Beantwoord

Opnemen Duitse zenders lukt niet meer

  • 28 May 2023
  • 9 reacties
  • 372 Bekeken

Reputatie 2

Sinds de recente update is het onmogelijk Duitse zenders ZDF en WDR, en misschien ook andere, op te nemen. “Geen toesremming” melding. Graag verhelpen.

icon

Beste antwoord door Mark Be 28 May 2023, 21:37

Bekijk origineel

9 reacties

Inderdaad is na de update het niet meer mogelijk de duitse zenders op te nemen….Dit was wel de reden dat ik voor T-Mobile heb gekozen…. Helaas.. Eigenlijk schandalig als je er over denkt.

Reputatie 2

Inderdaad schandalig, en dan heb je pas een week van tevoren kennis van de update gekregen. Je staat met je rug tegen de muur. Ik had juist een tv box met hdd genomen om naar wens op te kunnen nemen, waaronder van BBC Four, ZDF en WDR. Niets kan meer. T-mobile heeft mijn meerjarige relatie verpest. Nu kijk ik ook op de markt rond voor mijn mobiele abonnementen, want vertrouwen in TM heb ik helaas niet meer.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MartinSh2, het is natuurlijk erg jammer wanneer je bepaalde zenders niet langer kunt opnemen. Ik wil daar wel graag meerdere nuances in aanbrengen omdat het nu een beetje oogt alsof T-Mobile moedwillig opties indamt:

  1. Er is van tevoren expliciet gevraagd of je liever wilt blijven gebruikmaken van de fysieke recorder;
  2. De eerste migraties naar T-Mobile TV dateren van bijna drie jaar geleden (juli 2020). Je kunt je voorstellen dat een provider op een gegeven moment echt alles moet gaan overzetten, ook al willen mensen ruim de tijd geven om eraan te wennen en toch gebruik te blijven maken van het oude TV-platform;
  3. T-Mobile is gebonden aan licenties en digitale opnamerechten. Providers mogen niet zomaar zelf bepalen welke zenders wel en niet opneembaar zijn.

Laat ik vooropstellen dat dit alles zeker geen excuus is en dat ik het oprecht zonde vind dat voor mensen die Cloud Opnemen hebben gekozen een klein aantal zenders niet langer op te nemen is, maar ik wil wel duidelijk aangeven dat we dit zolang mogelijk uitgetrokken hebben zodat iedereen de tijd heeft gehad om bekend te raken met het nieuwere platform.

Reputatie 2

Beste Jason,

Ik had als klant geen keuze: migreren was verplicht. Mijn eerste kennismaking met het onderwerp migratie was via een mail kort daarvóór.

Tijdens de migratie zelf heb ik geopteerd voor lokaal opnemen, en niet voor cloud opnemen. Ik heb niet voor niets sinds 2019 een T-mobile Zyxel tv box met HDD.

Wanneer ik tot de migratiedatum onbeperkt kon opnemen, mócht dat blijkbaar wel. Het voert te ver om nu te stellen dat zulks ineens niet toegestaan zou zijn. T-mobile heeft mij immers die dienst in 2019 verkocht. Nimmer heeft T-mobile erbij verteld dat het opnemen binnenkort verboden zou worden.

“If it ain’t broke, don’t fix it” is op het hele gebeuren van toepassing. Triest.

 

Ik sluit mij absoluut aan bij MartinSh2.

Als klant heb ik geen keuze gehad...ik moet wel om naar het nieuwe platform.

17-5 een mailtje met de volgende txt “Bij T‑Mobile zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. We hebben nu iets nieuws voor je: T‑Mobile TV!”  Verbeteren?

Uitvoering van het geheel 24-5

Nooit gevraagd of ik gebruik wil blijven maken van de fysieke recorder die geleverd is door T-Mobile.

Toevallig zijn de Duitse zenders voor mij van meer belang dan al die andere. Dus ja klein aantal zenders maar voor mij eigenlijk 100% van de door mij gewenste zenders.

Zeer triest mag ik wel stellen….

Heeft iemand misschien een suggestie waar het opnemen van duitse zenders wel mogelijk is?

Ik wil terug naar de onverbeterde situatie.

 

Reputatie 7
Badge +14

Er zou gevraagd zijn na de update door de box of je HDD opnemen wilt blijven gebruiken of dat je naar cloud opnemen wilt gaan.  Als je kiest voor het eerste was je wel gemigreerd naar het nieuwe platform en kon de tvbox alsnog HDD opnemen. Bij de tweede keus wordt er een configuratie geladen waarbij de HDD wordt uitgeschakeld en de €5,- kosten van de HDD ontvanger van de factuur zal verdwijnen.  Als je dan inderdaad cloud opnemen wilt gaan gebruiken dient dat in de my-tmobile omgeving nog even geselecteerd te worden waarna die functie voor €5 per maand wordt mogelijk gemaakt. 

Er is helaas geen weg terug mogelijk. Alle kanalen van het nieuwe tv platform en de mogelijkheden  vind je hier

Reputatie 2

Beste Eric,

Wat u schrijft is slechts voor een gedeelte waar. Tót de migratie kon men álle zenders lokaal op de T-mobile hard disk opnemen, en nu niet meer alle zenders. O.a. zijn de Duitse zenders en BBC Four buitengesloten van lokaal opnemen. En ongetwijfeld ook andere.

 

Reputatie 1

Moderator edit: reactie is in het verzameltopic geplaatst en voor zover mogelijk van een antwoord voorzien. Zie Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV | T-Mobile Community

Reputatie 2

Beste Uillie,

Dank je wel. Voor het eerst sinds de migratie enkele dagen geleden begin ik een gevoel te krijgen dat T-Mobile de klachten van mijzelf en van vele anderen serieus neemt. De in de verzameltopic gelijste klachten zijn allemaal nog relevant maar er wordt tenminste aan gewerkt. Als ik één algemene suggestie erbij mag doen, zou ik pleiten voor één, en met name groter, lettertype bij gids, info etc, want de teksten zijn voor degenen die geen megagrote tv hebben nauwelijks meer te lezen, vergeleken met de oude gids, info knop etc. Ik gebruik een Entone en had tot de migratie nergens problemen mee, ondanks het feit dat de hardware vrij oud schijnt te zijn.

Wilt u desgewenst dit bericht naar de andere topic verplaatsen? Dank u wel.

Reageer