Opnames mislukken regelmatig


Reputatie 5

Enorm handig dat cloud opnemen maar nu wekelijks dat opnames mislukken en niet terug te kijken zijn.

Nu bijv. Aflevering 9 van Milion dollar island, laden, laden maar gebeurd niets. Op de app. Op mijn telefoon een foutmelding. De vorige keer toen het mislukte al compensatie gehad maar dit moet toch gewoon werken.

Laatst ook opnames die erg kort waren en niet goed opgenomen waren. Erg onbetrouwbare dienst.


This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 2

Goedenavond,

Hier ook inderdaad.

Heb je iets opgenomen en wil je het later terug kijken via de tv, laden laden laden en dan kastje opnieuw opstarten omdat hij helemaal is vast gelopen.

Op de telefoon of tablet lukt het wel om terug te kijken.

 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag en @ReinoudS, heel erg bedankt voor het melden! Excuus dat jullie dit ervaren, hier gaan we dan ook gelijk weer wat aan doen. Dit wordt verder opgepakt door onze technische dienst. Ik ontvang alleen nog graag de volgende informatie, zodat dit verder doorgezet kan worden.

  • Kunnen jullie aangeven op welke devices dit issue voorkomt?
  • Kunnen jullie mij voorzien van extra voorbeelden van programma's en zenders waar dit op voorkomt? 
  • Kunnen jullie ook voorbeelden sturen met daarin de datums en het tijdstip? 

Merci, we willen dit zo snel mogelijk fixen!

Reputatie 5

Ik heb hierboven al het voorbeeld van Milion dollar island gegeven. Daarnaast werkt heel Holland bakt de aflevering van 30 april ook niet.

 

Niet op mijn telefoon met de app.

Niet op mijn Samsung tv met de app

Niet op mijn Android tv met de app.

 

Zit dus ergens op jullie platform. Andere opnames doen het wel. Nu kun je heel Holland bakt nog wel terugkijken via de npo maar Million dollar island alleen via prime video en om daar nu een abonnement op te nemen voor 1 aflevering  terwijl ik al voor opnemen betaal lijkt me ook niet de bedoeling.

Reputatie 5

Nog 1 gevonden, rijdende rechter van 26 april. Begint nu wel erg irritant te worden...

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, helemaal top! Yes, het eerste voorbeeld had ik ook al genoteerd. Merci voor de snelle aanvulling. Er is gisteren al een onderzoek gestart door één van mijn collega's en ik houd dat ook voor jullie in de gaten de aankomende dagen. Dit heb ik zojuist aangevuld met jouw extra informatie. Hopelijk kan ik snel meer vertellen! 

Reputatie 5

@Lisa Wanneer is er uitsluitsel en kan ik de programma's kijken?

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik kan gelukkig laten weten dat dit door mijn collega's is gesignaleerd als een algemeen probleem! Het onderzoek is dan ook meteen doorgezet naar onze IT-afdeling en er wordt zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht. Een exacte tijdsindicatie kan ik je hier niet van meegeven, maar ik check elke ochtend of ik hier al een update van terugzie. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 5

Nou, gisteravond 5 minuten kunnen kijken van de rijdende rechter aflevering 7 van 3 mei. Die stopte er toen mee en doet het nu ook niet. 

Reputatie 7

Ik baal er echt van @Mark-DenHaag! Lukt het wel om de opnames via TV Anywhere terug te kijken? Dit moet namelijk nog wel werken zonder problemen. Ik hoop het! 🤞

Reputatie 5

Via de tv app op mijn telefoon werkt het ook niet. Soms even heel snel beeld in die opname en dan weer niets.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, goed om te weten! Dit ga ik zo aankaarten tijdens onze tv-meeting, aangezien dit wel zonder problemen zou moeten werken. Dankjewel dat je dit aangeeft! 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik wil je graag laten weten dat ik om een update heb gevraagd tijdens de tv-meeting! Jammer genoeg kan ik hier nog niks concreets met je over delen, anders dan dat er hard aan wordt gewerkt. Ik hoop je na het weekend te kunnen verblijden met een status update. 

Reputatie 5

Vervelend dat alle TV issues zolang duren om opgelost te krijgen 😞.

Reputatie 5

Ik heb er nog 1 😞

 

Donderdag 28 april, Mr. Frank Visser: hoe is het nu met S7 aflevering 3. Werkt ook niet.

Reputatie 6

Dankjewel voor het laten weten @Mark-DenHaag! Er wordt hard gewerkt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. @Lisa komt na het weekend bij je terug met hopelijk een update!

Reputatie 5

Wanneer komt er dan een update? Het weekend is voorbij maar ik heb nog geen update gezien. Ik wil nu wel mijn opnames kijken, daar neem ik tenslotte een opname dienst voor af. 

Reputatie 5

@Lisa @Ginny We zijn bijna 2 weken verder en ik hoor niets meer van jullie. Blijkbaar “wordt ernaar gekeken” maar ik vraag me dan af waar jullie naar kijken want er valt niets te kijken. Ik vind het echt onder de maat dat een issue met opnames nu al 2 weken moet duren. Je kunt die opname toch wel of niet terughalen, meer opties zijn er niet.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik kan me jouw opmerking volledig voorstellen! Vandaag heb ik tijdens de wekelijkse tv-meeting weer om een status update gevraagd! Mijn collega's vinden ook allemaal dat dit zo snel mogelijk moet worden opgelost. Het probleem is gelukkig opgespoord en er wordt alles aan gedaan om dit nog voor het weekend te fixen. Ik had ook gehoopt dat ik je al eerder van goed nieuws kon voorzien. Nogmaals excuses hiervoor. De reden dat ik nog geen andere update met je had gedeeld, is omdat deze er eerder nog niet was. Ik vraag vanmiddag nog eens of er een tijdsindicatie kan worden gedeeld van wanneer dit opgelost wordt, zodat je weet waar je aan toe bent! 

 

Dit probleem heb ik ook. Het wordt toenemend erger. Inmiddels zo erg dat ik Tmobile opgezegd heb. TV kijken is zo echt niet leuk meer.

Regelmatig hangt de box zich op bij het afspelen van een opname. Je kunt dan alleen de stekker eruit trekken, op alles andere geen reactie. Z.g. freeze.

Opnames mislukken steeds vaker, opnames zijn dan leeg en kunnen niet afgespeeld worden, of de box blijft eindeloos zoeken maar start het programma niet op.

Of, opnames die wel gelukt zijn, zijn later ineens niet meer te openen en te kijken.

Recentelijk lukt het dan ook niet meer om de zending bij terugkijken af te spelen. (De Verraders 13 mei jl.)

Young Sheldon, afl. 19,  maandag 15 mei jl. afspelen niet mogelijk.

Ik moet eigenlijk elke keer als ik cloud opnemen gebruik wel een keer de stekker eruit trekken.

Ik kijk zelden live tv, neem selectief op. Als dit niet betrouwbaar functioneert, dan moet ik helaas van provider veranderen. 

Ook het opzeggen verdient geen schoonheidsprijs. Tijdens het gesprek, waarin een aanbieding werd gedaan, werd er opgehangen. De moderator daarna interesseerde mijn bovengenoemde problemen niet en hanteert dan maar meteen een opzegtermijn van een maand met 33 dagen. 

Ik was altijd zeer tevreden met Tmobile, maar dit gaat zo niet. Ik betaal voor cliud opnamen, en het functioneert niet. 

Als ik mijn contract opzeg wordt er niet nog maar even opgerekt.

Gezien de massieve problemen met de cloud verwacht ik een andere, coulantere reactie.  

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @GvApp, ik had ontzettend gehoopt dat jij nog met veel plezier jouw abonnement bij ons zou aanhouden! Uiteraard respecteer ik jouw keuze. Ik hoop ontzettend dat we jouw in de toekomst weer bij T-Mobile voor thuis mogen verwelkomen. Merci dat je hier jouw feedback deelt, want dit neem ik graag mee. Ik hoop echt snel te kunnen melden dat het issue met Cloud Opnemen is opgelost. Dan maak ik ook graag een vergoeding voor jou in orde. Excuses voor de ervaring die je hebt gehad met het opzeggen, dat is uiteraard niet de bedoeling. Kan je aangeven hoe lang je al last hebt van deze problemen? Dan kan ik dit meenemen in de compensatie! 

Hi @Mark-DenHaag en @ReinoudS, heel erg bedankt voor het melden! Excuus dat jullie dit ervaren, hier gaan we dan ook gelijk weer wat aan doen. Dit wordt verder opgepakt door onze technische dienst. Ik ontvang alleen nog graag de volgende informatie, zodat dit verder doorgezet kan worden.

  • Kunnen jullie aangeven op welke devices dit issue voorkomt?
  • Kunnen jullie mij voorzien van extra voorbeelden van programma's en zenders waar dit op voorkomt? 
  • Kunnen jullie ook voorbeelden sturen met daarin de datums en het tijdstip? 

Merci, we willen dit zo snel mogelijk fixen!

Hier ook problemen met terugkijken via de decoder. Onder andere ook Meester Frank Visser, De Verraders (afl 6 en 7).

Hallo Lisa, het probleem komt toenemend voor sinds de herfst.

Het ging in de winter eigenlijk weer beter, maar de afgelopen maanden is het echt dramatisch. 

Zelfs hele series, wekenlang opgenomen waren bij de laatste aflevering simpelweg niet meer te openen. Swanenburg op NPO1 in de herfst bijv. 

Ik heb tussentijds mijn oudere Philips tv naar een nieuwe Samsung gewisseld. Maar dat heeft geen enkel positief effect gehad. Uiteraard de Entone box opnieuw geïnstalleerd. 

Score van gisteravond, zaterdag 21 mei 22;

Het echte leven in de dierentuin S4A2  30-04. Vastgelopen/freeze na enkele minuten. Alleen de stekker eruit trekken en opnieuw opstarten werkt. 

VT wonen S13A1, 17-04. Freeze, was ook grotendeels het vorige programma. Weer stekker eruit en opnieuw opstarten.

Young Sheldon, S5A19, blijft eindeloos zoeken, start niet.

Het ist gewoon super frusterend en het kost veel tijd. Telkens de box opnieuw resetten. En ik mis zo afleveringen van series, die dan alleen nog tegen betaling terug te kijken zijn via bijv. NL ZIET. 

Ik heb een Amino Entone-85

 

 

 

 

 

 

Ps. Ik heb niet het idee dat het tijdstip of de zender nu nog bepalend zijn. Bij mij komt het op alle zenders voor waar ik opgenomen heb. NPO1, 2, 3, Extra. RTL4, Net5, SBS6. Comedy Central. BBC First. Soms is het prime time, maar vaker ook gewoon vooravond of overdag. 

Een andere optie die ik nog zal onderzoeken,  is het feit hoe het programma geprogrammeerd is. Via de app of via de tv. Eigenlijk lijkt het via de app altijd goed te gaan. Terwijl ik dat meestal op afstand doe, soms in het buitenland. Dat betreft meestal een enkele opname.

Ik neem ook vaak series op, maar dan via de gids op de tv, en daar gaat het vaak fout. Of valt het daar meer op? Ik onderzoek het. 

Reputatie 5

En weer een gevonden:

Code van coppens, za 30 april sbs6

Reputatie 7

Hi @Sample88, goed dat je dit topic hebt gevonden! Zou je kunnen laten weten of je Terug Kijken bedoelt of Cloud Opnemen? Voor Cloud Opnemen ben ik nog in afwachting van de oplossing, maar ik hoop deze heel snel te kunnen delen met jullie. Als het om Terug Kijken gaat, dan help ik je daar graag mee verder!

Hi @GvApp, merci voor deze heldere terugkoppeling en alle voorbeelden! Harstikke attent van je dat je op onderzoek uit gaat om ons hierbij te helpen. De probleemveroorzaker is inmiddels gevonden door onze technische dienst, dus ik hoop dat de structurele oplossing voor dit probleem nabij is. Het is uiteraard niet de bedoeling dat dit niet goed werkt, dus Cloud Opnemen moet zo snel mogelijk weer werken zoals het hoort. Ik hoop dan ook dat jij in de toekomst weer overgaat naar T-Mobile voor thuis en optimaal van alle opnames kan genieten zonder problemen.