Opnames Cloud opnemen werken niet goed

  • 6 February 2021
  • 66 reacties
  • 1708 Bekeken

Hoi,

Sinds twee weken beginnen opnames die gemaakt zijn via Cloud opnemen halverwege raar te doen. Het beeld springt dan een paar minuten verder en later weer terug en dat dan de hele tijd. Dit gebeurt ook met het geluid onafhankelijk van het beeld. Het is dus alsof de opname door de shredder is gehaald en willekeurig in elkaar is geplakt. De opname is daardoor dus niet fatsoenlijk te bekijken. Soms werkt een volledige reboot van de TV box even, maar dat is geen garantie. Dit gebeurt zowel op de TV box als in de TV Anywhere app. Hier baal ik erg van, want we kijken graag programma's van de BBC die we niet op een andere manier kunnen terugkijken. Bovendien is Cloud opnemen een service waar ik voor betaal, dan verwacht ik ook dat het naar behoren werkt. Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor? Alvast bedankt!

Boris 3 jaar geleden

Hoi allen,

We zijn druk bezig om samen met de techneuten het probleem op te lossen. Op dit moment hebben we het probleem nog niet kunnen reproduceren en wil ik jullie vragen om voorbeeldopnames te noteren. Welke zender, programma, tijd en hoelang duurt de opname? Met deze gegevens kunnen wij eerder tot een oplossing komen. Mijn dank is groot! 

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 2

Ha Lisa, 

 

jij ook bedankt dat je het ‘niet opgeeft’😉

wij hebben een Bang&olufsen tv type beovision 10-40 en een afstandsbediening beo remote one. 
verder gebruiken appletv-4K daarop draait de app

 

en het heeft dus wel gewerkt hoor en we hebben ook ons abonnement gecheckt😉

 

grtjs Manon 

 

Reputatie 2

Ha Lisa,

 

het bouwjaar van de tv weet ik niet zeker 2011/2012.  de tv van B&O is geen smart tv ( beovision 10-40) Wij kijken televisie via de apple tv en dan kiezen we de t mobile app. De apple tv is volledig geupdate met delaatste ios versie 15.1.1. 
 

Op het moment dat ik een opname aanklik, valt de app uit  ( sluit de app) we krijgen geen enkele melding. Overigens heb ik een tijdje geleden ook een vraag over  het afsluiten van de app gesteld. Wij krijgen de app namelijk  niet afgesloten met onze afstandsbediening van B&O. Daar is toen geen oplossing voor gekomen/ geen antwoord meer op gekregen. Dus voor het uitzetten vd app zetten we nu de tv uit of gevruiken de afstandsbediening van de apple tv.   

wel viel me recentelijk op dat het ‘uitvallen’ alleen gebeurt bij opnames die ik gepland heb staan.  ik kwam er toevallig achter omdat ik film halverwege had opgenomen en deze later wilde terugkijken. Dat werkte wel…Wellicht hebben jullie hier nog iets aan?

 

nou wel top dat jullie het onderzoeken hoor

Grtjs manon

 


 

 

Reputatie 2

Super! 
jij ook fijn weekend!

Reputatie 2

Gelukkig nieuwjaar Lisa,

 

dank voor de update!

grtjs manon

Gisteren is er een monteur van Guidion langsgeweest. Deze heeft de gele glasvezelverbinding vernieuwd. Tevens hebben we het amino kastje gereset door met een speld achterin het gaatje een Harde Reset te geven.
Vandaag een programma gekeken uit de cloud opnames, maar was weer helemaal door elkaar. Monteur dacht ook dat het geen hardware probleem is. De oorzaak ligt in de software. Heb zojuist de klantenservice gebeld. deze hebben het probleem doorgezet naar de TSD

Reputatie 2

Ha Lisa, 

 

wat attent!! Ik ga eens rustig kijken naar jullie aanbod. 
nogmaals dank voor alle moeite en deze attentie. 
 

grtjs Manon

Reputatie 2

Ha Lisa,

 

jammer maar in ieder geval super zoals je me op de hoogte houdt. 
 

grtjs manon

Even een update en alles op een rijtje van mijn kant:

  • Opnames van verschillende zenders haperen op de TV Anywhere app en de TV box, maar niet in de browser.
  • Op de TV box en in de TV Anywhere app is sinds afgelopen week ongeveer de helft van de opnames verdwenen. Deze opnames zijn in de browser nog wel te vinden.
  • Aangezien we nooit via de browser kijken zoeken we een oplossing voor de TV box en de TV Anywhere app.

Alvast bedankt!

Reputatie 2

Ha Lisa, sorry dat t even duurde. We zouden graag Film 1 willen proberen als dat mag. Anders het infotainment pakket. Ik hoor t wel, en dan activeren wij de dienst. Nogmaals dank; super service! 
grtjs manon 

Reputatie 2

Dank je wel Lisa! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @330Driver, die heb ik zeker gezien en heb ik inmiddels in behandeling genomen! De technische dienst en ik zijn nu in conclaaf over wat we het beste kunnen doen. Heeft de reprovision bijgedragen aan het herkennen van jouw UDMP?

Reputatie 3

Hoi @330Driver, die heb ik zeker gezien en heb ik inmiddels in behandeling genomen! De technische dienst en ik zijn nu in conclaaf over wat we het beste kunnen doen. Heeft de reprovision bijgedragen aan het herkennen van jouw UDMP?


Inmiddels gemerkt en ook hier in het openbaar excuus voor het kapen van het onderwerp :innocent:

Reputatie 7
Badge +16

@330Driver Geen enkel probleem natuurlijk! Volkomen logisch dat je ernaar vraagt als je in spanning wacht op een antwoord. Maak je geen zorgen, blij dat we jouw casus in behandeling kunnen nemen! 😄👍

Reputatie 3

@330Driver Geen enkel probleem natuurlijk! Volkomen logisch dat je ernaar vraagt als je in spanning wacht op een antwoord. Maak je geen zorgen, blij dat we jouw casus in behandeling kunnen nemen! 😄👍

 

Thanks!! Inmiddels lijkt alles stabiel te werken :blush:

Reputatie 7

Hoi allen,

We zijn druk bezig om samen met de techneuten het probleem op te lossen. Op dit moment hebben we het probleem nog niet kunnen reproduceren en wil ik jullie vragen om voorbeeldopnames te noteren. Welke zender, programma, tijd en hoelang duurt de opname? Met deze gegevens kunnen wij eerder tot een oplossing komen. Mijn dank is groot! 

Reputatie 7
Badge +16

@MarLut Ik zal je in het vervolg iets tijdiger waarschuwen, mijn schuld sorry! Nu kun je met gerust hart verder thuis, geen kwade geesten, maar een handige technische dame haha. 

Bedankt voor je medewerking, ik vermoed dat het probleem hiermee verholpen is. Zo niet, dan pak ik het meteen weer op en zal ik ervoor zorgen dat de technische dienst het verder in behandeling neemt. Mocht het zo zijn dat we het toch nog niet lekker werkt, kun jij dan de gemaakte opnames bewaren (niet verwijderen) en het meteen laten weten? Thanks!

Reputatie 2

Goedemiddag,

 

sinds 2 weken kunnen wij de opnames niet meer afspelen op de t mobile tv-app. Als ik een opname aanklik, word ik uit de tv-app gegooid. 
bij de t mobile anywhere app hebben we geen problemen en kunnen we de opnames gewoon bekijken.

 

wat is er aan de hand? 
groeten Manon

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook regelmatig bij BBC 1 en BBC2 dat de fragmenten en geluid door elkaar heen lopen.

Laatste keer was gisteravond:

zender: BBC 2

programma: Dad's Army

tijdstip: 20:30

 

 

Als test programma kan je het beste het volgende gebruiken:
AMAZING HOTELS
BBC 2
uitgezonden op 18-2  op 22:00
Alles was weer helemaal doorelkaar.
Geen crash dit keer.

Reputatie 7

Hi @Manon67, super dat jij hier jouw verhaal deelt! Heel goed dat je dit aankaart, want ik help je hier graag bij. Heb jij al geprobeerd om de App opnieuw te starten? Vaak kunnen kleine problemen hiermee worden rechtgezet. Dit doe je als volgt:

Android & Google apparaten:

  1. Devices > instellingen
  2. Apps > gedwongen stop

De app zal nu afsluiten. Je kan de app opnieuw openen in het Home-scherm.

Samsung apparaten:

  1. Houdt de knop Back ingedrukt op de afstandsbediening. 

De app zal nu afsluiten. Je kan de app opnieuw openen in het Home-scherm.

Mocht dit niet helpen dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Is het probleem hiermee opgelost? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik je verder kan helpen als dat nodig is! 😊

Reputatie 2

ha Lisa,

Dank voor je antwoord. beide opties hebben we al uitgevoerd zonder het gewenste resultaat.

heb je nog andere suggesties?

grijs Manon 

 

Reputatie 7

Hi @Manon67, ik heb weer een nieuwe update voor je! Er is om aanvulling gevraagd vanuit de technische dienst. Zou je kunnen aangeven uit welk jaar de tv komt en de OS versie van de Smart TV (het besturingssysteem). Krijg jij daarnaast ook nog eventuele foutmeldingen te zien voordat de App uitvalt? Als jij dit kunt laten weten, dan zorg ik dat dit gelijk weer verder wordt doorgezet! 💪

Inderdaad ik ondervind ook hetzelfde probleem. Het is alleen op BBC1 en BBC2. Bij terugkijken van alle cloudopnames komen fragmenten die pas na +/- 3 minuten zouden moeten komen, te vroeg in beeld. Het geluid loopt dan soms door, maar soms komt ook het geluid van dit foute fragment. Het is steeds ongeveer 10 sekonden, daarna loopt het weer 50 seconden goed door en dan weer 10 seconden een te vroeg fragment. Het vreemde is dat als het op de PC word afgespeeld, het zelfde programma wel goed is !!
Het ligt dus aan de software van de smartbox.

Reputatie 7

Hi @Manon67, dankjewel voor de razendsnelle reactie en actie! Jammer dat dit niet heef geresulteerd in een oplossing. Ik wil graag de hulptroepen inschakelen om dit te verhelpen. Zou je kunnen aangeven welk merk/type tv jij hebt en welke bijbehorende afstandsbediening? Dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk te verhelpen! 💪

Reputatie 7

Hi @Manon67, heel graag gedaan! Jij reageert echt als een raket haha, top. Ik heb alle informatie die ik nodig heb, thanks. Aan de hand van jouw e-mailadres in je profiel kom ik alleen niet bij jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan dan ga ik het verzoek indienen. Ook houd ik het onderzoek nauwlettend voor je in de gaten en voorzie je hier van een update zodra er wat uitrolt. Houd er wel rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek is afgerond! 

Reageer