Beantwoord

Opnames maken in de cloud

  • 18 May 2023
  • 50 reacties
  • 803 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 58 reacties

Afgelopen week overgezet naar T-Mobile TV. Ik kwam daardoor ook automatisch in de cloud terecht
(had volgens T-Mobile geen keuze om lokaal te blijven opnemen). Ik had begrepen dat het in de cloud mogelijk is om meer dan 2 programma’s gelijktijdig op te nemen maar toen ik dat probeerde kreeg ik de mededeling dat het gekozen tijdslot al bezet was en welk programma ik wilde annuleren.
Doe ik hier iets verkeerd of zijn de gelijktijdige opnames in de cloud inderdaad beperkt tot 2 stuks?

icon

Beste antwoord door TMTV 19 May 2023, 10:35

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 3

Dank voor de reactie. FSK bleek de oplossing. Zal altijd wel geactiveerd zijn geweest maar door de
factory reset is de FSK instelling komen te vervallen. Maar perfect, het werkt weer…!

Reputatie 3

Dank voor de reacties n.a.v. mijn vraag. Ik heb de powerflip uitgevoerd en zo te zien met positief resultaat. Mocht het toch nog fout gaan op een gegeven moment dan zal ik de HDMI-modus suggestie toepassen. Maar nogmaals, dank voor de suggesties!
 

Reputatie 3

Bedankt voor de reactie. Op verzoek van deze meneer Amar heb ik dit verslag opgesteld. Vandaag gebeld met T-Mobile Thuis en de persoon die ik sprak zou aan dhr. Amar vragen om mij terug te bellen.
Dat is tot op heden nog niet gebeurd. Dat de case gesloten is is natuurlijk niet de bedoeling, want ik heb echt niet de behoefte om dagelijks 15 tot 30 minuten bezig te zijn met de TV-Box voordat ik eindelijk eens TV kan kijken. Dus wacht ik graag het telefoontje van dhr. Amar af. Of misschien toch maar eens een nieuwe TV-Box uitproberen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HanL,

In de cloud kun je, binnen de 200 uur aan beschikbare tijd, zo veel programma's tegelijk opnemen als je wilt. Dat dit nu niet lukt, betekent dat je toch op de harde schijf opneemt. Dat kun je voor de zekerheid controleren door naar de opnames te gaan. Als in de balk onderaan GB's staan in plaats van uren, neem je op de HDD op. Of je nu (door het aan te zetten in My T-Mobile Thuis) alsnog kunt kiezen voor cloudopnemen weet ik niet. Maar als je de harde schijf toch niet meer wilt gebruiken, lijkt het mij het beste als een moderator de TV-box voor je omruilt naar een kleinere zonder harde schijf. Dan kun je cloudopnemen aanzetten en kun je meerdere programma's op hetzelfde moment opnemen.

Reputatie 2

Hallo Cheyenne, het is al geregeld middels een telefoontje.
Dank!

Reputatie 3

Vanochtend de factory reset van het modem uitgevoerd en de TV-Box opnieuw opgestart.
Daarna werkte alles weer normaal, maar dat zegt thans niets. Vanavond maar eens kijken of de TV-Box wederom zonder problemen wil opstarten. Trouwens om even terug te komen op het T-Mobile netwerk, ben toch bang dat dat niet stabiel is. Bijvoorbeeld gisteravond om 23.05h verstarde het beeld van de TV (we keken naar een directe uitzending) en bleek er geen WAN signaal meer te zijn (lampje wereldbolletje op modem uit...). Na enige minuten was het signaal weer terug en kon ik de TV-Box opnieuw opstarten (en dat is dus de afgelopen weken regelmatig gebeurd). Maar goed, laten we eerst bekijken of de
factory reset resultaat heeft gegeven, zo niet, dan zal ik dat weer melden!

Reputatie 3

Hi Tommie,
Dank voor je reactie. Gisteren de TV-Box gereset en inmiddels de box een aantal malen ingeschakeld hetgeen zonder problemen verliep. Wel moest ik zojuist bij het testen eerst een zender kiezen voordat er na het inschakelen van de box iets ging gebeuren (beeldscherm bleef zwart, pas na het intoetsen van -in dit geval- programma 1 kreeg ik beeld). De router op poort 1 (Linksys AX4200) heb ik nog niet losgekoppeld gehad om de verbinding te testen. Ik probeer nu eerst even hoe de TV-Box zich gedraagt na de Factory Reset. Mocht dat toch niet goed gaan dan zal ik testen zonder de aangesloten router
(al zie ik niet helemaal de link met de TV-Box want die is direct aangesloten op het modem via de door T-Mobile geleverde DSL kabel). De router verzorgt het WiFi signaal in m’n woning (WiFi signaal via het modem (Zyxel-T50) is uitgeschakeld) en daarover heb ik geen klachten! Mocht e.e.a. toch weer niet goed verlopen dan laat ik dat weten!

Reputatie 3

Beste Jason,

Nieuwe TV-Box (Aria 610X) ontvangen en geïnstalleerd al verliep dat laatste niet helemaal vlekkeloos 
want na een uitgevoerde update van de box gebeurde er niets meer. Vervolgens de TV-Box opnieuw
opgestart waarna er wederom niets gebeurde (geen beeld en geen geluid). Uiteindelijk bleek dat je bewust een zenderkeuze moet maken op de afstandsbediening voor dat er überhaupt beeld plus geluid uit de TV-Box komt. Nu blijkt dat wel vaker zo te zijn als de box wordt uitgeschakeld. Soms start de box op en heb je gelijk beeld en geluid en op een ander moment blijft alles stil en beeldloos en moet je dus een keuze maken op de afstandsbediening. Maar goed, ‘minor detail’ en er kan tenminste weer worden opgenomen (nu dus met opslag in de cloud)!

Reputatie 7
Badge +6

@HanL Als je inlogt op de T50 via 192.168.1.1 en dan in het menu naar VoIP > Telefoon > Regio gaat, kun je het Signaaltype beller-ID aanpassen naar FSK of DTMF. Welke het moet zijn, is een kwestie van uitproberen. Het kan helpen om daarna het modem te herstarten (dus niet resetten). Mocht dat niet werken, dan kun je bij Regio-instelling ook voor België kiezen. Ik heb gelezen dat dat nog wel eens wil helpen.

Reputatie 3

Monteur staat gepland voor 8 augustus. Ik zal daarna zeker een terugkoppeling geven!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HanL super bedankt voor het testen en noteren van alles!

Ik ben zelf niet helemaal op de hoogte gebracht hiervan maar ik heb dit als notitie bij je case toegevoegd. Ik zou nog wel nog een keer bellen omdat dit telefonisch besproken is en de desbetreffende collega de case gesloten heeft.

Reputatie 2

Hallo, kan geen opnames maken, maar zie dat er GB’s vermeld staan.

Zal kijken of ik via de cloud opnemen kan aanzetten.

Lijkt me ook verstandig de TV box te vervangen, we hebben hem al behoorlijk lang.

Kan dat geregeld worden middels dit bericht?

Dank

Paul Delcour

Reputatie 3

Helaas blijft het ellende sinds T-Mobile Thuis is geïnstalleerd (sinds medio mei van dit jaar) en met de Amino-Aria 610X TV-Box (na daarvoor al de nodige ellende met de oude TV Box met ingebouwde HD).
Zowat elke keer na het inschakelen van de TV-Box moet ik stappen ondernemen om de ‘boel’ weer aan de praat te krijgen. Meestal lukt dat dan na het spanningsvrij maken van de TV-Box maar ook moet ik vaak een volledige ‘power-flip’ uitvoeren voordat ik weer ongestoord TV kan kijken. Dit begint (nou ja...begint) inmiddels zeer irritant te worden. Vaak lukt het ook niet om de TV-Box met de afstandsbediening in te schakelen (terwijl ik de TV wel kan inschakelen met de zelfde -overigens gloednieuw- afstandsbediening). Als het lukt verschijnt de tekst ‘TV Box niet verbonden met de TV dienst| (zie foto 1). Of de mededeling ‘Net werkverbinding mislukt’ (foto 3). De TV-Box reageert dan met geen mogelijkheid meer op de afstandsbediening. Na een reset van de TV-Box of een volledige ‘power-flip’ verschijnt de tekst ‘TV Box is opnieuw opgestart. Start met TV kijken’. (foto 2) En als ik dan heel veel geluk heb lukt het eindelijk om TV te kijken maar vaak genoeg moet ik de hele procedure van het opnieuw opstarten van TV Box en Modem (Zyxel-T50) opnieuw uitvoeren omdat de TV-Box geen signaal stuurt naar de TV. En voor al deze ellende mag je dan wel zo’n 65 Euro per maand uitgeven. Overigens -en dat moet ik toegeven- geen problemen met internet. Het internetsignaal van T-Mobile is betrouwbaar. Maar hoe komen we van de ellende af met het TV signaal. Ik wil de afstandsbediening kunnen pakken,  op het betreffende TV Box knopje kunnen drukken om vervolgens TV te kunnen kijken en niet daarna (zowat dagelijks) 20 minuten bezig zijn om de ‘boel weer aan de praat te krijgen. Iemand een oplossing (behalve natuurlijk het overstappen naar een andere provider)?

Foto 3
Foto 1
Foto 2


 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, ik was eigenlijk wel benieuwd naar wat de monteur tegen zou komen. Ik heb nog een keer een lijnmeting gedaan en zie dat er best wel wat ruis te zien is. Dit kan komen door andere apparaten in de buurt van het modem of op de lijn. Waar heb je het modem staan en zijn er apparaten in de buurt die voor een verstoring kunnen zorgen? Denk ook aan metalen objecten (TV, stereo of koelkast) of een aquarium. Is dit allemaal niet het geval, dan stuur ik graag als nog een monteur om dit te bekijken!

Wij zijn ook sinds 17 mei over op het nieuwe platform. Wij hebben ook een box met een harddisk, inmiddels via my T mobile omgezet naar cloud opnemen. Het klopt dat wij ook nog steeds via de HD opnemen. Dus als ik het goed begrijp moet ik dus een andere BOX aanvragen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HanL, ik had gehoopt dat de swap alle issue’s zou verhelpen.

Ik zie dat je op poort 1 een eigen router hebt aangesloten. Kan je de TV Box voorzien van een harde factorty reset, je eigen router loskoppelen en dan de verbinding testen? Ik zie namelijk dat je niet altijd een goede stream ontvangt. Dit kan ook aan de TV Box liggen. Als dit niet werkt, ruil ik je huidige TV Box graag om voor een nieuwe!

 

Factory Reset Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HanL, in de bestelstatus is te zien dat de boxen vanmorgen vroeg aangemeld zijn voor verzending. Ik vermoed dat je morgen of maandag meer te horen krijgt middels de track&trace-code en dat het pakketje uiterlijk maandag of dinsdag bezorgd wordt.

Reputatie 3

TMTV dank voor de reactie op mijn vraag over cloud opnames. Zojuist met de helpdesk van T-Mobile gesproken en inderdaad was er de bevestiging dat ik cloud-opnemen had aangevraagd. Echter moet ik wachten op een nieuwe TV box die zal worden toegestuurd. Dat betekent dan wel dat inderdaad nu nog steeds de opnames op de HD worden geplaatst (GB’s dus...) en straks in de cloud maar dat je dan wederom weer alles kwijt bent dat op de HD staat..! Jammer dat de juichmail van T-Mobile over het vernieuwde T-Mobile TV toch wat negatieve kantjes heeft….!😪
Verder heb ik ook het idee dat de beeldkwaliteit in het algemeen wat is afgenomen (soms erg donker) maar misschien zie ik dat verkeerd…!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Delcour, ik wil graag meekijken wat er mogelijk is! Ik kan alleen op jouw e-mailadres geen abonnement vinden. Wil je jouw klantnummer in je Community profiel delen en mij een seintje geven? Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug!

Reputatie 3

Het Zyxel T50 modem staat opgesteld in de meterkast direct naast de aansluiting van KPN.
Aan het modem is een router (Linksys AX4200) gekoppeld. De WiFi van het modem is uitgeschakeld.
Er staan geen verdere apparaten of eventuele metalen objecten in de buurt van het modem (en zeker geen aquarium). De TV-Box is via een kabel (geleverd door T-Mobile) hardwarematig aangesloten op het modem.
Dit ter informatie!

Reputatie 7
Badge +9

@HanL bedankt voor je duidelijke informatie!

Het kan zijn dat je eigen modem voor de verstoring zorgt. Zou je deze kunnen loskoppelen en de TV Box bedraad aansluiten op je Zyxel en dan kunnen testen of de TV Box het dan wel goed doet?

Reputatie 3

Sorry maar misschien was mijn beschrijving niet helemaal duidelijk. Het modem dat ik gebruikt is het door T-Mobile geleverde Zyxel T50 modem en de TV-Box is direct bedraad aangesloten op het Zyxzel modem. De router verzorgt uitsluitend het WiFi signaal voor computeractiviteiten hier in huis (en heeft tevens een functie in het Apple Time Machine gebeuren voor m’n iMac). Bij wijze van proef heb ik al eens de Linksys router losgekoppeld maar dat had geen enkele invloed op de (al dan niet) goede werking van de TV-Box.

Reputatie 7
Badge +9

@HanL dat begrijp ik, echter kan deze wel voor een verstoring zorgen in het netwerk. Je geeft aan verder niks in de buurt te hebben staan van het modem. Je Linksys geeft namelijk ook een lease time error. Zou je voor de zekerheid de Zyxel kunnen voorzien van een factory reset?

Reputatie 3

Bedankt voor je reactie. Ik zit nu wat krap in m’n tijd maar zal morgen de factory reset van het Zyxel modem uitvoeren!

Reputatie 7
Badge +9

@HanL bedankt voor je snelle reactie. Ik hoor graag morgen of er iets veranderd is, blijft het nog steeds hetzelfde dan moeten we dit dieper gaan onderzoeken!

Reageer