Beantwoord

Opname speelt begin maar springt naar einde bij doorspoelen


Sinds 1 a 2 weken hebben wij een probleem met de opnames. Op het moment dat je een opname start, dan begint het beeld bij het begin. Wanneer je vervolgens door wil spoelen naar het begin van het daadwerkelijke programma, dan springt de opname naar het einde. De functie terug naar het begin werkt ook niet. Hierdoor moeten we steeds de gehele opname handmatig terug spoelen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 May 2021, 14:23

Bekijk origineel

126 reacties

Reputatie 1

Sinds dat we aangesloten zijn problemen met het terugkijken op het tv kastje als op de samsung app op tv. Bij alle zenders loopt de opname na een paar sec vast en daarmee ook het hele tvkastje. Bij de samsung app start het hele menu uberhaupt niet op. We hebben een tvkastje juist expres voor het opnemen aangeschaft en dit werkt nu al 1,5 maand niet naar behoren. Alle opties hiervoor gedaan, dus alles is al eens gereset geweest. Graag een passende oplossing

Reputatie 7

Hi @Roos90, heel goed dat je aanklopt in dit topic! Ik kan je gelukkig laten weten dat onze technische dienst hier de volledige focus op heeft. Het probleem is inmiddels gevonden, dus er wordt nu nog heel druk gewerkt aan een structurele oplossing. Excuses voor het ongemak. Heb je de Smart TV App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik hoor het graag, want de App hoort (inclusief het menu) perfect bij jou te werken. 

Zodra dit issue met Cloud Opnemen is opgelost, dan mag je mij weer aan de mouw trekken. Dan ga ik aan de slag met een vergoeding! 💪

Reputatie 1

Hoi lisa,

 

dank voor je reactie, ja we hebben alles al geprobeerd maar probleem Blijft bestaan en bij grotendeels alle zenders waarbij we opnames opgenomen hebben. Binnen hoeveel tijd is de verwachting dat het issue verholpen is aangezien we wel betalen voor het opnemen? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Roos90,

Fijn dat je al zelf op zoek bent gegaan naar een oplossing! Ik had je graag een verwachte oplostijd gegeven voor de TV Box, alleen is het lastige met de achterliggende software en code dat het vaak zoeken is naar een speld in een hooiberg. Daarom zijn wij met man en macht aan de slag en ik hoop dat wij snel jouw kijkplezier volledig kunnen herstellen.

Wat betreft de T-Mobile TV App voor jouw Samsung SmartTV open ik graag een onderzoek voor je. Graag wil ik je vragen om mij van de volgende gegevens te voorzien zodat ik een gericht onderzoek voor je kan openen:

  • Welke tv heb je en welke afstandsbediening? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd? 
  • Ervaar je dit op de ene zender meer dan de ander? Zo ja, welke?
  • Op welke datum en op welk tijdstip begonnen deze problemen of op welke momenten ervaar je dit het meest? 
  • Doet het probleem zich ook voor op andere apparaten?

Overigens werkt opnemen wél goed voor de TV Anywhere App die je kan gebruiken op jouw mobiele apparaten én kan streamen naar jouw TV. 

Dit is natuurlijk geen permanente oplossing en daarom werken wij hard door om de TV Box weer op de rails te krijgen!

Reputatie 1

We hebben sinds vorige week de samsung 65" QLED 4K 65Q75A (2021) met android besturing  de app is dus ook de laatste nieuwe versie

Daarnaast hebben we pas sinds vorige maand een werkend systeem glasvezel van t-mobile dus neem aan dat het allemaal de laatste versies zijn

wat we merken is dat het vaak rond 21:30 is dat het niet meer werkt, maar soms is het sochtends bij opstarten ook dat het hele systeem al niet werkt. Sowieso is ned 1,2,3, rtl die het niet doen. Gisteravond konden we de opname starten en daarna liep de tv kast helemaal vast. Sbs deed het gisteren wel maar met horten en stoten. Het casten naar de tv dan speelt de app wel het geluid af op de tv maar beeld volgt niet. Het enige wat werkt is op de mobiel alleen kijken.  

 

Reputatie 7

Hi @Roos90, hartstikke bedankt voor deze snelle aanvulling! Zou je enkel nog kunnen opzoeken welk exacte besturingssysteem jullie tv heeft? Dit kun je vinden bij de instellingen van de tv. De technische dienst heeft dit nodig om aan de slag te kunnen. Als je hier nog op terug zou kunnen komen, dan zou dat super zijn. Merci! 

Reputatie 1

Hoi lisa,

 

dat wil ik zeker maar wat heb je precies nodig? 
modelcode/serienr/softwareversie? 

Reputatie 7

Hi @Roos90,

Thanks voor je bericht! Het gaat daar specifiek om de software-versie gepaard met het type software, maar daarvan ga ik er een beetje vanuit dat het Tizen betreft. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite! 

Reputatie 1

Hoi boris,

 

dat klopt het is inderdaad tizen, software versie van de tv is T-NKM2DEUC-1904.0, BT-S

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Roos90,

Fijn dat je deze informatie kon aanleveren, hier hebben wij een hoop aan! Inmiddels heb ik een onderzoek voor je geopend en wij gaan hard aan de slag om de app snel werkend te krijgen op jouw TV. Mocht hier een software update voor nodig zijn dan zou het kunnen dat het langer duurt voordat het is opgelost.

In ieder geval zetten wij alles op alles om je weer stabiele TV ervaring te kunnen geven!

Reputatie 1

Hoi cal,

 

op welk termijn kan ik hier iets van terughoren? 

Reputatie 7

Goede vraag van je @Roos90! Het duurt altijd enkele dagen voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Zodra er een update beschikbaar is, dan delen wij die met je. Hopelijk kunnen we je snel verblijden met de oplossing! 😊

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Roos90,

Hopelijk heb je een mooi lang weekend achter de rug.

Wat betreft de Samsung T-Mobile TV App heb ik een klein vraagje: zou je na kunnen gaan welke versie van de T-Mobile TV App geïnstalleerd is op de TV?

Onze technische dienst heeft hiermee weer een stukje extra van de puzzel en wij proberen ons best om snel het volledige plaatje zichtbaar te krijgen!

Reputatie 1

Hoi cal,

 

ik heb vorige week de app nogmaals verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dus ik neem aan dat het  de laatste nieuwe versie is 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Roos90,

Bedankt voor de informatie! Zou je de exacte versie van de T-Mobile TV App met mij kunnen delen? Voor verschillende software versies van de TV zelf zijn namelijk verschillende versies van de T-Mobile TV App in inloop en ik heb niet goed zicht welke versie van de T-Mobile TV App de laatste is voor jouw software versie. Hiermee kan het onderzoek weer flink vooruit. Alvast bedankt voor de hulp! 🙂

Reputatie 1

Hoi! 
 

Dat zal ik vanavond naar jullie doorsturen! 
 

Reputatie 7
Badge +4

Super, bedankt @Roos90! Succes nog met je bezigheden vandaag. 😄

Reputatie 1

Hoi! 
 

Zoals beloofd hierbij de versie van de app: 1.0.16.

Reputatie 7

Hi @Roos90, je bent een topper! Merci voor de aanvulling. Ik heb het onderzoek zojuist dan ook heropend met deze aanvullende informatie. Hopelijk kan ik snel een update met je delen. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 1

Super! Zag dat ii gebeld was maar was helaas te laat met opnemen. Neem aan dat jullie dat waren? 

Reputatie 7

Hi @Roos90, heel graag gedaan! Ik ben gelijk achter de schermen gaan kijken, maar ik zie niet terug dat één van mijn collega's jou heeft geprobeerd te bellen. Zou het een ander bedrijf kunnen zijn dat jou heeft gebeld? 

Reputatie 1

Hoi, ow in mijn mobiel stond ie aangegeven als tmobile op 08000092. Maar als er verder niks bekend is zal het wel een fout zijn geweest

Reputatie 7

Hi @Roos90, thanks voor het doorgeven! Ik vrees dat dit voor ons beide een mysterie zal blijven haha, sorry daarvoor. Gelukkig kan ik je binnen enkele dagen wel meer duidelijkheid geven over het onderzoek. Zodra ik een update zie, dan ben je de eerste die het hoort!

Al een aantal weken hebben wij vergelijkbare problemen.

1. Tijdens het aanzetten van de ontvanger zwart beeld zonder geluid. Wanneer we vervolgens een nummer intoetsen gaat hij naar deze zender.

2. Regelmatig dat het geluid uitvalt en het beeld doorloopt. Dit is alleen op te lossen door de ontvanger uit en weer in te schakelen. Erg vervelend als je bijvoorbeeld in een opname zit.

3. Soms willen opnames niet soepel vooruit spoelen maar verspringt het beeld in blokken waardoor je geregeld veel te ver vooruit bent gegaan.

4. Sinds een week of 2 hebben we last van het probleem zoals hier eerder besproken dat oudere opnames direct vastlopen of naar het einde springen. Of een enkele keer zodra je vooruit gaat spoelen pas. Bij het vastlopen werkt helemaal niets meer en moeten er de ontvanger van de stroom halen om te resetten. Maar dezelfde opnames blijven daarna vastlopen.

Het gekke is dat dit vastlopen ook gebeurd in de T-mobile app op onze andere TV. Dus het ligt niet aan de ontvanger of app maar aan de opnames in de cloud.

 

Ik hoop dat jullie alle 4 de problemen zsm kunnen oplossen. Anders wordt het helaas toch weer overstappen naar een iets duurdere maar veel betere KPN waar we met het vergelijkbare systeem jaren lang nooit problemen als deze hadden.

Reputatie 7

Hi @Roos90, ik hoop dat je een fijn Pinksterweekend hebt genoten! Graag wil ik je laten weten dat onze IT-afdeling jouw issue onlangs ook heeft gesignaleerd als algemeen issue! Dit is momenteel dan ook volop in onderzoek, dus ik hoop dat jij heel snel merkt dat dit weer zonder problemen werkt. Er wordt hard aan gewerkt! 

Hi @Alke, heel fijn dat je zo helder aangeeft wat er momenteel bij je speelt! Hier help ik je graag bij, want je hoort probleemloos tv te kijken. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat het modem al meer dan 150 dagen onafgebroken aan staat. Zou je eens een zogenoemde powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Kan je aangeven of jij na deze handeling een verbetering opmerkt in de vier punten? Merci voor de moeite! Daarnaast hoor ik graag of je ook gebruikmaakt van externe audioapparatuur? Ik hoop enorm dat jij een verschil ervaart na de powerflip. Als je dit kan aangeven, dan ga ik je direct verder helpen aan een oplossing voor deze issues! 💪

Reageer