Beantwoord

Opnemen interactieve TV


Sinds begin maart zijn wij klant bij T-Mobile Thuis. Wij konden op dat moment geen interactieve tv met harddiskrecorder krijgen omdat deze niet meer werden uitgegeven. Volgens de medewerker van de klantenservice werden die alleen nog uitgegeven aan mensen die al zo'n tv box hadden en problemen hadden met hun box. Hij zei wel dat er een andere functie beschikbaar zou komen binnen een paar maanden. Op dit moment hebben wij de Aria tv box. 

De paar maanden (4,5 ondertussen) zijn verstreken en opnemen via de cloud blijkt nu dus beschikbaar te zijn.

Als ik op de website van T-Mobile zoek naar opnemen, staat er bij interactieve tv alleen dat dit mogelijk is met een  box met harddiskrecorder. Betekent dit dat het niet mogelijk is om op te nemen via de cloud bij interactieve tv? Gaat dit nog mogelijk worden? Of komen de tv boxen met harddiskrecorder weer beschikbaar? 

Ik hoop dat het niet al te lang duurt voordat dit probleem binnen T-Mobile is opgelost, gezien ik het opnemen erg mis en dit voor mij echt iets is waarvoor ik zou overstappen naar een andere provider. 

 

icon

Beste antwoord door Sander 26 July 2020, 17:04

Bekijk origineel

48 reacties

Het word op dit moment in fases uitgerold, komt er dus vlot aan maar wanneer precies geen idee.

HDD boxen komen niet meer, het word cloud opnemen.

 

Maar zo traag ze waren met het klaarstomen van het nieuwe platform met cloud opnemen, nog trager zijn ze met de website aanpassen.

Reputatie 7

Hi @Marjan2208,

 

Wat Doornekamp zegt, klopt als een bus: Het nieuwe TV platform wordt in fasen doorgevoerd bij al onze klanten. Je zult dus op termijn ook overgaan hiernaar en de optie tot cloudopnemen kunnen selecteren. Je wordt een week voor de overgang bij jou geïnformeerd door midel avn een e-mail. 

Mag ik vragen waar je zag op onze website dat opnemen alleen kan met een TV Box met opnamefunctie? Dit hebben we namelijk naar mijn weten overal aangepast. Zie hier: website uitleg over opnamefunctie. Als er nog ergens oude informatie staat, dan wil ik dat uiteraard graag aanpassen. Let me know! 

Reputatie 2

Is er ook wellicht een planning?

Reputatie 6

Hoi @BromE, hoewel ik je graag had willen vertellen wanneer jij aan de beurt bent, is er geen planning voorhanden. Klanten worden in batches overgezet, maar wie wanneer gaat is niet inzichtelijk. Hou je mailbox wel in de gaten, ongeveer een week voordat je overgezet wordt, laten we je dat per e-mail weten!

Mag ik vragen waar je zag op onze website dat opnemen alleen kan met een TV Box met opnamefunctie? Dit hebben we namelijk naar mijn weten overal aangepast. Zie hier: website uitleg over opnamefunctie. Als er nog ergens oude informatie staat, dan wil ik dat uiteraard graag aanpassen. Let me know! 

@Sander @Ginny,

bij deze de link waar het nog zo staat. Op de pagina iets naar beneden scrollen en dan onder het kopje “Opnemen”.

 

 

Staat niks over dat T-Mobile bezig is met uitrollen van de Cloud functie, zal wel handig zijn lijkt me.

Er staat onder dat de box tijdelijk niet leverbaar is en er gewerkt word aan een oplossing.

 

Dit moet je ook nog eens vooraf selecteren als je op je link klikt welke TV dienst je hebt, oud of nieuw.

 

Reputatie 6

@Timo78 bedankt voor je reactie! Als je de link volgt die jij stuurt, moet je eerst kiezen tussen Interactieve TV of T-Mobile TV. Wanneer je klikt op ‘Interactieve TV’, krijg je informatie dat behoort bij deze optie. Hier maken we gebruik van TV Boxen met harde schijf en niet van de Cloud. Klik je op ‘T-Mobile TV’, krijg je de opties behorende bij deze dienst, waaronder dus Cloud opnemen. Omdat we beide TV diensten aanbieden, willen we ook over beide diensten informatie beschikbaar stellen. 😊

Reputatie 2

@Timo78 maar als beide diensten worden aangeboden waarom kan ik dan niet kiezen voor de harde schijf?

LouiseM, vandaag wederom een aanvaring gehad met de “klantenservice”. Ongelooflijk weinig kennis van zaken. Moest het navragen, en komt terug zonder antwoord.

We zijn overgestapt naar T-mobile TV in mei. een van de voorwaarden was wel dat we programma's kunnen opnemen. Op het moment van overstap was de harddiskrecorder tijdelijk uitverkocht vanwege de Corona werd gezegd. Een maand later maar weer eens informeren, zeker gezien het feit dat op dat moment het op de website nog steeds als optie wordt aangeboden. Toen werd aangegeven dat ze opnemen in de Cloud gingen opstarten. We waren helaas pas midden augustus (wk34) aan de beurt.

Inmiddels aangekomen in wk 35 maar weer eens informeren en een half uur in de wacht trotseren.

Een email sturen heeft geen zin, we wordt namelijk aangegeven dat de reactietijd 2 weken is!

Nou blijkt dat bellen ook geen zin heeft aangezien de persoon van de klantenservice mij niets meer kon zeggen dan dat er in fasen de klanten gemigreerd worden. Dit terwijl wanneer ik nu klant zou worden ik volgens de website van T-mobile gelijk aangesloten kan worden met een Cloud abonnement.

Dan wil ik mijn abonnement opzeggen aangezien jullie niet leveren wat mij is toegezegd. Er waar ik vanaf dag 1 om gevraagd heb. Dan kan ik er namelijk voor kiezen om een nieuw abonnement te nemen en wel gelijk een aansluiting in de cloud te krijgen.

Hoe komen we hier uit?

 

 

Reputatie 2

Bij mij werd enkele maanden geleden gezegd dat die kastjes niet meer werden uitgeleverd omdat ze met een cloudoplossing bezig waren maar dat dat binnen een maand of 3 wel voor elkaar zou zijn.

VN een organisatie zo groot als t mobile verwacht ik een tijdgebonden uitleverschema. bijvoorbeeld op regionivea Als ze die op de site zetten of nog beter mailen, dan bespaart dat de nodige vragen.

Reputatie 7
Badge +1

Dit soort zaken duurt altijd (te) lang, kijk maar eens hoe lang Ziggo er over doet om haar klanten over te zetten van analoog naar digitaal en zelfs bij de combinatie KPN/Telfort duurt een update maanden lang.

Goedenavond, ik ben dus niet de enige, lees ik hier. Abonnee sinds 28 juli 2020 en ik was heel verbaasd toen ik niet kon opnemen, geen (afgelopen) programma's kon terugkijken via een simpele knop etc. Dat zijn toch standaard mogelijkheden met een TV abonnement. Nu lees ik dus hier dat de apparatuur niet leverbaar is. Dat staat dus nergens op de site of op de reclames voor dit pakket. 

Ik lees hier ook dat het probleem niet heel snel opgelost gaat worden.

En ik lees hier ook dat een hoop mensen hierdoor hun abonnement willen opzeggen. Dat wil ik dus ook nu. Ik hoop dat ik (we) snel een bevredigend antwoord krijgen, dan kan ik mezelf en T-Mobile die rompslomp  besparen.

Hi @Marjan2208,

 

Wat Doornekamp zegt, klopt als een bus: Het nieuwe TV platform wordt in fasen doorgevoerd bij al onze klanten. Je zult dus op termijn ook overgaan hiernaar en de optie tot cloudopnemen kunnen selecteren. Je wordt een week voor de overgang bij jou geïnformeerd door midel avn een e-mail. 

Mag ik vragen waar je zag op onze website dat opnemen alleen kan met een TV Box met opnamefunctie? Dit hebben we namelijk naar mijn weten overal aangepast. Zie hier: website uitleg over opnamefunctie. Als er nog ergens oude informatie staat, dan wil ik dat uiteraard graag aanpassen. Let me know! 

@Sander 

Ik geloof dat T-Mobile dit topic als beantwoord beschouwd (. Ik hoop serieus dat dat een misvatting is. Te zien aan de recentere reacties is dit voor klanten een hot-topic. Een die dus nog wel aandacht vereist en niet in een "gesloten"-bakje verdwijnt. Ik stel een duidelijk antwoord voor met een tijdschema wanneer we HDD kunnen opnemen, of wanneer Cloud in heel Nederland beschikbaar komt. Tot die tijd dan misschien een 50% korting op het abonnementsgeld tot de invoering van 1 van beiden goed geregeld is.

Ik hoop op een serieuze reactie van T-Mobile medewerkers.

Reputatie 2

Zo snel als ik gekomen ben, ben ik ook weer weg. Als ik nog 3 maanden moet wachten is dat 3 maanden langer dan mij werd voorgeschoteld.

Reputatie 7
Badge +16

In week 35 en 36 vindt geen migratie plaats, maar vanaf week 37 is de overzetting op T-Mobile TV weer in volle gang. Jullie wachten, en volkomen terecht, op een exacte overzetdatum. Sorry, maar die heb ik niet. Zoals eerder vermeld, wordt iedereen gefaseerd overgezet op het nieuwe platform. Dit is een bewuste keuze geweest om het netwerk zo min mogelijk te belasten en iedereen te voorzien van de juiste apparatuur, voor zover die nog niet aanwezig is of was. 

Ondanks het feit dat ik me volledig in jullie sentiment kan vinden en het nu wat langer duurt dan initieel gedacht, zijn we al gestart met de migratie. In week 33 en 34 zijn er 20.000 aansluitingen overgezet en vanaf aankomende week proberen we wederom zo'n 2.500 huishoudens per dag over te zetten - vanaf maandag tot en met donderdag. Ik durf het bijna niet te vragen, maar jullie zijn straks echt aan de beurt. Het is nu geen kwestie van maanden maar eerder één van weken. Ik hoop oprecht dat ook bij iedereen in dit topic de migratie naar T-Mobile TV vlug plaatsvindt zodat iedereen van alle extra functionaliteiten kan gaan genieten. 

Bedankt zover voor jullie geduld, we snappen dat het niet makkelijk geweest is, maar er komt iets heel moois voor terug! 

Hi Jason,

Bedankt voor je reactie, echter heb ik hier niet veel aan vrees ik. Het klinkt allemaal erg leuk dat jullie in week 37 weer beginnen met overzetten, maar zegt natuurlijk niet wanneer wij aan de beurt zijn of hoeveel tijd de volledige migratie in beslag gaat nemen. 10.000 klanten per week omzetten klinkt als een aardig aantal echter het zegt niets over hoeveel klanten jullie in totaal hebben. Bij 100.000 klanten duurt het 10 weken bij 1.000.000 klanten duurt het 2 jaar, daarnaast is de vraag stoppen jullie elke keer na 2 weken? Dan komt er helemaal geen eind aan. Ik kan gewoon niet geloven dat jullie ons geen antwoord kunnen geven wanneer de verwachting is om ons (de klagers op dit forum) te gaan omzetten, er moet toch een planning zijn? 

Reputatie 7
Badge +16

@LouiseM Jullie zijn per definitie geen klagers en zo zou ik ook niemand willen noemen, het is een volkomen terechte vraag waar op dit moment geen concreet antwoord op is. Omdat de uitrol gefaseerd gebeurt, kan ik niet exact duiden wie wanneer overgezet wordt. Wat ik wel wil mededelen is dat we voornamelijk in twee hoofdfases migreren: dat betekent dat je in de tweede uitrolfase aan de beurt bent. Dit is nog steeds geen precieze indicatie qua tijd, maar geeft wel aan dat je niet in de achterste rij zit - so to speak.

Nogmaals, excuses voor de vaagheid maar meer dan dit kan ik op dit moment niet melden. Wat ik wel wil doen, is je op de hoogte houden van de berichtgevingen, dat doen we natuurlijk al in dit topic, maar mocht je dat ook persoonlijk willen, dan vind ik het geen enkel probleem je elke week een update te sturen. 

Alvast een prachtig weekend toegewenst! 🌞🎈

Ik hoop dat het nu echt binnenkort beschikbaar is. In maart 2020 overgestapt en, zoals bij iedereen hier, werd mij beloofd dat uiterlijk een paar weken na de ingangsdatum van mijn contract de functie opnemen beschikbaar zou zijn. Bijna een half jaar later is dat nog steeds niet het geval. Moet alle hardware nog worden omgewisseld wanneer het beschikbaar wordt, of is dat niet nodig?

Reputatie 7
Badge +4

Bij de meeste boxen die de afgelopen jaren zijn uitgeleverd is dat niet nodig. T-Mobile was voor de update al begonnen met het vernieuwen van de oudere boxen. Dus als jij dit jaar klant bent geworden, dan verwacht ik dat je een 610 hebt gekregen en is een upgrade echt niet nodig. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als ik het dan simpel heb uitgerekend duurt het overzetten van alle klanten dus bijna 8,6666 maanden:joy:  T-Mobile heeft ongeveer 650.000 tv klanten als er 2.500 per dag worden overgezet is 650.000 gedeeld door 2.500 = 260 dagen en dan moet men in het weekend ook klanten overzetten.

Las op het forum van KPN en Telfort dat zij momenteel ook een update uitrollen en ook daar lees je klachten dat het (te) lang duurt, KPN rolt b.v. eerst voor DSL klanten uit en vormt dan weer een testgroep voor glasvezel.

Onderstaand is een stukje uit het forum van Telfort

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. KPN is op dit moment bezig om alle aansluitingen met alleen Arris VIP 5202 ontvangers om te zetten. Zodra dat klaar is zullen abonnementen met een 2952 en/of 2260 ontvanger ook bijgewerkt worden, dat is de fase waarin jullie de update kunnen zien verschijnen. Deze groep is het grootste, waardoor de uitvoering daarvan ook het langste duurt. Als die fase ook is afgerond zullen de 1853’s worden bijgewerkt.

Voordat elke fase start wordt er eerst een testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

Dit wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +6

Als ik het dan simpel heb uitgerekend duurt het overzetten van alle klanten dus bijna 8,6666 maanden:joy:  T-Mobile heeft ongeveer 650.000 tv klanten als er 2.500 per dag worden overgezet is 650.000 gedeeld door 2.500 = 260 dagen en dan moet men in het weekend ook klanten overzetten.

Dan wil ik de moderatoren even herinneren aan deze reeks posts: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/t-mobile-thuis-introduceert-cloudopnames-316805?postid=1559553#post1559553. Worden jullie al zenuwachtig? :wink:

Ik denk dat ze wachten dat je het volledige bedrag moet betalen voor je abonnement. Ik wacht ook al een half jaar op deze functie en hij is nog steeds niet beschikbaar. Ik verwacht wel een compensatie van T-Mobile omdat ik voor het opnemen ben overgestapt. Is dat niet het geval ben ik over een half jaar weer vertrokken bij T-Mobile.

Reputatie 7

Als ik het dan simpel heb uitgerekend duurt het overzetten van alle klanten dus bijna 8,6666 maanden:joy:  T-Mobile heeft ongeveer 650.000 tv klanten als er 2.500 per dag worden overgezet is 650.000 gedeeld door 2.500 = 260 dagen en dan moet men in het weekend ook klanten overzetten.

Dan wil ik de moderatoren even herinneren aan deze reeks posts: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/t-mobile-thuis-introduceert-cloudopnames-316805?postid=1559553#post1559553. Worden jullie al zenuwachtig? :wink:

Haha komt goed, we liggen vooralsnog op schema. :wink:


@BeMu Als we een vast aantal klanten per dag overzetten dan gaat het inderdaad even duren maar dat is niet het geval. :slight_smile: We beginnen met een klein aantal klanten per TV Box/soort aansluiting en als dit zonder problemen verloopt dan kunnen we de groep al snel uitbreiden en de update uitrollen voor die hele groep klanten. Ik ben nog steeds voorzichtig met een tijdlijn gezien de eerdere ervaringen maar tot nu toe verloopt het, dankzij onze uitgebreide voorbereiding, soepel.

Reputatie 3

@Brian sedert mei dit jaar wacht ik met smart op een opname functie, destijds kon dit nog volgens jullie website met een HDD maar vanwege de nieuwe cloud omgeving werd deze niet meer geleverd.

Met de email van vorige maand werd wederom een verwachting gewekt om vervolgens keihard de kop in te worden gedrukt want wederom moet ik geduldig wachten tot voor mij deze cloud eindelijk beschikbaar wordt gesteld.

Ik weet niet volgens welk mechanisme deze overzetting plaats vind en nog minder hoe lang ik hier zelf nog op deze overzetting moet wachten. Kunnen jullie misschien betere info verstekken? Bijvoorbeeld:

Van de klanten met een Tv-abonnement zijn inmiddels x (%) klanten overgezet naar de nieuwe omgeving, dagelijks komen hier y klanten bij. De verwachte einddatum is thans dd-mm-2020

Reageer