Beantwoord

Opnames lopen iedere keer vast

  • 10 June 2021
  • 21 reacties
  • 185 Bekeken

Sinds een paar weken lopen mijn opnames iedere keer vast. Zo heb je niets aan de opneemfunctie.

icon

Beste antwoord door Sander 19 June 2021, 14:27

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Samui1950, super goed dat jij dit aangeeft! Ik help je hier graag bij, want jij hoort zonder problemen van de functie Cloud Opnemen te genieten. Zou jij voor mij een zogenoemde powerflip van de TV Box kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt. 

  1. Haal de stekker van de TV Box uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Kan jij aangeven of dit het probleem heeft opgelost? Als jouw probleem hierna nog niet is verholpen, dan ga ik verder op zoek naar een oplossing! 💪

Lisa, bedankt voor jouw antwoordt, en ik heb het geprobeerd , maar de opnames blijven vastlopen:thinking:

Kan het zijn dat mijn TV Box niet meer zo goed werkt, want deze reageert ook traag bij het overschakelen naar andere zenders etc.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Samui1950, ik baal ervan dat dit niet heeft gewerkt, daarom wil ik graag een iets specifiekere reset uitvoeren:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Hoi Ginny, Bedankt voor je advies, en ik heb het geprobeerd zoals je zei, maar helaas loopt de opname nog steeds vast. 

Hoi Ginny, Kan het niet aan de TV Box liggen, want deze reageert nogal langzaam als je overschakelt naar andere zenders etc. Kan deze niet vervangen worden. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Samui1950, mijn collega Lisa heeft de box voor je omgeruild. Je zult de vervanging binnen vier tot maximaal zeven dagen bezorgd krijgen. Binnen enkele dagen ontvang je van PostNL een track&trace-code waarmee je de bezorgstatus 24/7 in de gaten kunt houden! 😉

Hoi, Ik heb gisteren de nieuwe TV BOX ontvangen en geprobeerd. Maar helaas blijf ik dezelfde patroon houden, en lopende opnames iedere keer vast. 

Kan het ook komen door de slechte WIFI die ik ook al een aantal weken heb, want de WiFi is bij mij erg slecht, en iets downloaden duurt erg lang of wil niet.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Samui1950, sorry dat je weer hetzelfde ervaart, ook met de vervanging! De instabiele Wifi thuis is niet van invloed op de verbinding naar de box toe omdat dit via een bekabelde verbinding gaat. Echter, het kan wel aan een matige verbinding in zijn algemeenheid liggen natuurlijk. Ik zie hier en daar wel problemen in de verbinding. Zou je alsjeblieft willen proberen om de nieuwe box volledig te resetten op de manier zoals deze beschreven wordt in het volgende topic: 

Dan kan ik vervolgens controleren hoe de verbinding er uitziet en waar nodig een aanpassing uitvoeren. We gaan dit repareren!

Hoi Jason, Ik heb de nieuwe box volledig gereset, en wacht op jouw bevindingen.

Hoi Jason, heb je alles al gecontroleerd, want de opnames lopen nog al vast

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Samui1950,

 

Bedankt voor de reset en de terugkoppeling! Ik zie dat alles redelijk goed loopt, maar niet 100%. We gaan natuurlijk voor perfect beeld, dus ik doe nog enkele checks. 

 

  1. Hoe is de TV Box aangesloten? Gaat er een directe kabel naar het modem of zit hier nog apparatuur tussen? Denk aan een switch, een adapter of een koppelstukje. 
  2. Ervaar je ook problemen met Live TV of is het echt alleen bij opnames dat het vastloopt? 
  3. Gaat het om één en dezelfde opname die vastloopt of speelt het ook bij nieuwe opnames?
  4. Kun je de opname wel via TV Anywhere terugkijken? 
  5. Kun je een speedtest uitvoeren met een computer die bekabeld verbonden is? Welke snelheid haal je hier? 
  6. Is het modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt? Kun je eventueel checken met een andere DSL kabel (max lengte anderhalve meter)?

Excuus voor de vele vragen. Met de antwoorden hierop kan ik preciezer inzoomen op het probleem en mogelijk de oorzaak achterhalen. De TV Box zelf hebben we al uitgesloten, maar nu zoek ik dus nog naar de verbinding van het modem, het modem zelf en de verbinding tussen het modem en de aansluitpunt. Ik hoop dat we het op deze manier scherp kunnen krijgen en snel verhelpen!

1 directe kabel naar het modem. 2 Live TV doet het redelijk goed, het is alleen de opnames dat vastloopt. 3 Bij alle opnames loopt het vast. 4 via TV Anywhere loopt het heel soms wel eens vast, maar bijna nooit. De opnames liepen in het begin nooit vast, en alles was goed, maar sinds een paar weken gebeurt dat vastlopen voortdurend, en is onze WiFi ook erg slecht.

Wij ervaren precies hetzelfde. Na een paar minuten loopt het hele kastje vast. We moeten de stekker er uithalen en opnieuw opstarten. Probleem herhaalt zich weer wanneer je de opname weer start.

1. Aangesloten via UTP Cat6 kabel. 2. Alleen opnames. 3. Ook bij nieuwe opnames. 4. Lijkt goed te werken. 5. Het is de televisie. Dus nee ;) 6. Ja, direct aangesloten. Nee, de kabel zit in de muur. Via KPN hadden we nooit problemen, dus de kabel werkt prima.

 

 

Ik hoop wel dat deze problemen gauw kunnen worden opgelost, want op deze manier naar opnames te moeten kijken is irriterend. Bovendien is de internet en ook de wifi de laatste tijd onstabiel en slecht.

Hoi Sander, weet je misschien al wat de oplossing is voor deze probleem. Want zo heb je niks aan de opnames. En de onstabiele internet en wifi zijn ook een probleem.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Samui1950, heel erg bedankt voor de aanvullingen! Ik help je heel graag verder om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Zou jij voor mij nog het volgende kunnen checken? Ik wil namelijk graag nagaan of er nog voldoende opname capaciteit is. 

  1. Ga naar het menu van de TV Box, klik vervolgens op ‘account’.
  2. Ga naar ‘mijn opname’ > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je dan hoeveel er is verbruikt (magenta kleur), hoeveel geplande opnames er zijn (blauwe kleur) en hoeveel er nog beschikbaar is (witte kleur).

Als de geplande opnames vol zijn, dan kunnen er ook geen nieuwe opnames meer gemaakt worden. Verwijder dan eventueel een aantal geplande opnames.

Heel erg bedankt alvast voor de moeite! Mocht het probleem hier niet in zitten, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk voor jou fixen, zodat jij weer optimaal van de opnames kunt genieten! 💪

Wat betreft de Wifi problemen, daarvoor wil ik jou heel graag de tips van onze website aan jou meegeven: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen. Vaak verhelpen deze namelijk al het probleem. Mocht jij de stappen bij langs zijn gegaan en geen verschil merken, trek dan weer aan de bel. Dan gaan we kijken naar een andere oplossing.

Hi Lisa, Deze is nog niet half vol.  Al deze stappen voor verbetering internet en wifi heb ik al uitgeprobeerd.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @rouwe111, super goed dat jij via deze weg ook gelijk jouw verhaal deelt! Wat balen om te horen dat jij met hetzelfde probleem kampt. Zou jij ook willen beginnen met het uitvoeren van een powerflip van de TV Boxen zoals ik eerder hierboven in dit topic heb genoemd? 

  1. Haal de stekker van de TV Box uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Mocht dit geen verschil uitmaken, dan wil ik ook graag vragen of jij via dezelfde weg als @Samui1950 kunt checken of er nog voldoende opname capaciteit is. Laat jij de uitkomst hiervan aan mij weten? Fingers crossed dat de bovenstaande stappen al verschil uitmaken, maar zo niet dan schiet ik je verder te hulp! 🤞

Hi @rouwe111, super goed dat jij via deze weg ook gelijk jouw verhaal deelt! Wat balen om te horen dat jij met hetzelfde probleem kampt. Zou jij ook willen beginnen met het uitvoeren van een powerflip van de TV Boxen zoals ik eerder hierboven in dit topic heb genoemd? 

  1. Haal de stekker van de TV Box uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Mocht dit geen verschil uitmaken, dan wil ik ook graag vragen of jij via dezelfde weg als @Samui1950 kunt checken of er nog voldoende opname capaciteit is. Laat jij de uitkomst hiervan aan mij weten? Fingers crossed dat de bovenstaande stappen al verschil uitmaken, maar zo niet dan schiet ik je verder te hulp! 🤞

 

Dit heb ik toevallig al gedaan afgelopen week (inclusief het opnieuw starten van het modem) en dat heeft geen verschil gemaakt. Er is nog voldoende opname capaciteit.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @rouwe111, merci voor de snelle terugkoppeling! Graag zou ik je willen vragen om de volgende stappen uit te voeren uit het onderstaande topic: 

Ik ga duimen dat dit het probleem bij je oplost! Mocht jij deze stappen hebben uitgevoerd en nog steeds met dezelfde problemen kampen, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen. Jij hoort namelijk probleemloos van de opnames te genieten. Geef jij mij een seintje? 💪

Hi @Samui1950, ik heb jou zojuist in een ander topic voorzien van een reactie! Laten wij voor het overzicht de communicatie op die plek houden, dan kan ik jou het makkelijkste verder helpen! 😁

 

Reageer