Opnames mislukken regelmatig


Reputatie 5

Enorm handig dat cloud opnemen maar nu wekelijks dat opnames mislukken en niet terug te kijken zijn.

Nu bijv. Aflevering 9 van Milion dollar island, laden, laden maar gebeurd niets. Op de app. Op mijn telefoon een foutmelding. De vorige keer toen het mislukte al compensatie gehad maar dit moet toch gewoon werken.

Laatst ook opnames die erg kort waren en niet goed opgenomen waren. Erg onbetrouwbare dienst.


This topic has been closed for comments

59 reacties

Ik kijk beroepsmatig De Grote Verbouwing,  VT wonen. 

De score van de cloud opnames vandaag:

17-04 SBS6 S13A1 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset.

17-04 SBS6 S9A6 De Grote Verbouwing, vastgelopen, stekker eruit, reset.

24-04 SBS6 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset

01-05 SBS6 De Grote Verbouwing, vastgelopen,  stekker eruit,  reset

De Grote Verbouwing en VT wonen  zijn aansluitende programma's die na elkaar worden uitgezonden. De opnames overlappen elkaar, door extra toegevoegde opnametijd. Opnames  uit vooral april jl. lopen consequent vast. Na de reset opnieuw bekijken leverde geen verbetering op. Het is weliswaar mogelijk vooruit te spoelen, voorbij het punt waar het programma eerst vastliep, maar na enkele minuten loopt het betreffende programma wederom vast. 

Over een jaar verwacht Tmobile een glasvezelnetwerk aan te leggen in mijn wijk. Dan kan ik weer terug wisselen naar Tmobile. Ik zie de vergoeding voor de ergernissen en gemiste programma's en de tijd die het gekost heeft, graag tegemoet op de afrekening in juni.

 

Reputatie 1

Hi @Mark-DenHaag, ik kan me jouw opmerking volledig voorstellen! Vandaag heb ik tijdens de wekelijkse tv-meeting weer om een status update gevraagd! Mijn collega's vinden ook allemaal dat dit zo snel mogelijk moet worden opgelost. Het probleem is gelukkig opgespoord en er wordt alles aan gedaan om dit nog voor het weekend te fixen. Ik had ook gehoopt dat ik je al eerder van goed nieuws kon voorzien. Nogmaals excuses hiervoor. De reden dat ik nog geen andere update met je had gedeeld, is omdat deze er eerder nog niet was. Ik vraag vanmiddag nog eens of er een tijdsindicatie kan worden gedeeld van wanneer dit opgelost wordt, zodat je weet waar je aan toe bent! 

 

Ik ervaar dit probleem ook. Volgens mij zijn het bepaalde data. In ieder geval kan ik niets kijken van 3 mei … en nu weer van 10 mei. Ook ik begin mijn buik hier vol van te krijgen.
Ik heb te horen gekregen dat het wel terug te kijken is via Apple devices en dat klopt; via mijn Macbook kan ik het wel kijken. Dat maakt het nog vreemder. Overigens kan ik mijn Mac dan weer niet casten, want dan doet de opname het niet meer. Heel irritant.
Hoe krijgen we te horen dat het probleem opgelost is?

Reputatie 1

Ik kijk beroepsmatig De Grote Verbouwing,  VT wonen. 

De score van de cloud opnames vandaag:

17-04 SBS6 S13A1 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset.

17-04 SBS6 S9A6 De Grote Verbouwing, vastgelopen, stekker eruit, reset.

24-04 SBS6 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset

01-05 SBS6 De Grote Verbouwing, vastgelopen,  stekker eruit,  reset

De Grote Verbouwing en VT wonen  zijn aansluitende programma's die na elkaar worden uitgezonden. De opnames overlappen elkaar, door extra toegevoegde opnametijd. Opnames  uit vooral april jl. lopen consequent vast. Na de reset opnieuw bekijken leverde geen verbetering op. Het is weliswaar mogelijk vooruit te spoelen, voorbij het punt waar het programma eerst vastliep, maar na enkele minuten loopt het betreffende programma wederom vast. 

Over een jaar verwacht Tmobile een glasvezelnetwerk aan te leggen in mijn wijk. Dan kan ik weer terug wisselen naar Tmobile. Ik zie de vergoeding voor de ergernissen en gemiste programma's en de tijd die het gekost heeft, graag tegemoet op de afrekening in juni.

 

Ik heb glasvezel en exact hetzelfde probleem (met opnames) .. dus daar word je probleem niet mee opgelost ben ik bang… 

Reputatie 7

Hi @GvApp, hartstikke bedankt voor alle voorbeelden! Je bent een topper, merci. Ik kan je gelukkig laten weten dat de technische dienst nu voldoende voorbeelden heeft verzameld. Er hoeven dan ook geen nieuwe voorbeelden meer worden doorgezet. Heel goed dat je de vergoeding aanstipt. Geef jij in dit topic een seintje als jouw abonnement is stopgezet? Dan maak ik de vergoeding voor je in orde. Jij hebt namelijk tot het eind van je abonnement recht op een vergoeding, dus dat kan ik nu nog niet in orde maken. 

Hi @MandyC, top dat je via deze weg een status update opvraagt! Het issue is nog steeds volop in onderzoek en ik hoop dan ook echt dat ik snel wat nieuws met jullie kan delen. In dit topic laat ik het weten als dit issue is opgelost, dus ik houd jullie hiervan op de hoogte. Dan kan ik namelijk meteen aan de slag met een vergoeding. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 5

@Lisa is er ook een verwachting wanneer dit is opgelost? Ik heb nu een stapel oude opnames die het niet doen.

Hey Mark-DenHaag, als het Tmobile niet lukt de oude opnames weer beschikbaar te maken; momenteel heb je NLziet 3 maanden voor 7,95. Daar kun je eindeloos terug- en vooruitkijken. 

Reputatie 5

Dat snap ik, maar ik betaal al genoeg geld aan t-mobile en dan vind ik het niet nodig om ook geld aan een andere dienst uit te geven omdat tmobile enorm lang over een oplossing doet.

Reputatie 1

Dat snap ik, maar ik betaal al genoeg geld aan t-mobile en dan vind ik het niet nodig om ook geld aan een andere dienst uit te geven omdat tmobile enorm lang over een oplossing doet.

Met je eens Mark. Tenzij T-Mobile deze kosten voor ons gaat vergoeden (dus het ‘aanschaffen’ van een andere mogelijkheid om terug te kijken)

Hey @Lisa, mijn abonnement is op 11 mei jl. opgezegd,  loopt echter tot 13 juni a.s. (een maand met 33 dagen?).

Ziggo.sluit mij omstreeks 1 juni a.s. aan. 

Nogmaals,  jullie waren altijd erg betrouwbaar,  nagenoeg géén problemen. Bij Ziggo komen ook regelmatig storingen voor. Maar sinds ik Cloud opnemen heb, is het een drama bij Thuis.

Ik heb Cloud opnemen grkozen omdat ik in alle rust wil kijken wanneer het mij uitkomt, reclame kunnen doorspoelen. Daar betaal je dan bewust extra voor. 

Omdat het niet functioneerde heb ik veel afleveringen gemist en heb echt moeten zoeken of het niet ergens herhaald werd, of op buitenlandse zenders gekeken. NPO Extra is zeer onbetrouwbaar qua zendtijden, opnames gaan daarom ook vaak fout. Bij (binnen een week) terugkijken werd ik dan toch gedwongen met reclame te kijken. Recentelijk was ook dat zelfs niet mogelijk, toen ben ik ook overgestapt. . Bij de buitenlandse zenders is bij Tmobile toenemend opnemen onmogelijk, vanwege rechten. Je zit dan toch verplicht op de uitzendtijd te kijken. Als jullie met Cliud opnemen willen concurreren met Netflix & co, dan gaat er momenteel echt iets helemaal fout bij Tmobile Thuis. Een abonnement bij NLziet is dan goedkoper en betrouwbaarder. 

Hopelijk hebben jullie het snel onder controle en kom ik volgend jaar terug. 

Ik heb de afrekening voor de maand mei net binnen, deze wordt maandag 30 mei geïncasseerd. Ik zie dan de vergoeding op de afrekening tot 13 juni a.s. tegemoet. Alvast bedankt. 

Reputatie 1

Ik neem vaak series op op BBC First en wil ze daarna in één keer terugkijken. Constateer dan helaas ook dat niet altijd alle opnames het doen.

Concreet voorbeeld :

Op 8 mei jl. aflevering 4 van Ragdoll (BBC First) wilde ik vanavond kijken. Maar die loopt de hele tijd vast... - :(

 

 

Reputatie 1

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het nadat ik het modem van de stroom haalde en daarna de tv box gereset heb, het wel weer werkt. (Ik kon de opname die steeds vastliep alsnog kijken). Ik zag op mijn tv dat de tv box toen een update uitvoerde.

 

Reputatie 5

De alleskunner VIPs finale, ook mislukt. Nu raakt iedereen hier in huis enorm geïrriteerd dat er zo enorm veel mislukt. En Tmobile gaat ondertussen door met eindeloos onderzoeken. Met KPN en Ziggo had ik echt nooit problemen of werd de opname in 1 a 2 dagen hersteld door de technische dienst.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, @GvApp, @ReinoudS, @Sample88  en @MandyC, graag wil ik jullie laten weten dat ik heb doorgekregen dat dit issue zou zijn opgelost sinds dit weekend! Ik ben dan ook heel benieuwd of jullie dit zo ervaren. Hebben jullie toevallig dit weekend iets opgenomen wat nu zonder problemen is terug te kijken? Ik ben heel benieuwd! 

Hi @GvApp, ik ben gelijk met je mee gaan kijken! Ik vermoed dat een collega per ongeluk de verkeerde datum heeft aangevinkt, want dit zou inderdaad op 11 juni 2022 moeten eindigen. Goed dat je dit hier aangeeft. Graag stel ik dan ook voor om deze twee extra dagen voor jou inderdaad te vergoeden. Geef je mij te zijner tijd een seintje? Dan maak ik dit in orde. Een vergoeding kan ik niet in de toekomst indienen, dus nu kan ik dit nog niet regelen. Ik kan mij zeker vinden in jouw beslissing en kijk er naar uit dat jij over een tijdje weer bij ons terugkomt! 😁

Hi @luiaardje, super fijn dat je aangeeft dat de opname bij jou weer werkte! Ervaar je dat dit issue inmiddels weer volledig is hersteld? Ik hoor het graag, merci! 

Reputatie 5

@Lisa Nieuwere opnames gaan de laatste tijd wel goed voor zover ik kan zien. Maar die oudere opnames zoals hierboven genoemd kan ik nog steeds niet terug kijken met mijn Samsung TV en jullie app. dit erop staat. Dan krijg ik 1 seconde beeld of blijft het zwart en blijft het hangen.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik ben heel blij om te lezen dat de nieuwere opnames weer goed gaan! Dit heb ik meteen doorgegeven aan mijn collega's en ik ben nog in afwachting van een reactie hoe dit precies zit. Hierover snel meer! 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, mijn collega's hebben aangegeven dat ook de oude opnames weer zonder problemen te bekijken zouden moeten zijn! Ervaar jij nog steeds dat deze blijven hangen? Zo ja, zou je dan een powerflip uit kunnen voeren? 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik hoor het heel graag van je! 

Reputatie 5

@Lisa Zoals genoemd kijk ik via de app op mijn Samsung tv en daar lopen die betreffende opnames nog niet op...

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, excuus! Ik heb in overleg met mijn collega een verzoek ingeschoten voor de technische dienst om dit uit te pluizen. Ik wil namelijk dat ook voor de oude opnames weer te bekijken zijn. Zodra hier een update uitrolt, dan laat ik je dat weten!

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, graag wil ik je nog vragen om extra informatie! Mijn collega van de technische dienst heeft gevraagd of je het volgende nog door zou kunnen geven:

  • Om welke zenders/programma’s gaat het bij de oude opnames die niet werken? 
  • Om welk tijdstip kijk je deze opnames / heb je deze geprobeerd te kijken (bijvoorbeeld vandaag op 3 juni om 11:00 uur)?
  • Op welk tijdstip waren de zenders/programma’s die nog niet te bekijken zijn?

Als je hier een paar voorbeelden van kan noemen, dan zet ik dat verder voor je door! 💪

Reputatie 5

Volgens mij heb ik inmiddels genoeg voorbeelden gegeven welke tot op heden niet terug te kijken zijn of vast lopen na een aantal seconden/minuten. Ik ben er inmiddels wel klaar mee.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, weet dat ik het super vindt dat je eerder al enkele voorbeelden hebt doorgezet! De technische dienst kan altijd het meest met voorbeelden die zo recent mogelijk zijn, maar ik kan je gevoel voorstellen. Voor nu heb ik dan ook dit doorgezet en hoop ik dat dit voldoende is. Merci voor de moeite, we gaan ermee aan de slag!

Reputatie 1

Hi @Mark-DenHaag@GvApp@ReinoudS@Sample88  en @MandyC, graag wil ik jullie laten weten dat ik heb doorgekregen dat dit issue zou zijn opgelost sinds dit weekend! Ik ben dan ook heel benieuwd of jullie dit zo ervaren. Hebben jullie toevallig dit weekend iets opgenomen wat nu zonder problemen is terug te kijken? Ik ben heel benieuwd! 

Hi @GvApp, ik ben gelijk met je mee gaan kijken! Ik vermoed dat een collega per ongeluk de verkeerde datum heeft aangevinkt, want dit zou inderdaad op 11 juni 2022 moeten eindigen. Goed dat je dit hier aangeeft. Graag stel ik dan ook voor om deze twee extra dagen voor jou inderdaad te vergoeden. Geef je mij te zijner tijd een seintje? Dan maak ik dit in orde. Een vergoeding kan ik niet in de toekomst indienen, dus nu kan ik dit nog niet regelen. Ik kan mij zeker vinden in jouw beslissing en kijk er naar uit dat jij over een tijdje weer bij ons terugkomt! 😁

Hi @luiaardje, super fijn dat je aangeeft dat de opname bij jou weer werkte! Ervaar je dat dit issue inmiddels weer volledig is hersteld? Ik hoor het graag, merci! 

@Lisa  .. helaas .. maar het werkt zeker nog niet naar behoren. Ik probeer vanavond al twee keer programma’s terug te kijken en wederom loopt het continu vast. Het gaat om 2x een programma ‘Chateau Meiland’ van maandag 2 en dinsdag 3 mei. Die van 2 mei heb ik alweer weggeflikkerd, omdat het in eerste instantie wel lukte .. tot ongeveer 47 minuten (met een restart tussendoor). Maar die van 3 mei lukt weer meteen niet. Loopt weer vast. Dus … wat het probleem ook was .. het is niet (helemaal) opgelost. Groetjes, Mandy
PS. Ik heb inderdaad een andere opname die eerst ook vastliep wel kunnen kijken.

 

Reputatie 7

Hi @MandyC, heel goed dat je dit laat weten! Dit is namelijk niet de bedoeling, dus hier gaan we gelijk wat aan doen. Super dat je dit duidelijke voorbeeld hebt doorgezet. Zo heb ik meteen een nieuw onderzoek kunnen inschieten. De aankomende dagen ga ik dit voor je in de gaten houden en laat ik het je weten als ik een update terugzie. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Hi @MandyC, heel goed dat je dit laat weten! Dit is namelijk niet de bedoeling, dus hier gaan we gelijk wat aan doen. Super dat je dit duidelijke voorbeeld hebt doorgezet. Zo heb ik meteen een nieuw onderzoek kunnen inschieten. De aankomende dagen ga ik dit voor je in de gaten houden en laat ik het je weten als ik een update terugzie. Excuses voor het ongemak! 

Hi Lisa,


Nog een uitdaging: Ik probeer aflevering 2 van ‘Race om de Ringen’ te kijken (2 juni). Deze begon om een of andere reden al halverwege (terwijl het een continu opname is en 5 minuten van te voren begint met opnemen, zo is het ingesteld). Vervolgens ben ik toch gaan kijken .. dan maar een deel missen (is niet leuk, maar ach). Ik moest even stoppen met kijken en nu ik terug ben en verder wil kijken is een heel deel van de opname verdwenen en heb ik nog maar 20 minuten van het programma wat ik kan kijken. Er is een heel deel tussen het moment dat ik stopte en nu wil gaan kijken verdwenen (en alles wat ik zojuist heb gekeken). Echt heel vreemd! En natuurlijk zijn we net een week verder, dus terugkijken gaat ook niet meer, want dat loopt heel strak bij jullie (als echt op de minuut!) … Dus wat nu?
Groetjes
​​​​​​​Mandy

Reputatie 7
Badge +1

Dat hele in de Cloud opnemen lijkt op het eerste gezicht heel handig en ideaal je kunt met 1 abonnement op meerdere tv's opnemen en heb genoeg aan een standaard tv box of een app op de tv, echter kleven er naar mijn mening ook diverse nadelen aan opnames blijven maar beperkt beschikbaar bij sommige providers maar 3 maanden.

Technisch gezien is het product nog lang niet optimaal gezien de vele klachten, en wat gebeurt er met opnames die door welke reden dan ook verloren gaan hetzij door brand of om wat voor reden dan ook,? zelf blijf ik de fysieke recorder prefereren boven in de Cloud opnemen,  daarbij denk ik aan een tv met b.v. een of 2 ingebouwde SSD kaarten van pakweg 250GB per stuk.

Voordeel is dat een SSD betrouwbaarder is dan een harde schijf, en je opnames kun je zo lang bewaren als je wil, heb onlangs nog mijn oude LG harddiskrecorder eens aangesloten en zag nog films van 10 jaar en ouder er op staan.