Beantwoord

Opname speelt begin maar springt naar einde bij doorspoelen


Sinds 1 a 2 weken hebben wij een probleem met de opnames. Op het moment dat je een opname start, dan begint het beeld bij het begin. Wanneer je vervolgens door wil spoelen naar het begin van het daadwerkelijke programma, dan springt de opname naar het einde. De functie terug naar het begin werkt ook niet. Hierdoor moeten we steeds de gehele opname handmatig terug spoelen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 May 2021, 14:23

Bekijk origineel

126 reacties

En de bug is weer terug 😞

Reputatie 7

Hi @t.stupers, dankjewel voor je aanvulling! Weet dat jij we je juist zo goed mogelijk hiermee willen helpen. Zojuist heb ik ook jouw eigen topic gecheckt. Zou jij de communicatie over dit onderwerp in één en hetzelfde topic willen houden? Zo lopen er geen zaken door elkaar en word jij het snelste door ons geholpen. Heel fijn dat jij hebt aangegeven dat de boosdoener niet zit in de opname capaciteit, merci voor het checken. Omdat ik lees dat jij al meerdere resetten hebt uitgevoerd, heb ik direct een verzoek ingediend voor de technische dienst.

Weet dat het een paar dagen kan duren voordat een onderzoek volledig is afgerond en opgelost. Ik ga dit voor je in de gaten houden en hoop je binnenkort te kunnen verblijden met het goede nieuws dat dit probleem is opgelost. Mocht jij nog vragen hebben, stel die dan gerust. Ik hoop dat dit snel verholpen kan worden, zodat jij weer zonder problemen kunt genieten!

Hi @reinier123, goed dat jij dit gelijk aangeeft! Ik had heel erg gehoopt dat het probleem definitief was verdwenen, dus ik help je hier weer meteen bij. Zou jij nog willen terugkomen op het laatste bericht dat ik naar je heb gestuurd? Ik heb je verbinding weer onder de loep genomen en zo te zien had jij de powerflip al uitgevoerd, topper.

Als jij mij nog kan voorzien van je opname capaciteit, dan kan ik je zo goed mogelijk verder helpen. 

Dit doe jij door naar het menu van de TV Box te gaan. Ga dan naar Account. Vervolgens ga je naar Mijn Opname en dan naar Cloud Opnemen. Onderin de pagina in het balkje zie je:

  • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
  • Geplande opnames (Blauwe kleur)
  • Beschikbaar (Witte kleur)

Wanneer dit niet het probleem lijkt te veroorzaken, dan wil ik nog aan je vragen om een factory reset van de TV Box uit te voeren. Dit doe je door met een paperclip het resetknopje aan de achterkant zo'n 10 seconden in te drukken. Als ook dit geen verbeteringen oplevert, dan maak ik ook voor jou heel graag een verzoek aan voor de technische dienst. Dankjewel alvast! 💪

Aan de opslag ligt het niet. Reset gedaan.

 

Meteen getest met opnames, en bij een opname weer hetzelfde probleem.

@lisa: ik zal verder op mijn eigen topic gaan. Het was echter wel leerzaam voor mij te zien dat er meerdere topics met hetzelfde probleem zijn die al veel langer geleden zijn gestart. Hoopvol toch dat T-Mobile het na zeker 3 maanden misschien gaat oplossen? En wat is er een lange aanloopdiscussie nodig voordat er eindelijk iets geëscaleerd wordt naar de TD.

Reputatie 7

Hi @reinier123, dankjewel voor je super snelle reactie! Top dat je dit gelijk hebt uitgevoerd en hebt uitgezocht. Ook voor jou heb ik zojuist een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik houd beide onderzoeken goed in de gaten en klop weer in dit topic aan zodra ik een terugkoppeling terugzie. Ik duim dat jij snel weer probleemvrij bent! 😊

Hi @t.stupers, top dat je dit aangeeft! Dan zal ik je in jouw topic van een antwoord voorzien, zodra ik een update in kan zien van het onderzoek. Weet dat het zeker niet de bedoeling is om iets na drie maanden op te pakken. Zodra er wordt aangegeven dat iemand problemen heeft, dan lopen wij direct verschillende stappen door en als blijkt dat die niet werken, dan maken wij een verzoek aan voor de technische dienst. Dus weet dat wij altijd ons best doen om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Ik wil namelijk dat jij snel van je problemen af bent!💪

Reputatie 7

Hi @reinier123, ik ben super blij om te zien dat het onderzoek helemaal is afgerond! Klopt het dat jij helemaal probleemvrij bent? Er bleek namelijk een algemeen issue bij jou te spelen die sindskort is opgelost. Ik hoor het heel graag van je. Laat je het aan mij weten als ik je nog ergens mee kan helpen? 😊

Hi @t.stupers, ik zie dat jouw onderzoek nog volop gaande is! Ik baal er echt van dat jij nog steeds problemen ervaart. De uitkomst van dit onderzoek delen we in jouw eigen gemaakte topic. Weet dat mijn collega en ik hier bovenop zitten en dit issue ook al hebben aangekaart bij een andere afdeling. Ik hoop echt dat er zo snel mogelijk een oplossing voor komt! 

Dat probleem is inderdaad opgelost. Nu weer de volgende problemen.

- Opnames waarbij het beeld vastloopt en geluid verder speelt of soms het beeld vasthangt en er stukjes overgeslagen worden.

- Daarnaast werkt het casten vanuit de android app niet  (live tv, of opnames). Grote tmobile logo met spinner en rose achtergrond blijft laden. 1 keer gehad dat hij live TV afspeelde, maar in hele lage kwaliteit en moest meer dan 1 minuut wachten.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @reinier123 het issue over dat geluid niet klopt of vastloopt met opnames, wordt momenteel nog verder onderzocht. Wat betreft het casten. Op welke manier doe je dit? Maak je gebruik van een Google Chromecast of Airplay of doe je dit op een andere manier? Heb je dit probleem met casten alleen met TV Anywhere op jouw andorid toestel of ook op de andere apparaten? Of bedoel je met android app de smart tv app die nog in bèta is? 

Reputatie 1

Hi, Ik ben even weggeweest, maar heb nog steeds problemen met het vastlopen van een opname. Ook heb ik nu als ik terugschakel van opname naar gewone tv lukt dat niet. Eerst moet ik de kleine tv box uitschakelen en dan weer aanzetten om weer tv te kunnen kijken. Doe ik dit niet, dan heb ik alleen een zwarte beeld. Omdat het nu al erg lang duurt wil ik wel eens weten wanneer ik geen last meer heb van een vastlopende opname.

Reputatie 7

Hi @Samui1950, wat ontzettend balen om dit te lezen! Ik had zo erg gehoopt dat jij sinds mijn laatste bericht weer zonder problemen kon genieten. Zou jij nog terug kunnen komen op mijn vraag die ik eerder aan je stelde? Ik hoor graag van je of jij wel TV-Anywhere of een browser hebt waarin de opnames wel werkten? Zojuist heb ik gelijk mijn collega aan de mouw getrokken die enkele weken geleden aan mij doorgaf dat het zou zijn opgelost. Zodra ik hier een reactie op krijg van hoe wij dit het beste voor jou kunnen oplossen, dan laat ik dat hier aan je weten. Ik ben het helemaal met je eens dat jij duidelijkheid verdient over de situatie, dus die hoop ik je te kunnen geven. 

Wat betreft het extra probleem dat er nu is bijgekomen, hiervoor wil ik je alvast zelf proberen te helpen. Zou jij eens op 'Menu' of 'Gids' willen drukken. Worden deze zichtbaar? Zo niet, dan wil ik je vragen om langs de ingangskanalen van de tv te wisselen met de afstandsbediening. Daarnaast hoor ik graag van je of jij wellicht gebruik maakt van een adapter of een switch. Kan jij dit aan me laten weten? Ik wil dit issue voor je verhelpen!

Reputatie 7

Hi @Samui1950, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! Ik zie terug dat het onderzoek is afgerond en er een nieuwe TV Box jouw kant op gaat komen om dit probleem hopelijk voor eens en altijd te tackelen. Nogmaals onwijs bedankt voor al jouw geduld van de afgelopen tijd. Ik wil je dan ook heel graag iets leuks meegeven als blijk van waardering. Tip: houd de deurbel morgen goed in de gaten. 

Mijn collega’s van de technische dienst hebbben geconstateerd jouw tv stream er niet goed uitzag en hopen dat een andere TV Box dat probleem gaat verhelpen. Geef je mij een seintje zodra de nieuwe TV Box up and running is? Dan maak ik namelijk ook direct een compensatie voor je in orde van deze afgelopen periode. 

Hi @Cfn-3001, zoals je weet houd ik ook nog steeds jouw issue goed in de gaten! Dit is echter nog steeds volop in onderzoek. Ik ben wel op zoek gegaan of ik al een concrete update met je kan delen, maar die zie ik nu nog niet terug. Ik heb dan ook uitvraag gedaan of ik een update kan krijgen, zodat ik je hopelijk meer duidelijkheid kan geven. Jij ook echt heel erg bedankt voor het geduld. Fingers crossed dat ik snel goed nieuws kan delen!

Reputatie 1

Hi Lisa, Wij bedanken jullie voor de mooie bloemen, en mijn vrouw is er heel blij mee. We stellen dit erg op prijs. Ik wacht nu op de nieuwe TV Box en hoop dat de problemen dan eindelijk verdwenen zijn. Bedankt dat je ook een compensatie voor mij in orde wil maken. Nogmaals bedanken wij jullie voor de mooie bloemen. 

Groetjes Samui1950

 

Reputatie 7

Hi @Samui1950, ik word helemaal vrolijk van je berichtje! Super om te lezen dat jullie hier zo blij mee zijn, jullie hebben ze ook meer dan verdiend. Heel graag gedaan en ik hoop ook van harte dat de nieuwe TV box de problemen laat verdwijnen! 

Reputatie 7

Hi @Samui1950, ik zie dat je afgelopen zaterdag de nieuwe TV Box hebt ontvangen! Ik ben onwijs benieuwd of jij nu van je problemen af bent. Zou je mij van een korte terugkoppeling kunnen voorzien om aan te geven of jij nu probleemvrij bent? Hele fijne avond alvast! 😊

Reputatie 1

Hi Lisa, tv box ontvangen en aangesloten, en na een paar dagen zie ik dat de opnames nog soms vastlopen. Niet zo vaak als voorheen, maar toch gebeurt het af en toe.

Reputatie 7

Hi @Samui1950, merci dat je dit gelijk naar mij terugkoppelt! Wat ontzettend balen om dit te lezen, want ik had echt gehoopt dat dit zou werken. Zojuist heb ik dan ook gelijk één van mijn collega's van de technische dienst weer aan de mouw getrokken en heb ik jouw update doorgegeven. Zodra ik hoor of en hoe wij dit issue op een andere manier kunnen aanvliegen, dan laat ik dat aan je weten. Ik ben al wel blij om te lezen dat het minder vaak voorkomt, maar het hoort natuurlijk helemaal vastloop-vrij te zijn! 💪

Reputatie 7

Hi @Samui1950, graag wil ik kort iets aan je vragen ter check zodat ik dit door kan zetten naar mijn collega's van de technische dienst! Is het enkel het beeld dat hapert of merk jij ook problemen met je geluid? Als je dit zou kunnen terugkoppelen, dan zou dat super zijn. Merci! 

Reputatie 1

Ja, af n to valt ook het geluid weg bij een opname. Maar de opnames staan nu wel veel minder stil. Alleen af en toe nog. En bij sommige opnames valt het geluid soms weg.

Ja, af n to valt ook het geluid weg bij een opname. Maar de opnames staan nu wel veel minder stil. Alleen af en toe nog. En bij sommige opnames valt het geluid soms weg.

Bij ons is het probleem met het doorspoelen bij opnames verholpen. Wij hebben ook problemen met het geluid. Na een tijdje valt het geluid weg. Opname afsluiten en weer starten helpt in ons geval.

Reputatie 7

Hi @Samui1950, dankjewel voor je snelle reactie! Ik heb dit doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, aangezien we meerdere meldingen hebben gekregen dat er af en toe sprake is van wegvallend geluid. Ik ben wel heel erg blij dat de problemen zich veel minder frequent voordoen, al wil ik dat ook die issues verdwijnen. Zou je nog kunnen aangeven bij welke programma's jij wegvallend geluid ervaart? En merk je dit op een bepaald moment (bijvoorbeeld overdag of in de avonduren)? Lukt het wellicht ook om hier een kort filmpje van te maken? Als je dit door kan geven, dan voeg ik dit toe aan het onderzoek. Vervolgens blijf ik dit weer voor je in de gaten houden, totdat de technische dienst hopelijk dé oplossing heeft gevonden! 😊

Hi @rouwe111, wat fijn om te lezen dat het probleem met doorspoelen bij je is verholpen! Top dat je hier ook aanklopt en melding maakt van wegvallend geluid. Zou jij ook het volgende aan mij kunnen doorgeven? 

  • Ervaar jij dit met Cloud Opnemen, Terugkijken en/of live tv? 
  • Bij welke zenders/programma's komt dit voor?
  • Komt dit op een bepaald moment voor of willekeurig?
  • Zou je mij kunnen voorzien van een filmpje van het probleem?

Als je dit aan mij door kan geven, dan ga ik voor je aan de slag. Ik wil namelijk dat jullie heel snel van dit probleem af zijn! 💪

  • Ervaar jij dit met Cloud Opnemen, Terugkijken en/of live tv? 

Cloud Opnemen

  • Bij welke zenders/programma's komt dit voor?

Zover ik weet bij alle zenders. We nemen voornamelijk de commerciële zenders op (RTL4 en SBS6)

  • Komt dit op een bepaald moment voor of willekeurig?

Volgens mij nadat we een keer door hebben gespoeld tijdens de reclame. Dit doen we door de minuten direct te veranderen via de cijfer toetsen.

  • Zou je mij kunnen voorzien van een filmpje van het probleem?

Niet echt mogelijk, omdat ik niet weet wanneer het probleem zich voor doet. Het enige wat dan te zien zal zijn is dat het geluid stopt en het beeld door loopt.

Reputatie 7

Hi @rouwe111, super dat je zo'n heldere terugkoppeling hebt gegeven! Ik heb gelijk het verzoek ingediend voor de technische dienst en ga dit voor je in de gaten houden. Geen probleem dat een filmpje niet lukt. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren totdat het onderzoek volledig is afgerond. Ik hoop dat ik jullie snel meer kan vertellen en duim dat dit binnenkort definitief wordt opgelost! 🤞

Reputatie 7

Hi @rouwe111 en @Samui1950, zoals beloofd heb ik de onderzoeken voor jullie in de gaten gehouden! Jullie probleem omtrent wegvallend geluid bij Cloud Opnames valt onder een algemeen issue, waar momenteel heel hard aan wordt gewerkt. Excuses voor het ongemak. Ik had gehoopt dat ik jullie allebei kon verblijden met het nieuws dat hier een oplossing voor is, maar hier is de technische dienst nog druk mee bezig. Weet dat het onze priorieit heeft om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Merci voor jullie engelengeduld! 

 

Reputatie 1

Hi Lisa, Ik heb nog weinig last van vastlopen, alleen af en toe nog. En ik hoop dat jullie wel een keer hier een oplossing voor vinden. Vreemd vind ik ook, dat als ik de wifi op mijn mobiel aanzet, dat het beeld vastzit. Ik wens jou ook hele mooie feestdagen

Reputatie 7

Hi @Samui1950, dankjewel voor deze update! Ik ben heel blij dat jij al een stuk minder last hebt van het vastlopen. De permanente oplossing ligt op het begin van het nieuwe jaar, dus ik hoop dat jij dan weer helemaal probleemvrij bent. Dankjewel, ik wil jou ook een super mooie feestmaand toewensen! 🎄

Reageer