Opnames mislukken regelmatig


Reputatie 5

Enorm handig dat cloud opnemen maar nu wekelijks dat opnames mislukken en niet terug te kijken zijn.

Nu bijv. Aflevering 9 van Milion dollar island, laden, laden maar gebeurd niets. Op de app. Op mijn telefoon een foutmelding. De vorige keer toen het mislukte al compensatie gehad maar dit moet toch gewoon werken.

Laatst ook opnames die erg kort waren en niet goed opgenomen waren. Erg onbetrouwbare dienst.


This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 7

Hi @GvApp, hartstikke bedankt voor alle voorbeelden! Je bent een topper, merci. Ik kan je gelukkig laten weten dat de technische dienst nu voldoende voorbeelden heeft verzameld. Er hoeven dan ook geen nieuwe voorbeelden meer worden doorgezet. Heel goed dat je de vergoeding aanstipt. Geef jij in dit topic een seintje als jouw abonnement is stopgezet? Dan maak ik de vergoeding voor je in orde. Jij hebt namelijk tot het eind van je abonnement recht op een vergoeding, dus dat kan ik nu nog niet in orde maken. 

Hi @MandyC, top dat je via deze weg een status update opvraagt! Het issue is nog steeds volop in onderzoek en ik hoop dan ook echt dat ik snel wat nieuws met jullie kan delen. In dit topic laat ik het weten als dit issue is opgelost, dus ik houd jullie hiervan op de hoogte. Dan kan ik namelijk meteen aan de slag met een vergoeding. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Dat snap ik, maar ik betaal al genoeg geld aan t-mobile en dan vind ik het niet nodig om ook geld aan een andere dienst uit te geven omdat tmobile enorm lang over een oplossing doet.

Met je eens Mark. Tenzij T-Mobile deze kosten voor ons gaat vergoeden (dus het ‘aanschaffen’ van een andere mogelijkheid om terug te kijken)

Reputatie 1

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het nadat ik het modem van de stroom haalde en daarna de tv box gereset heb, het wel weer werkt. (Ik kon de opname die steeds vastliep alsnog kijken). Ik zag op mijn tv dat de tv box toen een update uitvoerde.

 

Reputatie 5

@Lisa krijg ik nog vindersloon voor het melden van deze bug en alle tijd en frustratie die dit heeft gekost? 

Hallo Lisa, het probleem komt toenemend voor sinds de herfst.

Het ging in de winter eigenlijk weer beter, maar de afgelopen maanden is het echt dramatisch. 

Zelfs hele series, wekenlang opgenomen waren bij de laatste aflevering simpelweg niet meer te openen. Swanenburg op NPO1 in de herfst bijv. 

Ik heb tussentijds mijn oudere Philips tv naar een nieuwe Samsung gewisseld. Maar dat heeft geen enkel positief effect gehad. Uiteraard de Entone box opnieuw geïnstalleerd. 

Score van gisteravond, zaterdag 21 mei 22;

Het echte leven in de dierentuin S4A2  30-04. Vastgelopen/freeze na enkele minuten. Alleen de stekker eruit trekken en opnieuw opstarten werkt. 

VT wonen S13A1, 17-04. Freeze, was ook grotendeels het vorige programma. Weer stekker eruit en opnieuw opstarten.

Young Sheldon, S5A19, blijft eindeloos zoeken, start niet.

Het ist gewoon super frusterend en het kost veel tijd. Telkens de box opnieuw resetten. En ik mis zo afleveringen van series, die dan alleen nog tegen betaling terug te kijken zijn via bijv. NL ZIET. 

Ik heb een Amino Entone-85

 

 

 

 

 

 

Ps. Ik heb niet het idee dat het tijdstip of de zender nu nog bepalend zijn. Bij mij komt het op alle zenders voor waar ik opgenomen heb. NPO1, 2, 3, Extra. RTL4, Net5, SBS6. Comedy Central. BBC First. Soms is het prime time, maar vaker ook gewoon vooravond of overdag. 

Een andere optie die ik nog zal onderzoeken,  is het feit hoe het programma geprogrammeerd is. Via de app of via de tv. Eigenlijk lijkt het via de app altijd goed te gaan. Terwijl ik dat meestal op afstand doe, soms in het buitenland. Dat betreft meestal een enkele opname.

Ik neem ook vaak series op, maar dan via de gids op de tv, en daar gaat het vaak fout. Of valt het daar meer op? Ik onderzoek het. 

Reputatie 5

En weer een gevonden:

Code van coppens, za 30 april sbs6

Reputatie 7

Hi @Sample88, goed dat je dit topic hebt gevonden! Zou je kunnen laten weten of je Terug Kijken bedoelt of Cloud Opnemen? Voor Cloud Opnemen ben ik nog in afwachting van de oplossing, maar ik hoop deze heel snel te kunnen delen met jullie. Als het om Terug Kijken gaat, dan help ik je daar graag mee verder!

Hi @GvApp, merci voor deze heldere terugkoppeling en alle voorbeelden! Harstikke attent van je dat je op onderzoek uit gaat om ons hierbij te helpen. De probleemveroorzaker is inmiddels gevonden door onze technische dienst, dus ik hoop dat de structurele oplossing voor dit probleem nabij is. Het is uiteraard niet de bedoeling dat dit niet goed werkt, dus Cloud Opnemen moet zo snel mogelijk weer werken zoals het hoort. Ik hoop dan ook dat jij in de toekomst weer overgaat naar T-Mobile voor thuis en optimaal van alle opnames kan genieten zonder problemen. 

Ik kijk beroepsmatig De Grote Verbouwing,  VT wonen. 

De score van de cloud opnames vandaag:

17-04 SBS6 S13A1 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset.

17-04 SBS6 S9A6 De Grote Verbouwing, vastgelopen, stekker eruit, reset.

24-04 SBS6 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset

01-05 SBS6 De Grote Verbouwing, vastgelopen,  stekker eruit,  reset

De Grote Verbouwing en VT wonen  zijn aansluitende programma's die na elkaar worden uitgezonden. De opnames overlappen elkaar, door extra toegevoegde opnametijd. Opnames  uit vooral april jl. lopen consequent vast. Na de reset opnieuw bekijken leverde geen verbetering op. Het is weliswaar mogelijk vooruit te spoelen, voorbij het punt waar het programma eerst vastliep, maar na enkele minuten loopt het betreffende programma wederom vast. 

Over een jaar verwacht Tmobile een glasvezelnetwerk aan te leggen in mijn wijk. Dan kan ik weer terug wisselen naar Tmobile. Ik zie de vergoeding voor de ergernissen en gemiste programma's en de tijd die het gekost heeft, graag tegemoet op de afrekening in juni.

 

Reputatie 1

Hi @Mark-DenHaag, ik kan me jouw opmerking volledig voorstellen! Vandaag heb ik tijdens de wekelijkse tv-meeting weer om een status update gevraagd! Mijn collega's vinden ook allemaal dat dit zo snel mogelijk moet worden opgelost. Het probleem is gelukkig opgespoord en er wordt alles aan gedaan om dit nog voor het weekend te fixen. Ik had ook gehoopt dat ik je al eerder van goed nieuws kon voorzien. Nogmaals excuses hiervoor. De reden dat ik nog geen andere update met je had gedeeld, is omdat deze er eerder nog niet was. Ik vraag vanmiddag nog eens of er een tijdsindicatie kan worden gedeeld van wanneer dit opgelost wordt, zodat je weet waar je aan toe bent! 

 

Ik ervaar dit probleem ook. Volgens mij zijn het bepaalde data. In ieder geval kan ik niets kijken van 3 mei … en nu weer van 10 mei. Ook ik begin mijn buik hier vol van te krijgen.
Ik heb te horen gekregen dat het wel terug te kijken is via Apple devices en dat klopt; via mijn Macbook kan ik het wel kijken. Dat maakt het nog vreemder. Overigens kan ik mijn Mac dan weer niet casten, want dan doet de opname het niet meer. Heel irritant.
Hoe krijgen we te horen dat het probleem opgelost is?

Reputatie 1

Ik kijk beroepsmatig De Grote Verbouwing,  VT wonen. 

De score van de cloud opnames vandaag:

17-04 SBS6 S13A1 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset.

17-04 SBS6 S9A6 De Grote Verbouwing, vastgelopen, stekker eruit, reset.

24-04 SBS6 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset

01-05 SBS6 De Grote Verbouwing, vastgelopen,  stekker eruit,  reset

De Grote Verbouwing en VT wonen  zijn aansluitende programma's die na elkaar worden uitgezonden. De opnames overlappen elkaar, door extra toegevoegde opnametijd. Opnames  uit vooral april jl. lopen consequent vast. Na de reset opnieuw bekijken leverde geen verbetering op. Het is weliswaar mogelijk vooruit te spoelen, voorbij het punt waar het programma eerst vastliep, maar na enkele minuten loopt het betreffende programma wederom vast. 

Over een jaar verwacht Tmobile een glasvezelnetwerk aan te leggen in mijn wijk. Dan kan ik weer terug wisselen naar Tmobile. Ik zie de vergoeding voor de ergernissen en gemiste programma's en de tijd die het gekost heeft, graag tegemoet op de afrekening in juni.

 

Ik heb glasvezel en exact hetzelfde probleem (met opnames) .. dus daar word je probleem niet mee opgelost ben ik bang… 

Reputatie 1

Hi @Mark-DenHaag@GvApp@ReinoudS@Sample88  en @MandyC, graag wil ik jullie laten weten dat ik heb doorgekregen dat dit issue zou zijn opgelost sinds dit weekend! Ik ben dan ook heel benieuwd of jullie dit zo ervaren. Hebben jullie toevallig dit weekend iets opgenomen wat nu zonder problemen is terug te kijken? Ik ben heel benieuwd! 

Hi @GvApp, ik ben gelijk met je mee gaan kijken! Ik vermoed dat een collega per ongeluk de verkeerde datum heeft aangevinkt, want dit zou inderdaad op 11 juni 2022 moeten eindigen. Goed dat je dit hier aangeeft. Graag stel ik dan ook voor om deze twee extra dagen voor jou inderdaad te vergoeden. Geef je mij te zijner tijd een seintje? Dan maak ik dit in orde. Een vergoeding kan ik niet in de toekomst indienen, dus nu kan ik dit nog niet regelen. Ik kan mij zeker vinden in jouw beslissing en kijk er naar uit dat jij over een tijdje weer bij ons terugkomt! 😁

Hi @luiaardje, super fijn dat je aangeeft dat de opname bij jou weer werkte! Ervaar je dat dit issue inmiddels weer volledig is hersteld? Ik hoor het graag, merci! 

@Lisa  .. helaas .. maar het werkt zeker nog niet naar behoren. Ik probeer vanavond al twee keer programma’s terug te kijken en wederom loopt het continu vast. Het gaat om 2x een programma ‘Chateau Meiland’ van maandag 2 en dinsdag 3 mei. Die van 2 mei heb ik alweer weggeflikkerd, omdat het in eerste instantie wel lukte .. tot ongeveer 47 minuten (met een restart tussendoor). Maar die van 3 mei lukt weer meteen niet. Loopt weer vast. Dus … wat het probleem ook was .. het is niet (helemaal) opgelost. Groetjes, Mandy
PS. Ik heb inderdaad een andere opname die eerst ook vastliep wel kunnen kijken.

 

Reputatie 5

@Lisa is er ook een verwachting wanneer dit is opgelost? Ik heb nu een stapel oude opnames die het niet doen.

Hey Mark-DenHaag, als het Tmobile niet lukt de oude opnames weer beschikbaar te maken; momenteel heb je NLziet 3 maanden voor 7,95. Daar kun je eindeloos terug- en vooruitkijken. 

Reputatie 5

Dat snap ik, maar ik betaal al genoeg geld aan t-mobile en dan vind ik het niet nodig om ook geld aan een andere dienst uit te geven omdat tmobile enorm lang over een oplossing doet.

Hey @Lisa, mijn abonnement is op 11 mei jl. opgezegd,  loopt echter tot 13 juni a.s. (een maand met 33 dagen?).

Ziggo.sluit mij omstreeks 1 juni a.s. aan. 

Nogmaals,  jullie waren altijd erg betrouwbaar,  nagenoeg géén problemen. Bij Ziggo komen ook regelmatig storingen voor. Maar sinds ik Cloud opnemen heb, is het een drama bij Thuis.

Ik heb Cloud opnemen grkozen omdat ik in alle rust wil kijken wanneer het mij uitkomt, reclame kunnen doorspoelen. Daar betaal je dan bewust extra voor. 

Omdat het niet functioneerde heb ik veel afleveringen gemist en heb echt moeten zoeken of het niet ergens herhaald werd, of op buitenlandse zenders gekeken. NPO Extra is zeer onbetrouwbaar qua zendtijden, opnames gaan daarom ook vaak fout. Bij (binnen een week) terugkijken werd ik dan toch gedwongen met reclame te kijken. Recentelijk was ook dat zelfs niet mogelijk, toen ben ik ook overgestapt. . Bij de buitenlandse zenders is bij Tmobile toenemend opnemen onmogelijk, vanwege rechten. Je zit dan toch verplicht op de uitzendtijd te kijken. Als jullie met Cliud opnemen willen concurreren met Netflix & co, dan gaat er momenteel echt iets helemaal fout bij Tmobile Thuis. Een abonnement bij NLziet is dan goedkoper en betrouwbaarder. 

Hopelijk hebben jullie het snel onder controle en kom ik volgend jaar terug. 

Ik heb de afrekening voor de maand mei net binnen, deze wordt maandag 30 mei geïncasseerd. Ik zie dan de vergoeding op de afrekening tot 13 juni a.s. tegemoet. Alvast bedankt. 

Reputatie 7

Hi @MandyC, heel goed dat je dit laat weten! Dit is namelijk niet de bedoeling, dus hier gaan we gelijk wat aan doen. Super dat je dit duidelijke voorbeeld hebt doorgezet. Zo heb ik meteen een nieuw onderzoek kunnen inschieten. De aankomende dagen ga ik dit voor je in de gaten houden en laat ik het je weten als ik een update terugzie. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Ik neem vaak series op op BBC First en wil ze daarna in één keer terugkijken. Constateer dan helaas ook dat niet altijd alle opnames het doen.

Concreet voorbeeld :

Op 8 mei jl. aflevering 4 van Ragdoll (BBC First) wilde ik vanavond kijken. Maar die loopt de hele tijd vast... - :(

 

 

Reputatie 5

De alleskunner VIPs finale, ook mislukt. Nu raakt iedereen hier in huis enorm geïrriteerd dat er zo enorm veel mislukt. En Tmobile gaat ondertussen door met eindeloos onderzoeken. Met KPN en Ziggo had ik echt nooit problemen of werd de opname in 1 a 2 dagen hersteld door de technische dienst.

Reputatie 7

Hi @MandyC, ik voorzie je graag van een update over de opnames! Samen met een collega heb ik hier een call over gehad en de eerdere opnames nog van begin mei, die kunnen jammer genoeg niet hersteld worden. Alle opnames die tussen 24 april en 13 mei gemaakt zijn, zijn door het algemene issue niet meer te redden. Excuses hiervoor. Maar jij ervaart ook nog problemen met opnames van juni en die horen wel zonder problemen te werken, dus daar loopt momenteel nog een onderzoek voor. Mijn collega is hiermee bezig en ik hoop je snel een terugkoppeling te kunnen geven. 

Heb je dit naast Race om de Ringen ook nog met andere programma's ervaren? Zo ja, dan ontvang ik graag nog een aantal extra voorbeelden. Jij hoort namelijk zonder problemen van je opnames te genieten! 💪

Hi @Mark-DenHaag, goed dat je dit aangeeft! Ik ben gelijk voor je aan de slag gegaan. De compensatie kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

@Lisa 

Hoi Lisa, mijn abonnement is gestopt op 13 juni jl. De hardware in top toestand terug gestuurd.

Ik meld me nogmaals betreft de compensatie, je hebt meerdere malen aangegeven dat dit nu eindelijk mogelijk is. (Zie chatverloop). Graag zie ik dit bij de afrekening tegemoet. 

Ik ben overigens nog steeds klant, ik heb 2 mobiele aansluitingen. 

Overigens,  de Tmobile app is niet te openen. Bij mij en toenemend zo te lezen bij vele anderen. Ook na de update en opnieuw installeren... 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, @GvApp, @ReinoudS, @Sample88  en @MandyC, graag wil ik jullie laten weten dat ik heb doorgekregen dat dit issue zou zijn opgelost sinds dit weekend! Ik ben dan ook heel benieuwd of jullie dit zo ervaren. Hebben jullie toevallig dit weekend iets opgenomen wat nu zonder problemen is terug te kijken? Ik ben heel benieuwd! 

Hi @GvApp, ik ben gelijk met je mee gaan kijken! Ik vermoed dat een collega per ongeluk de verkeerde datum heeft aangevinkt, want dit zou inderdaad op 11 juni 2022 moeten eindigen. Goed dat je dit hier aangeeft. Graag stel ik dan ook voor om deze twee extra dagen voor jou inderdaad te vergoeden. Geef je mij te zijner tijd een seintje? Dan maak ik dit in orde. Een vergoeding kan ik niet in de toekomst indienen, dus nu kan ik dit nog niet regelen. Ik kan mij zeker vinden in jouw beslissing en kijk er naar uit dat jij over een tijdje weer bij ons terugkomt! 😁

Hi @luiaardje, super fijn dat je aangeeft dat de opname bij jou weer werkte! Ervaar je dat dit issue inmiddels weer volledig is hersteld? Ik hoor het graag, merci! 

Reputatie 5

@Lisa Nieuwere opnames gaan de laatste tijd wel goed voor zover ik kan zien. Maar die oudere opnames zoals hierboven genoemd kan ik nog steeds niet terug kijken met mijn Samsung TV en jullie app. dit erop staat. Dan krijg ik 1 seconde beeld of blijft het zwart en blijft het hangen.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik ben heel blij om te lezen dat de nieuwere opnames weer goed gaan! Dit heb ik meteen doorgegeven aan mijn collega's en ik ben nog in afwachting van een reactie hoe dit precies zit. Hierover snel meer! 

Reputatie 2

Goedenavond,

Hier ook inderdaad.

Heb je iets opgenomen en wil je het later terug kijken via de tv, laden laden laden en dan kastje opnieuw opstarten omdat hij helemaal is vast gelopen.

Op de telefoon of tablet lukt het wel om terug te kijken.