Opnames Cloud opnemen werken niet goed

  • 6 February 2021
  • 51 reacties
  • 1118 Bekeken

Hoi,

Sinds twee weken beginnen opnames die gemaakt zijn via Cloud opnemen halverwege raar te doen. Het beeld springt dan een paar minuten verder en later weer terug en dat dan de hele tijd. Dit gebeurt ook met het geluid onafhankelijk van het beeld. Het is dus alsof de opname door de shredder is gehaald en willekeurig in elkaar is geplakt. De opname is daardoor dus niet fatsoenlijk te bekijken. Soms werkt een volledige reboot van de TV box even, maar dat is geen garantie. Dit gebeurt zowel op de TV box als in de TV Anywhere app. Hier baal ik erg van, want we kijken graag programma's van de BBC die we niet op een andere manier kunnen terugkijken. Bovendien is Cloud opnemen een service waar ik voor betaal, dan verwacht ik ook dat het naar behoren werkt. Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor? Alvast bedankt!

Boris 9 maanden geleden

Hoi allen,

We zijn druk bezig om samen met de techneuten het probleem op te lossen. Op dit moment hebben we het probleem nog niet kunnen reproduceren en wil ik jullie vragen om voorbeeldopnames te noteren. Welke zender, programma, tijd en hoelang duurt de opname? Met deze gegevens kunnen wij eerder tot een oplossing komen. Mijn dank is groot! 

Bekijk origineel

51 reacties

Inderdaad ik ondervind ook hetzelfde probleem. Het is alleen op BBC1 en BBC2. Bij terugkijken van alle cloudopnames komen fragmenten die pas na +/- 3 minuten zouden moeten komen, te vroeg in beeld. Het geluid loopt dan soms door, maar soms komt ook het geluid van dit foute fragment. Het is steeds ongeveer 10 sekonden, daarna loopt het weer 50 seconden goed door en dan weer 10 seconden een te vroeg fragment. Het vreemde is dat als het op de PC word afgespeeld, het zelfde programma wel goed is !!
Het ligt dus aan de software van de smartbox.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @lvanderwelle en @fredhahn, ik baal ervan dat jullie problemen ervaren met de opnamefunctie, ik zoek graag naar een oplossing!

 

@lvanderwelle ervaar jij dit ook alleen bij de BBC kanalen?  Je geeft aan dat het ook bij de TV Anywhere app gebeurt, zou je voor mij willen checken of dit ook zo is als je via de browser kijkt?

@fredhahn Je geeft aan dat dit via de browser goed werkt, zou je voor mij willen checken of je de opnames wel via TV Anywhere terug kunt kijken? Zou je wellicht je tT-Mobile Thuis klantnummer (drie letters, vijf cijfers) in je profiel willen zetten? Dan kan ik jouw gegevens gebruiken om dit te onderzoeken.

 

Ik wacht op jullie antwoorden, dan ga ik ermee aan de slag!

Ja op TV anywhere wordt het ook goed afgespeeld. Net als op de PC.

ik heb mijn abonneenummer in het profiel gezet. 
Maar het zijn geen 3 letters met vijf cijfers, het zijn 10 cijfers.

Groeten

Fred Hahn

 

@Ginny Bedankt voor je reactie.

We ervaren de problemen ook bij opnames van andere zenders zoals de Nederlandse commerciële zenders. Via de browser kijk ik niet veel en daar heb ik het nog niet meegemaakt.

Sinds een paar dagen is daarnaast opeens ongeveer de helft van onze opnames verdwenen terwijl deze opnames nog wel ruimte innemen! Kunnen we die opnames nog terug verwachten of anders in ieder geval de opnameruimte gebruiken?

Alvast bedankt!

P.S.: Ik moet zeggen dat ik hier niet heel vrolijk van wordt en overstappen naar een andere aanbieder sterk overweeg...

Reputatie 5
Badge +2

Dank jullie wel voor de terugkoppeling! @lvanderwelle @fredhahn 

Ik wil graag kijken hoe we dit het best kunnen doorgeven aan onze experts, zodat we dit probleem voor jullie gaan oplossen. Om dit zo volledig mogelijk te doen, wil ik jullie vragen om mij de software-versie van de TV Box na te gaan. Je kan dit doen, door naar de ‘Systeeminstellingen’ te gaan als het Menu wordt geopend op de TV Box. Met deze extra informatie ren ik dan direct naar onze experts. Ik hoor het graag! 

De software versie eindigt op 20210108-7255.

Is dat voldoende?

Versie eindigt ook op 20210108-7255
Begint met Video MSA V600….etc...

Even een update en alles op een rijtje van mijn kant:

  • Opnames van verschillende zenders haperen op de TV Anywhere app en de TV box, maar niet in de browser.
  • Op de TV box en in de TV Anywhere app is sinds afgelopen week ongeveer de helft van de opnames verdwenen. Deze opnames zijn in de browser nog wel te vinden.
  • Aangezien we nooit via de browser kijken zoeken we een oplossing voor de TV box en de TV Anywhere app.

Alvast bedankt!

Sinds eind vorige week is er een kleine verbetering in het afspelen van BBC programma's, maar alleen in het eerste half uur. Aan het eind van het programma (dus na een half uur ongeveer) wordt het weer steeds erger en is er niet meer naar te kijken.

Reputatie 5
Badge +2

Dank voor jullie terugkoppeling, @fredhahn @lvanderwelle !

Ik heb voor jullie allebei een ticket neer gelegd bij onze technische dienst met een omschrijving van het probleem en alle informatie die jullie ons hebben gegeven, om ervoor te zorgen dat we een permanente oplossing gaan vinden hiervoor. Mocht ik jullie in de tussentijd een update kunnen geven, dan horen jullie natuurlijk van mij. We gaan aan de slag! 

Hallo,

Ik kijk opnames via de tv box. Ook ik heb last van stilstaan tijdens het kijken. Op dat moment lukt terugspoelen of verder spoelen ook niet.

En inderdaad de opnames va BBC zijn helemaal gehusseld alsof ze anders gemonteerd zijn. Beeld en geluid passen ook niet bij elkaar.

Ik hoor graag ook wat de oplossing is om dit definitief te verhelpen. Als dit niet beter kan, stap ik over naar andere provider.

 

Verder worden van ingeplande opnames ook oude seizoenen opgenomen. Ja weggooien kan maar moet meerdere keren per week 🙁

Nog een aanvulling: ik heb de tv box entone -68 en software versie 20210108-7255.

inmiddels heeft T-Mobile enige vooruitgang geboekt en de verkeerde fragmenten die opdoken zijn er niet meer. MAAR er is een nieuw probleem. Dit is mij nu al vier keer gebeurt bij alle programma's van BBC die ik heb teruggekenen. NIET bij opnames van andere zenders. Bij de BBC opnames crasht het afspelen na 32 minuten. HEt beeld blijft dan stilstaan. De enige manier om eruit te komen is op pauze drukken, naar live TV gaan, het beeld blijft dan zwart. Dan kastje aan en uit zetten, en dan de opname weer bekijken. Gelukkig gaat hij dan weer verder waar hij was gebleven. Dit is me dus al 4 keer gebeurd. Bij een lang programma gebeurde het zelfs twee keer. Dit is niet fijn. Kunnen jullie deze bug svp ook nog oplossen.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi allen,

We zijn druk bezig om samen met de techneuten het probleem op te lossen. Op dit moment hebben we het probleem nog niet kunnen reproduceren en wil ik jullie vragen om voorbeeldopnames te noteren. Welke zender, programma, tijd en hoelang duurt de opname? Met deze gegevens kunnen wij eerder tot een oplossing komen. Mijn dank is groot! 

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook regelmatig bij BBC 1 en BBC2 dat de fragmenten en geluid door elkaar heen lopen.

Laatste keer was gisteravond:

zender: BBC 2

programma: Dad's Army

tijdstip: 20:30

 

 

Als test programma kan je het beste het volgende gebruiken:
AMAZING HOTELS
BBC 2
uitgezonden op 18-2  op 22:00
Alles was weer helemaal doorelkaar.
Geen crash dit keer.

Reputatie 5
Badge +2

Dank je wel voor de terugkoppeling @fredhahn ! Ik heb dit direct inbegrepen in het onderzoek. Ik hoop je snel van een update te kunnen voorzien.

Ook bij jou zet ik dit graag door naar onze technische dienst @MarLut, wil jij me vertellen op welke software-versie de TV Box nu staat? Dan kan ik ook hier mee aan de slag! 

Reputatie 1

Huidige software versie is: 20210108-7255 (entone-68)

Reputatie 1

Vanavond op BBC 2 om 21:30 Dad's Army opgenomen. Wederom lopen geluid en fragmenten door elkaar heen.

Vorige week zelfde probleem met het zelfde programma. Ik heb ingesteld staan dat dit programma met een 'herhalende opname' opgenomen wordt. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Reputatie 1

Gisteravond op BBC2 ook de film 'apocalypse now' op genomen. Deze opname heeft ook problemen met geluid en de fragmenten.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MarLut, graag pak ik het op met onze specialisten zodat er nu voor eens en altijd een oplossing in zicht komt. Laatste checks:

  1. Ik kan geen diepere analyse uitlezen in de lijnmeting, weet je zeker dat de TV Box aangesloten is op het modem en zo ja: is dit direct bekabeld?
  2. De TV Box staat al bijna een maand continu aan, zou je deze via de snelle herstartmethode willen herstarten alsjeblieft? Dat kan door deze stappen te volgen: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
  3. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het MAC-adres en serienummer van de TV Box - deze staan op de zij-/achterkant van de box.

Zodra ik deze informatie heb, kan ik aankloppen bij de specialistenafdeling. Sorry voor het langere wachten, maar ik verzeker je dat er nu echt schot in de zaak gaat komen!

Reputatie 1

Hoi @MarLut, graag pak ik het op met onze specialisten zodat er nu voor eens en altijd een oplossing in zicht komt. Laatste checks:

  1. Ik kan geen diepere analyse uitlezen in de lijnmeting, weet je zeker dat de TV Box aangesloten is op het modem en zo ja: is dit direct bekabeld?
  2. De TV Box staat al bijna een maand continu aan, zou je deze via de snelle herstartmethode willen herstarten alsjeblieft? Dat kan door deze stappen te volgen: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
  3. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het MAC-adres en serienummer van de TV Box - deze staan op de zij-/achterkant van de box.

Zodra ik deze informatie heb, kan ik aankloppen bij de specialistenafdeling. Sorry voor het langere wachten, maar ik verzeker je dat er nu echt schot in de zaak gaat komen!

Goedemiddag @Jason 

#1: tv kastje is direct aangesloten op de modem met een kabel (aangesloten door de monteur). De kabel die naar het tvkastje gaat zit in Lanpoort 4 op de modem

#2: gedaan

#3: prive bericht ga ik zo versturen

Succes met het verder onderzoeken van het probleem :)

Marco

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MarLut, top, dankjewel voor je bericht en terugkoppeling, hier kunnen we wat mee!

Allerlaatste check (echt): komt dit enkel voor bij herhaalopnames en op die twee zenders - BBC One en BBC Two? 

Reputatie 1

Hoi @MarLut, top, dankjewel voor je bericht en terugkoppeling, hier kunnen we wat mee!

Allerlaatste check (echt): komt dit enkel voor bij herhaalopnames en op die twee zenders - BBC One en BBC Two? 

het komt voor bij zowel eenmalige als herhaalopnames. Ik loop er alleen maar tegen aan bij de BBC en dan met name BBC2 waar het toch redelijk vaak gebeurd. Bij BBC1 was het sporadisch (maar die programma's neem ik ook minder op).

Bij andere niet BBC zenders is het mij nog nooit opgevallen.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je antwoord en uitleg @MarLut; ik heb alles in één ticket gezet en jouw uitleg daarin geplaatst zodat het voor onze collega's net zo helder is als voor ons. Daarmee gaat het hen vast lukken om het op te lossen. De huidige verwerkingstijd bij de technische dienst bedraagt gemiddeld drie tot zes dagen, het kan daarom een paar dagen duren eer je een oplossing aangereikt krijgt. Excuses voor het ongemak. 

Ondanks bovengenoemde hoop ik dat je een geweldig weekend tegemoet gaat en mocht het opgelost zijn, wil je het resultaat dan alsjeblieft met me delen in dit topic? Alvast bedankt! 

Reageer