Beantwoord

Opnemen programma's TV Box

  • 13 January 2018
  • 22 reacties
  • 4346 Bekeken

Sinds kort hebben wij t-mobilethuis pakket met daarbij een box voor t opnemen van programma's. Had hier hoge verwachtingen van, maar blijkt niet goed te werken. Er kunnen geen 2 programma's tegelijk opgenomen worden. Daarnaast worden programma's niet tot het eind opgenomen. Onhandig, zeker als je een film graag tot t einde wilt zien. Is hier iets aan te doen cq in te stellen ?
icon

Beste antwoord door Brian 18 January 2018, 13:25

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Hi nschenk74, jammer om te horen dat je de TV Box wat tegen vindt vallen, hopelijk kan ik daar verandering in brengen! 😉 Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel kan je wél twee programma's tegelijkertiijd opnemen. Met een DSL aansluiting is de snelheid hiervoor vaak niet voldoende. De eindtijd kan je zelf instellen, selecteer hiervoor Eindtijd en ga met de pijltjes naar rechts om de opnameperiode te verlengen en naar links om hem te verkorten. Je vindt hier meer informatie over in de handleiding. Veel kijkplezier! 😉
Ik heb DSL en kan wel 2 programma's tegelijk opnemen en een 3e kijken.
Reputatie 7
Hey denvug, vandaar het woordje vaak 😉 Of je meerdere programma's op kan nemen en kijken hangt af van de snelheid van je verbinding, om precies te zijn van de bitrate. Als je een hoge snelheid haalt met DSL dan is het inderdaad wel mogelijk maar omdat de snelheid met DSL in veel gevallen hier niet voldoende voor is houden we voor DSL één programma opnemen en tegelijkertijd kijken aan.
Ik heb ook sinds afgelopen maandag T-Mobile en vind het erg vervelend dat ik geen meerder programma's kan opnemen.Ik ben overgestapt van Telfort met 50Mb DSL en ik heb nu T-Mobile 100 Mb DSL,dus vind ik de redenering niet echt geloofwaardig.

InPs
Reputatie 7
Hallo @InPs

het is alleen niet zo zwart wit. T mobile gebruikt een stb met hardeschijf dus slaat de programma’s lokaal op. De box van Telfort doet dit niet en hoeft dus maar 1 programma tegelijk te streamen.
kortom de techniek is anders.
Reputatie 1
Idd jammer en een tegenvaller dat er soms (want het vreemde is, dat het bij mij de ene keer wel en de andere keer lukt het niet) niet meerdere programma's opgenomen kunnen worden.
Wat ik ook jammer vindt is dat als je een serie opname activeert, je deze handmatig uit moet zetten als de serie afgelopen is. De box blijft wel het andere programma wat ervoor in de plaats gekomen is opnemen, met de benaming van de vorige serie. Bij mijn vorige provider ging dit automatisch. Misschien een aandachtspunt voor T-mobile?
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb zelf geen box met opname functie, de extra prijs per maand heb ik er niet voor over, niet dat ik het te duur vind maar ik zal het nooit gebruiken.

De vraag is waarom T-Mobile bij de box geen gebruik maakt van de E.P.G. wat ik bedoel is je opent de E.P.G. op de tv en klikt het programma wat je wilt opnemen, is het een serie dan zou er bij kunnen staan welke je wilt opnemen de hele serie of bepaalde nummers, zo zij er denk ik nog veel meer mogelijkheden te bedenken.

Daarbij vraag ik me af waarom de box van T-Mobile nog steeds een HD bevat die bovendien gevoelig is voor slijtage en beperkingen, een SDD of eventueel meerdere zou m.i. veel beter zijn en bovendien kan men dan meer programma's te gelijk opnemen, of er dan nog tijd overblijft om alles te bekijken blijft de vraag.
Reputatie 7
@BeMu valide vragen die met een beetje geluk na de zomer niet meer relevant zijn 🤓
Reputatie 6
@Brian Ik lees dat er mooie veranderingen aankomen? 😆
Reputatie 7
Hi @Glassertje, klopt! Ik kan/mag er er nog niet te veel over zeggen maar als je goed zoekt naar eerdere hints dan kan je het wel een beetje bij elkaar puzzelen. 😬 En uiteraard delen we hier meer informatie zodra het kan!
Reputatie 6
@Brian ik vind het fijn om te horen. Jullie krijgen een hoop gezeik over jullie heen, dus als iets goed is, mag dat ook wel gezegd worden.
Reputatie 3

@BeMu

valide vragen die met een beetje geluk na de zomer niet meer relevant zijn 🤓

Wordt waarschijnlijk na de zomer van 2020? 

En er komen nog wel meer zomers natuurlijk….

veranderingen gaan blijkbaar erg taai (en langzaam) bij T-Mobile toch jammer. :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wijbro2,

 

Je hebt volledig gelijk dat sommige veranderingen trager komen dan gewenst is! We werken er superhard aan om het zo goed mogelijk neer te zetten en dit vergt tijd. We willen onwijs graag innoveren en uitbreiden. Dit doen we het liefst zo snel mogelijk, maar exacte data of tijdsbestekken kunnen we op dit moment nog niet loslaten. :wink:

Reputatie 3

@Jason vind het toch wel een dingetje:

Tegenwoordig werkt blijkbaar iedereen "superhard" om een en ander zo goed en snel mogelijk voor elkaar te krijgen, maar duurt het vervolgens maanden en/of jaren voordat van al dat harde werken resultaat zichtbaar is, áls er überhaupt al iets geproduceerd wordt!

Voordat ik vorig jaar mijn T-Mobile thuis abonnement afsloot heb ik uitgebreid gesproken met een "techneut" van T-Mobile omtrent ondermeer het opnemen in de cloud. Hij wist me toen in bijna dezelfde bewoordingen te vertellen dat het toch zeker wel eind 2019 ging gebeuren.

Blijkbaar ook dezelfde marketing cursus gevolgd? Excuses voor het sarcasme.😂

Heb toen niet gekozen voor een ontvanger met harddisk, omdat ik er nog vertrouwen in had dat het op redelijke termijn goed zou komen en ik zo'n harddisk recorder écht niet meer vind kunnen in de huidige tijd waar elke provider, behalve T-Mobile, opnemen in de cloud in het pakket heeft.

En nu zit ik als klant dus met de spreekwoordelijke gebakken peren en wordt ik als zovelen aan het lijntje gehouden. Wat mij betreft uiteraard maximaal nog een half jaartje totdat mijn contract met T-Mobile afloopt. En een half jaar is bij T-Mobile zó voorbij!👌

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @wijbro2,

Er wordt inmiddels ook getest door klanten, dus dat betekent normaal gesproken dat het product zich in de eindfase bevindt en een live gang geen maanden gaat duren. Dat het (te) lang duurt beaam ik zeker, maar er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn geweest dat een eerdere uitrol niet mogelijk was. Een bug, een groot incident/problem, etc. Het blijft vanuit de community koffiedik kijken.

Ik kan zeggen dat het nieuwe platform er netjes uit ziet, maar er nog wel aan gewerkt wordt met feedback uit vanuit de testcommunity. Het gaat dan niet enkel om even cloud opnemen toe te voegen aan een UI...

Reputatie 3

@TAVL mooi...wáár kan ik me opgeven als tester? Wie weet helpt 't én ik ben systeem-applicatiebeheerder-tester van beroep dus dát zou geen probleem mogen zijn.😉

Reputatie 7
Badge +4

Wat mooi. Ik zit /zat ook in die hoek van beheer en tester. Mooi vakgebied he? Altijd goed om mede vakgenoten te zien. 

Je kunt je niet opgeven voor de test. Er is een groep klanten uitgenodigd, maar ik ben niet bekend met de criteria van waaruit die klanten zijn gekozen. 

Reputatie 3

@TAVL inderdaad mooi vak, altijd wat te doen! Jammer dat testen op uitnodiging gaat, had graag meegeholpen aan een betrouwbare invulling. Hopelijk kan een en ander op korte termijn geïmplementeerd worden. We zitten er al lang genoeg op te wachten.😴

 

Reputatie 7
Badge +4

Zeker. Te lang zelfs. Het is wel positief dat T-Mobile tegenwoordig kiest voor fieldtesten/gebruikersacceptatietesten. Heeft al mooie feedback en resultaten opgeleverd.

Wie weet kan webcare nog wat voor je betekenen qua test, maar verwacht het niet. Andere verzoeken zijn ook niet ingewilligd. 

Reputatie 7
Badge +16

@TAVL inderdaad mooi vak, altijd wat te doen! Jammer dat testen op uitnodiging gaat, had graag meegeholpen aan een betrouwbare invulling. Hopelijk kan een en ander op korte termijn geïmplementeerd worden. We zitten er al lang genoeg op te wachten.😴

 

Volledig mee eens, ik begrijp overigens dat mijn antwoord wellicht wat zoals jij het omschreef “marketing cursus”-achtig klinkt. Dit betekent niet dat er niet hard gewerkt wordt. Het kan best zijn dat bepaalde concepten voor innovatie langer klaarliggen maar dat dit gestagneerd wordt wegens ontwikkelingsprocessen of andere zaken. Sorry dat ik je het idee gaf dat we gefabriceerde fabrieksantwoorden geven, dat is niet de intentie. Ik kan je alleen oprecht niet meer vertellen dan wat hierboven beschreven staat. Het verzoek om nog als tester te worden toegevoegd kan niet gehonoreerd worden. Wat @TAVL aangaf klopt: er zijn uitnodigingen verstuurd naar klanten. Het is desalniettemin natuurlijk wel een idee om hier in de toekomst wat anders mee te doen. :smiley:

Reputatie 3

@Jason  duidelijk antwoord, ik wacht in ieder geval tot pakweg einde contract af in de hoop dat er dan iets geregeld is. Dat is ná de zomer van 2020 dus we gaan het zien.😇

En inderdaad....als je gecertificeerde ict'ers in het klantenbestand hebt, die óók nog eens aangeven mee te willen helpen, lijkt me dat alleen maar een plus. Hoewel een acceptatie- test door "normale" gebruikers, in ieder geval in mijn vakgebied, ook al meerdere keren z'n meerwaarde heeft aangetoond.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@wijbro2 Thanks voor je begrip en geduld! Aan ons de taak niet teleur te stellen. :blush: Wederom helemaal eens met het feit dat gecertificeerde IT’ers absoluut een grote meerwaarde hebben. Zou zonde zijn als we daar niet proactief op inspelen.

Reageer