Beantwoord

Opnames maken in de cloud

  • 18 May 2023
  • 50 reacties
  • 802 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 58 reacties

Afgelopen week overgezet naar T-Mobile TV. Ik kwam daardoor ook automatisch in de cloud terecht
(had volgens T-Mobile geen keuze om lokaal te blijven opnemen). Ik had begrepen dat het in de cloud mogelijk is om meer dan 2 programma’s gelijktijdig op te nemen maar toen ik dat probeerde kreeg ik de mededeling dat het gekozen tijdslot al bezet was en welk programma ik wilde annuleren.
Doe ik hier iets verkeerd of zijn de gelijktijdige opnames in de cloud inderdaad beperkt tot 2 stuks?

icon

Beste antwoord door TMTV 19 May 2023, 10:35

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HanL,

In de cloud kun je, binnen de 200 uur aan beschikbare tijd, zo veel programma's tegelijk opnemen als je wilt. Dat dit nu niet lukt, betekent dat je toch op de harde schijf opneemt. Dat kun je voor de zekerheid controleren door naar de opnames te gaan. Als in de balk onderaan GB's staan in plaats van uren, neem je op de HDD op. Of je nu (door het aan te zetten in My T-Mobile Thuis) alsnog kunt kiezen voor cloudopnemen weet ik niet. Maar als je de harde schijf toch niet meer wilt gebruiken, lijkt het mij het beste als een moderator de TV-box voor je omruilt naar een kleinere zonder harde schijf. Dan kun je cloudopnemen aanzetten en kun je meerdere programma's op hetzelfde moment opnemen.

Wij zijn ook sinds 17 mei over op het nieuwe platform. Wij hebben ook een box met een harddisk, inmiddels via my T mobile omgezet naar cloud opnemen. Het klopt dat wij ook nog steeds via de HD opnemen. Dus als ik het goed begrijp moet ik dus een andere BOX aanvragen.

 

Reputatie 3

TMTV dank voor de reactie op mijn vraag over cloud opnames. Zojuist met de helpdesk van T-Mobile gesproken en inderdaad was er de bevestiging dat ik cloud-opnemen had aangevraagd. Echter moet ik wachten op een nieuwe TV box die zal worden toegestuurd. Dat betekent dan wel dat inderdaad nu nog steeds de opnames op de HD worden geplaatst (GB’s dus...) en straks in de cloud maar dat je dan wederom weer alles kwijt bent dat op de HD staat..! Jammer dat de juichmail van T-Mobile over het vernieuwde T-Mobile TV toch wat negatieve kantjes heeft….!😪
Verder heb ik ook het idee dat de beeldkwaliteit in het algemeen wat is afgenomen (soms erg donker) maar misschien zie ik dat verkeerd…!

Reputatie 3

Nog even een aanvullende vraag maar schijnbaar neem ik nog steeds op op de HD van de TV Box.
Alleen kan ik nu maar één opname maken en niet meer gelijktijdig twee zoals voorheen.
Kan dat kloppen of is hier duidelijk iets anders aan de hand?
Inmiddels wel een nieuwe TV Box aangevraagd!
 

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem, kan ook maar 1 programna tegelijk opnemen,  terwijl ik wel ben overgezet naar de cloud.  Krijg ik nu een nieuw kastje,  en moet de oude harddisk retour.  Stuurt t-mobile deze automatisch op.  De helpdesk aan de telefoon weet niet dat je kastje omgewisseld moet worden.  T-Mobile stuur me aub een nieuw kastje zonder harddisk svp.   B.v d. Gerard Hooijmans

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HanL & @GHooijmans, ik ben meteen jullie dossiers ingedoken en ik was blij om te zien dat er inmiddels een nieuwe TV Box wordt ingepakt in ons distributiecentrum! Zodra het is overgegeven aan DHL ontvangen jullie van hen een Track & Trace code per email. Hiermee kunnen jullie snel zien wanneer de TV Box bezorgt wordt en dit zal maximaal enkele dagen duren.

Vervolgens kunnen jullie weer een hoop meer opnames tegelijkertijd inplannen, zelfs een heel stuk meer dan voorheen! 😄

Reputatie 1

Is er al bekend wanneer het verstuurd wordt,  ik zie nog steeds geen status wijziging. Moet de oude harddisk tv box retour? Ik zie er nu twee op de rekening staan

 

Reputatie 3

Dank voor het bericht inzake het toesturen van een nieuwe TV Box. Met de oude TV Box (met HD) heb ik nu uitsluitend problemen. Opnames worden niet toegestaan (Ned 1 - 2 - 3 of BBC First) of zijn wel in te stellen maar kunnen door een fout niet worden afgespeeld. Verder zijn er opnames (zoals een opname van zaterdagavond - Ned.2) die in eerste instantie volledig worden opgenomen maar 2 dagen later alsnog met foutvermelding op de afspeellijst staan (en dan niet meer zijn af te spelen). Ook met terugkijken werken een heleboel programma’s niet! Kortom, de lol van T-Mobile Thuis gaat er wel een beetje af en ik hoop dan ook dat de nieuwe TV Box uitkomst brengt. Ik heb trouwens opnemen in de cloud aangevraagd en vraag me af of dat nu automatisch gaat werken als de nieuwe TV Box is geinstalleerd.

Reputatie 7
Badge +16

@GHooijmans De Amulet mag na aansluiting van de nieuwere box naar een milieustraat gebracht worden - deze box hoeft niet meer geretourneerd te worden. De order-status wordt automatisch geüpdatet zodra het pakketje met de nieuwere box ons distributiecentrum verlaten heeft en aangeboden wordt bij een bezorger. Dan ontvang je ook de track&trace-code per e-mail en/of sms.

 

@HanL Dat opnames niet toegestaan worden, is een bug in de overgang naar T-Mobile TV, maar is alleen het geval wanneer je gekozen hebt om via de hdd te blijven opnemen. De overige issues zullen ook spoedig verholpen worden! Wanneer je gekozen hebt voor Cloud Opnemen: een klein aantal zenders valt onder licenties en restricties en hierdoor is het niet toegestaan om deze digitaal op te nemen. Een kleine greep uit die zenders: BBC Four, ZDF, ARD en Canvas.

Reputatie 2

Hallo, kan geen opnames maken, maar zie dat er GB’s vermeld staan.

Zal kijken of ik via de cloud opnemen kan aanzetten.

Lijkt me ook verstandig de TV box te vervangen, we hebben hem al behoorlijk lang.

Kan dat geregeld worden middels dit bericht?

Dank

Paul Delcour

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Delcour, ik wil graag meekijken wat er mogelijk is! Ik kan alleen op jouw e-mailadres geen abonnement vinden. Wil je jouw klantnummer in je Community profiel delen en mij een seintje geven? Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug!

Reputatie 2

Hallo Cheyenne, het is al geregeld middels een telefoontje.
Dank!

Reputatie 3

Hoi @HanL & @GHooijmans, ik ben meteen jullie dossiers ingedoken en ik was blij om te zien dat er inmiddels een nieuwe TV Box wordt ingepakt in ons distributiecentrum! Zodra het is overgegeven aan DHL ontvangen jullie van hen een Track & Trace code per email. Hiermee kunnen jullie snel zien wanneer de TV Box bezorgt wordt en dit zal maximaal enkele dagen duren.

Vervolgens kunnen jullie weer een hoop meer opnames tegelijkertijd inplannen, zelfs een heel stuk meer dan voorheen! 😄

Beste Cal,
Is al bekend wanneer ik de nieuwe TV Box mag verwachten? Ik krijg steeds meer problemen met de
Entone box o.a. dat de netwerkverbinding mislukt is. Weliswaar werkt het dan om de toets ‘opnieuw verbinden’  te gebruiken maar elegant is het niet om bij het opstarten van de box telkens weer een handeling te moeten verrichten om TV beeld te krijgen!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HanL, in de bestelstatus is te zien dat de boxen vanmorgen vroeg aangemeld zijn voor verzending. Ik vermoed dat je morgen of maandag meer te horen krijgt middels de track&trace-code en dat het pakketje uiterlijk maandag of dinsdag bezorgd wordt.

Reputatie 3

Beste Jason,
We zijn nu ruim een week verder maar helaas nog steeds geen bericht ontvangen dat de nieuwe TV-Box onderweg zou zijn, laat staan dat ik deze reeds mocht ontvangen. Tevens afgelopen week 17 keer een programma ingesteld om op te nemen en 17 keer is dat niet gelukt (een fout melding dat de opname niet was gelukt). Ik word hier zo langzamerhand heel erg moedeloos van en overweeg thans serieus om het abonnement bij T-Mobile te beëindigen.
Is er nog een kans dat het systeem goed gaat werken of moet ik inderdaad uitwijken naar een andere provider?

Reputatie 3

Beste Jason,

Nieuwe TV-Box (Aria 610X) ontvangen en geïnstalleerd al verliep dat laatste niet helemaal vlekkeloos 
want na een uitgevoerde update van de box gebeurde er niets meer. Vervolgens de TV-Box opnieuw
opgestart waarna er wederom niets gebeurde (geen beeld en geen geluid). Uiteindelijk bleek dat je bewust een zenderkeuze moet maken op de afstandsbediening voor dat er überhaupt beeld plus geluid uit de TV-Box komt. Nu blijkt dat wel vaker zo te zijn als de box wordt uitgeschakeld. Soms start de box op en heb je gelijk beeld en geluid en op een ander moment blijft alles stil en beeldloos en moet je dus een keuze maken op de afstandsbediening. Maar goed, ‘minor detail’ en er kan tenminste weer worden opgenomen (nu dus met opslag in de cloud)!

Reputatie 3

Omdat het toch wat hinderlijk is dat na het inschakelen van de TV-Box (Aria 610X) er ogenschijnlijk niets gebeurt (pas na het kiezen van een zender via de cijfertoetsen op de afstandsbediening schijnt de box tot leven te komen) toch de vraag of er een instelmogelijkheid is zodat de TV-Box altijd opstart met het tonen van het laatstgekozen programma. Ik weet het, dit is geen onoverkomelijk probleem maar misschien heb ik zelf iets over het hoofd gezien bij het aansluiten van de box waardoor de TV op zwart blijft en ook geen geluid geeft na het inschakelen van de box. Heeft iemand hier ervaring mee….?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @HanL, zodra je de TV Box opstart, zou er wel gelijk beeld en geluid moeten zijn. Daar hoef je niet eerst een zender voor te kiezen. Wil je eens proberen om de TV Box een powerflip te geven? Hopelijk werkt het hierna weer zoals het zou moeten! 😄

Reputatie 7
Badge +6

@HanL Wat je, in aanvulling op de suggestie van @Nora, ook nog zou kunnen proberen, is om een andere HDMI-modus te kiezen. Dat doe je in het menu via Account > Instellingen > TV-Box. Er zijn vier mogelijkheden. Welke de meeste kans van slagen heeft, kan ik niet inschatten, dus ik zou ze gewoon proberen tot het werkt. Hopelijk helpt dit om meteen weer beeld te krijgen.

Reputatie 3

Dank voor de reacties n.a.v. mijn vraag. Ik heb de powerflip uitgevoerd en zo te zien met positief resultaat. Mocht het toch nog fout gaan op een gegeven moment dan zal ik de HDMI-modus suggestie toepassen. Maar nogmaals, dank voor de suggesties!
 

Reputatie 3

Helaas blijft het ellende sinds T-Mobile Thuis is geïnstalleerd (sinds medio mei van dit jaar) en met de Amino-Aria 610X TV-Box (na daarvoor al de nodige ellende met de oude TV Box met ingebouwde HD).
Zowat elke keer na het inschakelen van de TV-Box moet ik stappen ondernemen om de ‘boel’ weer aan de praat te krijgen. Meestal lukt dat dan na het spanningsvrij maken van de TV-Box maar ook moet ik vaak een volledige ‘power-flip’ uitvoeren voordat ik weer ongestoord TV kan kijken. Dit begint (nou ja...begint) inmiddels zeer irritant te worden. Vaak lukt het ook niet om de TV-Box met de afstandsbediening in te schakelen (terwijl ik de TV wel kan inschakelen met de zelfde -overigens gloednieuw- afstandsbediening). Als het lukt verschijnt de tekst ‘TV Box niet verbonden met de TV dienst| (zie foto 1). Of de mededeling ‘Net werkverbinding mislukt’ (foto 3). De TV-Box reageert dan met geen mogelijkheid meer op de afstandsbediening. Na een reset van de TV-Box of een volledige ‘power-flip’ verschijnt de tekst ‘TV Box is opnieuw opgestart. Start met TV kijken’. (foto 2) En als ik dan heel veel geluk heb lukt het eindelijk om TV te kijken maar vaak genoeg moet ik de hele procedure van het opnieuw opstarten van TV Box en Modem (Zyxel-T50) opnieuw uitvoeren omdat de TV-Box geen signaal stuurt naar de TV. En voor al deze ellende mag je dan wel zo’n 65 Euro per maand uitgeven. Overigens -en dat moet ik toegeven- geen problemen met internet. Het internetsignaal van T-Mobile is betrouwbaar. Maar hoe komen we van de ellende af met het TV signaal. Ik wil de afstandsbediening kunnen pakken,  op het betreffende TV Box knopje kunnen drukken om vervolgens TV te kunnen kijken en niet daarna (zowat dagelijks) 20 minuten bezig zijn om de ‘boel weer aan de praat te krijgen. Iemand een oplossing (behalve natuurlijk het overstappen naar een andere provider)?

Foto 3
Foto 1
Foto 2


 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HanL, ik had gehoopt dat de swap alle issue’s zou verhelpen.

Ik zie dat je op poort 1 een eigen router hebt aangesloten. Kan je de TV Box voorzien van een harde factorty reset, je eigen router loskoppelen en dan de verbinding testen? Ik zie namelijk dat je niet altijd een goede stream ontvangt. Dit kan ook aan de TV Box liggen. Als dit niet werkt, ruil ik je huidige TV Box graag om voor een nieuwe!

 

Factory Reset Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Reputatie 3

Hi Tommie,
Dank voor je reactie. Gisteren de TV-Box gereset en inmiddels de box een aantal malen ingeschakeld hetgeen zonder problemen verliep. Wel moest ik zojuist bij het testen eerst een zender kiezen voordat er na het inschakelen van de box iets ging gebeuren (beeldscherm bleef zwart, pas na het intoetsen van -in dit geval- programma 1 kreeg ik beeld). De router op poort 1 (Linksys AX4200) heb ik nog niet losgekoppeld gehad om de verbinding te testen. Ik probeer nu eerst even hoe de TV-Box zich gedraagt na de Factory Reset. Mocht dat toch niet goed gaan dan zal ik testen zonder de aangesloten router
(al zie ik niet helemaal de link met de TV-Box want die is direct aangesloten op het modem via de door T-Mobile geleverde DSL kabel). De router verzorgt het WiFi signaal in m’n woning (WiFi signaal via het modem (Zyxel-T50) is uitgeschakeld) en daarover heb ik geen klachten! Mocht e.e.a. toch weer niet goed verlopen dan laat ik dat weten!

Reputatie 3

Beste Tommie,
Inmiddels getest met een afgekoppelde router op poort 1 en dat maakt qua opstarten van de TV-Box geen verschil. De box start nog steeds op zonder foutmeldingen alleen blijft het probleem dat het TV beeld op zwart blijft en ik eerst een een zender moet kiezen alvorens ik beeld zie op de TV.
Maar goed daar valt mee te leven………(alles beter dan diverse foutmeldingen en een niet opstartende
TV-Box)!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, bedankt voor je terugkoppeling.

Zou je naar de HDMI instellingen kunnen kijken? Je vindt deze optie in het Menu onder Instellingen - TV Box - HDMI Modus. Je ziet dan de volgende opties:

 

  • Standaard
  • HDMI modus 1
  • HDMI modus 2
  • HDMI modus 3
  • HDMI modus 4

 

Zou je de modus 2, 3 en 4 kunnen uitproberen? Hopelijk lost dit het zwarte beeld op! 

Reageer