Beantwoord

Opnemen interactieve TV


Sinds begin maart zijn wij klant bij T-Mobile Thuis. Wij konden op dat moment geen interactieve tv met harddiskrecorder krijgen omdat deze niet meer werden uitgegeven. Volgens de medewerker van de klantenservice werden die alleen nog uitgegeven aan mensen die al zo'n tv box hadden en problemen hadden met hun box. Hij zei wel dat er een andere functie beschikbaar zou komen binnen een paar maanden. Op dit moment hebben wij de Aria tv box. 

De paar maanden (4,5 ondertussen) zijn verstreken en opnemen via de cloud blijkt nu dus beschikbaar te zijn.

Als ik op de website van T-Mobile zoek naar opnemen, staat er bij interactieve tv alleen dat dit mogelijk is met een  box met harddiskrecorder. Betekent dit dat het niet mogelijk is om op te nemen via de cloud bij interactieve tv? Gaat dit nog mogelijk worden? Of komen de tv boxen met harddiskrecorder weer beschikbaar? 

Ik hoop dat het niet al te lang duurt voordat dit probleem binnen T-Mobile is opgelost, gezien ik het opnemen erg mis en dit voor mij echt iets is waarvoor ik zou overstappen naar een andere provider. 

 

icon

Beste antwoord door Sander 26 July 2020, 17:04

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7

Als ik het dan simpel heb uitgerekend duurt het overzetten van alle klanten dus bijna 8,6666 maanden:joy:  T-Mobile heeft ongeveer 650.000 tv klanten als er 2.500 per dag worden overgezet is 650.000 gedeeld door 2.500 = 260 dagen en dan moet men in het weekend ook klanten overzetten.

Dan wil ik de moderatoren even herinneren aan deze reeks posts: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/t-mobile-thuis-introduceert-cloudopnames-316805?postid=1559553#post1559553. Worden jullie al zenuwachtig? :wink:

Haha komt goed, we liggen vooralsnog op schema. :wink:


@BeMu Als we een vast aantal klanten per dag overzetten dan gaat het inderdaad even duren maar dat is niet het geval. :slight_smile: We beginnen met een klein aantal klanten per TV Box/soort aansluiting en als dit zonder problemen verloopt dan kunnen we de groep al snel uitbreiden en de update uitrollen voor die hele groep klanten. Ik ben nog steeds voorzichtig met een tijdlijn gezien de eerdere ervaringen maar tot nu toe verloopt het, dankzij onze uitgebreide voorbereiding, soepel.

LouiseM, vandaag wederom een aanvaring gehad met de “klantenservice”. Ongelooflijk weinig kennis van zaken. Moest het navragen, en komt terug zonder antwoord.

We zijn overgestapt naar T-mobile TV in mei. een van de voorwaarden was wel dat we programma's kunnen opnemen. Op het moment van overstap was de harddiskrecorder tijdelijk uitverkocht vanwege de Corona werd gezegd. Een maand later maar weer eens informeren, zeker gezien het feit dat op dat moment het op de website nog steeds als optie wordt aangeboden. Toen werd aangegeven dat ze opnemen in de Cloud gingen opstarten. We waren helaas pas midden augustus (wk34) aan de beurt.

Inmiddels aangekomen in wk 35 maar weer eens informeren en een half uur in de wacht trotseren.

Een email sturen heeft geen zin, we wordt namelijk aangegeven dat de reactietijd 2 weken is!

Nou blijkt dat bellen ook geen zin heeft aangezien de persoon van de klantenservice mij niets meer kon zeggen dan dat er in fasen de klanten gemigreerd worden. Dit terwijl wanneer ik nu klant zou worden ik volgens de website van T-mobile gelijk aangesloten kan worden met een Cloud abonnement.

Dan wil ik mijn abonnement opzeggen aangezien jullie niet leveren wat mij is toegezegd. Er waar ik vanaf dag 1 om gevraagd heb. Dan kan ik er namelijk voor kiezen om een nieuw abonnement te nemen en wel gelijk een aansluiting in de cloud te krijgen.

Hoe komen we hier uit?

 

 

Reputatie 1

Sinds 7 jan 2020 zijn wij van KPN overgegaan naar T-Mobile. Natuurlijk een TV-Box aangevraagd met opnamemogelijkheid. Deze was niet meer beschikbaar/ nodig daar T-Mobile over zou gaan naar het kunnen opnemen in de Cloud, echter kon het nog wel een x aantal maanden duren uiterlijk eind 2de kwart van het jaar alvorens Cloud opnemen mogelijk werd. Natuurlijk tussentijds gebeld echter zonder resultaat of vooruitzicht. Nu 10 maanden verder is in de Cloud opnemen nog steeds niet mogelijk of te wel blij gemaakt met een dooie mus.

Nieuwe klanten kunnen bij het samenstellen van hun pakket wel direct Cloud opnemen toevoegen, vreemd dat reeds bestaande klanten hierin achter worden gesteld.

7 jan 2021 loop ons contract af, Cloud opnemen voor einde van dit jaar beschikbaar????

Reputatie 7
Badge +4

Bij de meeste boxen die de afgelopen jaren zijn uitgeleverd is dat niet nodig. T-Mobile was voor de update al begonnen met het vernieuwen van de oudere boxen. Dus als jij dit jaar klant bent geworden, dan verwacht ik dat je een 610 hebt gekregen en is een upgrade echt niet nodig. 

 

Diep triest om te lezen dat een groot professioneel bedrijf als T-Mobile niet kan zeggen wat de einddatum is dat iedereen overgezet gaat worden. 

Ons is een HDD recorder beloofd in juli (om in augustus uit te vinden dat dat "nooit gezegd had mogen worden omdat ze er niet meer zijn"). Vervolgens was de kans groot dat we voor eind augustus zouden kunnen opnemen, daarna werd het september want “er wordt keihard aan gewerkt iedereen over te zetten. In het alle slechtste geval wordt het december maar dat verwachten we niet.” Inmiddels is het November en is er geen enkel zicht op een mogelijke datum dat we kunnen opnemen.

 

Zo tevreden als ik ben over T-Mobile als mobiele provider, zo ontevreden ben ik over T-Mobile thuis. Heb zojuist gevraagd wat de kosten zijn voor het afkopen van het abonnement want het er echt geen vertrouwen in dat er op korte termijn een oplossing komt (als deze al komt voor ons contract afloopt). 

VN een organisatie zo groot als t mobile verwacht ik een tijdgebonden uitleverschema. bijvoorbeeld op regionivea Als ze die op de site zetten of nog beter mailen, dan bespaart dat de nodige vragen.

Goedenavond, ik ben dus niet de enige, lees ik hier. Abonnee sinds 28 juli 2020 en ik was heel verbaasd toen ik niet kon opnemen, geen (afgelopen) programma's kon terugkijken via een simpele knop etc. Dat zijn toch standaard mogelijkheden met een TV abonnement. Nu lees ik dus hier dat de apparatuur niet leverbaar is. Dat staat dus nergens op de site of op de reclames voor dit pakket. 

Ik lees hier ook dat het probleem niet heel snel opgelost gaat worden.

En ik lees hier ook dat een hoop mensen hierdoor hun abonnement willen opzeggen. Dat wil ik dus ook nu. Ik hoop dat ik (we) snel een bevredigend antwoord krijgen, dan kan ik mezelf en T-Mobile die rompslomp  besparen.

Nou waar het ons om gaat is dat de verkopers meer transparant zijn. Ik weet heus wel dat elke provider niet perfect is. We zaten eerst bij Telfort die was goed alleen de upload en download was niet snel, en WiFi viel vaak weg dus daarom t mobile. maar als ik vraag aan tmobile of je programma’s kan opnemen en ze zeggen ja ipv nou ja alleen de Belgische zenders niet maar de rest wel , dat is toch veel klantvriendelijk. Dan was ik ook overgestapt. Dus wees transparant. Maar gaat dit in de toekomst gebeuren dat je Belgische zenders op kan nemen? Want ik snap dat dit voor sommige mensen een no go is. 

Reputatie 3

Sedert vandaag mag ik (in de cloud) eindelijk opnemen na de eerste 7 maanden te hebben moeten aanmodderen met wat T-Mobile de naam Interactieve TV had gegeven. Ik heb me overigens altijd al afgevraagd wat onder deze Interactiviteit werd verstaan, maar dit ter zijde. M.i. kan Interactief alleen correct worden toegepast indien je ver-/afloop van een film zelf kan bepalen of bijvoorbeeld mee kan stemmen in een programma zonder hiervoor iets extra's nodig te hebben.

In dit topic is deze voortgang al eerder ter sprake gekomen en ik vraag me af (voor de rest die ook 2 maanden geleden blij zijn gemaakt dat de Cloud werd uitgerold) hoever T-Mobile hiermee staat?

Tenslotte maakt T-Mobile sedert 17 september reclame op TV met de slogan “Met T-Mobile haal je thuis het beste uit internet en TV”. Maar in de email die ik nu heb ontvangen staat “Bij T-Mobile Thuis zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten.  We hebben nu iets nieuws voor je: T-Mobile TV! Na maanden testen en feedback verwerken, is het nu klaar voor gebruik. En jij bent één van de eersten die ervan kan genieten!

Nog een kleine punt van ATTENTIE op de nieuwe factuur kan ineens een nog lopende pakketkorting zijn verdwenen!!!! Overigens is contact met de helpdesk altijd handig om bovenstaand proces te versnellen.

 

 

Mag ik vragen waar je zag op onze website dat opnemen alleen kan met een TV Box met opnamefunctie? Dit hebben we namelijk naar mijn weten overal aangepast. Zie hier: website uitleg over opnamefunctie. Als er nog ergens oude informatie staat, dan wil ik dat uiteraard graag aanpassen. Let me know! 

@Sander @Ginny,

bij deze de link waar het nog zo staat. Op de pagina iets naar beneden scrollen en dan onder het kopje “Opnemen”.

 

 

Staat niks over dat T-Mobile bezig is met uitrollen van de Cloud functie, zal wel handig zijn lijkt me.

Inmiddels is het November en is er geen enkel zicht op een mogelijke datum dat we kunnen opnemen.

Na mijn "speech” eerder deze week is er direct contact opgenomen met me door de T-Mobile klantenservice. Zij zijn direct begonnen aan het werken aan een fatsoenlijke oplossing. 

 

Ben oprecht blij dat een groot bedrijf als T-Mobile hun klantenservice toch oprecht hoog in het vaandel blijkt te hebben staan. 

Reputatie 3

…... Het is nu geen kwestie van maanden maar eerder één van weken. Ik hoop oprecht dat ook bij iedereen in dit topic de migratie naar T-Mobile TV vlug plaatsvindt zodat iedereen van alle extra functionaliteiten kan gaan genieten.”

@Jason  De eerste keer waarvan ik weet dat je dit schreef is inmiddels 2 maanden geleden. Nu weet ik niet wat jouw definitie is van “eerder één van weken” maar persoonlijk is dit voor mij op zij hoogst 1 maand, 3 weken, 6 dagen. Ik heb en kan dus eerder worden overgezet maar dit is nog steeds niet gebeurt! Wanneer kan ik dit nu eindelijk verwachten?

T-Mobile stelt ons/mijn TV geduld wel erg op de proef! Zonder een fatsoenlijke opnamefunctie te hebben wordt je binnengelokt alsof deze wel aanwezig. Noemen dit TV product zelf interactieve. Het oude alternatief (HD-recording) wordt ten tijde van mijn aanvang contract niet meer geleverd (ondanks hardnekkige (mis-)informatie op de website, want de cloud functie zou destijds (mei) worden geïntroduceerd. Meedoen met de cloudtest was vervolgens niet meer mogelijk. Terugkijken is niets anders  dan een samengesteld zooitje wat ook voorhanden is bij APPS van NPO, RTL en KIJK. Als dank voor het lage wachten mag men vervolgens ook niet meer terugkijken op de BBC.

Nou even een feedback. We hebben t-mobile tv en internet nu een week. Wat mij opvalt is vooral dat het beeld af en hoe schokt als je Live kijkt maar kijk je een opgenomen programma terug dan is het nog erger. Heel vervelend. 
Dan het doorspoelen, wij hebben met onze vorige provider altijd heel makkelijk 5 minuten door kunnen spoelen door de blauwe knop ingedrukt houden, of als je bv 20 min door wou spoelen dan drukt je 20 in en pijltje naar rechts. Dat was zoooooo makkelijk en nu is het heel omslachtig. Want ik drukte 8 in want ik wou 8 minuten vooruit ivm reclame maar ik ging naar de 8e minuut van het programma dus weer helemaal terug. En dat je Belgische zenders niet op kan nemen vind ik erg jammer. Verder zijn we redelijk tevreden. Opnames vinden is erg makkelijk, zappen gaat snel, programma’s inplannen is makkelijk. Dus deze drie dingen storen ons het meest. We hopen dat er binnen 2 maanden hier wat aan gedaan kan worden. 

Reputatie 2

"Live kijkt maar kijk je een opgenomen programma " jij kunt dus al opnemen?

ja ik kan opnemen. Jij niet?

 

Reputatie 2

ja ik kan opnemen. Jij niet?

 

Nope

Ik hoop dat het nu echt binnenkort beschikbaar is. In maart 2020 overgestapt en, zoals bij iedereen hier, werd mij beloofd dat uiterlijk een paar weken na de ingangsdatum van mijn contract de functie opnemen beschikbaar zou zijn. Bijna een half jaar later is dat nog steeds niet het geval. Moet alle hardware nog worden omgewisseld wanneer het beschikbaar wordt, of is dat niet nodig?

Wat is dat nou weer! Wat vreemd. Wij konden eerst ook niet en toen heb ik met een van hun getwitterd en die heeft het geregeld. Er moest blijkbaar iets aangezet worden. En wat is volgens hun de reden dat het niet kan?

Reputatie 2

Bij mij werd enkele maanden geleden gezegd dat die kastjes niet meer werden uitgeleverd omdat ze met een cloudoplossing bezig waren maar dat dat binnen een maand of 3 wel voor elkaar zou zijn.

Reputatie 2

Heb nu blijkbaar geen abonnement om op te nemen...maar weer eens bellen

Het word op dit moment in fases uitgerold, komt er dus vlot aan maar wanneer precies geen idee.

HDD boxen komen niet meer, het word cloud opnemen.

 

Maar zo traag ze waren met het klaarstomen van het nieuwe platform met cloud opnemen, nog trager zijn ze met de website aanpassen.

Is het in de toekomst ook mogelijk om programma’s op te nemen van Belgische zenders? Want wij wouden overstappen naar jullie omdat het goedkoper voor ons is mits we wel kunnen opnemen. Ja hoor zei jullie medewerker. Ik vroeg nog alle zenders? Ja hoor alle zenders 😕. Nee dus....

Reputatie 7
Badge +1

Als ik het dan simpel heb uitgerekend duurt het overzetten van alle klanten dus bijna 8,6666 maanden:joy:  T-Mobile heeft ongeveer 650.000 tv klanten als er 2.500 per dag worden overgezet is 650.000 gedeeld door 2.500 = 260 dagen en dan moet men in het weekend ook klanten overzetten.

Las op het forum van KPN en Telfort dat zij momenteel ook een update uitrollen en ook daar lees je klachten dat het (te) lang duurt, KPN rolt b.v. eerst voor DSL klanten uit en vormt dan weer een testgroep voor glasvezel.

Onderstaand is een stukje uit het forum van Telfort

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. KPN is op dit moment bezig om alle aansluitingen met alleen Arris VIP 5202 ontvangers om te zetten. Zodra dat klaar is zullen abonnementen met een 2952 en/of 2260 ontvanger ook bijgewerkt worden, dat is de fase waarin jullie de update kunnen zien verschijnen. Deze groep is het grootste, waardoor de uitvoering daarvan ook het langste duurt. Als die fase ook is afgerond zullen de 1853’s worden bijgewerkt.

Voordat elke fase start wordt er eerst een testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

Dit wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt.

Reputatie 2

Als je inderdaad ook niet kan opnemen van alle zenders dan heeft het voor mij helemaal geen nut om langer te blijven.

Reputatie 7
Badge +6

Als ik het dan simpel heb uitgerekend duurt het overzetten van alle klanten dus bijna 8,6666 maanden:joy:  T-Mobile heeft ongeveer 650.000 tv klanten als er 2.500 per dag worden overgezet is 650.000 gedeeld door 2.500 = 260 dagen en dan moet men in het weekend ook klanten overzetten.

Dan wil ik de moderatoren even herinneren aan deze reeks posts: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/t-mobile-thuis-introduceert-cloudopnames-316805?postid=1559553#post1559553. Worden jullie al zenuwachtig? :wink:

Reageer