Beantwoord

Opnames vanuit cloud ouder dan n week niet af te spelen

  • 20 May 2023
  • 17 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen, ik heb al vaak gebeld en t-mobile heeft al monteurs langs gestuurd maar…nog steeds kan ik via mijn computer opnames ouder dan 7 dagen of niet ophalen of ze stoppen na een minuut of 5. We weten inmiddels dat het niet aan de WiFi ligt en ook niet aan de service van kpn. Ik heb ook m’n computer laten nakijken. Speedtesten gedaan..enzo. Nu lijkt het me een goed plan wanneer er op jullie platform, cloud of zo eens grondig gekeken wordt. Ik betaal voor download 100 mbps maar het blijkt normaal te zijn dat ik slechts 64 haal. Ik vraag me toch af of dat voldoende is voor kijken via WiFi op je computer. 

icon

Beste antwoord door Ruttens 15 June 2023, 10:43

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ruttens, dankjewel voor het starten van dit topic! Ik help je graag verder. Wat betreft je opnames heb ik wel nog een aantal vragen, hier komen ze:

  • Je geeft aan dat dit alleen op je computer speelt. Klopt het dat je de opnames wel kunt terugkijken via jouw TV Box? En bedoel je met jouw computer dat het via de browserversie van TV Anywhere niet lukt?
  • Krijg je gelijk of na die vijf minuten een bepaalde foutmelding?
  • Speelt dit op meerdere apparaten? Mocht je dit niet weten, zou je dit dan kunnen testen? En hoe zit het met de TV Anywhere app, heb je hier hetzelfde probleem?

Ik hoor het graag! Wat betreft je snelheid, ik zie inderdaad dat je een abonnement van 100Mbps afneemt. We leveren maximaal 78Mbps aan snelheid op deze lijn. Bekabeld zou je deze snelheid netjes moeten kunnen halen. Meet je deze 64Mbps inderdaad bekabeld, of via wifi? De snelheid van 78Mbps kunnen we op wifi nooit garanderen, vanwege factoren in en rondom jouw woning. Alvast bedankt voor het checken van deze punten!

Reputatie 1

Goedemorgen Cheyenne,

Dank voor je snelle antwoord. Ik zal proberen je zoveel mogelijk info te geven:

  • Ik kijk via de safari browser op de computer (apple) tv. Ik heb de app op mijn iPad maar gebruik enkel de gids voor het plannen van opnames (of te verwijderen) want sinds ik op mijn huidige adres woon werkt de iPad niet meer goed;
  • ik heb in het verleden ook google Crome browser geprobeerd maar dat werkte niet goed; de tijdlijn werkte niet onder de opnames (kon ze niet verschuiven terwijl de tijd wel opliep?);
  • ik kan over het algemeen de opnames van meer dan een week geleden wél op mijn tv (met tvbox) afkijken. De tv staat een verdieping hoger, bekabeld en op 2 meter afstand van het modem.
  • Ik krijg geen foutmelding, ik zie enkel dat de site blijft bufferen (of synchroniseren) en na een tijdje krijg ik de melding dat ik de pagina moet verversen. Wanneer ik dat doe blijft het beeld zwart en ik krijg vervolgens geen enkele knop in de header aan het werk. ik moet echt uitloggen (wat nog wel werkt) en op nieuw de url gebruiken;
  • ik check zoveel mogelijk wanneer dit weer probleem zich voordoet. op mijn iPhone werkt het afspelen ook niet en trouwens op de iPad ook niet. Heel soms lukt het wel, maar dan even en dan stopt het beeld. Net als op de computer. 
  • de speedtest heb ik zowel zonder als met kabel gedaan. ik haal geen 78 (heb deze screenshots opgestuurd) maar zowel t-mobile als kpn zeggen dat dit toch een normale snelheid is. Overigens zei de kpn medewerker die op jullie verzoek hier van alles ik komen checken dat de speedtest helemaal niet bekabeld hoeft? Ik heb destijds hiervoor speciaal een kabel gekocht! Ik heb een apple...nou dan weet je het wel met de kosten!
  • Er is als het goed is een heel dossier inmiddels omdat ik tot nu toe telkens heb gebeld. Maar  ik dacht ik probeer het nu eens zo. Na lang zoeken in de community zag ik meer van dit soort problemen. 
  • ik herstart het modem, heb andere browsers geprobeerd, mijn computer laten nakijken, jullie monteur is langgeweest, de kpn monteur is langsgeweest. Niemand kon overigens de ingang van de telefoonlijn (meen ik) vinden...ik weet het echt niet en ik geloof jullie ook niet. dat is niets persoonlijks maar elke medewerker komt met een ander verhaal over dit probleem. Ik geloof steeds meer dat ik gewoon een te lage snelheid van internet heb en dat is erg lastig in het centrum van een stad met zo’n dichte bevolking, met overal wifi-ruis. 

ik hoor graag of jullie een ander scenario hebben...en mogelijke oplossingen! Alvast dank voor je moeite.

Ruttens

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ruttens, bedankt voor alle toelichtingen, het is zo een helder verhaal! Laatste check: je geeft aan dat je er monteurs langs zijn geweest om één en ander te testen; ik kan echter nergens vinden dat dit ging om het niet kunnen bekijken van opnames ouder dan zeven dagen. Wel dat je 28 dagen geleden een wegvallende verbinding had en dat Guidion toen op bezoek geweest is. Daarna is KPN langsgekomen om het ISRA te labelen, maar ik begrijp dat dit dus niet gelukt is? Als hier geen uitkomst voor gevonden is, vermoed ik dat je op een verkeerd aderpaar aangesloten bent en daardoor geen sufficiënte snelheid binnenhaalt. 

Ook al zijn er al monteurs langs geweest om het te bekijken, wil ik graag uitsluiten dat het aan het ISRA kan liggen. Als dit namelijk niet zo is, moeten we het elders gaan zoeken en kunnen we dat hoofdstuk definitief afsluiten, anders komen we niet verder. 

Reputatie 1

Goedemorgen Jason, tja het is een ingewikkeld en lang verhaal. Maar...de eerste belletjes naar de klantenservice gingen wel degelijk over het feit dat ik mijn cloudopnames niet kon terugzien. Ik had toen echter helemaal niet door dat het voornamelijk oudere opnames waren. Deze telefoontjes zijn al van een hele tijd geleden. Maar het probleem deed zich toch regelmatig voor en vooral de laatste tijd vaker en had ik ook vaker problemen met dat het beeld stilstaat, geluid loopt door of dat het beeld gewoon niet komt en ik geen internetverbinding lijk te hebben (melding op beeld). Bij elk telefoontje wordt het verhaal ingewikkelder en doet iedereen zn best om verder te zoeken naar mogelijke oorzaken. Dus ik begrijp wel waarom het nu lijkt dat er andere problemen zijn. 

😀geen idee wat een ISRA is maar ik als dit te maken heeft met de oorsprong van de telefoonlijn dan heb ik inmiddels wat meer nieuws? Toevallig had ik gister een monteur in huis die me wist te vertellen dat de telefoonlijn over de zolders loopt. De lijn komt op een centrale plek in 1 huis binnen en wordt via de zolder geleid door de andere huizen. (ik woon in een Hof met 14 huizen). Helpt dit?

Groet Ruttens

Reputatie 7
Badge +16

@Ruttens Kijk dat is goed nieuws: daarmee kunnen we één item vrijwel zeker als hoofdoorzaak aanwijzen en dat is het ISRA-punt. Het ISRA is het hoofdaansluitpunt van de DSL-aansluiting, oftewel de oude telefoonlijn waar de koperen kabel op aangesloten is. Jullie ISRA is onderverdeeld in sub-aansluitingen en dat zorgt voor vertakkingen, ook wel bekend als bridge taps. Kun je een foto maken van waar jouw ISRA op zolder geplaatst is en hoe het modem hierop aangesloten is, alsjeblieft? Ik denk dat we hier wel wat van die aftakkingen van kunnen weghalen. Die bridge taps zorgen namelijk voor het wegvallende Internet.

Reputatie 1

Hi Jason, helder verhaal zo. En jammer dat ik het niet eerder wist. Dit zijn huizen ui 1646 (!) en hebben wat klus- en verbouwwerk achter de rug die niet allemaal helder zijn beschreven of uitgelegd aan de bewoners. Ik ga mijn best doen foto’s te maken. Hiervoor heb ik wat hulp nodig dus misschien kan ik de foto’s pas morgen of overmorgen sturen. 

Wel kan ik je vertellen dat dus die lijn op de zolder ligt en het modem een verdieping lager, op de 1ste verdieping staat én er ook een aansluiting zit de begane grond. Ik zal van alles een foto maken. 

Dank voor je snelle antwoord!

Reputatie 1

Hi Jason, ik heb nog een toevoeging. In deze ‘ring’ van de telefoonlijn zitten meer gebruikers; t-mobile en kpn-gebruikers. 

Overigens heb ik wel glasvezel aangevraagd bij kpn. En ik meen dat de huurbaas dit ook ging doen voor de rest van de Hofbewoners. Dat zou geweldig zijn want dan hebben we allemaal een eigen ‘lijntje’. 

groet

Ruttens

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ruttens, alvast bedankt voor het toesturen van de foto's; zo komen we steeds verder! 

Glasvezel op PtP (point-to-point) is inderdaad een aparte lijn voor iedere aansluiting, dat zou super zijn in verhouding met hoe het nu via de splitsingen op DSL loopt. Ik kijk uit naar de foto's morgen of overmorgen!

Reputatie 1

Hallo Jason,

Hierbij stuur ik je een aantal foto's van de bekabeling op mijn zolder en 2 foto's van de muur-aansluitpunten; 1 op de 1ste verdieping waar ook het modem staat en 1 van het muurpunt op de begane grond.

  • er liggen veel kabels op de zolder. Uit de muur die ik deel met de buren komt oa een blauwe kabel. Die kabel ligt in een krul en is gestript ter hoogte van ongeveer waar, een verdieping lager, mijn slaapkamermuur staat. Bij de gestripte plek zie je meerdere lijnen bloot liggen. Het is omwikkeld met plakband? Eén kabel is uit deze streng gehaald en loopt naar beneden bijna gelijk aan plek waar mijn slaapkamermuur staat;
  • de rest van de blauwe kabel loopt horizontaal door naar de muur die ik deel met mijn andere buur; 
  • er liggen overigens nog meer kabels over de grond (wel beschermd). Daar heb ik ook foto's van. Maar ik stuur je eerst die van de blauwe kabel met een foto van waar die (denk ik) de vloer ingaat.

Ik hoor graag hoe of wat. Met groet, Ruttens

 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel! We hebben de ISRA gevonden, super. Het gaat hier inderdaad om een gespleten ISRA. Ik heb Guidion aangestuurd zodat deze de ISRA kan erkennen. Eventueel dient KPN NetwerkNL nog langs te komen, maar dit zal Guidion op locatie bepalen. Guidion neemt contact met je op voor het maken van een afspraak. Succes!

Reputatie 1

Beste Cheyenne, dank voor jullie werk. Ik wilde echter nog een vraag stellen? Ik had vannacht opeens geen tv beeld en ook geen verbinding op mijn mobiel met internet. Ik kan dan niet op de community terugvinden of er een storing was? Weet jij of die er wel of niet was? Ik stuur je hierbij nog de meldingen waar ik foto’s van heb gemaakt. En zojuist...wilde ik inloggen met digid op een site en ook toen kreeg ik de melding dat ik niet verbonden wat met internet. Het duurde even en opeens werd ik ‘doorverbonden’ met de site via digid. heeft dit nou allemaal te maken met de verbindingen of heb ik misschien niet een nieuw modem nodig???

In ieder geval dank voor al het werk. Groet Ruttens.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ruttens, ik doe de wellicht onterechte aanname dat de momenten van uitval zijn ontstaan doordat je een gespleten ISRA hebt, maar ik kan het mis hebben! Laten we het bezoek van Guidion afwachten. Mocht daaruit blijken dat het daar niets mee te maken heeft, gaan we naar modemvervanging kijken. Overigens: de monteur heeft altijd vervangingsapparatuur bij zich en kan waar nodig gelijk modems en toebehoren vervangen dus dat zit eigenlijk al gedekt. Houd ons op de hoogte, alsjeblieft. Alvast een prachtig weekend toegewenst!

Reputatie 1

Goedemorgen Jason, Wellicht ben je niet helemaal bij met de ontwikkelingen rond het wel en wee met downloadsnelheid en het überhaupt kunnen terugkijken van mijn opnames. Ik heb inmiddels bezoek gehad van jullie monteur die zeer gericht en grondig werk heeft geleverd; de snelheid van het internet lag met 30% hoger na zijn bezoek, naar ruim 95 download!!! Echter vandaag lukte het weer niet om mijn opnames op te halen. Ik heb een (onbekabelde) speedtest gedaan; dit deed de monteur ook met bovenstaande resultaat. Ik voeg een screentest bij. Nogmaals na zijn bezoek ging alles goed, tot op heden.

met vriendelijke groet, Ruttens.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ruttens, goed dat je hierop terug komt en heel fijn om te horen dat de monteur je heel goed heeft geholpen! 😃 Ik heb meteen de lijn voor je uitgemeten en eigenlijk ziet deze er erg stabiel uit. Sinds het bezoek van de monteur is de bekabelde internetverbinding ook niet meer weggevallen. Heb je nog getest of het probleem met de opnames ook op je iPad of iPhones voorkwam op dat moment? Waren het specifieke opnames die het niet deden of gaven ze allemaal problemen? Kan je een screenshot plaatsen van de foutmelding die je te zien kreeg?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 1

Hallo Cal, ik kreeg geen foutmelding. Er wordt enkel gebufferd; je ziet dat de site probeert de opnames op te halen. zie onderstaande foto. Op mijn iPad zie ik de opnames wel staan maar kan ik ze niet afspelen, zie foto met foutmelding. Op mijn tv, die wel bekabeld is doen de opnames het wel. Ik hoop dat de foto's wat duidelijkheid geven?

met vriendelijke groet, Ruttens


 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ruttens, bedankt voor je duidelijke uitleg en de screenshots!

Zou je voor mij een aantal acties kunnen uitproberen? Werkt dit nog niet, dan kan ik het doorzetten naar onze techneuten, alvast bedankt!

  • Verwijder de app op je iPad en installeer hem opnieuw
  • Kan je een andere browser proberen op je laptop?
  • Welk type laptop en iPad heb je? (iPad [X] MacBook [X])
  • Wat is je iOS versie van beide apparaten? 
Reputatie 1

Goedemorgen  Tommie,

Ik ben bang dat het, ondanks jullie echt goede inzet, een never ending story gaat worden. Eerst een update naar vandaag: 

  • de cloudopnames kan in inmiddels (vanochtend gecheckt) weer ophalen op de iPad;
  • de cloudopnames kan ik NIET ophalen op mijn MacBook Air;
  • besturingssysteem MacBook Air is MacOsventura 13.4;
  • besturingssysteem iPad is ipadOs 16.5;
  • op mijn bekabelde tv doet alles het nog goed;
  • in het recente verleden heb ik met je collega’s al alles geprobeerd, andere browsers, MHz 5 en 4 aangemaakt zodat ik kon wisselen, mijn computer is ook al naar de winkel geweest voor een check up, ik heb 3 monteurs hier gehad (incl een monteur van KPN).

Er is gewoon iets wat niet werkt. Ik start mijn apparaten opnieuw op, check of er geen updates van het systeem in de weg zitten en zo nu en dan start ik mijn modem opnieuw op. Dat laatste was volgens de laatste monteur overigens niet nodig. iedereen vertelt me dat de wifi prima werkt maar desondanks krijg ik niet altijd dezelfde download snelheid bij testen. Nu net heb ik een super goed testresultaat gemeten terwijl gister dus niet. 

 Dat ophalen van de cloud, soms enkel bij opnames van 7 dagen en langer oud, is al heel lang een probleem. Ik heb nu een beetje mijn hoop gevestigd op de glasvezel die hopelijk binnenkort gelegd gaat worden. Nogmaals ik meld dit gewoon en ik weet dat jullie je uiterste best doen en hebben gedaan. Ik zou enkel zo graag willen dat ik weet waarom dit gebeurt? Dan kan ik er iets aan doen namelijk. 

Ik zal vandaag nogmaals naar de winkel gaan en daar nogmaals vragen wat hun ideeën zijn.

Met vriendelijke groet,

Ruttens

Reageer