje zie je:

  • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
  • Geplande opnames (Blauwe kleur)
  • Beschikbaar (Witte kleur)

Dankjewel alvast voor de moeite en ik hoor het graag van je, want ik wil dit voor je oplossen! 💪

Wat een ontzettend gezwam van T-Mobile in deze topic. Ik heb nu sinds een maand dezelfde problemen en ze doen net alsof dat nieuw is. Hier lees ik dezelfde problemen wn T-Mobile kan het gewoon NIET oplossen. Slecht systemen programmatuur?

Hi @reinier123, wat balen om te lezen dat jij ditzelfde probleem ervaart! Gelukkig ben je bij mij aan het juiste adres hiervoor en ik help je dan ook graag. Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen, maar hier zie ik niet de TV Box in terug. Heb jij deze rechtstreeks aangesloten op het modem?

Graag stel ik voor om een powerflip uit te voeren. Dit doe je door de stekker van de TV Box uit het stopcontact te halen. Wacht dan minimaal 10 seconden en stop dan de stekker weer terug.

Kan je aan mij laten weten of dit verschil voor jou uitmaakt? Mocht dit geen verschil uitmaken, dan wil ik ook alvast bij jou het volgende checken. Ik wil graag weten of er nog voldoende opname capaciteit is. 

Dit doe jij door naar het menu van de TV Box te gaan. Ga dan naar Account. Vervolgens ga je naar Mijn Opname en dan naar Cloud Opnemen. Onderin de pagina in het balkje zie je:

  • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
  • Geplande opnames (Blauwe kleur)
  • Beschikbaar (Witte kleur)

Dankjewel alvast voor de moeite en ik hoor het graag van je, want ik wil dit voor je oplossen! 💪

Lijkt weer te werken, ik hou het in de gaten. 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @t.stupers, we nemen dit probleem zeer serieus en willen absoluut niet pretenderen dat het de eerste keer is of een nieuw issue is, sorry als dat tot op heden wel zo overgekomen is, dat is zeker niet onze intentie geweest.

Zou je alsjeblieft gebruik willen maken van het onderstaande template dat mijn collega Lisa doorstuurde? Zo kunnen we het probleem sneller in behandeling nemen, thanks alvast!

Graag stel ik voor om een powerflip uit te voeren. Dit doe je door de stekker van de TV Box uit het stopcontact te halen. Wacht dan minimaal 10 seconden en stop dan de stekker weer terug.

Kan je aan mij laten weten of dit verschil voor jou uitmaakt? Mocht dit geen verschil uitmaken, dan wil ik ook alvast bij jou het volgende checken. Ik wil graag weten of er nog voldoende opname capaciteit is. 

Dit doe jij door naar het menu van de TV Box te gaan. Ga dan naar Account. Vervolgens ga je naar Mijn Opname en dan naar Cloud Opnemen. Onderin de pagina in het balkje zie je:

  • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
  • Geplande opnames (Blauwe kleur)
  • Beschikbaar (Witte kleur)

Asjeblieft zeg, dit heb ik al zo vaak gedaan. Check mijn eigen topic hierover. Wees eens alert en betrokken en kom niet steeds met dezelfde standaard vragen. Dan komen we misschien verder.  Ik heb trouwens nog 50% vrije ruimte. 

Reageer