Beantwoord

Opnemen interactieve TV


Sinds begin maart zijn wij klant bij T-Mobile Thuis. Wij konden op dat moment geen interactieve tv met harddiskrecorder krijgen omdat deze niet meer werden uitgegeven. Volgens de medewerker van de klantenservice werden die alleen nog uitgegeven aan mensen die al zo'n tv box hadden en problemen hadden met hun box. Hij zei wel dat er een andere functie beschikbaar zou komen binnen een paar maanden. Op dit moment hebben wij de Aria tv box. 

De paar maanden (4,5 ondertussen) zijn verstreken en opnemen via de cloud blijkt nu dus beschikbaar te zijn.

Als ik op de website van T-Mobile zoek naar opnemen, staat er bij interactieve tv alleen dat dit mogelijk is met een  box met harddiskrecorder. Betekent dit dat het niet mogelijk is om op te nemen via de cloud bij interactieve tv? Gaat dit nog mogelijk worden? Of komen de tv boxen met harddiskrecorder weer beschikbaar? 

Ik hoop dat het niet al te lang duurt voordat dit probleem binnen T-Mobile is opgelost, gezien ik het opnemen erg mis en dit voor mij echt iets is waarvoor ik zou overstappen naar een andere provider. 

 

icon

Beste antwoord door Sander 26 July 2020, 17:04

Bekijk origineel

48 reacties

Meer dan X% en Y dagelijks en dd-mm-jjjj zullen ze willen communiceren, geeneens 2020 willen ze prijsgeven.

Deep Secret op het hoogste  nivo.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WJ4IoT, we kunnen geen tijdstippen, hoeveelheden of exacte data doorgeven. Dit komt doordat de uitrol in fases gebeurt. Dit is een redelijk flauw antwoord en ik begrijp dat het een “Deep Secret” genoemd wordt, maar meer dan dit kan ik je op dit moment ook niet geven.

Om het nogmaals aan te geven, citeer ik bij deze mezelf: “Dit (de uitrol van T-Mobile TV) is een bewuste keuze geweest om het netwerk zo min mogelijk te belasten en iedereen te voorzien van de juiste apparatuur, voor zover die nog niet aanwezig is of was. 

Ondanks het feit dat ik me volledig in jullie sentiment kan vinden en het nu wat langer duurt dan initieel gedacht, zijn we al gestart met de migratie. In week 33 en 34 zijn er 20.000 aansluitingen overgezet en vanaf aankomende week proberen we wederom zo'n 2.500 huishoudens per dag over te zetten - vanaf maandag tot en met donderdag. Ik durf het bijna niet te vragen, maar jullie zijn straks echt aan de beurt. Het is nu geen kwestie van maanden maar eerder één van weken. Ik hoop oprecht dat ook bij iedereen in dit topic de migratie naar T-Mobile TV vlug plaatsvindt zodat iedereen van alle extra functionaliteiten kan gaan genieten.”

Is het in de toekomst ook mogelijk om programma’s op te nemen van Belgische zenders? Want wij wouden overstappen naar jullie omdat het goedkoper voor ons is mits we wel kunnen opnemen. Ja hoor zei jullie medewerker. Ik vroeg nog alle zenders? Ja hoor alle zenders 😕. Nee dus....

Reputatie 2

Als je inderdaad ook niet kan opnemen van alle zenders dan heeft het voor mij helemaal geen nut om langer te blijven.

Nou waar het ons om gaat is dat de verkopers meer transparant zijn. Ik weet heus wel dat elke provider niet perfect is. We zaten eerst bij Telfort die was goed alleen de upload en download was niet snel, en WiFi viel vaak weg dus daarom t mobile. maar als ik vraag aan tmobile of je programma’s kan opnemen en ze zeggen ja ipv nou ja alleen de Belgische zenders niet maar de rest wel , dat is toch veel klantvriendelijk. Dan was ik ook overgestapt. Dus wees transparant. Maar gaat dit in de toekomst gebeuren dat je Belgische zenders op kan nemen? Want ik snap dat dit voor sommige mensen een no go is. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sammie1983 en @BromE, het is vooralsnog inderdaad niet mogelijk om de genoemde Belgische zenders op te nemen - dit geldt ook voor bijvoorbeeld ARD en ZDF (Duitse omroepen). 

Dat heeft te maken met het niet verstrekken van licenties door deze omroepen om de zenders op te kunnen nemen. Het is niet precies hetzelfde als bij het uitzenden van zenders in TV Anywhere, maar de licentiekwestie is wel dezelfde. Zolang wij geen rechten verleend krijgen, mogen we dit niet uitzenden/laten opnemen. Check voor de zekerheid altijd de huidige zenderlijst zodat jullie volledig up-to-date zijn omtrent het zender/opneempakket. 

Wanneer en of we die rechten wel verleend krijgen, durf ik nu niet te zeggen. 

mag ik vragen hoe het kan dat de meeste providers wel een licentie hiervoor hebben gekregen?

Reputatie 7
Badge +16

@Sammie1983 Je mag alles vragen, daar zijn we voor! Ik weet echter niet waarom andere providers wel licenties verstrekt krijgen om deze zenders via de app uit te mogen zenden, dan wel op te nemen. Daar zullen afspraken voor gemaakt zijn en daar hebben wij geen inzage in. Sorry dat ik geen beter antwoord heb dan dit.

Reputatie 3

@Jason het is wel wrang om vandaag te constateren dat wat voorheen mogelijk was: terugkijken op BBC2 nu vanwege de nieuwe CLOUD die wij nog niet hebben in de oude situatie al door ons neus is geboord.

Misschien was het met de oude android APP van TV-Anywhere nog mogelijk geweest maar de update van deze APP is stukken sneller dan T-Mobile is met het omzetten van haar gebruikers.

Tevens hoop ik dat straks dwz in de nieuwe situatie “doorspoelen”  alleen geld voor de situaties “ begin gemist” en “terugkijken” en niet voor iets wat je na “cloud opnemen” naar kijkt!

Overigens als jij schrijft “Het is nu geen kwestie van maanden maar eerder één van weken”, schep je bij mij een verwachtingspatroon van maximaal 5 weken, dus thans 4! Ik hoop dat T-mobile dit waar kan maken want tot dusver is het TV gedeelte van T-Mobile voor ons waardeloos op belangrijke punten die de concurrent, zoals bijvoorbeeld ZIGGO, al lang en breed kon leveren.

 

Nou even een feedback. We hebben t-mobile tv en internet nu een week. Wat mij opvalt is vooral dat het beeld af en hoe schokt als je Live kijkt maar kijk je een opgenomen programma terug dan is het nog erger. Heel vervelend. 
Dan het doorspoelen, wij hebben met onze vorige provider altijd heel makkelijk 5 minuten door kunnen spoelen door de blauwe knop ingedrukt houden, of als je bv 20 min door wou spoelen dan drukt je 20 in en pijltje naar rechts. Dat was zoooooo makkelijk en nu is het heel omslachtig. Want ik drukte 8 in want ik wou 8 minuten vooruit ivm reclame maar ik ging naar de 8e minuut van het programma dus weer helemaal terug. En dat je Belgische zenders niet op kan nemen vind ik erg jammer. Verder zijn we redelijk tevreden. Opnames vinden is erg makkelijk, zappen gaat snel, programma’s inplannen is makkelijk. Dus deze drie dingen storen ons het meest. We hopen dat er binnen 2 maanden hier wat aan gedaan kan worden. 

Reputatie 2

"Live kijkt maar kijk je een opgenomen programma " jij kunt dus al opnemen?

ja ik kan opnemen. Jij niet?

 

Reputatie 2

ja ik kan opnemen. Jij niet?

 

Nope

Wat is dat nou weer! Wat vreemd. Wij konden eerst ook niet en toen heb ik met een van hun getwitterd en die heeft het geregeld. Er moest blijkbaar iets aangezet worden. En wat is volgens hun de reden dat het niet kan?

Reputatie 2

Heb nu blijkbaar geen abonnement om op te nemen...maar weer eens bellen

Reputatie 3

…... Het is nu geen kwestie van maanden maar eerder één van weken. Ik hoop oprecht dat ook bij iedereen in dit topic de migratie naar T-Mobile TV vlug plaatsvindt zodat iedereen van alle extra functionaliteiten kan gaan genieten.”

@Jason  De eerste keer waarvan ik weet dat je dit schreef is inmiddels 2 maanden geleden. Nu weet ik niet wat jouw definitie is van “eerder één van weken” maar persoonlijk is dit voor mij op zij hoogst 1 maand, 3 weken, 6 dagen. Ik heb en kan dus eerder worden overgezet maar dit is nog steeds niet gebeurt! Wanneer kan ik dit nu eindelijk verwachten?

T-Mobile stelt ons/mijn TV geduld wel erg op de proef! Zonder een fatsoenlijke opnamefunctie te hebben wordt je binnengelokt alsof deze wel aanwezig. Noemen dit TV product zelf interactieve. Het oude alternatief (HD-recording) wordt ten tijde van mijn aanvang contract niet meer geleverd (ondanks hardnekkige (mis-)informatie op de website, want de cloud functie zou destijds (mei) worden geïntroduceerd. Meedoen met de cloudtest was vervolgens niet meer mogelijk. Terugkijken is niets anders  dan een samengesteld zooitje wat ook voorhanden is bij APPS van NPO, RTL en KIJK. Als dank voor het lage wachten mag men vervolgens ook niet meer terugkijken op de BBC.

Reputatie 1

Sinds 7 jan 2020 zijn wij van KPN overgegaan naar T-Mobile. Natuurlijk een TV-Box aangevraagd met opnamemogelijkheid. Deze was niet meer beschikbaar/ nodig daar T-Mobile over zou gaan naar het kunnen opnemen in de Cloud, echter kon het nog wel een x aantal maanden duren uiterlijk eind 2de kwart van het jaar alvorens Cloud opnemen mogelijk werd. Natuurlijk tussentijds gebeld echter zonder resultaat of vooruitzicht. Nu 10 maanden verder is in de Cloud opnemen nog steeds niet mogelijk of te wel blij gemaakt met een dooie mus.

Nieuwe klanten kunnen bij het samenstellen van hun pakket wel direct Cloud opnemen toevoegen, vreemd dat reeds bestaande klanten hierin achter worden gesteld.

7 jan 2021 loop ons contract af, Cloud opnemen voor einde van dit jaar beschikbaar????

Diep triest om te lezen dat een groot professioneel bedrijf als T-Mobile niet kan zeggen wat de einddatum is dat iedereen overgezet gaat worden. 

Ons is een HDD recorder beloofd in juli (om in augustus uit te vinden dat dat "nooit gezegd had mogen worden omdat ze er niet meer zijn"). Vervolgens was de kans groot dat we voor eind augustus zouden kunnen opnemen, daarna werd het september want “er wordt keihard aan gewerkt iedereen over te zetten. In het alle slechtste geval wordt het december maar dat verwachten we niet.” Inmiddels is het November en is er geen enkel zicht op een mogelijke datum dat we kunnen opnemen.

 

Zo tevreden als ik ben over T-Mobile als mobiele provider, zo ontevreden ben ik over T-Mobile thuis. Heb zojuist gevraagd wat de kosten zijn voor het afkopen van het abonnement want het er echt geen vertrouwen in dat er op korte termijn een oplossing komt (als deze al komt voor ons contract afloopt). 

Reputatie 2

Heb onlangs een update van de app gekregen met de cloud opneem optie. Die doet het alleen niet want....geen abonnement voor. Zoeken op de website..is een endless loop. Ik ga de boel maar afkopen

Inmiddels is het November en is er geen enkel zicht op een mogelijke datum dat we kunnen opnemen.

Na mijn "speech” eerder deze week is er direct contact opgenomen met me door de T-Mobile klantenservice. Zij zijn direct begonnen aan het werken aan een fatsoenlijke oplossing. 

 

Ben oprecht blij dat een groot bedrijf als T-Mobile hun klantenservice toch oprecht hoog in het vaandel blijkt te hebben staan. 

Reputatie 7

Heb onlangs een update van de app gekregen met de cloud opneem optie. Die doet het alleen niet want....geen abonnement voor. Zoeken op de website..is een endless loop. Ik ga de boel maar afkopen

@BromE Cloud opnemen kan je gemakkelijk activeren via My Thuis met 1 druk op de knop. Via de website wordt je hier ook naar verwezen. :wink:

Reputatie 2

Heb onlangs een update van de app gekregen met de cloud opneem optie. Die doet het alleen niet want....geen abonnement voor. Zoeken op de website..is een endless loop. Ik ga de boel maar afkopen

@BromE Cloud opnemen kan je gemakkelijk activeren via My Thuis met 1 druk op de knop. Via de website wordt je hier ook naar verwezen. :wink:

Nee, dat is alleen als je al op het cloud platform zit.

Reputatie 3

Sedert vandaag mag ik (in de cloud) eindelijk opnemen na de eerste 7 maanden te hebben moeten aanmodderen met wat T-Mobile de naam Interactieve TV had gegeven. Ik heb me overigens altijd al afgevraagd wat onder deze Interactiviteit werd verstaan, maar dit ter zijde. M.i. kan Interactief alleen correct worden toegepast indien je ver-/afloop van een film zelf kan bepalen of bijvoorbeeld mee kan stemmen in een programma zonder hiervoor iets extra's nodig te hebben.

In dit topic is deze voortgang al eerder ter sprake gekomen en ik vraag me af (voor de rest die ook 2 maanden geleden blij zijn gemaakt dat de Cloud werd uitgerold) hoever T-Mobile hiermee staat?

Tenslotte maakt T-Mobile sedert 17 september reclame op TV met de slogan “Met T-Mobile haal je thuis het beste uit internet en TV”. Maar in de email die ik nu heb ontvangen staat “Bij T-Mobile Thuis zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten.  We hebben nu iets nieuws voor je: T-Mobile TV! Na maanden testen en feedback verwerken, is het nu klaar voor gebruik. En jij bent één van de eersten die ervan kan genieten!

Nog een kleine punt van ATTENTIE op de nieuwe factuur kan ineens een nog lopende pakketkorting zijn verdwenen!!!! Overigens is contact met de helpdesk altijd handig om bovenstaand proces te versnellen.

 

 

Reageer